AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

08 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 9 Ayda Rekor Ziyaretçi sayısına Ulaşıldı

Antalya’da  9 ayda Rekor Ziyaretçi Sayısına Ulaşıldı

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan verilere göre Antalya’da Ocak-Ağustos aylarında 10.505.000 ziyaretçi sayısına ulaşıldı.

Ziyaretçi sayısında % 17 artış

Genel toplamda, geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısında  % 17 oranında artış kaydedildi. Antalya Bölgesi elde edilen turizm verilerini değerlendiren AKTOB (Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği)  Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; “ 2019 yılı öngördüğümüz gibi oldukça iyi bir turizm performansı gösterdi. Özellikle ana pazarlarda önemli artışlarımız oldu.

Rusya’dan gelen ziyaretçi sayısı tüm zamanların en yüksek rakamına ulaştı.

Rusya’dan %15 Almanya’dan ise % 19 oranında artışla tüm zamanların en yüksek ziyaretçi sayıları elde edildi. Özellikle Almanya’nın 2019 yılı için geri dönüş yılı olacağını öngörmüştük.  Henüz bu pazarda çok daha büyük bir potansiyelin Türkiye’ye çekilebileceğini söyleyebiliriz. Bu ivmede devam etmesi yönünde çalışmalarımız var. Almanya, önümüzdeki yıllarda daha iyi verilerin elde edilmesi gereken  dünyanın en büyük turizm kaynak pazarlarından birisi. Bir diğer büyük hacimli ana pazarımız  Rusya ziyaretçi sayısı açısından tüm zamanların en iyi rakamına ulaştı.  Rusya’dan elde edilen rakamlar öngörülen rakamların üzerinde gerçekleşti.  3. Ana Pazar olarak gördüğümüz İngiltere’den geçtiğimiz yıla göre % 20 oranında artış ile yine şu ana kadar elde edilen en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştı. Avrupa pazarı içinde en önemli artış Polonya’dan oldu. 40 milyona yaklaşan nüfusu ve büyüyen ekonomisi ile önemli bir kaynak Pazar olan  Polonya’dan geçtiğimiz yıla göre gelen ziyaretçi yaklaşık % 50 oranında arttı.

İskandinav Ülkeleri de geri dönüyor.

Pazarların çeşitlenmesi, ana pazarlara yenilerin eklenmesi açısından alınan veriler son derece olumlu. Bir diğer olumlu gelişme özellikle İskandinav pazarlarının durağan seyrinin bu seneki rakamlarla kırılmış olması. Norveç % 67, İsveç % 29 Danimarka’dan ise % 4 ziyaretçi artışı gerçekleşti. En büyük pazarlarımızdan 4. Sırada yer alan Hollanda % 10 artış ile büyük pazarlarımız arasındaki yerini koruyor ancak henüz 2014 rakamlarına ulaşamadığımız bir Pazar.

Bu rakamların elde edilmesinde tur operatörlerinin uçak planlaması, ek seferler ve direk tarifeli seferlerin Antalya’ya düzenlenmiş olması önemli etken, bunun yanı sıra stratejik fiyat politikaları da etki sağlamıştır. Elde edilen ziyaretçi sayıları paralelinde fiyatların da yükselişe geçtiğini söyleyebiliriz. Ancak henüz gelir ve ziyaretçi sayılarının dengesi Avrupa pazarındaki diğer rakiplerimize göre tam değil. Kalitemizden ödün vermediğimiz süreçte bu makasın da kapanacağını söyleyebiliriz.”

Devamını Oku
02 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Buklet Malzemelerinde Çevreci Adımlar

Dünya genelinde, konaklama işletmelerinde  buklet malzemeleri ile ilgili yeni düzenlemelere gidiliyor.
Geçen ay Çin Şanghay’da otellerde bir kullanımlık buklet malzemesi kullanımının yasaklanması kararından sonra Marriott Grubu da bünyesindeki 10 marka otelde tek kullanımlık buklet malzemeleri ile ilgili yeni düzenlemelere gitme kararı aldı.
Mariott Grubu aldığı karar ile  zincirin 10 markasının otel odalarında tek kullanımlık; duş jeli, şampuan ve saç kremi ürünleri artık kullanılmayacağını açıkladı.
1 milyar tüketim
Kararın gereksiz tüketimi azaltarak çevreyi koruma amaçlı olduğu bildirildi.
Açıklamada Marriott bünyesindeki 7.000’in üzerindeki otelde otellerde toplam 1,2 milyon oda bulunduğu burada her ay 350 milyondan fazla küçük şişe şampuan, saç kremi, duş jeli ve benzeri ürünlerin olduğu mini plastik şişelerden yılda toplam bir milyar adet tüketildiği belirtiliyor.
Müşterinin yanında götüremeyecek
Marriott Grubu’nun konuyla ilgili bazı düzenlemelere geçen yıl başlandığı anımsatılarak otellerede bu ürünlerin kullanılmaya devam edeceği ancak ambalaj biçimlerinin değiştirilerek bir kullanım yerine yeniden kullanılabilir şişelerde sunulacağı bu kapsamda misafirlerin söz konusu ürünleri yanlarında götürmelerinin de önleneceği belirtiliyor.
Marriott bu düzenlemeler ile şampuan, saç kremi ve jel için kullanılan plastik şişe kullanımının 771 ton azalacağını öngörüyor.
Kararın alınmasının öncelikli  gerekçesinin gereksiz tüketimi önleyip çevreyi korumak olduğu, bunun aynı zamanda giderleri de azaltıp maliyete yansıyacağı belirtiliyor.
Şanghay otellerinde kallanmama kararı
Otellerde buklet malzemesi kullanımı ile ilgili olarak geçen ay Çin’in Şanghay kent belediyesi aldığı kararla, otellerin oda ve banyolarında müşterilerine sundukları tek kullanımlık tüketim ürünleri yanında;  diş fırçası, tarak, tıraş takımı, tırnak törpüsü gibi malzemeleri de kapsayan düzenlemeler getirmişti.
Şanghay’da da kararın gereksiz tüketiminin önlenmesi amacıyla alındığı, karara uymayan otellere 725 dolar ceza kesileceği uygulamanın Hangzhou kenti ve Shandong eyaletinde başladığı belirtiliyor.
Konuyla ilgili bilgi veren online seyahat acentesi Ctrip yöneticisi Sun Jie “İstatistikler, 2017 yılında Çin’de 440.000 otelde ağırlanan müşterilerin yüzde 70’inin oda ve banyodaki sabunları yalnız bir kez kullandığının belirlendiğinin bunun da büyük israfa neden olduğunu gösterdiğini, bunu diğer ürünler için de geçerli olduğunu” söyledi.

Kaynak: Turizm Gazetesi

 

Devamını Oku
23 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Yabancı Ziyaretçilerin Alışveriş Oranı Geçen Yıla Göre % 70 Arttı

Türkiye’ye gelen turistlerin bu yılın ilk 7 ayında yaptığı alışveriş geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 70 arttı.

Dünya genelinde 51 ülkede “vergisiz alışveriş” işlemi gerçekleştirilen Global Blue, 1996’dan bu yana faaliyetini Türkiye çapında 8 bini aşkın perakende noktasında, şehir içi iade ofisleri ve sınır kapılarındaki 25 iade noktası ile sürdürüyor.

Bu yılın ilk 7 ayında hem Türkiye’ye gelen Çinli turist sayısında hem de geçen yıla göre yaptıkları harcamalarda artış olduğu görülüyor. Bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’de yaptıkları alışverişi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85 artıran Çinlilerin, ortalama harcama tutarı 5 bin lirayı aştı.

Araplar Türkiye’de alışveriş yapmayı seviyor

Aynı dönemde ortalama harcamalar açısından bakıldığında 6 bin 782 liralık ortalama harcama tutarıyla Katar birinci sırada yerini alırken, Katar’ı 6 bin 441 lira ile Birleşik Arap Emirlikleri, 5 bin 412 liralık harcama ile Almanya takip etti.

Bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’de yaptıkları alışverişi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 182 artıran İsrailli turist dikkati çekerken, yüzde 161 ile Mısır, yüzde 138 ile Irak ve yüzde 124 ile Libya’dan gelen ziyaretçiler alışveriş harcamalarında öne çıktı.

Yabancı ziyaretçilerin alışveriş artışı yüzde 70’e dayandı 

Konuya ilişkin AA muhabirine değerlendirmede bulunan Global Blue Türkiye Genel Müdürü Selim Şeyhun, bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin KDV iade (tax free) işlemlerini tamamlayarak yaptığı alışverişin geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 68 arttığını belirtti.

Yılın ilk 7 ayında en çok Çinli turistin yaptığı alışverişin artış gösterdiğini ifade eden Şeyhun, “Çinlilerin yaptığı alışveriş toplam tax free alışverişin yüzde 22’sini oluşturdu ve geçen sene ilk 7 aya göre yüzde 85 büyüme gösterdiler.” diye konuştu.

Şeyhun, alışverişte lüks ürünlere hem Çinliler hem de Körfez ülkelerinden gelen ziyaretçilerin daha fazla rağbet gösterdiğini aktararak, “Avrupalı ziyaretçiler maalesef Türkiye’yi en azından organize perakende de pek bir alışveriş destinasyonu olarak görmüyor. Zaten top 15 içerisine de bir tek Almanya girmiş durumda. Bunun da sebebi Alman pasaportu olan ve yaz aylarında ülkelerini ve akrabalarını ziyaret eden Türkler’dir.” şeklinde konuştu.

“İşlem adetlerinde güzel büyümeler var”

Şeyhun, geçen seneler büyüme rakamlarının genel olarak averaj harcamadan geldiğini belirterek, “Bu sene ise farklı olarak işlem adetlerinde güzel büyümeler var, bu da aslında daha sağlıklı bir büyüme, çünkü alışverişin sadece enflasyona dayalı değil, gelen turistlerin fazla olması sebebi ile büyüdüğünün de işareti.” dedi.

Çinli ziyaretçilerin artışını sürdürdüğüne işaret eden Şeyhun, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çinliler, geçen sene ilk 7 ayda toplam tax free alışverişten yüzde 20’lik pay alırken, bu sene yüzde 22’ye geldiler ve yüzde 85’lik büyüme gösteriyorlar. Avrupa’da yapılan tax free alışverişlerin yüzde 40’dan fazlasını Çinliler yapıyor ve genelde lüks ve dünyaca bilinen markaları çok daha fazla tercih ediyorlar. Çinliler için ödeme sistemleri ve dijital cüzdanlar ile ödeme yapabilmek çok önemli. Türkiye’de de dijital ödeme sistemleri satış noktalarında artış gösterdikçe Çinlilerin harcama yapmaları daha da kolaylaşacak. Ekim ayı Çinliler için önemli bir ay ‘golden week’ adı verilen tatillerinde tüm perakende sektörünün beklentisi büyük olmalı.”

Körfez ülkelerinin alışverişlerinin toplam etkisinde biraz azalma olduğunu aktaran Şeyhun, geçen sene ilk 7 aya bakıldığında Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin toplam satışın yüzde 27’sini oluşturduğunu, bu sene ilk 7 ayda bu oranın yüzde 24 olarak gerçekleştiğini, halen toplam satışta bütün Körfez ülkeleri büyüme göstermeye devam ettiğini söyledi. (AA)

Devamını Oku
29 Tem
Tarafından: aktob 0 0

Temmuz Ayı Geleneksel AKTOB Buluşmasında Bakan Ersoy Sektörün Sorularını Yanıtladı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy AKTOB’un konuğu oldu. Bakan, Tanıtma Ajansı’nın kuruluş felsefesini turizmcilere yeniden anlattı.

Bakanı M.N Ersoy: “Zihniyet ve bakışı değiştirmek zamanıdır”
AKTOB Başkanı Dr. Yağcı: “Kurumların özgül ağırlığı önemlidir”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya’da Akdeniz Turistik Otelciler  ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Temmuz ayı Sektörle Buluşmalar toplantısının konuğu oldu.

Belek turizm bölgesindeki Ela Quality Hotel’deki yapılan toplantıda açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan yağcı, Türkiye ve dünyada turizm sektöründeki son gelişmeleri ve beklentileri değerlendirdi.

Türkiye turizmindeki her türlü gelişme ve değişimde kurum, dernek ve birliklerin önemine vurgu yapan Dr. Yağcı, “Hedeflerimiz büyük, yapacaklarımız fazla. Bu süreçte kurumların özgül ağılığı önemlidir. Eksiklerimiz de olacak ama bunları birlikte çözeceğiz. Ancak çözerken de gerçekçi öneriler sunmak ve bulmak zorundayız. Bu mantıkla Tanıtma Ajansı herkesin içinde olduğu, hepimizin işidir. Bir takım çalışmasıyla yürümek zorundayız”dedi.

Turizm Master Planı bu yıl açıklanacak

Dr. Yağcı’nın arkasından, sektöre değerlendirmelerde bulunan Bakan Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin 2023 turizm hedefi hatırlatarak “Eylül sonunda bir ‘turizm master planı’ açıklayacağız. Burada açıklanan hedeflere nasıl ulaşacağımızı; bölge, ürün, operasyon, tanıtım bazında detaylı bir şekilde açıklayacağız. Yapılanmayı da bu rakamlara ulaşmak için hazırlamamız gerekiyor” dedi.

Sıçramak için değişmesi gerekenler

Turizmde ciddi bir sıçrama gerektiğine işaret eden Bakan Ersoy, “Evet sayısal gelişim çok önemliydi. Bu yıl 51 milyon turist sayısını geçerek, bu niceliksel gelişmeye devam edeceğiz. Aama aynı zamanda ve birlikte niteliksel değişime de odaklanıyoruz. Bundan sonra gelir grubu yüksek turiste yönelmemiz gerekiyor. Fakat vurgulamak lazım ki, mevcut turist potansiyelimizden vazgeçmeyeceğiz. Bundan sonra nitelikli turisti öncelik hedefimize koyacağız.”dedi.

Tanıtma Ajansı, değişimin adımlarından biridir.
İlk adım; Zihniyet değişimi

Kazanılan şeylerden vazgeçmeden yeni hedeflere birlikte, tek vücut, tek ses olarak yürünmesi gerektiğinin altını çien Bakan Ersoy, “Her şeyden önce ‘zihniyeti’ değiştirmemiz gerekiyor. Çünkü bugüne kadar başta Antalya olmak üzere Türkiye turizminde arz odaklı turizm yaptık. Artık talep odaklı yaklaşıma geçmek, pazardaki ihtiyacı karşılamak durumundayız.” dedi.

İkinci adım; Bakış açısını değiştirmek

Değişimin ikinci ayağını ‘bakış açısı’ olarak açıklayan Bakan Ersoy, gelişen ve değişen turizm gelişim politikalarına, artık gelir odaklı bakılmasının şart olduğunu, eski alışkanlık olan maliyet odaklı bakışın da bırakılması gerektiğini vurguladı.

Bu aşamada sorulması geren sorunun; “Gecelik, kişibaşı ne kadar kazandık” gibi sorular olması gerektiğini de söyleyen Ersoy, İşte bu temel değişimlerin gereği olarak da Tanıtma Ajansını devreye sokuyoruz”dedi.

Üçüncü adım: Master Plan

Bu değişim sürecinde planlı olmanın son derece hayati olduğunu da vurgulayan Bakan Ersoy, “Artık günlük politikalardan uzaklaşıp uzun vadeli ve sürdürülebilir kalıcı politikalara geçilmesi gerek. Eylül sonunda açıklayacağımız turizm master planı da bu değişim ve planlamanın önemli ayağıdır”dedi.

Üçüncü adım: Markalaşma ve değerini bulma
Ve devlet de planın içinde

Tüm bakanlıklarla bu konuda birebir protokoller yapılacağını söyleyen Bakan Ersoy, bunlar tamamlanınca geriye dördüncü adımın yani markalaşmanın olacağına işaret ederek, “Eğer bir ürünü hak ettiği değere satmak istiyorsanız, markalaşmanız lazım. Ne kadar çok markalaşırsanız o kadar çok fiyatı yukarı çekebilirsiniz. Yani hem yoğun tanıtım yapacaksınız, hem de bunun sürdürülebilir, kesintisiz olması lazım. İşte Ajans da bunu yapacaktır.” dedi.

Başaranlardan daha farklı olmak zorundayız

Toplantıda, Turizm Geliştirme Ajansı ile ilgili eleştirileri de yanıtlayan Bakan Ersoy, dünyada turizm geliri yüksek ülkelerin tamamında bu tür ajansların olduğunu söyledi. Turizmi en iyi yapan ülkelerin global bir havayolu ile turizm geliştirme ajansına sahip olduklarına işaret eden Bakan Ersoy, nitelikli turiste ulaşmak için THY ile 70 noktaya uçuş başlattıklarını. 2023’te bunun 500 nokta olacağına vurgu yaparak, “Bunun yanında SunExpress Havayolları ile görüşüyoruz. Global havayolu sıkıntısını çözdük, geriye kalıyor Turizm Geliştirme Ajansı. Bu bizim icat ettiğimiz bir şey değil. İlk kez İtalyanlar 1919’da kurmuş. Önemli rakiplerimiz ise 30-35 yıl önce. Yani biz geride başladık, ama daha iyisini yamka zorundayız” dedi.

Her kesim planını yapsın, birleşsin ve üye versin

Turizm Geliştirme Ajansı’nın 15 kişilik yönetim kuruluna, 4’ünün kamu, 11 kişinin de özel sektör arasından seçileceğini kaydeden Bakan Ersoy, “Yönetim kurulu yılda en az 4 kez toplanacak. Tamamı profesyonellerden oluşan ve içinde hiçbir devlet memuru olmayacak bir icra kurulu, yıl boyunca uygulanacak tanıtım politikaları ve faaliyetlerinin tamamını hazırlayacak ve yönetim kurulunun onayıyla uygulamaya geçilecek.

Öte yandan, Ajans kaynaklarının kullanımında ortaya atılan  bazı ayrımcı yaklaşımlara karşı da açıklama yapan Bakan, “Doğu ve Güneydoğu özellikle turizmin çok az olduğu bölgelere pozitif ayrımcılık yapıyoruz, temsil veriyoruz. Bazen deniyor ki, herkes ödediği pay kadar buradan pay alsın. Oysa Türkiye’yi hala bir bütün olarak göremeyenler var. Artık farkına varmamız lazım. Bizim gerçekten vizyonumuzda, turizme bakış açımızda ciddi bir değişikliğe gitmemiz lazım. O yüzden böyle bir ajans var. Turizmi Türkiye’nin 81 iline yaymalıyız” dedi.

“Cansuyu” Bakanlık’tan

Bu yılki bütçenin büyük bölümünün Bakanlık kaynaklarıyla karşılanacağını aktaran Ersoy, “Bu seneki bütçelerinize sembolik yük getirecek. Ajans kuruldu, bir ekibin oluşturulması lazım. 1 Kasım’da tanıtıma başlanacak. Bekleyecek vaktimiz yok. O yüzden yasaya bir madde daha koyduk. Bir defaya mahsus olarak bakan yönetim kurulu üyelerini atıyor. Ne zamana kadar, seçilmiş yönetim kurulu üyeleri 1 Ocak 2020 itibarıyla göreve başlamış olacak. 5 aylık süre için bakan olarak ben geçici olarak atayacağım.”dedi.

Kararı özel sektör verecek

Bütçenin harcanmasıyla ilgili kararı devletin vermeyeceğine işaret eden Bakan Ersoy, “15 kişilik yönetim kurulu ezici çoğunluğu özel sektörden oluşturulmuş. Bu yönetim kurulunun onayladığı operasyonlar ve bütçeler doğrultusunda, tamamı profesyonellerden oluşan elemanlar tarafından harcanan bir şey. Yani burada paranın nereye harcanacağına devlet karar vermiyor, özel sektör kendinden toplanan parayı tanıtım için harcıyor” dedi.

Ersoy, cirodan toplanacak binde 7.5’luk payla ilgili de özel sektörün ödediği parayı vergiden düşebileceğini ve yaptığı hesaba göre de toplanacak bütçenin yaklaşık 150 milyon dolar olacağını söyledi.

Rakiplerin ortalama 100-150 milyon dolar arası turizm reklam bütçeleri ayırdığını dile getiren Bakan Ersoy, “İspanya alelacele karar aldı. 2020’de otellerden topluyor ve yüzde 35 artırma kararı aldı. İspanya attığımız adımları gözlemliyor ve hemen önlem alıyor. Biz 50 yıl geriden geliyoruz, trene son vagondan binmişiz ve çok az bütçeyle onları nasıl yakalayalım, en az onlar kadar harcama yapmalıyız, hatta daha fazla harcamalıyız ki ön vagonlara ilerleyelim. Bizim hedefimiz İspanya, Yunanistan’a giden gelir düzeyi yüksek turistler. O zaman biz en az onların reklam harcaması kadar, hatta daha fazlasını harcamalıyız” dedi.

Devamını Oku
16 Tem
Tarafından: aktob 0 0

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından 2020 yılında katılım sağlanacak turizm fuarları açıklandı.

Listeye göre, 2020 Yılında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 22 turizm fuarına katılım sağlanacak.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, fuar takvimine ilişkin yaptığı açıklamada ” 2019 yılında Türk turizmi, beklediğimiz gibi iyi bir veri artışı yakalamış durumda. 2020 beklentimiz de bu yükselişin devam edeceği yönünde. Fiyatlarımız da turizm kalitemiz ile paralel seviyeye kademeli olarak getiriliyor. Bu trendin devam etmesi çerçevesinde, turizm fuarları birebir ilişkilerin gelişmesi açısından hala önemini koruyor. Festivaller ile güçlendirilecek bu tanıtım kanallarının AKTOB olarak içinde yer almaya devam edeceğiz.” dedi.

2020 YILI TURİZM FUARLARI TAKVİMİ

Devamını Oku
10 Tem
Tarafından: aktob 0 0

ANTALYA’YA GELEN ZİYARETÇİ SAYISI GEÇTİĞİMİZ YILA GÖRE % 17 ARTTI

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan  turizm verilerine göre, yılın ilk 6 aylık döneminde geçen yıla göre % 17 artış kaydedildi.

Turizm verilerini değerlendiren AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI;  “Ana pazarlarımızda artış seyri devam ediyor. Avrupa Birliği ülkelerinin tamamında ivme yukarı seyirde. Avrupa’daki ana pazarlarımız Almanya %21, İngiltere’den ise % 23 oranında bir artış oldu.  Almanya pazar payı açısından hala istediğimiz düzeyde değil. Verilere göre milliyet payı % 17,18 . Bu oran,  Türk turizminin yükselmesinde büyük pay sahibi bir ülke için yeterli seviyede değil. Alman pazarına yönelik marketing çalışmaları daha etkin hale getirilmesi gerekiyor. Avrupa Pazarında en göze çarpan veriler İsveç ve Norveç’te görülüyor. Norveç’ten % 73 İsveç’ten ise % 32 oranında artış söz konusu. Uzun zamandır talep eğrisinin ters oranda seyrettiği Nordik ülkelerindeki bu önemli artışların devam edeceğini öngörüyoruz.

Rusya Federasyonu % 37 milliyet payı itibariyle en büyük pazarımız konumunda. 6 aylık turizm performansı pozitif seyirde devam ediyor. Geçtiğimiz yıla göre  ziyaretçi sayısı % 14 oranında artış gösterdi. Moskova dışında şehirlerden konulan seferlerin etkisi ile  bu artışların devam edeceğini öngörüyoruz.” dedi.

Devamını Oku
01 Tem
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’un 35. Kuruluş Yıldönümü Aspendos’da Coşkuyla Kutlandı

AKTOB, 35. yılını Aspendos’ta kutladı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) 35. Kuruluş Yıldönümü’nü
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Antalya Valiliği’nin destekleri ile Aspendos Antik
Tiyatrosu’nda gerçekleştirdi.

Antik tiyatronun girişindeki kokteyl ile başlayan geceye Antalya Valisi Münir Karaloğlu,
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, TÜROFED Başkanı Osman Ayık,
TTYD Başkanı Oya Narin, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, AKTOB üyeleri ve
turizmciler katıldı. Kokteylin ardından antik tiyatroda 35. Kuruluş Yıldönümü konuşmaları
gerçekleştirildi.

Aspendos ve AKTOB

Gecenin ilk konuşmasını AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptı. “Bugün Antalya ve
Türkiye için çok önemli bir yer olan Aspendos’tayız” diye konuşmasına başlayan Başkan
Yağcı: “Bugün iki önemli konumuz var. 2 yıl önce Valimiz Münir Karaloğlu’nun vizyonuyla
Antalya’daki kültürel değerlerin ön plana çıkarılması için temalı yıl kapsamında geçen seneyi
Perge yılı bu seneyi de Aspendos yılı ilan etmiştik. İkinci ikinci konu ise AKTOB. Biz
turizmciler bu tür etkinlikleri otellerde yapıyoruz ama bu sene valimizden de cesaret alarak
Aspendos’ta yapmak istedik. Ne kadar doğru bir iş yaptığımızı da görüyoruz. Aspendos’un
girişinde bir yazı var: ‘Bir tiyatroyu restore ediniz ama kapısına kilit vurmayınız, burada
temsiller veriniz güreşler düzenleyiniz’ yazıyordu. Bu 1930 yılında ulu önder Gazi Mustafa
Kemal’in söylediği bir söz” dedi. Biz de bu muhteşem eserde 35.yılımızı kutluyoruz.

“70. yılımızda 30 milyon turist sayılarını aşacağız”

35 yılda AKTOB’un Türk turizminin gelişmesinde ulusal kalkınma odaklı stratejileri ile
sektöre dinamik kazandırdığını belirten Yağcı, konuşmasına şöyle devam etti: “Bizler mesleki
birlikleriz. Yani bizim temel görevimiz sektör için doğru neyse onu ifade etmektir.
Antalya’nın artan turistik talebine yanıt olarak işletmelerin kurulması ve bu işletmelerin bir
çatı altında toplanmasında AKTOB köprü görevi görmüştür. AKTOB 35 yıl önce ANTİD
ismi ile kuruldu. Geçtiğimiz 35 yıllık serüvende AKTOB logoları da zamanla değişti. Bu sene
de AKTOB’un yeni vizyonuna uygun yeni bir logo ile karşınızdayız. AKTOB’un çok farklı
bir özelliği daha var: Sürekli kendini yenileyen ve geliştiren bir yapı. Bu açıdan da Türkiye’de
önde gelen STK’lardan biriyiz. AKTOB Başkanlarına baktığımızda öncelikle ilk başkanımız
Ali Berberoğlu’nu rahmetle anıyoruz. 1984 yılının Haziran ayında AKTOB kurulmuştu.
Selahattin Saklıca, Ahmet Barut, Osman Ayık, Sururi Çorabatır, Yusuf Hacısüleyman’la
bayrak yarışı devam etti ve son olarak da ben bu görevi devam ettiriyorum. Sektörel tanıtım,
organizasyon, araştırma geliştirme, eğitim gibi sektörün ihtiyaç duyacağı her noktaya temas
ettik. Temel amacımız sorunları çözmek ve çözüm yoluna gitmektir. AKTOB bugün ne
yapıyor? AKTOB, turizmin bu ülkenin ve şehrin kaderi olduğu bilinci ile çalışmalarımızı her
alanda devam ettiriyoruz. Bildiğiniz gibi 2023 hedeflerimiz var. Antalya’nın hedefi 20 milyon
turist sayısını aşmak ve 20 milyar dolar turizm geliri aşarak ileri götürmektir. AKTOB’un yaşı
35. Biz 35. yılımızda 16 milyon turist sayısına ulaşacağız. 70 yaşımızda da 30 milyon turist
sayılarını aşacağız.”

Kaya Gülersan ve Ercan Evren’e plaket

Başkan Yağcı konuşmasının sonunda AKTOB’un kurucuları arasında yer alan ve ilk yönetim
kurulu üyelerinden Kaya Gülersan ve Ercan Evren’i de kürsüye davet ederek birer teşekkür
plaketi verdi. Duayen turizmci Kaya Gülersan, “Doğum günüm olan 19 Haziran tarihinde
başkan beni arayarak bu gece için davet etti. O gün daha güzel bir hediye alamazdım” dedi.

“Antalya turizmin başkenti olmaya devam edecek”

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de AKTOB’un 35. Kuruluş
Yıldönümü’nde bir konuşma gerçekleştirdi. Başkan Böcek şöyle konuştu: “Böylesi güzel bir
akşamda siz güzel insanlarla bir arada bulunmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyorum.
Burada bizi buluşturan sevgili AKTOB Başkanı ve yönetimine çok teşekkür ediyorum. Bugün
mazbatamızı alalı 80. günü. 80 gündür çalışmalarımıza devam ediyoruz. 4 dönemlik
Konyaaltı Belediye Başkanlığım döneminde birçok fuar ve organizasyonda turizmci
dostlarımızla hep birlikte olduk. Bugün itibari ile de Büyükşehir Belediye Başkanı olarak
Gazipaşa’dan Kaş’a kadar yapmamız gereken ne varsa yapacağız. Seçim bildirgemizde
yazdığımız gibi Antalya için ‘Ben sen yok, biz var, biz birlikte yaparız’ dedik.
Çalışmalarımıza devam edeceğiz. 35 yıl önce AKTOB’un kurulmasında ve bugünlere
gelmesinde emeği geçenlere teşekkür ediyorum. AKTOB’a nice 35 yıllar diliyorum. Güzel
Antalyamız Türk turizminin başkenti olmaya devam edecektir.”

Antalya 6 milyondan 16 milyona çıktı

Gecede son olarak Antalya Valisi Münir Karaloğlu konuştu. “Hikayeniz varsa başarırsınız.
Türk turizminin bir hikayesi var, Antalya turizminin bir hikayesi var” diyen Vali Karaloğlu,
“Bu hikayeyi yazan da çok önemli aktörler var. Bu aktörlerden biri de AKTOB’dur
AKTOB’u kuran ve bugünlere getiren bütün dostları kutluyor ve ayakta alkışlıyoruz” dedi.
1983’te Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısının 2,5 milyon olduğunu hatırlatan Vali
Karaloğlu: “Rahmetli Turgut Özal’ın vizyonuyla Türkiye turizmde atağa geçmişti. Bugün
sadece Temmuz ayında Antalya’ya 2.5 milyon turist gelecek. Bunda çok insanın emeği var.
Emeği olan herkesten Allah razı olsun. Antalya 2016’da çok kötü bir sezon geçirdi. 2016’nın
Haziran ayında göreve başladım. Gece gündüz yurt içinde yurt dışında hep sizinleydik.
Sorunları konuştuk ve çözmeye çalıştık. Biz en kötüyü de gördük ve 3 yıl içinde en iyiyi de
gördük. 3 yılda 6 milyondan 16 milyonu konuşan başka bir destinasyon var mı bilmiyorum.
Bunu hepimiz başardık. Ama Antalya’nın daha gidecek çok yolu var. Başkan Erkan Yağcı
biraz önce 30 milyon turistten bahsetti. Emin olun bu hayal değil. Turizmdeki yeni trendleri
kaçırmayalım ve yeni neslin taleplerini takip edelim. Bunları başarabiliriz” şeklinde konuştu.
“Sektörden daha fazla destek bekliyoruz”
Vali Karaloğlu konuşmasına şöyle devam etti:

“2000 yıldır ayakta olan Aspendos’ta bir etkinlik yapabiliyoruz. Bu sahnede her türlü etkinliği yapma şansımız var. Dünyada bu
özellikle kaç tane yapı var. Bunların değerini bilmeliyiz. Geçen sene başlattığımız temalı yıl
uygulamamıza mutlaka devam etmemiz lazım. Ancak ‘2019 Aspendos yılı’ demek yetmiyor.
Sektörden daha fazla destek beklediğimi ifade etmeliyim.
Antalya, EMITT’te tek çatı altında olacak
Önümüzdeki hafta İstanbul’daki EMITT fuarından arkadaşlarla buluşacağız. Antalya’yı
büyük bir şemsiye altında tanıtmalıyız. Antalya’yı tanıtmadan Belek, Kemer ve Side’yi
tanıtamayız. Şemsiye markamızı tanıtıp alt destinasyonlarımızı da güçlendireceğiz. Bu sene
EMITT fuarında bir koridoru veya bir holü tamamen Antalya yaparak; kamu, kurum,
kuruluşlar, belediyeler ve şirketleri tek çatı altında toplamak istiyoruz. Güçlü bir Antalya
markası ile EMITT’te yer alalım istiyoruz.

“Türkiye Festivali’ne destek olanlara teşekkür ediyoruz”

Geçen hafta Moskova’daydık. TÜROFED Başkanımız, AKTOB Başkanımız, Büyükşehir
Başkanımız ile oradaydık. Bu birlik ve beraberlik çok güzel bir şey. Bunu Antalya’da devam
ettirmemiz lazım. Moskova’da 3 senedir gerçekleştirdiğimiz Türkiye Festivali’ne destek

olanlara teşekkür ediyoruz. Ama bazı arkadaşların festivale katılımını sağlayamadık. Özel
olarak rica etmemize rağmen olmadı. Biz artık bu tür etkinlikleri çoğaltmak istiyoruz.
Ukrayna-Kiev, Polonya-Varşova var. İstanbul ve Antalya işbirliği ile bunu güçlendirmek
istiyoruz ama sektörün desteği olmadan bunu yapma şansımız yok. Sektörün bu ve benzeri
etkinlikleri daha çok sahiplenmesini istiyoruz.

“Turizmi ‘12 aya yayalım’ demekle olmuyor”

Bir diğer konu da Antalya’da 12 ay yaşanılan bir Kemer vardı. Bugün Kemer’i kaybettik.
Kemer sadece yazın turizmin yapıldığı, kışın kepenklerin kapatıldığı bir destinasyona
dönüştü. Yılın 12 ayı hareketli bölgeleri oluşturmamız lazım yoksa turizmi 12 aya yayma
şansımız yok. Kemer ve Side’den başlayarak bu destinasyonları 12 ay hareketli, otelleri açık
hale getirmek istiyoruz. Buna ihtiyacımız var. Turizmi ‘12 aya yayalım’ demekle olmuyor.
kentimizdeki kültürel, sanatsal ve spor etkinliklerini artırmamız lazım.”

Duygu yüklü gece

Konuşmaların ardından gerçekleştirilen plaket töreninde AKTOB’un eski başkanlarına ve
geceye destek verenlere birer teşekkür plaketi takdim edildi. Plaket töreni sonrasında Hakan
Aysev, Neşet Ertaş, Barış Manço, Erkin Koray ve Kayahan gibi Türkiye’nin yetiştirdiği
önemli sanatçıların şarkılarını seslendirerek, davetlilere Aspendos’ta duygu yüklü bir gece
yaşattı.

Devamını Oku
15 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Moskova’da Türkiye Festivali AKTOB Katılımı İle Başladı

Türk turizminin en büyük tanıtım organizasyonlarından birisi olan Türk Festivali Moskova’da başladı. 14-16 Haziran 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek festival bu yıl 3. Kez yapılıyor.

Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve Türkiye Otelciler Fedreasyonu (TÜROFED) Bşk. Osman Ayık’ın da katılım sağladığı festivale 3 günde 300 bin civarında ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

AKTOB, TÜROFED, TTYD, TÜRSAB ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı destekleri ile gerçekleşen festivalde İstanbul, Antalya gibi bölge stantlarının yanı sıra pek çok otel ve tur operatörleri yer alıyor.

Festival hakkında değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI; Festivaller halka dokunan en önemli tanıtım aracı. Moskova’da gerçekleşen Türk Festivali, Türkiye tanıtımının en başarılı örneklerinden birisi oldu. AKTOB olarak tam destek verdiğimiz bu organizasyonun, diğer kaynak pazarlarımızda da hayata geçirilmesi, Türkiye ve Antalya algısını pozitif yönde güçlendirecektir.” Dedi.

Antalya’da Aspendos Yılı olması nedeni ile Aspendos Fotoğraf sergisinin de yer aldığı  Festival boyunca, çeşitli animasyon gösterileri eşliğinde Türk yemekleri de Rus ziyaretçiler tarafından tadılacak. Türk ve Rus sanatçıların Türkçe ve Rusça parçalar seslendirdiği renkli bir atmosferde gerçekleşen festival Rus ziyaretçiler tarafından ilgiyle izleniyor.

Şehir merkezinde bulunan Kresnaya Presniya Parkı’nda yapılan Festivalde Rus ziyaretçiler farklı animasyon ve gösterileri izlerken aynı zamanda konaklama ödülleri,  çeşitli promosyon ürünleri de kazanacak.

 

 

Devamını Oku
27 May
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da Bayram Tatili Yoğunluğu

Dokuz günlük Kurban Bayramı tatilinin Türkiye ekonomisini canlandırması bekleniyor. Turizmciler bu dönemde yaklaşık 5 milyon insanın seyahat etmesini ve 10 milyar liralık bir mali ciro yaratmasını bekliyor.

Tatil resmi olarak 4 Haziran’da başlaması ve 6 Haziran’da sona erecekti, ancak Türk makamları, 3 Haziran (Pazartesi) ve 7 haziran (Cuma) tarihlerinin de dokuz günlük  tatil olacağını ilan eden bir genelge imzalayarak 2 hafta sonu bayram tatiline eklenmesi sağlandı.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Sendikası (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, yerli gezginler için  uzatılmış bayram tatilinin yaklaşık iki ay öncesinden  ilan edilmesi daha ekonomik seyahat satın almalarını sağladı. Bu durum gerçekten tatilcilere fırsat verdi. Tatil planları yapmalarını ve tatil yapmak istedikleri bölgeyi ve oteli seçmelerini kolaylaştırdı. Bunun faydasını da turizm sektörü olarak gördük ”dedi.

Başkan Yağcı;  “Turizm direk ve endirek olarak pek çok sektörün de canlanmasına katkı sağlayan kilit bir sektör.  Turizmin ivme kazanması,  özellikle yerli üreticilere destek sağlanması anlamına geliyor. Turizm ekonominin kaldıracı. Bu çerçevede,   okul tatillerinin de düzenlenmesi Türk turizmin gelişmesine büyük fayda sağlayacaktır. ” Dedi.

 

Devamını Oku
13 May
Tarafından: aktob 0 0

Moskova 3. Türk Festivali Haziran’da

TÜROFED, TÜRSAB ve TTYD koordinasyonunda düzenlenen Türkiye Festivali’nin 3. yine Moskova’da Krasyana Presnya Parkı’nda yapılacak.

 

Organizasyon, konser, gösteri, yiyecek-içecek ikramları, kültürel etkinlikler, canlı performans etkinlikleri ile dolu olacak. Geçen sene, 100 binin üzerinde kişimin ziyaret ettiği festival  yine  Moskova’nın merkezinde bulunan park alanında gerçekleşecek. 2019 yılında da Türkiye’nin kültürel ve bölgesel değerlerinin yanı sıra Türk misafirperverliğini Rusya Federasyonu’na taşıyacak.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital