AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Haber Detayı

Malesuada hymenaeos imperdiet tristique dignissim purus pulvinar
aktob 9 Mart 2017

Antalya Temmuz Ayında Hızla Yükselişe Devam Etti

Antalya  “Temmuz ayı havalimanı giriş verilerine baktığımızda kaynak pazarlarımızdan olan Rusyadaki geliş sayısı en iyi yılımız olan 2014’ü geçmiş; 2014 yılına göre %3 artmıştır. Fakat diğer bir kaynak pazarımız olan Almanya ise 2016 yılına göre -%4 düşmüştür. Almanyadaki durum Antalyanın geçmiş yıllara göre iyileşmesini olumsuz etkilemektedir.  Rusya pazarındaki büyümede kaldıraç rolünü konaklama kesimi üstlenmiş olup, ciddi oranda fiyat indirimleri yapılarak pazarın bir sezonda eski talep yapısına dönmesine olanak sağlamıştır.

Genel olarak sadece Temmuz ayında Ukrayna, Beyaz Rusya, Romanya, Moldova, İran, Kazkistan, Litvanya, Kosova, Ürdün ve Irak tan gelen turist sayıları 2014 yılını geçmiş durumdadır.

Bunun yanısıra, İngiltere pazarı Temmuz ayında +%9 artmıştır. Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya,ve Sırbistanda 2016 yılına kıyasla büyüme gerçekleşmiş, 2014 yılı rakamlarına henüz ulaşılmamıştır.

Fakat; geçen aylarda olduğu gibi Danimarka, Hollanda, İsveç, Belçika, Finlandiya, Norveç, İsviçre ve Avusturya pazarlarındaki düşüş devam etmektedir. Bu pazarlardaki düşüş diğer pazarların büyüme ivmesini olumsuz etkilemektedir.

Özetle, Temmuz ayı genelinde Antalya’ya gelen turist sayısı 2016 yılına göre %76 artmış; 2015 yılına göre %8 ekside ve 2014 yılına göre %9 eksidedir”.

“Ocak-Temmuz 2017 yılı verilerine baktığımızda Antalya’ya gelen turist sayısı 2016 yılına göre %60 artmış; 2015 yılına göre %15 ekside ve 2014 yılna göre %20 eksidedir”.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı (AKTOB) Erkan Yağcı; Antalya Temmuz verileri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Erkan Yağcı; “2017 yılındaki büyümenin ana unsuru Rusya pazarı olmuştur. Ocak-Temmuz arası kümülatif olarak geçen yıla kıyasla büyümenin %100’ü rusya kaynaklıdır. Her ne kadar bazı pazarlarımızda büyüme olsada Almanya, iskandinav ülkeleri ve benelüx ülkelerindeki düşüş ancak diğer pazarların artışıyla dengelenmiştir. Fakat 2016 ya kıyasla oluşan 2 milyon fazla turistin tamamı rusya kaynaklıdır. Buda bize şunu gösteriyor ki 2018 yılında avrupa pazarında özellikle Almanya, Benelüx ve iskandinav ülkerinde büyümeye mutlaka geçmeliyiz.

Antalya, Rusya odaklı bir büyüme modelinde Avrupa pazarında, özellikle Almanyadaki düşüş büyüme rakamlarını olumsuz etkilemektedir. Antalya 2014 ve 2015 yılına kıyasla oluşan farkı temmuz ayı itibari ile daha da kapatmıştır. Ağustos ayında bu farkın dahada azalacağını öngörmekteyiz. Genel anlamda 2017 yılının Antalya turizmi için büyüme yılı olacaktır. Fakat tüm bu hızlı dönüşün temelinde konaklama sektörünün verdiği ciddi fiyat indirimleri bulunmaktadır. 2017 ve 2018  yılında avrupa pazarında ve temelinde Almanya daki talebi tekrar pozitife çevirip 2018 yılında fiyatlarımızı sürdürülebilir seviyelere çekmemiz gerekecektir. Bu noktada kamu kesiminin acil olarak sektörle işbirliği zemini oluşturup 2018 yılının temel stratejisini avrupa pazarını baz alarak oluşturmalıdır.

  • Web Tasarım: Webius Digital