AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

18 May
Tarafından: aktob 0 0

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız Kutlu Olsun

Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, her yıl 19 Mayıs tarihinde kutlanan, Türkiye Cumhuriyeti’nin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin resmî bayramıdır. 19 Mayıs 1919’da Mustafa Kemal ATATÜRK Bandırma Vapuru ile Samsun’a çıkmıştır ve bugün İtilaf Devletleri’nin işgaline karşı Türk Kurtuluş Savaşı’nın başladığı gün kabul edilir. Atatürk bu bayramı Türk gençliğine armağan etmiştir.

19 Mayıs'ın önemi nedir? 19 Mayıs neden kutlanıyor? 19 Mayıs'ın tarihçesi nedir? 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı tarihi ve önemi!
19 MAYIS

19 MAYIS TARİHİ

Gençlik ve Spor Bayramı ilk defa 1926 yılında Gazi Günü adı altında Samsun’da kutlanmış, 24 Mayıs 1935’te Atatürk Günü adı altında resmiyet kazanmıştır. Beşiktaş’ın girişimleriyle Fenerbahçe Stadı’nda kutlanan bu ilk 19 Mayıs, Galatasaray ve Fenerbahçe’li yüzlerce sporcunun da katılımıyla bir spor günü haline gelmiştir. Bu organizasyondan bir süre sonra gerçekleşen Spor Kongresi’nde söz alan Beşiktaş Kurucu Üyesi Ahmet Fetgeri Aşeni kutlanan Atatürk Günü’nün tüm gençliğe mal edilebilmesi için “19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı” adı altında her yıl yapılmasını teklif etmiştir. Kongrede oylanan bu öneri kabul edilmiş ve Atatürk’ün de onayıyla yasalaşmıştır. 20 Haziran 1938 tarihli kanunla “Gençlik ve Spor Bayramı” olarak kutlanan bu ulusal bayramın adı 12 Eylül Darbesi’nden sonra “Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı” adını almıştır.

19 Mayıs'ın önemi nedir? 19 Mayıs neden kutlanıyor? 19 Mayıs'ın tarihçesi nedir? 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı tarihi ve önemi!
19 MAYIS SAMSUN’A ÇIKIŞ

19 MAYIS KUTLAMALARI

Her yıl 19 Mayıs günü Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Türkiye’nin dört bir yanında spor gösterileri ve törenlerle kutlanır. Üzerinde “Gençlikten Atatürk Sevgisiyle Cumhurbaşkanına” yazan ve “Sevgi Bayrağı” olarak adlandırılan dev bir bayrak Kurtuluş Yolu’ndaki Tütün İskelesi’nden karaya çıkarılarak Samsun valisine verilir. Daha sonra bayrak, Cumhurbaşkanı’na sunulmak üzere genç atletlere teslim edilir. Samsun’dan yola çıkarılarak Amasya, Tokat, Sivas, Erzincan, Erzurum, Kayseri, Nevşehir, Kırşehir ve Kırıkkale’den sonra 19 Mayıs törenlerinde Ankara’da Cumhurbaşkanına sunulur.

Devamını Oku
18 May
Tarafından: aktob 0 0

İş Sağlığı ve Genel Müdürlüğü Tedbirler Kontrol Listeleri Yayınladı

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü, yeni tip korona virüsle mücadele kapsamında kuaför, berber ile güzellik salonlarında, konaklama hizmetlerinde ve şehirler arası toplu taşıma araçlarıyla ulaşımda alınması gereken tedbirlere ilişkin kılavuz ve kontrol listeleri yayımladı. Her sektör için ayrı ayrı önlemlerin içerdiği kılavuzlar, İSG profesyonellerine ve tüm işletmelere gönderildi.

 

Tedbir Kontrol Listesi

Devamını Oku
30 Mar
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB tarafından Salgına İlişkin Açıklama Yapıldı

AKTOB Başkanı Erkan YAĞCI, tüm zamanların en büyük ekonomik ve sosyal etkileşime sahip coronavirüs salgını ve Akdeniz Turistik Otelciler ve işletmeciler Birliği (AKTOB) olarak yapılan çalışmaları ve süreci değerlendirdi;

TÜRK TURİZMCİ DENEYİMLERİ İLE BU SÜRECİ DE AŞACAKTIR

COVID-19 (Yeni Koronavirüs) ilk olarak 2019 Aralık ayının sonlarında Çin’in Vuhan Eyaleti’nde solunum yolu belirtileri (ateş, öksürük, nefes darlığı) gelişen bir grup hastada görülen ve ardından yapılan araştırmalar sonucunda da 13 Ocak 2020’de tanımlanan bir virüstür.  Uluslararası yayılma hızı sonucu, Dünya Sağlık Örgütü tarafından 11 Mart 2020 tarihinde “Dünya Çapında Salgın” olarak ilan edilmiştir.

Çin’den başlayarak bütün dünyayı hızla etkisi altına alan yeni tip koronavirüs (Covid-19), toplumsal sağlığın yanı sıra dünya ekonomisini ve küresel ölçekteki turizm faaliyetlerini de  etkilemektedir.

Tüm Dünya Ülkeleri Ekonomik ve Sosyal Anlamda Tarihi Bir Süreç Geçiriyor.

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü;  koronavirüs salgınının uluslararası turizm hareketini etkilediğini belirtmiştir. Ayrıca, Turizm sektörü devletlerin mali ve parasal yardım politikalarında öncelikli sektör olarak ilan edilmesi gerektiğini Dünya kamuoyuna açıklamıştır.

Küresel ölçekte yaşamış olduğumuz bu süreçte, önceliğimiz; başta çalışanlarımız, misafirlerimiz, tedarikçilerimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızın sağlığını ve güvenliğini korumaktır.

Bu çerçevede Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı başta olmak üzere, tüm ilgili birimlerin hastalığın yayılımını kontrol altına almak üzere aldığı kararları yakından takip etmekteyiz.

Özellikle sağlık çalışanlarımız virüs salgınının kontrol altına alınabilmesi için büyük fedakârlıkla ve özveri ile çalışmaktadır.

Bu süreçte; birliğimiz yönetim kurulu olarak; T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TÜROFED  ile koordineli olarak mevcut durumun  turizm sektörüne kısa, orta ve uzun vadede etkilerini görüşüp, çözüm önerilerini bakanlığımıza sunmaktayız.

Cumhurbaşkanlığımız tarafından yeni açıklanan destek paketinde konaklama sektörünü ilgilendiren yapılandırmalar ve destekler açıklandı. Anlık olarak takip edilen ülke ve Dünya gündemi; sektörümüzün tüm dinamikleri ile koordineli bir şekilde yürütülmektedir.

Turizm sektörümüz bugüne kadar çok büyük fedakarlıklarla en büyük rekabet avantajımız olan tekrar misafir oranını düşürmedi. Bu konuda özellikle konaklama sektörümüzün en üst seviyede özeni tüm Dünyaya örnek teşkil edecek düzeydedir. Bugüne kadar edinilen kriz yönetimi tecrübeleri ile bu süreç te aşılacaktır.

Stratejik bir sektör olan turizm sektörümüzün, ülkemiz istihdamının ve ekonomisinin çok önemli bir payını işletmelerimiz oluşturmaktadır. Bu noktada geleceğe dair stratejiler geliştireceğiz. Sahip olduğumuz tecrübemiz, insan kaynağımız ve birikimimiz ile bunu gerçekleştireceğiz.

Sürecin Yönetilmesinde Önem Verdiğimiz Konuların Başında Üyelerimiz ve Tüm Paydaşlarımızla İletişim Geliyor.

Bilgi akışının kesintisiz ve sağlıklı  yürütülmesi yönünde, gelişmeler iletişim kanallarımız aracılığı ile anlık olarak paylaşılmaktadır.

AKTOB ve İl Sağlık Müdürlüğü ortak bir çalışma yaparak Antalya bölgesinde otel hijyeni konusunda seminerler düzenlendi.  Otel hijyeni sadece bu dönemin değil tüm zamanlarda uygulanması gereken kurallar içermektedir. Bundan sonraki zamanlarda da konaklama sektörü olarak hijyen konusunda daha fazla çalışmalar planlamaktayız.

Salgın nedeni ile  çoğu ülke ile hava trafiğinin kesilmesi, akabinde Antalya Valiliği ve ilgili paydaşlar ile koordineli çalışmalarla Antalya’da bulunan misafirlerimizin tahliyesi sorunsuz bir şekilde sağlandı.

Var olan süreçte işletmelerimiz ve çalışanlarımız için alınması gereken her türlü önlem ve destek; Kültür ve Turizm Bakanlığımızla paylaşılmakta; kesintisiz ve yoğun çalışmalarımız devam etmektedir.

İç Pazar Her Dönemde Olduğu Gibi, Yine En Büyük Ana Pazarlarımızdan Birisi Olacak.

Bu kapsamda şunu da ifade etmek gerekecektir. Dünya konjonktüründe en hızlı geri dönüş yaşanacağı ve yaşayacağımız pazar “İç Turizm” olacaktır. Bu yönde çalışmalarımız, kamu ve sektörümüzün bileşenleri ile kesintisiz devam etmektedir.

Haftanın 7 günü 24 saat prensibi ile ulaşılabilir olduğumuzu, sektöre verilmesi gereken her türlü destek için iletişim halinde olduğumuzu tekrar bilgilerinize sunarız.

Devamını Oku
09 Mar
Tarafından: aktob 0 0

Otel ve Havuz Hijyeni Bilgilendirme Toplantıları Yapıldı

Antalya İl Sağlık Müdürlüğü ve AKTOB işbirliğinde konaklama sektörüne otel ve havuz hijyeni konusunda bilgilendirme seminerleri düzenlendi.

Antalya Merkez, Manavgat, Kemer ve Belek’te düzenlenen seminerler çok sayıda konaklama sektör temsilcisinin katılımı ile gerçekleştirildi. Havuz hijyeni, otel temizliğinde dikkat edilecek konular ve dünya genelinde salgına neden olan corona virüsü hakkında sunumlar gerçekleştirildi.

Antalya İl Sağlık Müdürlüğü Bşk. Yrd. Cenker ATEŞ, gerçekleştirdiği sunumda, havuz tahlillerinin İl sağlık Müdürlüğü tarafından yapılacağı açıklamasını yaptı.

Seminerler aralıklı olarak yıl boyunca yeniden düzenlenecek.

Devamını Oku
19 Şub
Tarafından: aktob 0 0

Şubat Ayı Geleneksel AKTOB buluşması Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

AKTOB Başkanı Dr Yağcı, 2020’nin gelir başta olmak üzere bir çok değişken için önemli olduğuna vurgu yaptı

Artık “Kapsayıcı turizmi” konuşmalıyız

AKTOB’un geleneksel Sektörle Buluşmalar toplantısı Antalya Konyaaltı’ndaki Crown Plaza otelde gerçekleşti.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı’nın açılışını yaptığı ve Antalya Valisi Münir Karaloğlu’nun ana konuşmacı olduğu toplantıya; Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal ve çok sayıda turizmci katıldı.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptığı sunumda, Türkiye ve dünya turizmindeki son gelişmeleri değerlendirdi.

Konuşmasına; “Mesleğimiz olan turizme inanıyoruz, bu yüzden değer katmaya çalışıyoruz” diyerek başlayan Dr. Yağcı, Dünya’daki turizm sektörünün 2019’da yüzde 4 büyüdüğüne işaret ederek şunları söyledi:

Hedeflere daha yakınız

“Geçen yıl 1 milyar 464 milyon insan turizm hareketliliği yaşadı. 304 milyon insanın hareketlendiği Türkiye’nin bulunduğu bölgede, ülkemiz dünya sıralamasında 6. sıraya yükseldi. 2023 turizm hedefimiz var. 75 milyon turist ile ilk 5 sırada yer almak. Turizm gelirlerinde dünyadaki kişi başı harcama 1040 Dolar. Türkiye olarak 660 Dolara ulaştık. 2023 hedefimiz bunu 860 dolara çıkarmaktır. Türkiye çok şanslı bir coğrafyada ancak görmemiz gereken detaylar da var”

Sağlıklı gelir artışı için 2020 kritik eşik

Sayısal bakımdan iyi bir büyüme yaşandığını belirten AKTOB Başkanı Dr. Yağcı, “Şimdi kişibaşı gelirleri artırmak için yeni bir süreçteyiz. Bunu krizden çıkarken de vurgulamıştık. Gelir artışı biraz geriden geliyor. Ve 2020 bu açıdan önemli bir yıl olacak. Tam 3 yılımızı aldı toparlanmak. Bu yüzden, yapılabilir ve mantıklı olan, 2023 Vizyonuna gelecek için sahip çıkılmalıdır.”dedi.

Pastadan pay almak için
Dünya turist hareketinin 2030 yılında 1,8 milyar insana ulaşacağını, Türkiye’nin de bu pastadan payını alacağını anlatan Dr. Yağcı şöyle devam etti:

”Dünya turizmi çeşitleniyor ve dijitalleşiyor. Sektörde yeni iş alanları çıkacak. Corana virüsü dünya turizmini elbette olumsuz etkileyecek. Özellikle Çin ve çevresindeki turizm bölgelerinde gelir 20 milyar ile 70 milyar Dolar arasında düşecek. Ancak Türkiye turizmi bundan zarar görmeyecek, turzimde büyümeyi olumsuz etkilemeyecek.”

Kapsayıcı turizmi konuşmalıyız

Bu iyimser tahminlerin olumlu olduğunu da dile getiren Dr. Yağcı, “Artık kapsayıcı yani kenti ve ülkeyi turizme katkı yapar hale getiren turizmi konuşmak zamanı geldi. Halkın turizme, turizmin diğer sektörlere entegrasyonu için; yerel idareler dahil herkesi turizme katkı yapmaya teşvik etmeliyiz. Mesela bu yıl Mdeniyetler Beşiği Patara Yılı. Bunu her kesim katkıları ile olgunlaştırmalıdır.”dedi.

Diğer yandan, alışkanlıkların da değişmesi gerektiğine vurgu yapn Dr. Yağcı, “Artık yalnız sayıya değil gelir artırmanın yollarına odaklanmak lazım. bazı pazarlarda yaşanan rezervasyon tutmak gibi alışkanlıkları da tr etmek lazım. Çünkü TTGA planlarımız da gösteriyor ki, turizme bütünleşik bakmalıyız. Bu olmazsa istikrardan uzaklaşırız”dedi.

Pazarlara bütünleşik bakmalıyız

Dr. Erkan Yağcı, Ana pazar Rusya’dan 7 milyon, ikinci ana pazar  Almanya’dan 5 milyon turist geldiğine dikkat çekerek şöyle dedi:

“2019’da 2014 yılı rakamını yakalamış olduk. Fiyatlar çok kolay düşüyor ama toparlanması uzun süre alıyor. Türkiye, Rusya’da olduğu gibi Alman pazarında büyümelidir. Bunu çok iyi düşünmeliyiz. Antalya, 2023 yılına kadar Almanya ve Avrupa pazarında büyümesi lazım. Yani bütünleşik bakmalı ve sürdürülebilir kılmalıyız”

Vergi’de etkin yöntemi bulmalıyız

AKTOB Başkanı Dr. Yağcı, Antalya’nın yaklaşık 26 milyon nüfusa hizmet ettiğini belirterek, kent gelirlerinin artırılması için de çalıştıklarını söyledi. Yağcı, ”Konaklama vergisi için de çalışıyoruz. Konaklama vergisi misafirlerden alınması lazım ve çıkarken tahsil edilmeli” dedi.

Vali Karaloğlu: Gerçeklerle hareket edelim

Konuşmasında sık sık, son yıllarda sağlanan başarının arkasında; kamu ve özel sektör işbirliği olduğuna vurgu yapan Antalya Valisi Münir Karaloğlu, söylentilerle değil, gerçeklerle iş yapılması gerektiği üzerinde durdu.

Vali Karaloğlu bunun; özellikle fiyat politikasında uygulanması gerektiğine işaret ederek şunları söyledi:

“Başta otel işletmeleri olmak üzere turizmciler dedikodulara inanıp fiyatlarda indirime gitmesin. Kriz döneminde de vurgulamıştık bunu. Kazananlar oldu, kaybedenler de. Ama 2020 yılı geliri artırma yılı olmalı, iyi başladık. Öte yandan tıka bas dolmak zorunda değiliz, ne kazandığımız da çok önemli. Hedefimiz artık turizm gelirlerini artırmak olmalı
Geçen yıl yakaladığımız turist sayısındaki artışı gelir artışına yönlendirmeliyiz. Gerçi gelirde de çok kötü değiliz. Kitle turizmi yapan diğer ülkelerde gelirler benzer seviyelerde. Kişi başı turist gelirini bin Dolara çıkarmalıyız.”

Patara Yılı ve değer katan etkinliklere davet

Cumhurbaşkanı tarafından 2020 yılının Patara Yılı ilan edilmesinde; herkesin ktkısı olduğunu söyleyen Vali Karaoğlu, Patara antik kentinin tarihsel gelişimini ve önemini anlatarak, önümüzdeki süreçte Antalya’da yapılacak etkinlikler hakkında bilgi verdi. Vali Karaloğlu şöyle devam etti.

”Patara yılı artık Antalya markasını artıracak bir hale getirmeliyiz. Patara Yılı Antalya markasının güçlenmesine katkı yapacak. Önümüzdeki günlerde Tour Of Antalya bisiklet yarışları olacak. Antalya 5-10 yıl içinde dünyanın en iyi bisiklet sporu yapılacak destinasyonu olacak. 1 Mart’ta Run Antalya Koşusu yapılacak.  Run Antalya da kent için önemli bir marka olacak. Yine mart ayında iki uluslararası toplantı yapılacak. 7-9 Mart’ta Akdeniz parlamenterler Asamblesi gerçekleştirilecek. Akdeniz ülkeleri temsilcileri katılacak.

27-29 Mart tarihleri arasında Türkiye’de ilk defa ”Diplomasi Forumu” düzenlenecek. Çok sayıda devlet başkanı, başbakan, Dışişleri Bakanları, STK temsilcileri ve akademik kariyeri olan insanlar katılacak. Antalya’da 3 gün boyunca dünya sorunları tartışılacak, ele alınacak.  Diplomasi Forumu ile Antalya’da yeni bir Davos doğuyor. Diplomasi Forumu her yıl düzenlenecek.”
Vali Karaloğlu, turizmi çeşitlendirmesi bakımından çok önem verdikleri, Sağlık ve spor turizm Fuarı’na da (Hestourex )  herkesin katılım sağlamasını istedi

Antalya markası için ortak vizyon

Ulusal ve uluslararası fuarlarda ”Antalya” markasını tek çatı altında tanıtılması gerektiğini ifade eden Vali Karaloğlu, ‘”2020 yılına çok iyi rakamlarla girdik.  Ocak ve Şybat aylarında yüzde 30 artış var. Bu psikolojik açıdan iyi bir gidiş. Mutlaka yine 2 haneli büyüme  gelecek” dedi. Diğer yandan şehir-tarih-hafıza denklemi çok önemli. Bunları birleştirmeliyiz ki geleceğimiz olsun”dedi.

Başkan Böcek: Kenti ve insanları düşünüyoruz

Kent yönetiminde lazım olanın politikadan önce ortak projeler ve ortak gelecek üretmek için çalışma olduğunu vurgulayan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, belediye çalışmalarından bazı örnekler vererek, turizm için hatırlatmalarda bulundu.

Diğer yandan konaklama vergisine de işaret eden Böcek, özllikle yazın 20 milyonları bulan ziyaretçi ve yerel halk bakımından, daha iyi hizmet vermek istediklerini bu yüzden bu tip vergi gelirlerinin, dünyada olduğu gibi, belediyelere bırakılması gerektiğini söyledi.
Böcek, “O vergiler yine turizme dönecek. 2020 yılını Patara yılı ilan eden Cumhurbaşkanımız ve Turizm Bakanımıza da teşekkür ediyorum.” dedi.

 

 

Devamını Oku
06 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Seçim Sonuçları Belli Oldu

19 Adayın yarıştığı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TTGA) seçimleri sonuçlandı.

Ege Bölgesi’nden ETİK Başkanı  Mehmet İşler ve BODER Başkanı Halil Özyurt’un yarıştığı seçimden Halil Özyurt 465 oyla galip gelirken, Mehmet İşler 38 oyda kaldı.

Akdeniz Bölgesini temsil etmek için yarışan adaylardan AKTOB Başkanı Erkan Yağcı 213, ALTİD Başkanı Burhan Sili ise 170 ay alarak Ajansın yönetimine girerken, 12 oy alan Elif Özdemir listeye giremedi.

Marmara Bölgesinde yapılan seçimde 45 oy alan Temel Aygün ve 25 oy alan Taner Yallagöz kazandı. 20 oy alan Hediye Güral ve 16 oy alan Ayhan Hacıbektaşoğlu ise yedek üye olarak seçildi.

İç Anadolu Bölgesini temsilen yarışan iki adaydan Birol Akman 166 oyla seçimi kazanarak Ajansın yönetimine girerken, Ömer Tosun ise 141 oy aldı.

Güneydoğu Anadolu’da Selda Çiçek Veske ile Yaşar Mete Akcan’ın yarıştığı seçimde ipi 88 oyla Selda Çiçek Veske göğüsledi. Akcan ise 66 oyda kaldı.

Karadeniz Bölgesi temsilciliği için yarışan Murat Toktaş 133 oy alarak yönetime girerken, rakibi Yasemin Suyabatmaz 61 oyda kaldı.

Doğu Anadolu Bölgesi temsilciliği için yapılan seçimleri ise, Elite World Grubundan Emel Elik Ezaroğlu ve Hücet Balkay’a karşı yarışan Swoy Otel’in sahibi Can Dikmen kazandı. Seçimde Can Dikmen 68, Emel Elik 14, Hücet Balkat ise 11 oy aldı.

Çorabatır: TÜROFED temsilcileri TTGA’ya güç verecek

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın seçimleri ile ilgili TurizmGüncel’e değerlendirme yapan TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, TÜROFED’in 6 adayından 5’inin TTGA yönetimine girmesinin hem Türk turizminin geleceği hem de TÜROFED açısından önemli olduğunu söyledi. TÜROFED temsilcilerinin TTGA’ya güç vereceğini kaydeden Çorabatır, ‘’Bundan önceki kurucu yönetim kurulu 2020 için önemli planlamalar yaptı. Tanıtımın, devlet ve sektör tarafından oluşturulan bu kadar büyük bir kaynakla yapılması Türkiye’ye yeni talep oluşması açısından son derece önemli. Tanıtım Ajansı, bizim tanıtımda birlik adına yıllardır söylediğimiz, kurulması geç kalmış bir oluşum. Ajansın hızla devreye girmesi son derece olumlu’’ dedi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı seçim sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede; Antalya, turizm potansiyeli bakımından büyük bir hacim barındırıyor.  Turizmin sürdürülebilirliği ve bu hacmin istikrarlı büyümesi yönünde çalışmalarda bulunmak ve söz sahibi olmak açısından Ajansta yer almamız gerekiyordu. Yılın son günlerinde gerçekleşen seçimlerle konaklama sektörü yeni bir güç ve dinamik bir yapıyla çalışmalarını sürdürecek.” dedi

 

 

 

seçimsonucu.PNG

Devamını Oku
16 Ara
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB Olağan Genel Kurulu Sonuçlandı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) genel kurulu sonuçlandı. İki adayla girilen seçimde mevcut başkan Dr Erkan Yağcı 279 oy alarak yeniden birliğin başkanı seçilirken, Yeliz Gül Ege’nin listesi 113 oy aldı

AKTOB yeni Yönetim Kurulu

Erkan Yağcı  – Zafer İnşaat Turizm 

Kaan Kaşif Kavaloğlu. – Limak Turizm Grubu

Ece Tonbul Kilit – Diana Otelleri

Ramazan Kara – Yörükoğlu Ticaret Turizm

Mehmet Tümbül – Tümbüloğlu Turizm

Zafer Alkaya – Cornelia Otelleri

Hasan Ali Ceylan – Ceylan İnşaat Turizm

Selçuk Akıltopu – AKOR Turizm 

Fikret Demirtürk – Güriş İnşaat 

Ahmet Çevik – Melis Tur 

İbrahim Yaşar – Yaşar Turizm 

Mehmet Ali Karamancı – Karamancı Turizm

Ahmet Eğritaş – Ay Argos Turizm 

Murat Kalaycı – TT Hotels 

Nihat Vural – Sağ Tur

Devamını Oku
09 Ara
Tarafından: aktob 0 0

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tesislerin Doluluk Oranlarını Açıkladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, tesislerin doluluk oranlarını açıkladı.
Bakanlık verilerine göre, yılın ilk 10 aylık döneminde tesise gelen 71,2 milyon kişi, 191 milyon geceleme yaptı. Tesislerin 10 aylık dönemde ortalama doluluk oranı yüzde 56,41 olarak gerçekleşti
Buna göre Bir önceki yılın aynı dönemine göre tesise geliş yüzde 10,1, geceleme sayısı yüzde 9 oranında arttı. Doluluk oranı da 2018’de yüzde 54,3 iken, bu yılın 10 aylık döneminde yüzde 56,4 oldu.
Doluluk Antalya’da %73,1, İstanbul’da 61.9
Türkiye’de en çok ziyaretçi ağırlayan illerin ilk 10 aylık verilerine göre Antalya’da tesise geliş 21,6 milyon kişi; geceleme sayısı 88,7 milyon ve doluluk oranı yüzde 73,1 olarak gerçekleşti.
İstanbul’da tesise geliş 11,9 milyon kişi, geceleme sayısı 27,3 milyon ve doluluk oranı yüzde 61,9 oldu.
Muğla’da tesise geliş 4,4 milyon kişi, geceleme sayısı 14,2 milyon ve doluluk oranı yüzde 60,2; İzmir’de ise tesise geliş 3,1 milyon kişi, geceleme sayısı 6,6 milyon ve doluluk oranı da yüzde 54,7 olarak belirlendi.
Devamını Oku
21 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması Kemer’de Yoğun Katılımla Gerçekleşti

AKTOB yemeğinde konuşan Başkan Dr. Yağcı, Büyükşehir Belediye Başkanı Böcek ve TÜROFED Başkanı Ayık, turizmde yeni bir döneme girildiği ve buna hazır olunması gerektiğine işaret etti.

“Oyunun koşulları değişirken, yeni planlarımız olacak”

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Ekim ayı Sektörle Buluşmalar toplantısı, Antalya Kemer’de bulunan Sherwood Exclusive Resort Otel’de yapıldı.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in konuk konuşmacı olduğu toplantıya; ilin kamu idarecileri ve temsilcileri ile AKTOB üyeleri ve turizm camiası katıldı.

Vizyon ve fikir birliğini güçlendiriyoruz

Toplantını açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, son dönemde turizmde yaşanan gelişmeleri ve Thomas Cook’un iflası ile ortaya çıkan yeni durumu değerlendirdi.

Konuşmasına Barış Pınarı operasyonunu değerlendirerek ve devletimize olan güvenin sağlam olduğunu vurgulayarak başlayan Dr.Yağcı, “Haklı gerekçelerle yola çıktığımız bu operasyonla, bölgemizde daha yaşanabilir bir hayat olacağına inanıyoruz. Hepimiz, bu ülke için çalışmaya, üretmeye devam edeceğiz. Bekamız buradan geçer. Askerlerimize başarılar diliyor, kayıplarımıza Allah’tan rahmet dileriz.”dedi.

İyiyiz ama daha sıkı hazırlanmalıyız

Türkiye ve Antalya turizminin 2019 performansının sağlıklı geliştiğine dikkat çeken Dr. Yağcı, 2023 Turizm Master Planı’nın arkasında olduklarını, burada konan hedeflerin takipçisi olacaklarını ifade ederek şunları söyledi:

“Buradaki hedeflerimiz; mesela 860 Dolarlık kişibaşı gelir, gerçekçi ve çok önemli bir göstergedir. Bu geliri üretmekte zorlanacağız ama bu vizyon ve fikir birliğinin daha da gelişiyor olması, bu zorluğu kolaylaştıracaktır.

Bu dönemde doluluklarda ve sayılarda rakiplerden öndeyiz. Son dönemde Thomas Cook’un iflası ve sınır ötesi operasyonlara rağmen özellikle Ekim ayında gösterdiğimiz başarı bu etkinin çok az olacağını gösteriyor.

Oyunun kuralları değişiyor

 

Thomas Cook’un iflasının yalnız bizi değil tüm destinasyonları etkilediğini vurgulayan Dr.Yağcı, “Ancak bu süreçte tespitleri iyi yapmak lazım. Çünkü rekabette oyunun kuralları değişiyor. Bugün Bakanlığımızın gösterdiği liderlik ve yapılanlar oldukça yerinde. Bizim de sektör olarak düşünmemiz gerekenler var. Özellikle kış döneminde iyi hazırlanmalıyız” dedi.

Bu krizden iyi dersler çıkartmak gerektiğini de belirten Dr. Yağcı, “Erken rezervasyon indirimleri, paket tur anlaşmaları, ödeme vadeleri gibi çok sayıda bileşene yeniden bakmalıyız.  Ancak bunları iyi bir koordinasyonla yapmalıyız. Oyunun kuralları yeniden oluşurken, buna katılmak, yeni senaryolar yaratmak zorundayız. Çünkü hedeflerimiz yüksek, tecrübelerimiz ve başarılarımız bizi buna zorunlu ve yetkili kılmaktadır” dedi.

Thomas Cook sonrası Türkiye Kampanyası

Thomas cook ve bağlantılı operatörlerle daha önce yapılmış 2019-2020 kış ve 2020 yaz rezervasyonlarını aynı koşullarla kabul edeceğimizi belirterek yurtdışında tanıtım kampanyası başlatabiliriz. 

  1. Ayık: Tüm sistem sorgulanır hale geldiyse, nasıl yöneteceğimizi konuşalım

 

Toplantıya, “Turizm en önemli ekonomik faaliyetlerden biri ve bu yüzdem sorumluluğumuz büyük” diyerek başlayan, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, ardından son gelişmeleri, özellikle Thomas Cook’un iflasını değerlendirdi.

Ayık, dünyanın en büyük ikinci turizm grubunun iflasının; sistemin tümünü sorgulanabilir hale getirdiğini, Türkiye’nim krizi çok iyi yönettiğini ve tatilcilerin hayallerine sahip çıktığını vurguladı.

Yeni dönemde, yeniliklere hazır olunması gerektiğini ve bunları daha koordineli konuşmak gerektiğine de işaret eden Ayık, “Paket tur ve sigorta uygulamaları, Pazar çeşitlendirme, ferdi turlara ağırlık verme gibi iş modellerimize daha yakından bakmak lazım. Bu arada, Bakanlık ve sektör olarak, yeterince yapamadıklarımızı da yapıcı eleştirilerle ortaya koymalı, gelişmeyi, fırsatları ve kolaylıkları tüm bölgelere yaymalıyız”dedi.

M. Böcek: Kısa, orta ve uzun vadeli planlarımız merkezinde turizm var

 

Sektörle Buluşmalar toplantısının ana konuğu olan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, yeni dönem çalışma vizyonları ile somutlaşan, hayata geçen ve geçecek olan projelerini anlattı. Böcek, sözlerine Barış Pınarı operasyonunda görev yapan ordumuzu, şehitlerimzi anarak ve onlara başarı dileyerek başladı.

20 yıldan fazladır edindiği belediyecilik deneyiminden örnekler veren Başkan Böcek, yaptıkları; kısa, orta ve uzun vadeli projelerde ve çalışmalarda, doğrudan ve dolaylı olarak turizmin merkezde olacağına işaret ederek, “Bunca yıllık deneyimimde turizmde hep iç içeydim. Öncelikle anlayışımız, “ben yaparım” değil, “biz, birlikte yaparız” şeklindedir. İşbaşına geldiğimden beri bu düsturla ilimizin bütün paydaşları ile toplntılar yapmaktayız. Dinliyor, anlamaya çalışıyor ve çözüm için çalışıyoruz.”dedi

Nüfusu 2,5 milyon, ağırladığı insan sayısı ise 20 milyonu bulan bir şehirde, Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluklarının çok fazla olduğunu, mali kaynakların da buna uyumlu hale gelmesi gerektiğine de işaret eden Böcek, şunları söyledi:

“Biz maddi manevi imkansızlıklardan, yapılamayanlardan şikayet eden bir yönetim değiliz, olmayacağız. Bu kente hizmet için yapılması gerekeni gerçekleştireceğiz. Kentte turizme de hizmet edecek yatırımları yapacak, insan merkezli bir yönetim uygulayacapız. Mesela yeni yılda Antalya’da taksimetreler standarda kavuşacak. Deniz süpürgesi, kirlilik denetimi araç gereçlerinin çoğaltılması, Alanya’dan Kaşa’a tüm arıtmaların güncellenmesi, kent içinde dış ve iç turizm için cazibe imkanlarının artırılması, Boğaçayı Projesinin iyileştirilmesi, Kundu-Belek turizm bandının çevre düzenlemerinin gerçeklemesi, heykel ve rekreasyon alanları ile kent estetiğinin zenginleştirilmesi, su fiyatlarında adaletli bir ölçeğin oluşturulması vb, bir çok adımı attık, atıyoruz. Bunarı da işin uzmanları ile yapmaya gayret gösteriyoruz. İnanıyoruz ki, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi Antalya’yı dünyanın en güzel yeri yapmakta somut katkılar sunacağız.”

Kişisel verilerin korunması

Diğer yandan, Kişisel Verilerin Korunması kapsamında, AKTOB toplantısına konuk olan Dr. Recai Yılmaz da kısa fakat önemli açıklamalarda bulundu. Yılmaz, daha işe başlarken üç önemli adımın çok iyi planlanması gerektiğini söyledi.  Yasal hazırlık, Bilgi işlem ve eğitim konularına değinen Yılmaz; risk analiz, kopyalama, saklama ve imha etme koşulları gibi detaylara girerek, Veri Envanter Sistemine kayıtların yıl sonunda tamamlanması gerektiğini de hatırlattı.

 

 

 

Devamını Oku
08 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 9 Ayda Rekor Ziyaretçi sayısına Ulaşıldı

Antalya’da  9 ayda Rekor Ziyaretçi Sayısına Ulaşıldı

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan verilere göre Antalya’da Ocak-Ağustos aylarında 10.505.000 ziyaretçi sayısına ulaşıldı.

Ziyaretçi sayısında % 17 artış

Genel toplamda, geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısında  % 17 oranında artış kaydedildi. Antalya Bölgesi elde edilen turizm verilerini değerlendiren AKTOB (Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği)  Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; “ 2019 yılı öngördüğümüz gibi oldukça iyi bir turizm performansı gösterdi. Özellikle ana pazarlarda önemli artışlarımız oldu.

Rusya’dan gelen ziyaretçi sayısı tüm zamanların en yüksek rakamına ulaştı.

Rusya’dan %15 Almanya’dan ise % 19 oranında artışla tüm zamanların en yüksek ziyaretçi sayıları elde edildi. Özellikle Almanya’nın 2019 yılı için geri dönüş yılı olacağını öngörmüştük.  Henüz bu pazarda çok daha büyük bir potansiyelin Türkiye’ye çekilebileceğini söyleyebiliriz. Bu ivmede devam etmesi yönünde çalışmalarımız var. Almanya, önümüzdeki yıllarda daha iyi verilerin elde edilmesi gereken  dünyanın en büyük turizm kaynak pazarlarından birisi. Bir diğer büyük hacimli ana pazarımız  Rusya ziyaretçi sayısı açısından tüm zamanların en iyi rakamına ulaştı.  Rusya’dan elde edilen rakamlar öngörülen rakamların üzerinde gerçekleşti.  3. Ana Pazar olarak gördüğümüz İngiltere’den geçtiğimiz yıla göre % 20 oranında artış ile yine şu ana kadar elde edilen en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştı. Avrupa pazarı içinde en önemli artış Polonya’dan oldu. 40 milyona yaklaşan nüfusu ve büyüyen ekonomisi ile önemli bir kaynak Pazar olan  Polonya’dan geçtiğimiz yıla göre gelen ziyaretçi yaklaşık % 50 oranında arttı.

İskandinav Ülkeleri de geri dönüyor.

Pazarların çeşitlenmesi, ana pazarlara yenilerin eklenmesi açısından alınan veriler son derece olumlu. Bir diğer olumlu gelişme özellikle İskandinav pazarlarının durağan seyrinin bu seneki rakamlarla kırılmış olması. Norveç % 67, İsveç % 29 Danimarka’dan ise % 4 ziyaretçi artışı gerçekleşti. En büyük pazarlarımızdan 4. Sırada yer alan Hollanda % 10 artış ile büyük pazarlarımız arasındaki yerini koruyor ancak henüz 2014 rakamlarına ulaşamadığımız bir Pazar.

Bu rakamların elde edilmesinde tur operatörlerinin uçak planlaması, ek seferler ve direk tarifeli seferlerin Antalya’ya düzenlenmiş olması önemli etken, bunun yanı sıra stratejik fiyat politikaları da etki sağlamıştır. Elde edilen ziyaretçi sayıları paralelinde fiyatların da yükselişe geçtiğini söyleyebiliriz. Ancak henüz gelir ve ziyaretçi sayılarının dengesi Avrupa pazarındaki diğer rakiplerimize göre tam değil. Kalitemizden ödün vermediğimiz süreçte bu makasın da kapanacağını söyleyebiliriz.”

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital