AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

11 Nis
Tarafından: aktob 0 0

“ANTALYA’DA 2018 PERGE YILI” LANSMANI YAPILDI

Antalya’ya gelen ziyaretçilerin, kültürel, tarihi alanlara ziyaretlerinin artırılması, Antalya’nın Deniz & Kum & Güneş dışında mevcut bulunan zenginliklerinin Dünya kamuoyunda farkındalık yaratması yönünde kampanyalar yapılacak.

Antalya’da 2018 yılının “Perge Yılı” olarak ilan edilmesi ile ilgili bilgilendirme toplantısı The Marmara Antalya’da gerçekleştirildi. Her sene farklı bir tarihi değerin ön plana çıkarılacağı proje kapsamında Antalya’ya gelen turistlerin 3’te birinin o yıl için seçilen tarihi değeri ziyaret etmesi hedefleniyor.
Bu yıl başlatılan “2018, PERGE YILI” kampanyalarının hedefi; antik kenti 5 milyon kişinin ziyaret etmesi.

Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dr. Erkan YAĞCI’nın gerçekleştirdiği sunumda, birliğin hazırladığı logo, tanıtım filmi ve afiş ve billboard çalışmaları hakkında basına bilgi verildi. Konaklama sektörü ve acentaların işbirlikleri ile Antalya’ya gelen ziyaretçiler Perge’ye çekilecek.

Erkan Yağcı: “Turistleri Perge’ye çekmek istiyoruz”

Basın mensuplarının büyük ilgi gösterdiği toplantıda AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, “2018 Perge Yılı” için hazırlanan kurumsal kimlik, logo, afiş ve yapılacak etkinlikler hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Proje ile deniz-kum-güneş ile dikkat çeken Antalya’nın çok önemli tarihi değerlere sahip olduğunu da göstermek istediklerini söyleyen Yağcı, “Bu sene Antalya’da 12 ila 14 milyon arasında yabancı turist ağırlamayı hedefliyoruz. 2018 yılını Perge Yılı ilan ederek gelen bu turistlerin üçte birini Perge’ye çekmek istiyoruz. Bu projede tüm paydaşların işbirliği içinde olması çok önemli. 2018 Perge Yılı ile ilgili olarak da logo, kurumsal kimlik, internet sitesi, tanıtım videoları ve afiş hazırladık. Mottomuz da ‘Perge’yi gördünüz mü?’ olacak. Afişlerimizi Antalya’daki 900 otele göndereceğiz ve Perge hakkında bir farkındalık yaratacağız. Ayrıca havalimanımıza inen her turiste bilgilendirme kartları dağıtacağız. Dergi ve billboardlarda reklamlarımız da yer alacak. Şehir merkezlerimizde ve otellerimizde Perge algısı yaratmak istiyoruz. Antalya’da 2018 turizm sezonunu da Perge Antik Kenti’nde yapacağımız kokteyl ile açacağız” dedi.. 3-4 yıl sonra bu proje Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

İlk öğretimden orta öğretime geçecek her öğrenci Perge’yi görmeli. Her zaman dış pazarları düşünmemeliyiz. Halkımızın da bu değerleri sahiplenmesi önemli. İnsanlarımızı bu değerlerimizi görmeye yönlendirmeliyiz” diye konuştu.

Menderes Türel: “Projeyi sektör sahiplendi”

Toplantıda konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ise Perge’nin Antalya için önemli bir değer olduğunu belirterek “Ancak böylesi önemli bir antik kentin ziyaretçi sayıları istenilen seviyede değil. Projeyi turizm sektörü sahiplendi ve bu yılı Perge Yılı olarak ilan ettik. Kültür ve Turizm Bakanımız Numan Kurtulmuş da Antalya’ya gelerek Perge’yi uzun uzun gezdi. Bakanlığımız da bu projeye destek vermektedir. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak projeye destek vereceğiz. Bu projeye destek veren herkese teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Münir Karaloğlu: “Değerlerimizi yeterince kullanamıyoruz”

Antalya Valisi Münir Karaloğlu da çok önemli antik kentlere sahip olan Antalya’nın bu değerleri kullanamadığını söyledi. Karaloğlu, “Antalya’da hep konuştuğumuz 12 ay turizm, pazar ve ürün çeşitliliğini ete kemiğe bürüyecek bir proje ile karşınızdayız. Antalya’da çok sayıda antik kent bulunuyor ancak elimizdeki bu değerleri yeterince kullanamıyoruz. Örneğin Perge. Perge birçok turizm merkezimizin bitişiğinde yer alıyor. Perge döneminin en parlak şehridir. Ancak burayı ziyaret edenlerin sayısına bakınca bir problem olduğunu görüyoruz.” dedi.

“Her sene farklı bir değerimizi ön plana çıkaracağız”

Perge’de kazıların hız kazandığını söyleyen Karaloğlu, “Turizmi çeşitlendirmek ve turizmi 12 aya yaymak adına başladığımız bu projede 2018’i Perge Yılı ilan ettik. AKTOB ve TÜRSAB bu işi üstlendi. 2018 Perge Yılı ile ilgili her şey hazırlandı. Bundan sonra sektörün bu projeye sahip çıkması gerekiyor. Turizmde eski alışkanlıklarla 12 ay turizm ve 25 milyon turist hedefimize ulaşamayız. Turizmde artık yeni şeyler söylemeliyiz. Bu proje kurumların işbirliğinin meyvesidir. İnşallah yılsonunda Antalya’ya gelen yabancı turistlerin üçte birini Perge Antik Kenti’ne getirmiş oluruz. Antalya çok cömert bir bölge. Antalya’da tarih, doğa, kültür, gastronomi, yayla her şey var. Bu zenginliklerimizi turizmle değerlendirmeliyiz. Bu proje kapsamında her sene farklı bir değerimizi ön plana çıkartacağız. Aspendos, Side, Phaselis gibi her sene tema hazırlayıp ürün haline getireceğiz. 3-4 yıl sonra bu proje Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

Perge2018.aktob.org.tr   #visitperge

Devamını Oku
09 Nis
Tarafından: aktob 0 0

HESTOUREX 2. DÜNYA SAĞLIK & SPOR TURİZM FUARI YAPILDI

Cumhurbaşkanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Turizm Bakanlığı himayelerinde gerçekleşen HESTOUREX 2. Dünya Sağlık & Spor Turizm Fuarı Antalya’da 2. kez gerçekleşti.

ANFAŞ EXPO Center’da  düzenlenen fuara

Dünya sağlık, spor ve alternatif turizm kongre fuarı ‘Hestourex’in kapıları, Antalya’da ikinci kez açılıyor. ANFAŞ Expo Center’da, Cumhurbaşkanlığı himayesinde düzenlenen fuarın açılışına Antalya Valisi Münir Karaloğlu, KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, AK Parti Antalya Milletvekili Gökcen Özdoğan Enç, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Ünal, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Bakanı Davut Çetin, AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI,  ilçe belediye başkanları ile çok sayıda davetli katıldı.Türkiye’nin turizm başkenti Antalya’da önemli eksiğin ‘Hestourex’le doldurulduğunu anlatan Vali Karaloğlu, geçen sene Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun himayesinde yapılan ve elde edilen başarıyla da bu sene Cumhurbaşkanlığı himayesine alınan fuar için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti. Antalya’nın 2016’daki sıkıntıdan geçen sene yüzde 58’lik büyümeyle çıktığını belirten Karaloğlu, bu yılın 3 aylık döneminde de yüzde 50’lik artış olduğunu söyledi. Karaloğlu, bu rakamların, turizmde 2018 için konulan hedefe ulaşılacağını gösterdiğini kaydetti.
40’IN ÜZERİNDE ALTERNATİF TURİZM ÇEŞİDİ
Antalya’nın bugüne kadar ‘deniz- kum- güneş’e yaslanarak, bu başarıları sağladığını anlatan Vali Karaloğlu, “Bundan şikayetimiz yok ama Antalya sadece bu değil. Bunun ötesinde çok önemli turizm alternatifleri var. Hestourex’le sağlık ve sporla alternatif turizmde de bir marka şehir olduğumuzu göstermek istiyoruz. Onun için Hestourex tam zamanında devreye girdi. Buna hem Antalya hem Türkiye’nin çok ihtiyacı var. Bu yılki tema gastronomi de çok önemli. Akdeniz mutfağının en önemli merkezlerinden biri Antalya’da gastronomi turizmi de çok önemli” diye konuştu.
KKTC TÜRKİYE İLE BİRLİKTE
KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Ataoğlu da turizmde ‘deniz- kum- güneş’ üçlemesi dışında artık sağlık ve spor turizmi alanlarında da ciddi gelişmeler olduğunu, turizm sektörü olarak bütün çalışmaları Türkiye ile omuz omuza yaptıklarını kaydetti.
‘Hestourex’in Antalya açısından heyecan verici olduğunu belirten AK Parti’li Enç ise “Geçen sene beklenenin üzerinde görüşme trafiği gerçekleşti. Bunun da üstüne çıkacağından şüphem yok. 81 iliyle Türkiye muhteşem bir ülke. Biz çok misafirperver bir milletiz, kapımız sonuna kadar açık” dedi.
HER KÖŞEDEN ZENGİNLİK FIŞKIRIYOR
Antalya’nın her köşesinden ayrı zenginlik fışkırdığını dile getiren Büyükşehir Belediye Başkanı Türel, Toroslar’ın ardında bambaşka, sahil kısmında bambaşka Antalya olduğunu söyledi. Antalya’nın, turizmde başarı öyküsü yazan şehir olduğunu belirten Türel, dünya ortalamalarının 2,5 misli büyüme gerçekleştirdiğini anlattı. ‘Hestourex’ gibi büyük organizasyonlara ihtiyaç olduğunu vurgulayan Türel, “Sağlık ve turizmin bir araya geldiği önemli, dünya çapında bir organizasyon. Sağlık ve spor turizm birbirinden ayrılmaz iki önemli unsuru. Antalya bu konularda müthiş zenginliklere sahip ve uzun zamandır değerlendiremediğimiz bu fırsatları artık değerlendirebiliyoruz” diye konuştu.
SAĞLIK TURİZMİNİN ÖNEMİ
TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya da turizmin, dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden olduğunu, dünya turizminde bu büyümeyi sürükleyen ülkelerin başında Türkiye’nin geldiğini söyledi. Bu yıl Antalya’ya 12, Türkiye’ye 40 milyon turist hedeflendiğini, 2018’in ‘rekorlar yılı’ olacağını vurgulayan Bağlıkaya, Türkiye’nin alternatif turizm açısından önemli değerlere sahip olduğundan bahsetti. Bağlıkaya, sağlık turizminde kişi başı harcama ortalamasının 6 bin 500 dolar ve bu sektörün dünyada yaklaşık 100 milyar dolar büyüklüğe sahip olduğuna dikkat çekti. Türkiye’de geçen yıl 800 bin kişinin tıbbi tedavi için Türkiye’ye geldiğini ve yaklaşık 2 milyar dolar gelir sağlandığını kaydeden Bağlıkaya, Türkiye’nin sağlık turizmi pastasındaki payını yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
81 İLİ KALKINDIRACAK FUAR
Fuara ilişkin bilgi veren ‘Hestourex’ Danışma Kurulu ve Türkiye Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Emin Çakmak, “81 ilimizi kalkındıracak, turizm ekonomisinden katkı alabileceği bir projeye ihtiyacı vardı ve o proje de Hestourex oldu. Spor, sağlık ve bu bağlamdaki alternatif turizm çeşitleri Türkiye’nin her ili ve ilçesinde uygulanabilecek kapasitede. Geçen yıl 150 ülke olan alım heyetleri görüşmelerini bu yıl 160 ülkeden 5 bin alım heyetiyle gerçekleştiriyoruz. Uçaklar doldu ve yer bulamıyoruz. Uçaklar bu kadar alım heyetini Antalya’ya getirmeye yetmedi” diye konuştu.
’50 BİN İKİLİ GÖRÜŞME’ HEDEFİ
Fuarda alım heyetlerinin ikili iş görüşmelerinin fuarın ikinci günü başlatılacağını belirten Çakmak, “Bu yıl 50 bin ikili görüşme gerçekleştirilecek. Bu ikili görüşmelerde geçen sene 10 milyar TL’lik ticaret hacmi oluşmuştu. Bu seneki hedefimiz 20 milyar TL, 5 milyar dolar ikili anlaşmalarla ülke ekonomimize katkı sağlamak istiyoruz. İlk fuarda uluslararası katılımcı çok azdı ama bu kez Almanya, Kazakistan gibi birçok ülkeden katılım var. Geçen sene zaten 150 ülkeden alım heyetleriyle fuarın rüştünü ispatladık” dedi.
BU YILIN TEMASI ‘GASTRONOMİ’
Türkiye’nin ve Akdeniz Bölgesi’nin alternatif turizm çeşitliliği zenginliğine dikkat çeken Emin Çakmak, şunları söyledi:
“Nisan ayında bir tarafta Antalya’da golf oynanırken, hemen arkasındaki Isparta Davraz’da kayak yapılabiliyor. Ülkemizin sağlık turizminde dünya üçüncüsü, futbol ve kamp turizminde dünya üçüncüsü, alternatif turizm çeşitliliğimiz açısından dünyada en önemli ülkelerden biriyiz. İlk fuarda kamp karavan teması işlemiştik, bu yıl 7 bölge, 81 ilin gastronomi teması, kardeş mutfaklar, Selçuklu, Osmanlı, Türk mutfaklarından 288 sayfalık Türkçe ve İngilizce kataloglar bastırdık.”
KONSEY GENEL KURULU ANTALYA’DA
Fuarın çok önemli toplantıya da ev sahipliği yapacağını belirten Emin Çakmak, fuar kapsamında 57 ülkeden oluşan Dünya Sağlık Turizmi Konseyi’nin 4’üncü Genel Kurulu’nun da ANFAŞ’ta gerçekleştirileceğini kaydetti. Çakmak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bu fuarı himayelerine alarak, Türkiye turizminin, ülkenin geleceği açısından cari açığı kapatacak en önemli sektör olduğu mesajını verdiğini kaydetti.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; ” turizm çeşitliliği destinasyonlar için en önemli rekabet unsuru, Antalya ve Akdeniz Bölgesi, tarihi ve doğal zenginliklerin yanı sıra, sağlık, kongre, spor turizm konseptlerinde önemli ürünler geliştirdi. Bu ürünlerin dünyada ilgili sektör temsilcilerini bir araya getiren, Türk turizmi için çok önemli bir çalışma olan HESTOUREX her geçen yıl güçlenerek Antalya ve Türk turizmine önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

Dört gün süren fuarda, farklı illerden katılan katılımcılar bölgesel ürünlerini de tanıtma olanağı buldu.

 

Devamını Oku
26 Mar
Tarafından: aktob 0 0

HESTOUREX 5-8 NİSAN 2018’DE ANTALYA’DA GERÇEKLEŞECEK

Türk  turizmini 12 aya yaymak, kitle turizm hareketlerinden ayrı, nitelikli turizm hareketi sağlamak amacı ile Dışişleri Bakanı Antalya Milletvekili Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun destekleriyle yola çıkan ve Ekonomi Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Turizm Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığının desteklediği HESTOUREX Dünya Sağlık, Spor, Alternatif Turizm Fuarı ve Kongresi 5-8 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlenecek.

Geçtiğimiz yıl ilk kez  yapılmasına karşın, ulaşım ve konaklaması HESTOUREX ve sponsorları tarafından karşılanan 150 ülkeden gelen 4000 kişinin üzerindeki alım heyeti ile Türk Turizm Potansiyelini anlatan 271 firma ve kurumdan 607 kişilik profesyonelle, toplamda 41.783 ikili iş görüşmesi sağlanıp fuarın ilk gününde hedeflerinin üzerinde anlaşmalar gerçekleştirilmiştir.

 

Devamını Oku
09 Mar
Tarafından: aktob 0 0

ITB BERLIN TURİZM FUARI KAPILARINI AÇTI

Almanya Başbakanı Angela Merkel, Uluslararası Berlin Turizm Fuarı’nın açılışını yaptı. Almanya’dan Türkiye’ye tatil rezervasyonlarının bu yıl iki kat artması bekleniyor.

Dünyanın en büyük turizm fuarı olan Uluslararası Berlin Turizm Fuarı bu yıl 52’inci kez kapılarını açtı. Fuarın resmi açılış töreni Salı akşamı Başbakan Angela Merkel’in katılımıyla düzenlendi. Açılış konuşmasında “Turizm küreselleşme şansı için mükemmel bir örnek” diyen Merkel, turizmin istihdam yaratan bir ekonomik faktör olduğunu söyledi.

Almanya Başbakanı, turizmin dünyaya açık olmaktan beslendiğini ve yaşadığını, aynı zamanda dünyaya açık olmayı teşvik ettiğini belirtti. Merkel, “ITB bu anlamda önyargıların yıkılmasına katkı sağlayabilir” diye konuştu.

Berlin’deki fuara tatil için tercih edilen 186 ülkeden 10 bin firma katılıyor. Organizatörler bu yıl fuarda Asya ve Arap ülkeleri yoğun olarak temsil edildiklerini açıkladı. Fuarın ilk üç günü sektörde faaliyet gösteren firma ve katılımcılarına yönelik. Hafta sonunda ise fuar kapılarını halka açacak. Geçen yıl 170 bine yakın kişinin ziyaret ettiği fuara ilginin bu yıl da yüksek olması bekleniyor.

Türkiye’ye ilgi büyük

Fuarda Türk firmaları da temsil ediliyor. Fuar öncesi bu yılki trendlerle ilgili bir açıklama yapan Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Başkanı Norbert Fiebig, “Türkiye’ye rezervasyonlar önceki yıla oranla iki kat fazla. Ancak Türkiye’ye ilginin çok yoğun olduğu 2015 yılı rakamlarına ulaşılmış değil. O yıl üç milyon Alman turist Türkiye’de tatil yapmıştı” dedi.

Almanya Başbakanı Angela MERKEL’in resmi açılışını gerçekleştirdiği organizasyonda AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI Almanya Başbakanı ile turizm konusunda kısa bir süre sohbet etti, turizmin iki ülke için önemli olduğu ifade edildi, YAĞCI; “Almanya’da daha fazla turist bekliyoruz, sizi de Antalya’da tatile bekliyoruz” dedi. Almanya Pazarı’na ilişkin değerlendirmelerde bulunan Dr. Erkan YAĞCI; “Dünya ve Avrupa pazarlarına ilişkin çok önemli veriler aldığımız ITB Berlin’de Türkiye rezervasyonları Avrupa genelinde son derece olumlu yönde.  İşbirliği yaptığımız büyük tur operatörleri ve acentelerden de rezervasyonlara yönelik ciddi büyümeler olduğuna dair veriler alıyoruz. Türkiye ve Akdeniz Bölgesi için büyük öneme sahip olan Almanya ‘da ibre tekrar Türkiye’ye döndü, temkinli büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.

Devamını Oku
28 Şub
Tarafından: aktob 0 0

“Tour of Antalya” Başarıyla Gerçekleştirildi

ULUSLARARASI Bisiklet Birliği’nin (UCI) 2.2 Etaplı Yol Yarışı kategorisinde yer alan Tour Of Antalya, Korkuteli etabıyla başladı. 4 etaplı yarışta 20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcu pedal çevirdi.

Gençlik ve Spor Bakanlığı, Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Bisiklet Federasyonu tarafından ilk kez düzenlenen Tour of Antalya Korkuteli etabıyla başladı. UCI’nin 2.2 Etaplı Yol Yarışı kategorisinde yer alan 4 etaplı yarışa 20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcu katıldı. Konyaaltı Caddesi’nde Antalya Valisi Münir Karaloğlu’nun startıyla başlayan Korkuteli etabında, sporcular 158.6 kilometre pedal çevirecek. Yarışta sporcular Sakıp Sabancı Caddesi, Dumlupınar Bulvarı, Hürriyet Caddesi ve Batı Çevre Yolu’nu kullanarak Burdur istikametine pedal çevirecek. Burdur yönünde devam eden güzergahta sporcular 57’nci kilometreden Korkuteli istikametine dönerek, Bozova köyünden sağa dönüşte Garipçe’den Antalya kent merkezine ulaşacak. Sporcular Uncalı Caddesi, Akdeniz Üniversitesi Kavşağı, Dumlupınar Bulvarı, Falez Köprülü Kavşağı’nı takip ederek Konyaaltı Caddesi’ndeki bitiş noktasında yarışı tamamladı.

Devamını Oku
21 Şub
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

AKTOB BAŞKANI DR.YAĞCI:
TURİZMDE İSTİKRAR BÜTÜNCÜL VE ENTEGRE YÖNETİMLE DAHA DA SAĞLAMLAŞIR

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Şubat ayı geleneksel öğle yemeği Cornelia Diamond’da gerçekleştirildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, turizmin istikrarlı gelişimi için; iç turizmden yurtdışı talebe kadar, bütüncül bir yönetim anlayışı ve işbirliğinin önemine vurgu yaptı.

Yemeğin konuğu olan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık da Türkiye turizminin yeni dönemde talebe cevap verebilir yeniliklerin üzerinde durması gerektiğine vurgu yaptı.

Turizmde bazı sorunlar yönetim modelini yenilemekle aşılır

Dünya, Türkiye ve Antalya turizminin gösterdiği umut verici gelişmeleri ve son durumu değerlendiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı, “Türkiye turizmde, 12 faaliyet gösterecek bir yönetim anlayışına geçmelidir. Ocak ayında 100 bin yüksek sezonda ay başına 1,5-2 milyon gibi bin turist ağırlıyoruz. Bunu yani mevsimsellik sorununu çözmemiz gerekiyor. Ürün çeşitliliği gibi unsurlarla desteklenecek bu süreçle, kişibaşı turizm gelirimiz de bin Dolar’ı bulabilir.”dedi.

Turizmin yükselişi imajımız da tazeliyor

2018’de ülkemizin durumun da vurgu yapan Dr. Erkan Yağcı, “Veriler de gösteriyor ki, Akdeniz pazarında Mısır, Tunus ve Türkiye geri dönüyor. Türkiye’de de ciddi bir büyüme söz konusu. İspanya’da 2017’ye göre gelişme daha yavaş olacak. Verileri, Türkiye’ye geri dönüş başladı şeklinde değerlendiriyorum. Türkiye’nin bu yükselişi dünyanın da gündeminde. Turizmdeki bu yükseliş aynı zamanda Türkiye’nin imajına da büyük bir katkı sağlıyor.”dedi.

Antalya toparlandı, Avrupa da gelirse istikrar sağlanır

2018’de Antalya’nın yeni bir yükseliş dönemine de girdiğini belirten Dr. Yağcı, sözlerine şöyle devam etti:
“Geçen sene Rusya’da büyük bir gelişme gösterdik. Bu gelişimi Avrupa pazarında da yakalamalıyız. Avrupasız istikrarlı büyüme olmaz. Elbette Avrupa içinde de Almanya çok önemli. Avrupa ve Almanya’daki tur operatörleri 2018 için oldukça iyi rakamlara ulaştılar. Antalya için öngörülen artışlar; % 60 ila % 80 arasında değişiyor. 2018’de 2015 rakamlarını yakalamamız için Avrupa pazarı çok önemli.

Fiyatlar düştüğü kadar hızlı toplanmaz

2019 yılında ise 2014 yılının kontratlarındaki değerleri yakalamalıyız. Sürdürülebilir turizm için 2014 gelirlerini yakalamamız gerekiyor. Fiyatlar çok hızlı düşüyor ama aynı hızda yükselmiyor. Bu açıdan dereceli de olsa 2-3 yıl içinde gelirlerimizi eski seviyesine getirmeli planlamalıyız.”

Turist sayısı ve gelir tartışmalarına da açıklık getiren Yağcı: “1 milyon yatak kapasitesine sahibiz ve bu kapasiteyi doldurmamız gerekiyor. Bu açıdan bakıldığı zaman turist sayısı gerçekten önemli. Turizmciler olarak hem turist sayısını hem de geliri artırmak istiyoruz”dedi.

İstikrarın bileşeni iç turizmdir

Türkiye turizminin dengeli ve istikrarlı büyümesi için en gerekli şartlardan birinin yurtiçi seyahat pazarı olduğuna işaret eden Dr. Erkan Yağcı, “AKTOB desteklediği ve Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin finanse ettiği “Antalya Seni Bekliyor” kampanyamız tur operatörlerimizin de desteği ile pazarın gücünü artıracak bir süreçtir.

Türkiye kendi vatandaşlarının da yıl boyunca seyahat edebildikleri bir turizm yapısına kavuşmalıdır ki, iç pazarın önemini 2016 yılında çok ciddi bir şekilde gördük. 80 milyonluk Türkiye’de 18 yaş ve üstündekilerin sayısı 50 milyon. Bu sayı iç pazarın potansiyelini de gözler önüne seriyor.”dedi.

Osman Ayık: 2018 ve ötesine farklı bakmalıyız

AKTOB’un Şubat Ayı geleneksel öğle yemeğine konuşmacı konuk olarak katılan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, Türkiye turizminin geleceğine yönelik açıklamalar yaptı.

Türkiye’nin dünya turizmindeki yerini sağlamlaştıran ve en yakın rakibimiz İspanya ile eşdeğer konuma getiren unsurlardan birinin paket tur pazarı olduğuna işaret eden Osman Ayık, “Paket sayıları birbirine çok yakındı. Son iki yılda yaşanan düşüş ile bu açık daha da arttı. Canlanmayı gösteren ilk bulgular, 2018’de paket turlarda İspanya’ya yeniden yaklaşacağımızı gösteriyor.”dedi.

“Bu ve benzer eğilimler bizi 2018’e farklı bakmamızı sağlıyor. Türkiye, paket pazarda çok güçlü bir destinasyon.”diyen Ayık, devamında şunları söyledi: “Paket turlardaki sayılarımızı büyütmeliyiz. 2017 yılında AB ülkeleri 60 milyon yeni misafir ağırladı. Bu 60 milyon yeni misafirden alacağımız pay çok önemli. Türkiye turizmi hep çift haneli büyüyerek bulunduğu konuma geldi. Bunu sürdürmeliyiz.”

Ülkeye yayılmış turizm için Türkiye’de alt markaları olmalı

Paket tur pazarındaki gücün korunarak, yeni alt markalar oluşturmalısı gerektiğinin altını çizen Ayık, “Örneğin İzmir. İzmir neden bir Barcelona olmasın. Bundan sonra alt markalar çıkararak yerel yönetimlerin de katkısı ile çıtayı yukarıya taşımalıyız. Türkiye’yi tüm ülke sathında turizm yapan bir ülke haline getirmeliyiz”dedi.

Yeni talebi yakalamalıyız

Turistlerin kişi başı harcamalarının da çok konuşulduğunu ancak birkaç ülke hariç her yerde düşüş olduğunu da söyleyen Ayık, “Dünyada kişi başı seyahat sayısı artıyor. İnsanlar farklı frekanslarda seyahat ediyor. Dolayısı ile insanlar harcamalarını bu frekanslara göre bölüyor. Kişi başı harcamaları artırmak için şehirlerimizde belli standartlar oluşturarak yaşam tarzımızı satmalıyız. Bunu yaparsak kişi başı geliri artırabiliriz. Yani İspanya ve İtalya gibi klasik bir turizm ülkesi haline gelmeliyiz” dedi.

HD’de yaratıcılıkla yenilenmeli

Türkiye için pazarlamada çok iyi kullanılan Her Şey Dahil sisteminin çok önemli olduğunu belirtem Ayık, “Artık burada daha yaratıcı olmalıyız. Bugüne kadar Türkiye’ye gelmemiş kitleye ulaşmalıyız. Önümüzdeki süreçte alternatif paketler oluşturmalıyız. Tüketici bizden bunu bekliyor. Bir diğer konu ise online pazar. Online mecralarda da tanıtım ve pazarlama çalışmalarında farklı ve etkili olarak yer almalıyız. Online mecraların sunduğu fırsatı ıskalamamız gerekiyor.”dedi.

Sıkıntıdan yeni çıktık
Tahsisler sembolik bedellerle uzatılmalı

TÜROFED Başkanı Ayık, tahsislerin yenden 49 yıla uzatılması ile ilgili olarak da açıklamalar yaptı:

“Toplam 800 tesisten bizim Bakanlık aracılığı ile 380 tane tahsisimiz var. Bunlar 30 yılını doldurmuşlar. Tahsislerin 49 yıla uzatılması torba yasada yer alıyor ancak uygulama konusunda çalışmalar devam ediyor. Tahsislerin 49 yıla uzatılmasının hangi kriterler çerçevesinde yapılacak henüz belli değil.

Turizm sektörü iki sıkıntılı yıldan çıktı. Tesislerin finans durumları kamunun elinde mevcut. Ayrıca yenilenme ihtiyacı var. Kriterlerin sektörü en az yoracak şekilde belirlenmeli. Tahsislerin sembolik bedellerle uzatılması daha yararlı olacaktır.”

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık’ın konuşmacı konuk olarak katıldığı yemeğe Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Serik Kaymakamı Haluk Şimşek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Acar ve turizmciler katıldı.

 

Devamını Oku
17 Oca
Tarafından: aktob 0 0

2018 Yılının İlk AKTOB Geleneksel Yemekli Toplantısı Yapıldı

AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı:
“2018 birlikte çalışıp başarı kazanacağımız yeni bir sezon olacak”
“Talep geri dönüyor, gelirler de dönecektir”

 

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği AKTOB’un Ocak ayı yemekli toplantısı Antalya Lara’da bulunan Aska Lara Otel’de yapıldı.

 

Yemeğin açılış konuşmasında; turizmde yaşanan 2016 krizi ile 2017 sezonunda sektörün yaşadıklarını analiz eden AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, ciddi bir sınavdan başarı ile geçildiğini, krizlere dayanıklılık derecesinin bir kez daha test edildiğini ortaya koyduğunu söyledi.

 

2017’de yalnız Türkiye değil dünya turizminin de rekor gelişme gösterdiğinin altını çizen Dr. Yağcı, “Türkiye’nin krizin ardından yeniden 30-40 milyonlara, Antalya’nın da 12 milyonlara ulaşması çok önemlidir. Bu sayısal başarı 2018’de de sürecektir.”dedi.

 

Turizmde sağlanan sayısal gelişmenin ardından sektörün, bazı yapısal gerçeklere bakmada daha moralli olduğunu da vurgulayan Dr. Yağcı şunları söyledi:

 

“2017’de Rusya’nin önderlik ettiği hızlı bir gelişme yaşadık. BDT pazarlarının dışında; Ortadoğu pazarlarında da hatırı sayılır iyileşme gördük. Şimdi sıra gelişmeyi; Almanya, İskandinavya başta olmak üzere tüm Avrupa’ya yaymaya geldi. Turizmi yalnız Rusya ve Almanya gibi ülkelere dayamak değil, pazar çeşitliğini artırmak, bunların yanın 3. ve 4. pazarları da kazanmak durumundayız.

“Diğer yandan 2016 krizinden çıkarken özellikle fiyatlarda önemli oranda fedakarlıklarda bulunduk. Kriz döneminde de söylediğimiz gibi amaç önce ayakta kalabilmek, talebi tutabilmekti. Fiyat artışları sonra gelecekti. 2017’de bunu başardık. Şimdi fiyatlar konusunda daha hassas olma vaktidir.

Burada otelcilerin olduğu kadar tur operatörlerinin de sorumlulukları vardır. Pazarda rekabetin bozulmaması adına, operatörlerin anlaşılan fiyatlardan sapmamaları ve vaatlerin yerine getirilmesi gereklidir.

Çünkü biz otelciler biliyoruz ki, sürekli artan maliyetlerin bu fiyatlarla taşınabilmesi mümkün değildir. Evet fiyatlarımızı artırmak durumundayız ama bu yavaş yavaş gerçekleşecektir. Pazarın gerçeği de budur.

 

2014 yılı fiyatlarımızı yeniden yakalama yoluna girdik. Burada özellikle Rusya pazarında fiyat/kalite dengesine dikkat etmeliyiz.

 

Çünkü Türkiye turzminin ana rekabet unsuru Fiyat/Kalite oranı, dengesidir. Krize fiyatlardan uğranan kaybın, kaliteyi de düşürmemesi için fiyatların toparlanmasına olanak sağlamak şarttır.

Peki 2018’de ne yapacağız

 

Erken rezervasyonlarda ilk verilere göre 2018’de Rusya’da büyüme sürecek. Bu yalnız Rusya’da değil, Avrupa pazarlarının öneml bir kısmında böyle: Almanya, Hollanda, İngiltere vb.
Öte yandan İskandinavya gibi önemli pazarlarda da talebi yeniden canlandırma çalışmalarınızı da ihmal etmeden devam ettiriyoruz.

 

Yapabileceklerimiz konusunda, Hollanda fuarında yaptığımız kamu-özel sektör işbirliği ve destinasyon merkezli tanıtım başarılı bir örnektir. Devamını diğer Avrupa’da yapacağız. Öyle ki bu çalışma ile gördük ki son 3 yıldır bu fuarda Türkiye ilgisinin bu kadar canlı olduğuna şahit olduk.

 

Halen erken rezervasyonlar (EB) sürüyor ve bulgular turizmde 2014 seviyesini yakalayabileceğimizi gösteriyor. EB satışlarındaki artışlar % 25’lerden başlayıp pazara göre % 70-80’i bulabiliyor.

 

Özetle Almanya gibi pazarlar geri dönüyor. Ki bu tam olarak gerçekleşirse, rekor bir sayısal iyileşme de yaşayacağız.

 

Turizmciler olarak gelişmeye yalnız sayısal bakmıyoruz. Uzun zamandır bakanlığımızın da üzerinde durduğu Pazar ve ürün çeşitlendirme de bu sayısal gelişime eşlik etmelidir. Çünkü turizmde 30 yılı aşan bir tecrübesi olan dünyanın en büyük 10 destinasyonu içinde olan ülkemizin buna gücü vardır.

 

Tekrar etmek gerekirse, talep güçlü olursa, sayılar artmaya devam ederse; ürün ve pazar çeşitliliğinde varyasyonlar yapma olanağımız da olacaktır.

 

Diğer yandan tarihi ve doğal değerlerimizi de turizmde ön çıkarmak amaçlı çalışmalara da devam etmeliyiz. Mesela Antalya için 2018 yılını Perge Yılı ilan ediyoruz. Amaç hem değerimizi tanıtmak hem de gelen üç turistten birini Perge’yi ziyarette motive etmek.

 

Özetle 2018’de ne olursa olsun, Türkiye’nin bir turizm ülkesi olduğunu unutmamalı, deneyimlerimize güvenmeli ve işbirliği içinde çalışmaya devam etmeliyiz.”

 

Antalya Valisi Münir Karaloğlu

 

“Artık 2016’de değiliz, çok şey değişti, 2018’den umutluyuz”
“Herkes sorumluluğunu unutmamalıdır”

AKTOB yemeğinde konuşan Antalya Valisi Münir Karaloğlu da 2017’de sağlanan gelişmenin içeriğinin ne olduğunun farkında olduklarını vurgularken şunları söyledi:

 

“2017’d Antalya ve Türkiye olarak gerçekten çok iyi bir seviye yakaladık. Başta gelir olmak üzere bazı alanlarda eksiklikler oldu ama şu gerçeği unutmamalıyız; artık 2016 koşullarında değiliz, çok şey değişti. İyi çalışırsak Antalya 14 milyonu aşabilir.

 

Artık ümitsizlikle hareket edemeyiz. Bunu yaşamamak için herkesin görevini, sorumluluğunu yerine getirmesi lazımdır. Turizmin, barışın dilini konuşmaya devam etmeliyiz. Çünkü dünyanın turizme ihtiyacı var. Yenilerle yeniliklerle yolumuz devam etmeliyiz.”

 

Yemekte Tour Of Antalya Koordinatörü Abdurrahman Açıkalın da bu yıl yapılacak olan etkinlik hakkında detaylı bir sunum gerçekleştirdi.
Şubat ayında gerçekleşecek olan etkinliğe 19 ülkeden 25 Bisiklet takımı gelecek

Devamını Oku
10 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Hollanda Vakantiebeurs Turizm Fuarı Olumlu Sinyaller Veriyor

Hollanda’nın Utrecht şehrinde 2018 Yılının ilk büyük fuarı başladı. 9 Ocak 2018 de başlayan fuar 14 Ocak Pazar günü sona erecek. Hollanda  Vakantiebeurs Turizm Fuarı Avrupa Pazarı’na yönelik sinyallerin alınabildiği ilk büyük fuar olması açısından büyük önem taşıyor.
Fuar kapsamında çalışmalarda bulunan AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede;
Bu yıl ilk defa destinasyon odaklı tanıtım, fuar stant yerleşiminde ve koordinasyonunda uygulandı. Kamu ve özel sektör ortak çalışmasının başarılı bir örneği oldu Utrecht Vakantiebeurs Turizm Fuarı.  Fuarın enerjisi yüksek, bu enerjiyi gelen Hollandalı ziyaretçilerde ve Hollanda Pazarı’nda Türkiye satan partnerlerimizde görüyoruz.
Son günlerde uluslararası ilişkilerin yumuşamasıyla bu fuarda alınan olumlu çıkışın tüm Avrupa Pazarı’ında olumlu yansımaları olacaktır. Avrupa Pazarı Türk turizminin çıkışını sağlayan en önemli mihenk taşıdır.   Çalışmalarımız bu yönde daha da artacaktır. Bu pazardaki partnerlerimiz de her koşulda yanımızda olduklarını gösterdi.
Hollanda Pazarı’nda 2018 satışları geçtiğimiz yıla göre daha iyi gidiyor. Türkiye ve Türk turizmi 2017 yılında yaşadığı büyüme eğilimini 2018 yılında avrupa pazarında yakalaması son derece önemlidir.
Devamını Oku
09 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Hollanda’nın En Büyük Turizm Fuarı “Vakantiebeurs” Utrecht’te Başladı

Hollandalı turistlerin büyük ilgi gösterdiği ve Türkiye’nin en büyük katılımcı olarak yer aldığı Uluslararası Utrecht Turizm Fuarı başladı.

Utrecht’teki Jaarbeurs Salonu’nda bu yıl 48’incisi düzenlenen ve 14 Ocak’a kadar devam edecek fuarda Türkiye, Lahey Büyükelçiliği Kültür ve Tanıtma Müşavirliğinin, 50’ye yakın kurum ve kuruluşun katılımıyla açtığı yaklaşık 652 metrekarelik stantla en büyük katılımcı oldu.

Fuarın resmi açılışı dolayısıyla Türkiye standında düzenlenen resepsiyona, Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı Ömer Arısoy ve beraberindeki heyet, Türkiye’nin Lahey Büyükelçiliği Maslahatgüzarı Alper Yüksel, Amsterdam Başkonsolosu Tolga Orkun, Rotterdam Başkonsolosu Sadin Ayyıldız ve Türkiye’den gelen davetliler katıldı.

Arısoy, burada yaptığı konuşmada, 48 yıllık tarihi ve 7 büyük turizm fuarından biri olan Uluslararası Utrecht Turizm Fuarı’na Türkiye’nin 38 yıldır katılım gösterdiğini söyledi.

Hollanda’nın, Türkiye turizminde önemli bir yere sahip olduğunu hatırlatan Arısoy, 3 yıl önce misafir ettikleri 1 milyon 300 bin Hollandalıyı 2018 yılında da aynı rakamla misafir edeceklerini düşündüğünü belirterek, “2015 ve 2016 yıllarında hiçbirimizin hatırlamak istemediği olumsuz şeylere rağmen 2017 yılında çok büyük bir toparlanma gerçekleştirdik. Bu toparlanma Türkiye’nin turizm sektörünün ve ayrıca bizim ürünümüzün ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. İnşallah 2018 yılı bir önceki yıldan çok çok daha iyi olacak. Bunun işaretlerini 2017 yılının ikinci yarısından itibaren almaya başlamıştık.” ifadelerini kullandı.

Bu yıl konsept değişikliğine giderek fuardaki stantların bölge bölge görülmesini istediklerine dikkati çeken Dursun, sözlerine şöyle devam etti:

“Bu konsepti önümüzdeki fuarlarda da uygulamaya devam edeceğiz. Bakanlık olarak ülkemizin kültürünü, tarihini, doğal güzelliklerini, turizm çeşitliliğini ve bu güzel turizm ürününü sektörle ve sizlerle birlikte dünyaya tanıtmak üzere çaba göstermeye devam edeceğiz. Hep birlikte hareket edince çok güzel sesin çıktığı bu sektörden böyle bir iş birliğini burada da görmekten son derece mutlu olduğumu ve memnun olduğumu dile getirmek istiyorum. Fuarın, ülkemizin 2018 turizm sezonu için hayırlı uğurlu olmasını ve bereket getirmesini diliyorum.”

Toplam bin 300 metrekare alanda kurulan fuardaki Türkiye stantlarını gezen Arısoy, daha sonra Amsterdam Yunus Emre Enstitüsü ile Lahey Büyükelçiliğini ziyaret etti.

Lahey Büyükelçiliği Kültür ve Tanıtma Müşavirliğinin verdiği bilgiye göre, geçen yıl fuarı 109 bin kişi ziyaret etmişti.

Devamını Oku
31 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Almanya’dan Gelen Acenteciler Antalya’da Ağırlandı

Sunexpress Havayolları, en fazla Türkiye satan Almanya’da  yerleşik acentecileri Antalya’ya davet etti.

80 acente yetkilisi AKTOB üyesi Limak Otelleri tarafından konaklamaları sağlandı.  3 gün süresince Antalya’nın önemli tarihi ve turistik merkezlerini ziyaret eden acente yetkilileri, Antalya satışlarının 2018 yılı içinde daha iyi olacağını ifade ettiler.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital