info@aktob.org.tr
Haberler / Duyurular
REKLAMASYON BİLDİRİMLERİ


Son yıllarda gün geçtikçe artan reklamasyonlar nedeni ile önemli sıkıntılar yaşayan konaklama sektörü, bu konuda AKTOB önderliğinde çalışmalar yapıyor. 

 

Bir duyuru ile üye otellerinden reklamasyon bildirimlerine ilişkin kapsamlı bilgi derleyen Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB), konuyu Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile ele alarak İngiliz Tur Operatörleri ile yazışmalara başladı.

 

Birleşik Krallığın en büyük tur operatörü Thomas Cook bu konuda "Paket tur müşteri hastalık şikayetleri rehberi" hazırlayarak bir ön yazı ile  AKTOB Başkanı Erkan Yağcı'ya yolladı.

 

Konuya ilişkin açıklama yapan Erkan Yağcı;  müşteri memnuniyeti ve kalite& fiyat dengesinin Türk turizminin en önemli rekabet aracı olduğunu, haksız reklamasyonların sektöre zarar verdiğini ve bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

 

Paket Tur Müşteri Hastalık Şikayetleri Rehberi

 

Thomas Cook'tan gelen yanıt;

Thank you for your letter to Mr Fankhauser, dated 20 April 2017.
 
We understand and share your concerns about the rise in holiday illness claims from the UK market - we know that to ensure our collective future success, we must work in partnership.  
 
Thomas Cook is committed to leading the way in addressing this problem and we know that by working closely with hoteliers and the Turkish authorities, we will be in a better and stronger position to do this. We are focussing significant time lobbying the UK Government to make the required legislative change that you reference in your letter, and we are putting in place much more robust claims processes to ensure the number of claims goes down.
 
We're also working closely with our colleagues, the Turkish hoteliers. Recently, we produced and distributed a guide that details our commitment to tackling this problem, but also suggests some actions and processes that could be followed by Spanish hoteliers to limit their own exposure. I have enclosed this guide with this letter.
 
Finally, there are also steps that the Turkish Government might take, and we would ask you to encourage them to engage with the tourism industry, and the UK Government.
 
 
Thank you again for your letter, and I have no doubt that in working together, we will be strongly positioned to stop the rise of fraudulent claims.
 
Kind regards,

Stephen D'Alfonso | Group Head of Public Affairs 
 

Diğer Haberler