AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Yemeği`nde, 2017`de Türkiye Turizmi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin geleneksel olarak düzenlediği aylık yemekli toplantı 16 Mayıs 2017’de Paloma Renaissance Hotel’de yapıldı. Çok sayıda otelcinin yanı sıra kamu, bankacılık, acente ve tur operatörleri temsilcilerinden de AKTOB Yemeği’ne yoğun bir katılım gerçekleşti. Yemekte kamu ve özel sektörün Türkiye turizminde 2017 beklentileri değerlendirildi.
Yemekte söz alan;

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı;

Turizm Türkiye için stratejik bir sektör, yapılan karşı kampanyalara en etkili P&R aracı. Var olan turizm değerlerini dünya turizminde çok önemli bir noktaya getirebilen bir başarı öyküsü. Bu gücün değer kaybetmesini önleyebileceğimiz potansiyelimiz var. Kötü başlayan 2017 yılı için son aldığımız sezon rakamları bu potansiyelin küçük yüzdelerde de olsa yeniden yükselişe geçti . Son birkaç yıldır yaşanılan tüm olumsuz gelişmelere rağmen, Ana kaynak pazarımız olan Rusya Federasyonu’ndan yeniden turist akışının başlaması sevindirici bir gelişme oldu. 2016 yılını unutup 2017 yılında tekrar turizmde var olduğumuzu hissettirmek istiyoruz.

Nisan ayında yaşadığımız büyüme trendini mayıs ve sonrasında da olmasını umut ediyoruz. Mart ayı sonuna kadar Avrupa pazarında düşüşlerimiz devam ediyordu. Fakat nisan ayıyla sezonun başlamasının ardından Ruslardan ciddi bir talep gördük Antalya’da. Ruslardaki talep artışımız 2015 yılı rakamlarını geçen bir seviyede. Sevindirici olan gelişmede Alman pazarında düşüş yaşıyorduk Nisan ayında. Almanya’daki tatillerin nisan ayına denk gelmesiyle beraber Antalya’da ilk defa bu sene yüzde 2’lik bir artışımız var Alman pazarında. Tabi bizim temennimiz Almanya’daki bu artışında tüm seneye yayılması. Mayıs-Ekim dönemi, yüksek sezonda da bu pazardaki artışın devam etmesini istiyoruz. Rusya’nın güçlü bir şekilde Antalya’ya geldiğini ve geri dönüş yaptığını görüyoruz. Nisan ayında yaşadığımız bu büyüme trendini mayıs ve sonrasında da devam etmesini umut ediyoruz.

Türkiye 2016’da çok sıkıntılı bir dönemden geçti. Jeopolitik, ekonomik ve siyasi gelişmeler turizmi çok fazla etkiledi. Türkiye’de 41 milyon misafir ağırlamıştık. Bu 32 milyona düştü. Antalya’da ise 12 milyondan 6,5 milyona geriledi. Turist sayısı azalınca gelir de düşüyor. Bizim 2017 ve sonrası için hedefimiz, turist sayısını tekrar artırmak. Belli bir talebi oluşturduktan sonra fiyatı artırmak. Bu kolay olmayacak. 2-3 yıl içerisinde gelirimizi de arttırma durumuna gelmemiz lazım. Çünkü Türkiye’nin rekabet avantajının en güçlü olduğu konumu kalitesi. Bu rekabet avantajını kaybetmemek lazım.

Booking.com sorunu 2013 ve 2014’de Almanya ve Avrupa Birliği ülkelerinde de yaşandı.

Buradaki en temel sorun en iyi fiyatı verme koşulu. Almanya Rekabet Kurumu bunu rekabete aykırı bularak bu koşulu kontratlardan kaldırarak çözdü. Biz de bu hususun artık sorun olmasını istemiyoruz. Booking.com’dan faydalanan oteller var. Kendini tanıtma fırsatı olmayan ve yeteri kadar bütçesi olmayan oteller için bir platform oluşturuyordu. Açıkçası bu olayların yaşanmasını istemiyoruz. Zaten sıkıntılı bir dönmeden geçtik. Bu tür olaylarla turizm sektörünün daha fazla olumsuz etkilenmesini istemiyoruz.

Antalya’daki büyüme oranının yüzde 30-40 olması lazım ancak şu anda net bir rakam söylemek zor. Maalesef turizm sektörü, hiç olmadığı kadar siyasi söylemlere ve popülist politikalara maruz kaldığı bir dönem olmamıştı. Türkiye’nin bugünkü koşullarda büyümesinin çok iyi olması lazım. 2016’da Rus turistin hiç olmadığını düşünürsek, Rus turistin devreye girmesiyle ve Avrupa’daki düşüşün de duracağını varsayarsak Antalya’daki büyüme oranı yüzde 30-40 olması lazım. Normal koşullarda 2017 yılı Türkiye’nin ve Antalya’nın turizmde büyüyeceği bir yıl olacak.” Dedi.

FTI CEO’su Dietmar Gunz;

“Almanya diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’nin turistik tanınırlığı olumlu, bu olumlu talebi şu an satışlara yansıtamıyoruz. Ancak Türkiye’nin turistik potansiyeli ve sunduğu hizmet kalitesi ile yeniden güçleneceğine dair güçlü inancımız var.” Dedi.

Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal;

“Türk turizmindeki kayıpların telafisi yönünde özel sektör ile ortak çalışmalarımızı artıracağız. Farklı tanıtım kanalları kullanacağız. Bunun en yakın örneği Moskova’da yapılacak Büyük Türk Festivali. Tanıtımda sadece turistik değerlerimiz değil. Türkiye algısı da güçlendirilecek” dedi.

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Reklamasyon Bildirimleri

Son yıllarda gün geçtikçe artan reklamasyonlar nedeni ile önemli sıkıntılar yaşayan konaklama sektörü, bu konuda AKTOB önderliğinde çalışmalar yapıyor.

Bir duyuru ile üye otellerinden reklamasyon bildirimlerine ilişkin kapsamlı bilgi derleyen Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB), konuyu Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile ele alarak İngiliz Tur Operatörleri ile yazışmalara başladı.

Birleşik Krallığın en büyük tur operatörü Thomas Cook bu konuda “Paket tur müşteri hastalık şikayetleri rehberi” hazırlayarak bir ön yazı ile  AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’ya yolladı.

Konuya ilişkin açıklama yapan Erkan Yağcı;  müşteri memnuniyeti ve kalite& fiyat dengesinin Türk turizminin en önemli rekabet aracı olduğunu, haksız reklamasyonların sektöre zarar verdiğini ve bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Paket Tur Müşteri Hastalık Şikayetleri Rehberi

Thomas Cook’tan gelen yanıt;

Thank you for your letter to Mr Fankhauser, dated 20 April 2017.

We understand and share your concerns about the rise in holiday illness claims from the UK market – we know that to ensure our collective future success, we must work in partnership.

Thomas Cook is committed to leading the way in addressing this problem and we know that by working closely with hoteliers and the Turkish authorities, we will be in a better and stronger position to do this. We are focussing significant time lobbying the UK Government to make the required legislative change that you reference in your letter, and we are putting in place much more robust claims processes to ensure the number of claims goes down.

We’re also working closely with our colleagues, the Turkish hoteliers. Recently, we produced and distributed a guide that details our commitment to tackling this problem, but also suggests some actions and processes that could be followed by Spanish hoteliers to limit their own exposure. I have enclosed this guide with this letter.

Finally, there are also steps that the Turkish Government might take, and we would ask you to encourage them to engage with the tourism industry, and the UK Government.

Thank you again for your letter, and I have no doubt that in working together, we will be strongly positioned to stop the rise of fraudulent claims.

Kind regards,

Stephen D’Alfonso | Group Head of Public Affairs 

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Booking.com Davası ve Dilekçe Örneği

TÜRSAB Tarafından açılan dava sonucu erişime kapatılan booking.com davasında ilişkin Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı şu değerlendirmeleri yaptı;

“Booking.com ve benzeri online satış kanalları, tüketici ve üreticiyi buluşturan platformlardır. Booking.com otellere fırsatlar yaratıyor. Oteller bu kanalda reklam yapıp fiyatlarını istediği gibi değiştirebiliyordu. Bu noktada Booking.com gibi kanallar otellere ciddi bir fırsat yaratıyordu. Biz, olay probleme dönüşmeden çözemiyoruz. Bence birlik ve beraberlik içinde hareket etmeliyiz ve ortak bir çözüm bulmalıyız. Beraber konuşabildiğimiz bir ortamın oluşması lazım. Kaybedersek beraber kaybederiz. Hepimiz aynı geminin içindeyiz.

Online’ın önemi ortada. Bunun dışında kalamayız. Online büyüyor. İşletmeler kendilerini buna göre revize etmeli. Özellikle küçük oteller için Booking.com çok önemli. Bu portallara ihtiyacımız var. Finansal ve tanıtım bütçesi anlamında gücü olmayan oteller var. Bu otellerin hayatta kalması için online kanallar çok önemli. Bunu göz ardı edemeyiz” şeklinde konuştu.

Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) tarafından hazırlanan dilekçe örneği ile konaklama işletmeleri karara itiraz edebilecekler;

Booking.com Dilekçe Örneği

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital