AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

10 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Hollanda Vakantiebeurs Turizm Fuarı Olumlu Sinyaller Veriyor

Hollanda’nın Utrecht şehrinde 2018 Yılının ilk büyük fuarı başladı. 9 Ocak 2018 de başlayan fuar 14 Ocak Pazar günü sona erecek. Hollanda  Vakantiebeurs Turizm Fuarı Avrupa Pazarı’na yönelik sinyallerin alınabildiği ilk büyük fuar olması açısından büyük önem taşıyor.
Fuar kapsamında çalışmalarda bulunan AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede;
Bu yıl ilk defa destinasyon odaklı tanıtım, fuar stant yerleşiminde ve koordinasyonunda uygulandı. Kamu ve özel sektör ortak çalışmasının başarılı bir örneği oldu Utrecht Vakantiebeurs Turizm Fuarı.  Fuarın enerjisi yüksek, bu enerjiyi gelen Hollandalı ziyaretçilerde ve Hollanda Pazarı’nda Türkiye satan partnerlerimizde görüyoruz.
Son günlerde uluslararası ilişkilerin yumuşamasıyla bu fuarda alınan olumlu çıkışın tüm Avrupa Pazarı’ında olumlu yansımaları olacaktır. Avrupa Pazarı Türk turizminin çıkışını sağlayan en önemli mihenk taşıdır.   Çalışmalarımız bu yönde daha da artacaktır. Bu pazardaki partnerlerimiz de her koşulda yanımızda olduklarını gösterdi.
Hollanda Pazarı’nda 2018 satışları geçtiğimiz yıla göre daha iyi gidiyor. Türkiye ve Türk turizmi 2017 yılında yaşadığı büyüme eğilimini 2018 yılında avrupa pazarında yakalaması son derece önemlidir.
Devamını Oku
09 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Hollanda’nın En Büyük Turizm Fuarı “Vakantiebeurs” Utrecht’te Başladı

Hollandalı turistlerin büyük ilgi gösterdiği ve Türkiye’nin en büyük katılımcı olarak yer aldığı Uluslararası Utrecht Turizm Fuarı başladı.

Utrecht’teki Jaarbeurs Salonu’nda bu yıl 48’incisi düzenlenen ve 14 Ocak’a kadar devam edecek fuarda Türkiye, Lahey Büyükelçiliği Kültür ve Tanıtma Müşavirliğinin, 50’ye yakın kurum ve kuruluşun katılımıyla açtığı yaklaşık 652 metrekarelik stantla en büyük katılımcı oldu.

Fuarın resmi açılışı dolayısıyla Türkiye standında düzenlenen resepsiyona, Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Ömer Arısoy ve beraberindeki heyet, Türkiye’nin Lahey Büyükelçiliği Maslahatgüzarı Alper Yüksel, Amsterdam Başkonsolosu Tolga Orkun, Rotterdam Başkonsolosu Sadin Ayyıldız ve Türkiye’den gelen davetliler katıldı.

Arısoy, burada yaptığı konuşmada, 48 yıllık tarihi ve 7 büyük turizm fuarından biri olan Uluslararası Utrecht Turizm Fuarı’na Türkiye’nin 38 yıldır katılım gösterdiğini söyledi.

Hollanda’nın, Türkiye turizminde önemli bir yere sahip olduğunu hatırlatan Arısoy, 3 yıl önce misafir ettikleri 1 milyon 300 bin Hollandalıyı 2018 yılında da aynı rakamla misafir edeceklerini düşündüğünü belirterek, “2015 ve 2016 yıllarında hiçbirimizin hatırlamak istemediği olumsuz şeylere rağmen 2017 yılında çok büyük bir toparlanma gerçekleştirdik. Bu toparlanma Türkiye’nin turizm sektörünün ve ayrıca bizim ürünümüzün ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. İnşallah 2018 yılı bir önceki yıldan çok çok daha iyi olacak. Bunun işaretlerini 2017 yılının ikinci yarısından itibaren almaya başlamıştık.” ifadelerini kullandı.

Bu yıl konsept değişikliğine giderek fuardaki stantların bölge bölge görülmesini istediklerine dikkati çeken Dursun, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu konsepti önümüzdeki fuarlarda da uygulamaya devam edeceğiz. Bakanlık olarak ülkemizin kültürünü, tarihini, doğal güzelliklerini, turizm çeşitliliğini ve bu güzel turizm ürününü sektörle ve sizlerle birlikte dünyaya tanıtmak üzere çaba göstermeye devam edeceğiz. Hep birlikte hareket edince çok güzel sesin çıktığı bu sektörden böyle bir iş birliğini burada da görmekten son derece mutlu olduğumu ve memnun olduğumu dile getirmek istiyorum. Fuarın, ülkemizin 2018 turizm sezonu için hayırlı uğurlu olmasını ve bereket getirmesini diliyorum.”

Toplam bin 300 metrekare alanda kurulan fuardaki Türkiye stantlarını gezen Arısoy, daha sonra Amsterdam Yunus Emre Enstitüsü ile Lahey Büyükelçiliğini ziyaret etti.

Lahey Büyükelçiliği Kültür ve Tanıtma Müşavirliğinin verdiği bilgiye göre, geçen yıl fuarı 109 bin kişi ziyaret etmişti.

Devamını Oku
31 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Almanya’dan Gelen Acenteciler Antalya’da Ağırlandı

Sunexpress Havayolları, en fazla Türkiye satan Almanya’da  yerleşik acentecileri Antalya’ya davet etti.

80 acente yetkilisi AKTOB üyesi Limak Otelleri tarafından konaklamaları sağlandı.  3 gün süresince Antalya’nın önemli tarihi ve turistik merkezlerini ziyaret eden acente yetkilileri, Antalya satışlarının 2018 yılı içinde daha iyi olacağını ifade ettiler.

Devamını Oku
10 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’ya Gelen Ziyaretçi Sayısı 10 Milyona Yaklaştı

Antalya’da ilk 11 aylık verilere göre gelen ziyaretçi sayısı 9.617.029 oldu. Rusya Federasyonu’nda gelen ziyaretçi sayısı rekor kırarken milliyet  payı da % 38,4’e ulaştı.

Avrupa Pazarı’nda Almanya, Hollanda, Belçika, Danimarka, İsveç’te ilk 11 ayda kan kaybetmeye devam etti.

Buna karşın, İngiltere, Polonya, Litvanya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Fransa, Macaristan’da artış ivmesine geçti.

Geçtiğimiz yıla göre en fazla artış;

Rusya Fed.  %688

Beyaz Rusya % 131

Kazakistan  %89

Slovakya %84

Çek Cumhuriyeti % 78

Polonya % 65

Macaristan % 51

Ukrayna’dan % 24

Gerçekleşti.

Kasım ayında aylık bazda rekor yükselmeler yaşanan ülkeler; Finlandiya % 955,  İran % 689, Macaristan % 422,  Polonya % 163,  İngiltere % 93, Rusya Federasyonu’ndan % 29 artış gerçekleşti.

2017 yılında kasım ayında gelen ziyaretçi sayısı 2014 yılını geçti.

Antalya Kasım Ayı Turizm Verileri

Devamını Oku
10 Ara
Tarafından: aktob 0 0

7. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi-Sonuç Bildirgesi Yayınlandı

29-30 Kasım 2017 Tarihlerinde 1350 kişinin katılımı ile gerçekleşen Kongre’ye ilişkin sonuç bildirgesi yayınlandı.

Turizm ve Finans sektörünün ağırlıklı olarak yer aldığı Kongre’de her yıl olduğu bu yıl da keypad yöntemi ile sektörün önümüzdeki sezona ilişkin öngörüleri alındı.

Anket sonuçlarının da yer aldığı sonuç bildirgesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Sonuç Bildirgesi

 

Devamını Oku
02 Ara
Tarafından: aktob 0 0

7. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi Yapıldı

AKTOB(Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği) organizasyonunda gerçekleşen 7. Uluslararası RESORT Turizm kongresi yoğun bir katılımla gerçekleşti. 1300 kişinin katılım gösterdiği kongre 29 Kasım 2017’de Trendy Hotel Lara’da yapılan kokteyl programı ile başladı.  Kokteylde kongre açılışını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI,  kongrede Türk turizminin farklı konu başlıklarında değerlendirileceğini ve önümüzdeki yıllara ışık tutacak konuşma ve sunumların yapılacağını söyledi.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş’un açılış konuşmalarında yer aldığı kongrede, AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Antalya Valisi Münir Karaloğlu ve Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de değerlendirmelerde bulundu.

Dr. Erkan Yağcı; Turizmde geleceğin anahtarının sektördeki değişime yeni ürünler ve pazarlarla yanıt vermek olduğunu kaydeden Yağcı, ”Türkiye turizmi yüksek büyüme potansiyeline sahiptir. Krizler ve şoklar, sektörde farkındalık yaratmaya başlamıştır.” dedi.

Ayrıca, artan işletme maliyetleri, pek çok çalışanın turizmden umudu keserek başka sektörlere geçmesi ve düşen kar marjlarının turizmdeki önemli tehditler olduğunu ifade eden Erkan Yağcı, bu durumu tur operatörlerinin de anlamasının ve göz önünde bulundumasının önemine işaret etti.

Kongreye ana konuşmacı olarak katılan FTI CEO’su Dietmar Gunz; Türkiye’nin ürün segmentinde rakibi olmadığını belirterek, Türkiye’nin alternatif yine Türkiye’dir dedi.

2018 yılı önümüzdeki yaza ilişkin satışlar başladı. Biz de Türkiye için önemli programları uygulamaya koyduk. Her ne kadar beklenen seviyeye henüz ulaşmasa da rakamlar oldukça umut verici.
2018’de Almanya’nın 16 havalimanından Bodrum’a uçacağız. Türkiye’de 1000’den fazla çalışanımız var. Yatırım yapmaktan fazlasını yapıyouz. İnsan kaynakları yatırımları konusunda da ileri Türkiye’de ileri safhalardayız.

 

Devamını Oku
20 Kas
Tarafından: aktob 0 0

WTM Dünya Seyahat Pazarı Raporu ve Birleşik Krallık Pazar Raporu Yayınlandı

6-8 Kasım 2017 tarihlerinde Londra’da gerçekleşen Dünya Seyahat pazarı Fuar ve Birleşik Krallık Pazar Raporu AKTOB (Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği) tarafından yayınlandı.

Raporda, Fuara ilişkin değerlendirme ve Birleşik Krallık turizm verilerini içeren bilgiler yer alıyor.

Fuar ve Pazar Değerlendirmesi

 

Devamını Oku
10 Kas
07 Kas
Tarafından: aktob 0 0

WTM Dünya Seyahat Pazarı Fuarı Başladı

Her yıl Londra’da düzenlenen WTM Dünya Seyahat pazarı Turizm Fuarı 37. Kez kapılarını dünya turizm profesyonellerine açtı.  2016 yılında 51.000 seyahat profesyonelinin ziyaret ettiği fuar 6-8 kasım 2017 tarihleri arasında 3 gün sürecek.
Fuarın ilk günü Türkiye alanında yoğun iş görüşmeleri gerçekleşti. İngiliz seyahat pazarından  2018 yılında önemli artışlar bekleniyor. Bu yönde tur operatörleri kapasite artışına gittiklerine yönelik açıklamalarda bulundu. Bu nedenle Türkiye’ye yönelik satış pazarlama  faaliyetlerini yoğun şekilde sürdürüyorlar. WTM Turizm sektör temsilcilerinin ilk buluşma noktası olması nedeni ile fuarın ilk günü yoğun temaslarla geçiyor.
Antalya Bölgesi’nde İngiliz golfcülerin yoğun ilgi gösterdiği Belek Bölgesi,  T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı stant alanı dışında ayrı bir alan alarak Belek bölge ve otellerin tanıtımını yapıyor.
Türkiye stadında  bir alanın  Troy alanı olarak düzenlenerek, katılımcı stantlara ayrılan bölümün içinde yer aldı,  fuarın ilk gününde Türkiye alanında yoğun ve kalabalık bir ortam oluştu.

Türkiye’nin en önemli turizm pazarlarından biri olan İngiltere’den 2015 yılında 2 milyon 512 bin turist gelmişti. 2016 yılında ise yüzde 32 düşüşle 1 milyon 711 bin İngiliz turist Türkiye’yi ziyaret etti.

Devamını Oku
02 Kas
Tarafından: aktob 0 0

3. Turizm Şurası Başladı 1-3 Kasım 2017 Ankara

Uzun süredir hazırlıkları devam eden III. Turizm Şurası Ankara’da başladı. Şuranın hazırlık dönemi için oluşturulan 13 komisyona üye 330 raportörün hazırladığı raporlar şura süresince değerlendirilecek.

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde şuranın açılış konuşmasını yapan Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş şunları söyledi:

”TURİZMDE ÜÇÜNCÜ EVREYE GEÇME ZAMANI”

İlki 1998, ikincisi 2002 yıllarında yapılan turizm şurasının üçüncüsüyle turizmin stratejisini belirliyoruz. Sloganımızda da belirttiğimiz gibi, yeni bir atılım yapmanın yeni bir adım atmanın tam zamanıdır. Özal dönemi turizmin birinci evresiydi o dönemde çok olumlu adımlar atıldı. Esas adımlar ise sayın başbakanımızın döneminde atıldı. Altyapı yatırımlarında büyük adımlar atıldığı bu dönem turizmde ikinci evreyi oluşturdu. Şimdi kazandığımız tecrübeyle birlikte yeni bir hamle dönemine girmenin tam zamanıdır. Bu şuranın ülke turizmine büyük katkılar sunmasını temenni ediyoruz.

”ALINAN KARARLAR LAFTA KALMAYACAK”

Turizmin ülkeye katkısını değerlendirip, yeni stratejiler belirleyip, hedeflerimizi revize edip belki de hedefleri yukarıya çekeceğiz. Özel sektörümmüzü daha iyi motive edeceğiz. bu toplantılarda oluşan fikirler çerçevesinde turizm diplomasisini de daha etkin kulanacağız. Burada alınan kararlar lafta kalmayacak, takip edilecek.

”TURİZM DEVASA BİR SEKTÖR”

Turizm devasa bir sektör. Diğer sektörlere kıyasla çok hızlı büyüyen bir sektör ve dünyada 2.3 trilyon dolarlık bir büyüklüğü oluşturuyor. Önümüzdeki dönemde turizm sektörünün istihdam ettiği insan sayısı 380 milyona çıkacak.

”HER ŞEYE RAĞMEN SEKTÖR GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE AYAKTA KALDI”

Turkiye’nin son iki yılda yaşadığı tecrübeler önemlidir. Rusya ile yaşanan uçak krizi, FETÖ’nün darbe girişimi ve Batıda yapılan olumsuz algı operasyonlarına rağmen turizm sektörü güçlü bir şekilde ayakta kalmıştır.

”9 AYDA TURİST SAYISI 26 MİLYONU AŞTI”

İlk 9 ayda Türkiye’ye gelen turist sayısı 26 milyonu geçti. Sadece eylül ayında 4 milyon yeni turist gelmiştir. Geçen eylül ayına göre yüzde 40, ilk ayda ise geçen yılın aynı döneminde yüzde 30’a yakın.

”ALMAN TURİST GELMEYE DEVAM ETTİ”

İlk 9 ayda Rusya’da yajklaşık 4, Almanya’dan ise yaklaşık 3 milyon turist geldi. Almanya’dan gelen ziyaretçi sayısında azalma var denilebilir. Ancak, Almanya’da en üst perdeden Türkiye’ye gitmeyin, canınız tehlikede denmesine rağman Alman turist Türkiye’ye gelmeye devam etmiştir.

”PAZARLARI ÇEŞİTLENDİRECEĞİZ”

Önümüzdeki III. Hamle döneminde hedefimiz pazarları çeşitlendirmek. Bir yandan geleneksel pazarlara gereken ilgiyi gödterirken, diğer yandan Doğu Asya’da Çin, Hindistan gibi ülkelerin kapısını çalacağız. Bu ülkelerden gelen ziyaretçi sayısını artıracak, milyonşarla ifade edilir hale getirecpeiz.

Ayrıca ürün çeşitlendirmesine gitmek zorundayız. Sektöre yeni ürünlerle girerek insanların daha fazla gelmesini sağlayacağız.

Özellikle Türkiye ve islam karşıtlığını ortadan kaldırmak için turizmi yumuşak bir güç olarak kullanacağız.

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital