AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

24 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda 2019’a Yönelik İlk Veriler

Geleneksel AKTOB yemekli buluşmaları sektörün nabzını tutmaya devam ediyor.

Her ay Antalya’nın farklı bölge ve otellerinde düzenlenen yemeğe, AKTOB üye oteller, turizm sektörünün tün alanlarından kurum ve kuruluş temsilcileri, finans ve konaklama sektörü tedarikçi firma temsilcileri davet ediliyor.

Ekim ayı toplantısı 23 Ekimde Side -Manavgat Bölgesi’nde bulunan Melas Resort Otel’de gerçekleşti.  İlginin büyük olduğu yemekli toplantıya, T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Nadir ALPASLAN, RTK & QTA Grup Başkanı Thomas BÖSL,  Öger Tours Genel Müdürü Songül ROSATİ de katılım sağladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, dünya turizminin büyümeye devam ettiğini söyledi. Dünyadaki toplam turizm hareketinin yüzde 50’sinin Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa’da gerçekleştiğine dikkat çeken Yağcı, ‘’Avrupa’daki turizm hareketinin yüzde 50’si ise bizim faaliyet alanımız olan deniz, kum, güneş odaklı gerçekleşiyor.’’ dedi.

Türkiye’nin 2018 yılında 43-44 milyon civarında turist ağırlayacağını kaydeden Yağcı,’’2017 yılında en turist alan ülkeler sıralamasında 8. sırada yer alan Türkiye, 2018 yılında yeniden 6. sıraya yükselecek. Ancak gelirler söz konusu olduğunda biz ilk 10’da yokuz. Turist başına harcama İspanya’da 832, Türkiye’de 681 dolar. Son günlerde Türkiye turizmi ile ilgili nicelik-nitelik tartışması yapılıyor. Biz turizmin hem nitelik hem de nicelik açısından büyümesi gerektiğini söylüyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin ana kaynak pazarlarının Rusya ve Almanya olduğunu ifade eden Erkan Yağcı, ‘’Bizim yeni pazar ana pazar oluşturmamız gerekiyor ve buna en yakın ülke şu anda İngiltere.’’ dedi.

Antalya turizminin ekim ayında yüzde 40, kümülatifte ise yüzde 30 büyüdüğünü açıklayan Erkan Yağcı, ‘’Talep son derece iyi durumda ve Antalya bu yıl tarihinin en iyi yılını yaşayacak. Yüksek sezonda Antalya’daki doluluklar İspanya’yı geçmiş durumda. Türkiye’nin turizmdeki büyümesi, ve talebin yeniden Türkiye’ye dönmesi İspanya’daki büyümeyi durdurdu. Bu tablo, 2019 ve 2020’de de devam edecek. Turizm sektörü, gelecek vaat eden, sürdürülebilir olarak büyüyen bir sektör. Türkiye’ye dönük talep ciddi anlamda büyüdü. Talep artışı bu şekilde devam ederse, sıkıntı yaşamamak için altyapı yatırımlarına ağırlık vermek gerekiyor. ’’ şeklinde konuştu.

”SENE SONUNA KADAR ANTALYA 13-14 MİLYON YABANCI TURİST AĞIRLAR”

Türkiye’nin turizm gelirleri de artıyor. Turizm gelirimiz yüzde 30, turist sayımız yüzde 24 artmış durumda. Gelecelememiz de artıyor. Talebin geri döndüğü güzel bir dönem yaşıyoruz. Antalya ekin itibariyle 12.5 milyon yabancı yolcu sayısına ulaştı. Sene sonunda ise 13-14 milyon yabancı turist ağırlamış olacağız. Antalya 2018 yılında dünyada en fazla ziyaretçi alan 6. veya 7. destinasyon durumuna gelecek.’’ dedi.

”MISIR’IN AÇILMASI TÜRKİYE’Yİ OLUMSUZ ETKİLEMEZ”

Mısır destinasyonunun Rusya pazarına açılmasının Türkiye’yi nasıl etkileyeceği konusunda da değerlendirme yapan Erkan Yağcı, ‘’Rusya pazarının Mısır’a açılması Rusya turizm pazarının sürdürülebilirliği açısından önemli. Mısır’ın açılması Antalya’yı olumsuz etkilemez. Tersine Antalya turizmini daha nitelikli hale gelmesine destek olur.

NADİR ALPARSLAN: TÜRKİYE’Yİ TURİZMDE İLK 3’E SOKMAK İSTİYOUZ”

Toplantıda, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan da bir konuşma yaptı. Turizimin Türkiye için son derece önemli bir sektör olduğuna dikkat çeken Alparslan, ‘’Turizm ülkemiz açısından son derece stratejik ve değerli bir sektör. Konjonktürel olarak, hem döviz geliri hem de istihdam açısından da çok değerli. Bakanımız sektörün içinden gelen bir isim. Sorunları ve yapılması gerekenleri, Türkiye’nin turizm vizyonunun ne olması gerektiğini bilen bir isim. Sektörle el ele vererek Türkiye’yi dünya turizminde ilk 3’e sokmak içn çalışıyoruz. Doğru stratejilerle hareket edilmesi durumunda, Türkiye’nin dünya turizminde ilk 3’e girmesinin önünde bir engel yok.’’ dedi.

THOMAS BÖSL: TÜRKİYE REZERVASYONLARINDA YÜZDE 181 ARTIŞ VAR

QTA-RTK’nın başkanı Thomas Bösl, ise Almanya’da Türkiye’ye dönük talepte ciddi bir artış olduğuna dikkat çekti. Erken rezervasyonlarda İspanya2nın ekside olduğunu belirten Bösl, Türkiye’ye dönük erken rezervasyonlarda yüzde 181 artış olduğunu açıkladı.

ROSATİ: SENEYE DAHA İYİ BİR SEZON YAŞAYACAĞIZ

Öger Tours Genel Müdürü Songül-Göktaş Rosati ise, ‘’Bu sene Almanya’da çok güzel bir sezon geçirdik. Türkiye sizlerle beraber olması gereken yere gelecek. Seneye çok daha iyi bir sezon yaşayacağız.’’ şeklinde konuştu.

Devamını Oku
02 Eki
Tarafından: aktob 0 1

İspanya Turizm Heyetinden AKTOB Ziyareti

İspanya’nın Antalya Fahri Konsolosu Hasan Akıncıoğlu eşliğinde İspanya’nın Valencia Eyaleti’nde Bulunan Benidorm şehri Belediye Başkanı Antonio Perez , HOSBEC Otelciler Birliği Başkanı Antonio Suarez , HOSBEC Genel sekreteri Nuria Montes de Diego, VisitBenidorm  Direktörü  Leira Bilbao, HOSBEC Başkan Yrd. Javier Garcia Cuenca, Poseidon Otelleri Genel Direktörü Pere Joan  Devesa, GF Otelleri CEO’su Federico Fuster, Valencia BBölgesi Turizm Tanıtım Sorumlusu, Alicante Bölgesi Costa Blanca Turizm Müdürü tarafından AKTOB ziyaret edildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve TÜROFED Başkanı Osman Ayık’ın karşıladığı heyetle iki ülkenin turizm sektöründeki durumu değerlendirildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı;  “Dünya turizminin iki önemli aktörü olan İspanya ve Türkiye zaman zaman benzer sorunlarla karşılaşıyor, bu sorunlar ilişkilerin geliştirilmesi ile daha kolay çözülebilecektir. Sahte hastalık şikayetlerinde izlenen ortak politikalar ile bu şikayetlerin azalması sağlandı. İspanya yakından izlediğimiz ve turizm gelişim sürecimizde örnek aldığımız çok önemli bir turizm destinasyonu.” Dedi.

Yeni sistemle atanan Turizm Bakanı’nın turizm sektöründen seçildiği konusuna değinen Antalya Fahri konsolosu Hasan Akıncıoğlu, Türkiye’de yaşanan booking.com’a getirilen kısıtlamanın nedenlerini anlatarak İspanya’da online sitelerin vergilendirilmesinin nasıl geliştiği konusunda bilgi aldı. HOSBEC Genel Sekreteri Nuria Montes online sitelerde Avrupa Birliği içinde yer alan ülkelere vergilendirilmenin İspanya’da kısıtlama yaratmadığını söyledi.

TÜROFED Başkanı Osman Ayık;  “Her iki ülke turizm gelişiminde benzerlikler var. Türk turizmcileri İspanya’yı yakından takip ederek, örnek alınan ve alınmayan turizm politikaları geliştirdi. Dünyanın en önemli kaynak pazarlarına komşu olan İspanya pazarlama konusunda kolaylıklar yaşadı. Bunun yanı sıra, Dünya genelinde  yaşanan krizler tüm turizm destinasyonlarını olumsuz etkiler. Turizm destinasyonlarının rekabet ederken genel sorunlarda da ortak politikalar belirlemelidir.”  Dedi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı; Herşey dahil sistemin İspanya’daki yeri ve önemi konusunda bilgi istedi.  İspanya heyeti, H/D sistemin kendi bölgelerindeki oranının % 25 olduğunu bunun yanında full board ve diğer konaklama çeşitlerinin sunulduğunu, konaklama sektörüne bu konuda belli limitler getirildiğini belirtti.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Dünya turizminde ilk örnek olan ve H/D sistemle çalışan otellere yönelik tavsiye standartları içeren rehber kitap hazırlandığını söyleyerek heyete “AKTOB H/D Sistem Çalışmaları” hediye etti.

Toplantıda, işbirlikleri ve karşılıklı ziyaretlerin sıklaştırılması yönünde fikir birliğine varıldı.

Heyet,  Antalya Valisi Münir Karaloğlu ve Antalya bölge otellerini ziyaret ederek incelemelerde bulunacak.

 

 

Devamını Oku
26 Eyl
Tarafından: aktob 0 1

Geleneksel AKTOB Yemeği’nde Dünya Turizm Günü Mesajları

AKTOB Başkanı Dr.Yağcı: Talep sıkıntısı aşıldı, artık gelir artırıcı yollara yönelmeliyiz

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Eylül Sektör Buluşması, Antalya Kemer’deki Rixos Sungate Hotel’de gerçekleştirildi.

Toplantının açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Türkiye, Dünya ve Antalya turizmini değerlendirdi.

Türkiye pazarın en önemli aktörüdür

2016 ve 2017’de Türkiye’de talep anlamında sıkıntılar yaşarken İspanya turizminin hızlı büyüdüğünün belirten Erkan Yağcı, “Türkiye’nin sıkıntılı olduğu dönemlerde turistler destinasyon değiştirmişti. Ancak bu sene Türkiye’nin devreye girmesi ile birlikte İspanya’da büyüme durdu. Çünkü Türkiye pazara döndü. Bu tablo 2019’da daha da değişecek. Türkiye perfomasına geri dönüyor” dedi.

Talep sıkıntısı aşıldı ama trendler değişiyor

Bu turist sayılarına bakıldığında, özellikle yüksek sezonda taleple ilgili sıkıntının aşıldığına vurgu yapan Dr.Yağcı, “Kriz sonrasında ilk aşamayı geçtik. İkinci aşama ise fiyatlar. Bundan sonra fiyatları artırıp yan sezonları nasıl hareketlendiririz ona bakmalıyız.”dedi.

Bu olumlu manzaraya paralel olarak dünyada turizm trenlerinin de hızla değiştiğine işaret eden Erkan Yağcı, “Portekiz’de yapılan WTTC toplantısında bu konuda önemli tespitler yapıldığını anlattı.

“Sürdürülebilirlik çok önemli bir noktaya geldi. Misafirler artık sadece otel ve yiyecek için seyahat etmiyor. Çevre ve kültür de misafirler için çok önemli bir unsur haline geldi ”diyen Dr. Yağcı, toplantıda yapılan en önemli değerlendirmelerden birinin düşük sezonları canlandırmak olduğunun altını çizdi.

Dr. Yağcı şunları söyledi: “Yaz dönemleri dışındaki düşük turist trafiği yalnız Türkiye’nin değil, bütün ülkelerin sorunu. Bu değerlendirme ışığında Antalya’da Kasım ve Nisan ayları arasındaki dönemi yukarıya taşımak için çalışmalar yapmalıyız.”

Dr. Yağcı, Portekiz’de yapılan toplantıda; havalimanı güvenliği, plastik kullanımının azaltılması, otel yatırımları için uygun ortamın oluşturulması, kurvaziyer turizmi, krizlerde şeffaflık ve kriz yönetiminin de diğer önemli konular olduğuna işaret etti.

Nicelik ve nitelikten çok geceleme ve harcamaları konuşmalıyız

Veri ve göstergelerle, Türkiye ve Antalya turizminin en önemli büyüme dönemlerini yaşadığını anlatan Dr.Yağcı, “2018’de en iyi yılımızı yaşayacağız. Türkiye’de ‘nitelikli turist’ konuşuluyor. Nicelik ve nitelik birlikte büyümeli. Biz nicelik ve nitelik yanında artık kişi başı 1000 Dolar’ı bulan turistik harcama, dolayısıyla gelir ve gecelemeleri tartışmalıyız” dedi.

Bugünkü turist sayılarına bakıldığında turistik talep anlamında sıkıntının aşıldığına da işaret eden Dr. Yağcı, “Kriz sonrasında ilk aşamayı geçtik. İkinci aşama ise fiyatlar. Bundan sonra fiyatları artırıp yan sezonları nasıl hareketlendiririz ona bakmalıyız. 14 milyon turiste doğru ilerleyen Antalya, turist sayısı bakımından en iyi yılını yaşayacak. Bundan sonrası için iki konu var. Birincisi 2019 ve 2023 yılları arasındaki fiyatları nasıl artırırız? İkinci konu ise krizde arka plana itmek durumunda kaldığımız, yapısal sorunlarımız.

  1. Turizm Şûrası’nda turizm sektörünün sorunlarını konuştuk. Bu belirlenen sorunların çözümü için daha hızlı, etkin ve koordineli olarak hareket etmeliyiz. Dedi.İç pazar daha da büyümeliYurtiçi seyahat pazarına da vurgu yapan AKTOB Başkanı Yağcı, “İç pazarın kriz dönemlerinde çok önemli bir rol üstlendiğini, ancak onun her zaman önemli bir Pazar dilimi olduğuna vurgu yaparak, “İç pazarı daha da büyütmeliyiz. Döviz kuru nedeniyle iç pazardaki yeni kontratları dikkatli yapmalıyız. Akıllıca hareket ederek makul artışlar yapmalıyız”dedi.

Sorunlar var ama aşılacak

Konaklama fiyatları, tahsisler, insan kaynağı, yurtiçi pazar, çevre, maliyet yükselişleri, dövizli anlaşmalar, imar planı gibi sektör sorunlarına değinen Dr.Yağcı, yaratılan birlikte çalışma ortamı ile çözüme kavuşması için çalıştıklarını da vurguladı.

Vali Karaloğlu: Geliri artırma zamanı geldi

AKTOB’un Eylül ayı Sektör Buluşmaları’nda konuşan Antalya Valisi Münir Karaloğlu, “Gelirimizin kişi başı 1000 Dolar’a çıkacağı sezonlar da gelecek” dedi.

2016 yılında göreve geldiğinde ateşin içinde oldukları benzetmesi yapan Vali Karaloğlu, “O dönem moral ve motivasyon iyi değildi. Bugün ise farklı bir noktadayız. Hepinizi kutluyorum. Dinamik bir sektörümüz var. Bu yüzden turizme ve turizmcilere güveniyorum. Krizden çıkacağımızı da biliyordum. 2019 ve 2020 artık toparlanma sezonları olacak. Gelirimizin kişi başı 1000 dolara çıkacağı sezonlar da gelecek” dedi.

Mevsimselliği, Antalya örneği ile aşmalıyız

Mevsimselliğin turizm için çok önemli bir sorun olduğunu belirten Vali, Karaloğlu, “Bu sorunun aşılmasında, ürünümüzü ve pazarları çeşitlendirmeli, markamızı güçlendirmeliyiz.”dedi.

TÜROFED Başkanı Ayık: Durumun farkında Olmalıyız

TÜROFED Başkanı Osman Ayık, dünya ve Türkiye turizmini değerlendirerek turizmin geleceği için yapılması gerekenleri anlattı

Mevsimsellik sorununu her turizm ülkesinin sorunu olduğunu yineleyen Ayık, “Önemli olan yan sezonları da doldurmaktır. İspanya bizim için en önemli örnektir. İspanya, ürün geliştiren, misafirlerine ürün derinliği sunarak yol aldı. Türkiye’nin 2018’de pazara dahil olması İspanya’yı paket turlarda daralttı. İspanya bunu da çok iyi biliyor ve farklı hamleler yaptı. Gastronomi vadisi oluşturarak farklı destinasyonlarını markalaştırdı. Türkiye’nin de bu tür analiz ve değerlendirmeler yapması gerekiyor.” dedi.

Sektör sorun ve beklentilerini de aktaran Ayık; yasal mevzuat yenilenmesi, döviz ile ilgili alınan kararlarda istisna beklentisi, arazi tahsisleri, hukuksal düzenlemeler, tanıtım etkinliğinin artırılması gibi alanlarda ilerleme olduğu takdirde, kamunun ve bakanının önderliğinde önemli işlere imza atılabileceğini söyledi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI 27 Eylül Dünya Turizm Gününü kutladı.

Başkan Yağcı yaptığı açıklamada “Turizm dünyada gelişmeler ne olursa olsun büyümeye devam ediyor. Özellikle 25 yaş altı genç nesil, eğitim ya da tatil nedeni ile daha çok seyahat etmeye başladı. Bu nedenle turizmin geleceği de bu gezgin nesillerle büyümeye devam edecek.

Dünya üzerinde farklı kültürlerle karşılaşma ve kaynaşmada önemli rol oynayan turizm, insanların farklı kültürlere, renklere, dinlere daha hoşgörü ile bakmasını sağlıyor. Birbirine dokunabilen yaşamlar, aradaki sınırları kaldırarak evrensel bir barış gücü oluyor. Bu nedenle turizmin mevcut dünya koşullarındaki en önemli rolü barış elçileri yaratmasıdır. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde turizmin ekonomik ve sosyal gelişmedeki önemi çok daha büyük bir role sahip. Ekonomide çarpan etkisi yaratan sektör, direk ya da dolaylı tedarik zincirleri oluşturarak yerli üretimi destekleyen en önemli sektörlerdendir.” Dedi.

Eylül Ayı Geleneksel AKTOB buluşmasını özellikle Dünya turizm gününde düzenlediklerini söyleyen Başkan Yağcı; “AKTOB toplantıları sektörün gündemi takip edebildiği bir organizasyon oldu. Dünya turizm gününde vereceğimiz en önemli mesaj,  turizm sektörü ülkemizin en milli sektörüdür.” Dedi.

 

Devamını Oku
17 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’tan Kurumsal Değerlendirme Anketi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) çalışmalarına, sektörden aldığı yeni fikirlerle devam edecek.  Yayınlanan sektör duyurusunda,

“Ülke turizminin gelişmesine katkı sağlamak, sektörün ve bölgenin rekabet gücünü artıracak yeni projeleri geliştirmek amacıyla bizleri değerlendirip, fikir verebileceğiniz “AKTOB  Değerlendirme Anketi” çalışması yapıyoruz.

Karşımıza çıkan engellerin ve zorlukları büyük özverilerle atlatabilme özelliğine sahip üyelerimizin, AKTOB’u değerlendirerek, birliğimizin nasıl daha iyi kendilerini temsil etmesi gerektiğini ifade etmelerini bekliyoruz.”

Anket katılmak isteyen herkese açık olacaktır.

Anket Linki

Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Online Pazarı Büyümeye Devam Ediyor

Almanya’da yayımlanan FVW Dergisi Almanya Seyahat Acenteleri dosyasını yayımladı.

FVW dosyasına göre, Almanya genelinde seyahat satış acenteleri sayısındaki düşüş 2017’de de sürdü.
2016’da Almanya genelinde 11.422 olan klasik seyahat acente sayısı 2017’de 11.116’ya geriledi. 2016 yılında kapanan acente sayısı 117 iken bunlara 2017’de 306 acente daha eklendi
FVW araştırmasına göre, Almanya genelinde seyahat acentesi sayısı azalırken, acentelerin toplam cirosu ise yüzde 4,6 oranında arttı
Toplamda ciro artarken klasiklerin cirosu düştü
Klasik Alman acentelerin toplam cirosu 2017 yılında 26,36 milyar avro oldu. 2016’da ise klasik acenteler, Almanya genelinde 2015’e göre yüzde 2,4’lük ciro kaybı yaşayarak 25,19 milyar avro ciro elde etmişlerdi.
Böylece, klasik acentelerin toplam pazar payı yüzde 60 düzeyinde olduğu görüldü.
Onile’cıların Pazar payı yüzde 40’a yükseldi
İnternet üzerinden satış yapan online acentelerin pazar payı ise yüzde 40 olarak tespit edildi.
Klasikler paket tur destinasyonları ile ayakta 
FVW araştırmasında klasik seyahat acentelerinin ciro ve pazar payında önemli faktörlerden birinin paket turlar ve büyük ölçüde paket turlara bağımlı destinasyonlar olduğu ise dikkat çeken önemli noktalardan biri.
2016’yı yüzde 2,4’lük ciro kaybı ile kapatan klasik acentelerin 2016’da yüzde 4,6’lık ciro artışı yakalaması, Türkiye başta olmak üzere, Tunus, Mısır gibi önemli paket tur destinasyonlarındaki yükselişle açıklanıyor.
2016’da Türkiye ve diğer paket tur destinasyonlarındaki dibe vuruşun Almanya’da klasik acentelerin durumunu büyük ölçüde olumsuz etkilediği belirtiliyor. 2017’de bu destinasyonlardaki toparlanma ve yükseliş ile Alman klasik seyahat acentelerinin de ciroda gözle görülür bir yükseliş yakaladıkları ifade ediliyor.
İlk 5’te büyükler var
Almanya’da acente zincirlerine bakıldığında ise ilk 5’in içinde büyük grupların yer aldığı görülüyor. Birinci sıradaki DER Touristik, toplam 2067 acente satış bürosu ile 2017’de cirosunu yüzde 3,5’luk artışla 4.62 milyar avroya ulaştırmış görünüyor. İkinci soradaki RT ise toplam 4887 büroda yüzde 2,1’lik artışla 3.48 milyar ciro elde etmiş durumda. Üçüncü TUI Almanya’nın ise toplam 1314 acente satış bürosu bulunuyor. TUI Almanya’nın, yüzde 2,7’lik artışla 2.44 milyar avro ciroya imza attığı dikkat çekiyor. Toplam 2357 acente bürosuna sahip dördüncü sıradaki TSS’nin cirosu ise 2017’de yüzde 8,6 artışla 3.04 milyar avroya ulaştı. Beşinci Schmetterling ise 3627 acente bürosundan yüzde 9,4’lük artışla 2.27 milyar avro ciroya imza atmış durumda.
Almanya seyahat acenteleri pazarı profili
Haber : Turizm gazetesi
Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Almanya’da Son Dakika Rezervasyonlarında Türkiye ve Antalya Önde

Türk turizm sektörünün bu yılki performansı Alman turizm profesyonellerine göre oldukça iyi.  Türkiye ve Antalya şimdiye kadar yapılan son dakika rezervasyonlarında çok yüksek ve yoğun talep görüyor ve önümüzdeki dönemlere yönelik daha yüksek talep beklentisi var.

Bu yılın ilk yedi ayında 2.3 milyon Alman, bir önceki yıla göre yüzde 20 artışla Türkiye’yi ziyaret etti.  Antalya’da bu oran % 31 oranında gerçekleşti.

Son dakika rezervasyonları ve kış dönemine yönelik  değerlendirme yapan Dr. Erkan YAĞCI; ” Almanya’da son dakika rezervasyonlarında son yıllarda büyük artışlar gösterdi . Dünya genelinde  gelişen farklı olaylar, Almanların tatil alışkanlıklarını da büyük oranda etkiledi. Son dakika rezervasyonlarda meydana gelen büyümede, sosyal değişkenler ve ekonomik kaygıların oranı oldukça yüksek.Kış rezervasyonlarına yönelik büyük tur operatörlerinden alınan veriler, kış döneminde mevcut talep artışının süreceği yönünde.” dedi

 

 

Devamını Oku
03 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 8 ayda ziyaretçi Sayısı 9 Milyona Yaklaştı

Antalya Havalimanı verilerine göre Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı 9 milyona yaklaştı.  Kaynak pazarların tamamında artışların yaşandığı Antalya turizm verilerini değerlendiren AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptığı değerlendirmede; ” Antalya turizmi istikrarlı bir şekilde krizlerin olumsuz etkilerini üzerinden atıyor. Nicelikli artışları nitelikli hale getirme yönünde de kademeli fiyat artışları söz konusu.” dedi.

Başkan Yağcı kaynak pazarların 8 aylık performanslarına yönelik olarak; ” Rusya Federasyonu en yüksek artışla pazar payını % 36,61’e yükseltti. Pazar payı açısından tüm zamanların en yüksek seviyesi durumunda.  Dünya turizmin en önemli kaynak pazarı ve Türk turizmi açısından da en önemli pazarlardan olan Almanya’da da durum daha iyiye gidiyor, Almanya’dan geçtiğimiz yıla göre % 31 oranında artış kaydedildi. Pazar payı % 16 seviyesinde.  Kış rezervasyonlarında da Almanya’dan artış olacağına dair veriler almaktayız. 2014-15 yıllarında Almanya’dan gelen ziyaretçi sayılarının altında bir sayı olsa da, pazar payındaki oranın yükseleceğine dair olumlu seyir içinde olması, bu pazardaki pazarlama ve tanıtım çalışmaların artırılmasına yönelik bir sinyaldir. Üçüncü büyük kaynak pazarımız Ukrayna’dan talep aynı seviyede devam ediyor. İngiltere büyük sıçrama kaydederek  ziyaretçi sayılarında %  73 oranında artış kaydedildi.  Pazar payı % 5’e yaklaşan İngiltere’de önümüzdeki yıllarda daha çok ziyaretçi çekmeyi hedefliyoruz.  5. büyük pazarımız Hollanda’dan ise %51 oranında artış gerçekleşti. Avrupa Pazarı içinde en yüksek artışın kaydedildiği Polonya’dan gelen ziyaretçi sayısı % 137 oranında arttı. Polonya yüksek nüfusu ve Türkiye ile olan yakın ilişkileri nedeni ile çok önem verdiğimiz pazarlardan. Bu pazara yönelik spesifik çalışmalar içinde olacağız.” dedi.

Başkan Yağcı, genel rakamlara göre geçtiğimiz yıla göre 8 aylık dönemde % 30 oranında artış yakalandığını söyleyerek, hedefimiz  Türk turizminin kalite& fiyat performansının yüksek rekabet gücü ile nitelik ve nicelikte sınırlarını zorlaması olacaktır dedi.

 

 

 

Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği’nde Herşey Dahil Sistem’de AKTOB Standartları Yayını Dağıtıldı

Geleneksel AKTOB Yemeği 14 Ağustos 2018’de Calista Luxury Resort Otel’de kamu, turizm ve ilintili sektörlerden geniş bir katılımla gerçekleşti.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) Başkanı Dr. Erkan YAĞCI, Dünya, Türk ve Antalya turizm verilerinin değerlendirmesini yaptı. “Dünyada seyahat eğilimleri, uluslararası ilişkiler,  güvenlik, ekonomi verilerine göre değişkenlik gösteriyor, destinasyon tercihlerini etkileyen bu eğilimler, dünyada turizm büyümesini etkilemiyor. Geçtiğimiz yıla göre % 6 oranında bir büyüme sözkonusu. Türk turizminde de yılın ilk yarısında yaklaşık 19 milyon ziyaretçi ile geçtiğimiz yıla göre % 29 oranında bir artış kaydedildi. Tesilerde yapılan geceleme sayıları ise % 23 oranında artış gösterdi.  Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre ise turizm gelirleri, ziyaretçi sayılarına paralel bir gelişme göstererek % 30 oranında arttı. Antalya’da da  nitelikli bir iyileşme söz konusu, ziyaretçi sayıları büyürken konaklama ve paket fiyatları da kademeli olarak artış seyrediyor. Fiyatlar bu eğride gittiği takdirde yakın gelecekte 2014 fiyatlarını yakalayabileceğimizi düşünüyoruz. Antalya da pazarların durumuna baktığımızda ana pazarlarda 2018 Ocak-Temmuz döneminde Rusya Fed. % 26 Almanya’dan ise %34 oranında artış gerçekleşti. Önemli pazarlarımızdan olan İngiltere en büyük çıkışı sağladı, geçtiğimiz yıla göre yılın aynı döneminde % 76 oranında artarak Antalya’daki Pazar payını yaklaşık % 5’e yükseltti.  Bir diğer büyük artış kaydeden ülke Polonya’dan % 138 oranında artış gerçekleşti.  Bunun dışında Avrupa Pazarı’nın tamamında iyimser hava hakim, geçtiğimiz yıla göre tüm Avrupa ülkelerinden artış kaydedildi.” Dedi.

Başkan Yağcı; Herşey Dahil standartlarına ilişkin olarak; “ Bu çalışma 2 yılık bir çalışmanın ürünü. Türk turizminde önemli yer kaplayan H/D sistemde sağlanan hizmet ve ürünlerin geniş bir yelpazede yer alması, nitelik ve nicelikleri konusunda oluşan belirsizlikler, sistemle ilgili soru işaretleri oluşturmaktaydı. Bu niteliklerin belirlenmesi özellikle bölge turizminin bel kemiğini oluşturan bu sisteme güveni artırarak, dünya turizm literatürüne geçecek önemli bir çalışma olmuştur.” Dedi.

 

AKTOB’un bir önceki dönem başkanı Yusuf HACISÜLEYMAN yemekte yaptığı konuşmada “ H/D Sistem niteliklerinin bir kayna eser dönüştürülmesi için uzun çalışmalar yapıldı. Bir mecburiyet getirmeyen bu standartlar, tüketici, hizmet sağlayıcı ve tur operatörleri için başvuru kaynağı olacaktır. Kategorize edilen hizmetlerle ürünlerin nitelikleri daha anlaşılır olacaktır.” Dedi.

 

Standartların hazırlanma sürecini anlatan  bir sunum gerçekleştiren AKTOB Eğitim Koordinatörü Abdullah DURMUŞ, Standartları oluşturan ekipte yer alan isimlere teşekkür ederek, kaynağın oluşma süreci ve içeriğine ilişkin bilgilendirme yaptı.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Moskova Tanıtma Müşaviri Celal Kılıç; Rus Ekonomisi Toparlanma Sürecinde

Rusya Federasyonu Kültür ve Turizm Müşaviri Celal Kılıç, Türk Festivali’nde Rusya Fed. Ekonomisi ve Türk Festivali’ne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kılıç, ” Rusya Ekonomisi toparlanma sürecinde, orta ve uzun vadede  rubledeki değer kaybı geçici olacaktır. Rus hükümetinden de bu yönde açıklamalar geldi.  Şu anda tarım üretimi ve ihracatında  dünyanın en büyük ve  önemli aktörlerinden. Rus ekonomisi, son günlerde gerçekleşen Rus Rublesindeki değer kaybının üstesinden rahatlıkla gelecektir.” dedi.

Festivale ilişkin yaptığı değerlendirmede ” önümüzdeki yıllarda tüm Türkiye renklerini içine alacak,  Türk ekonomik gücünü gösterecek tüm sektörleri içine alacak bir format planlıyoruz.  Geniş tabanlı bir festival komitesi oluşturulacak, önümüzdeki süreçte farklı ülke ve şehirlerde de uygulamayı planlıyoruz.” dedi.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy; Festivaller Halka Dokunuyor

Rusya Federasyonu’nun başkenti Moskova’da bu yıl ikincisi  düzenlenen “Türk Festivali” büyük ilgi gördü.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği, Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED) koordinasyonunda, AKTOB başta olmak üzere turizm STK’ları, valilikler, belediye başkanlıkları kalkınma ajanslarının katkıları ve özel sektörün katılımıyla organizasyon düzenlendi.

Geçen sene, 153 bin kişinin ziyaret ettiği festival, bu  yıl 10 Ağustos Cuma günü 12:00 da başladı.  Renkli dans gösterileri ve canlı müzik performanslarının yanı sıra, Türk mutfağından da sunumlar gerçekleşti.

Türkiye ve Rusya Federasyonu ilişkilerinde gelişen ılımlı havanın, festival ziyaretçilerine yansımış olduğu gözlenen festival, 3 gün de ziyaretçi akınına uğradı.

 

Kültür ve Turizm Bakanı, Mehmet ERSOY, festivaller halka dokunuyor.

 

Türkiye’den geniş bir katılımla başlayan festivalin açılışını yapan Bakan Ersoy, basına yaptığı değerlendirmede; “ Festivaller sonuca odaklı bir pazarlama aracı, pozitif iletişim yaratıyor. Türk kültürü, tarihi ve doğal doku, Türkiye’nin renkleri aracısız halka tanıtılıyor. Festivaller ülkelerin birbirine olan pozitif ilgisi paralelinde genişletilebilir.  Rusya Federasyonu’ndan Türkiye talebi bu sene rekorlar kırdı, yıl sonuna kadar 6 milyon ziyaretçi bandını geçeceğini düşünüyoruz.” Dedi.

 

TÜROFED Başkanı Osman AYIK yaptığı değerlendirmede;

 “Türkiye Festivallerle turizmde vites yükseltecek.

 

Türkiye tarafından bu kadar yüksek hacimli festival ilk defa düzenleniyor, çok yeni bir organizasyon olmasında rağmen beklenenin üzerinden ilgi gördü. Festivaller pazarlama ve algı yönetiminde en etkili araçlardan birisi. Parkın yer aldığı bölge merkezi ve  orta ve üst sınıfın yerleşim alanı. Bu nedenle ziyaretçi profili üst sosyo ekonomik- kültürel profile sahip.  Organizasyon, önümüzdeki yıllarda ilk iki yıl aldığımız verilerle ziyaretçi profilini koruyacak yeni temalar eklenerek yeniden dizayn edilecek” dedi.

“ Festivaller pazarlardaki konumumuzu güçlendirecek.”

Festivalin en büyük destekçilerinden Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı; Festivaller en etkili pazarlama ve  iletişim aracı, özel sektörün de desteğiyle her geçen yıl  daha fazla büyüyecektir. Rusya Federasyonu’nda henüz Türkiye’ye gelmemiş çok daha yüksek bir potansiyel var .  Bu potansiyeli Antalya’da daha yüksek sayılarda ağırlamayı hedefliyoruz. Antalya’dan yüksek bir katılım gerçekleştirdik. Antalya’dan 23 otel ve otel zinciri markasının festivale katıldı. Festivalde Antalya’nın tarihi değerleri maketlerle canlandırıldı ve kum heykellerin de yer aldığı festivalde ziyaretçiler mini Antalya turu yapıyor.” Dedi.

 

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital