AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

16 Tem
Tarafından: aktob 0 0

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından 2020 yılında katılım sağlanacak turizm fuarları açıklandı.

Listeye göre, 2020 Yılında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 22 turizm fuarına katılım sağlanacak.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, fuar takvimine ilişkin yaptığı açıklamada ” 2019 yılında Türk turizmi, beklediğimiz gibi iyi bir veri artışı yakalamış durumda. 2020 beklentimiz de bu yükselişin devam edeceği yönünde. Fiyatlarımız da turizm kalitemiz ile paralel seviyeye kademeli olarak getiriliyor. Bu trendin devam etmesi çerçevesinde, turizm fuarları birebir ilişkilerin gelişmesi açısından hala önemini koruyor. Festivaller ile güçlendirilecek bu tanıtım kanallarının AKTOB olarak içinde yer almaya devam edeceğiz.” dedi.

2020 YILI TURİZM FUARLARI TAKVİMİ

Devamını Oku
10 Tem
Tarafından: aktob 0 0

ANTALYA’YA GELEN ZİYARETÇİ SAYISI GEÇTİĞİMİZ YILA GÖRE % 17 ARTTI

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan  turizm verilerine göre, yılın ilk 6 aylık döneminde geçen yıla göre % 17 artış kaydedildi.

Turizm verilerini değerlendiren AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI;  “Ana pazarlarımızda artış seyri devam ediyor. Avrupa Birliği ülkelerinin tamamında ivme yukarı seyirde. Avrupa’daki ana pazarlarımız Almanya %21, İngiltere’den ise % 23 oranında bir artış oldu.  Almanya pazar payı açısından hala istediğimiz düzeyde değil. Verilere göre milliyet payı % 17,18 . Bu oran,  Türk turizminin yükselmesinde büyük pay sahibi bir ülke için yeterli seviyede değil. Alman pazarına yönelik marketing çalışmaları daha etkin hale getirilmesi gerekiyor. Avrupa Pazarında en göze çarpan veriler İsveç ve Norveç’te görülüyor. Norveç’ten % 73 İsveç’ten ise % 32 oranında artış söz konusu. Uzun zamandır talep eğrisinin ters oranda seyrettiği Nordik ülkelerindeki bu önemli artışların devam edeceğini öngörüyoruz.

Rusya Federasyonu % 37 milliyet payı itibariyle en büyük pazarımız konumunda. 6 aylık turizm performansı pozitif seyirde devam ediyor. Geçtiğimiz yıla göre  ziyaretçi sayısı % 14 oranında artış gösterdi. Moskova dışında şehirlerden konulan seferlerin etkisi ile  bu artışların devam edeceğini öngörüyoruz.” dedi.

Devamını Oku
01 Tem
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’un 35. Kuruluş Yıldönümü Aspendos’da Coşkuyla Kutlandı

AKTOB, 35. yılını Aspendos’ta kutladı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) 35. Kuruluş Yıldönümü’nü
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Antalya Valiliği’nin destekleri ile Aspendos Antik
Tiyatrosu’nda gerçekleştirdi.

Antik tiyatronun girişindeki kokteyl ile başlayan geceye Antalya Valisi Münir Karaloğlu,
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, TÜROFED Başkanı Osman Ayık,
TTYD Başkanı Oya Narin, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, AKTOB üyeleri ve
turizmciler katıldı. Kokteylin ardından antik tiyatroda 35. Kuruluş Yıldönümü konuşmaları
gerçekleştirildi.

Aspendos ve AKTOB

Gecenin ilk konuşmasını AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptı. “Bugün Antalya ve
Türkiye için çok önemli bir yer olan Aspendos’tayız” diye konuşmasına başlayan Başkan
Yağcı: “Bugün iki önemli konumuz var. 2 yıl önce Valimiz Münir Karaloğlu’nun vizyonuyla
Antalya’daki kültürel değerlerin ön plana çıkarılması için temalı yıl kapsamında geçen seneyi
Perge yılı bu seneyi de Aspendos yılı ilan etmiştik. İkinci ikinci konu ise AKTOB. Biz
turizmciler bu tür etkinlikleri otellerde yapıyoruz ama bu sene valimizden de cesaret alarak
Aspendos’ta yapmak istedik. Ne kadar doğru bir iş yaptığımızı da görüyoruz. Aspendos’un
girişinde bir yazı var: ‘Bir tiyatroyu restore ediniz ama kapısına kilit vurmayınız, burada
temsiller veriniz güreşler düzenleyiniz’ yazıyordu. Bu 1930 yılında ulu önder Gazi Mustafa
Kemal’in söylediği bir söz” dedi. Biz de bu muhteşem eserde 35.yılımızı kutluyoruz.

“70. yılımızda 30 milyon turist sayılarını aşacağız”

35 yılda AKTOB’un Türk turizminin gelişmesinde ulusal kalkınma odaklı stratejileri ile
sektöre dinamik kazandırdığını belirten Yağcı, konuşmasına şöyle devam etti: “Bizler mesleki
birlikleriz. Yani bizim temel görevimiz sektör için doğru neyse onu ifade etmektir.
Antalya’nın artan turistik talebine yanıt olarak işletmelerin kurulması ve bu işletmelerin bir
çatı altında toplanmasında AKTOB köprü görevi görmüştür. AKTOB 35 yıl önce ANTİD
ismi ile kuruldu. Geçtiğimiz 35 yıllık serüvende AKTOB logoları da zamanla değişti. Bu sene
de AKTOB’un yeni vizyonuna uygun yeni bir logo ile karşınızdayız. AKTOB’un çok farklı
bir özelliği daha var: Sürekli kendini yenileyen ve geliştiren bir yapı. Bu açıdan da Türkiye’de
önde gelen STK’lardan biriyiz. AKTOB Başkanlarına baktığımızda öncelikle ilk başkanımız
Ali Berberoğlu’nu rahmetle anıyoruz. 1984 yılının Haziran ayında AKTOB kurulmuştu.
Selahattin Saklıca, Ahmet Barut, Osman Ayık, Sururi Çorabatır, Yusuf Hacısüleyman’la
bayrak yarışı devam etti ve son olarak da ben bu görevi devam ettiriyorum. Sektörel tanıtım,
organizasyon, araştırma geliştirme, eğitim gibi sektörün ihtiyaç duyacağı her noktaya temas
ettik. Temel amacımız sorunları çözmek ve çözüm yoluna gitmektir. AKTOB bugün ne
yapıyor? AKTOB, turizmin bu ülkenin ve şehrin kaderi olduğu bilinci ile çalışmalarımızı her
alanda devam ettiriyoruz. Bildiğiniz gibi 2023 hedeflerimiz var. Antalya’nın hedefi 20 milyon
turist sayısını aşmak ve 20 milyar dolar turizm geliri aşarak ileri götürmektir. AKTOB’un yaşı
35. Biz 35. yılımızda 16 milyon turist sayısına ulaşacağız. 70 yaşımızda da 30 milyon turist
sayılarını aşacağız.”

Kaya Gülersan ve Ercan Evren’e plaket

Başkan Yağcı konuşmasının sonunda AKTOB’un kurucuları arasında yer alan ve ilk yönetim
kurulu üyelerinden Kaya Gülersan ve Ercan Evren’i de kürsüye davet ederek birer teşekkür
plaketi verdi. Duayen turizmci Kaya Gülersan, “Doğum günüm olan 19 Haziran tarihinde
başkan beni arayarak bu gece için davet etti. O gün daha güzel bir hediye alamazdım” dedi.

“Antalya turizmin başkenti olmaya devam edecek”

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de AKTOB’un 35. Kuruluş
Yıldönümü’nde bir konuşma gerçekleştirdi. Başkan Böcek şöyle konuştu: “Böylesi güzel bir
akşamda siz güzel insanlarla bir arada bulunmaktan dolayı büyük mutluluk duyuyorum.
Burada bizi buluşturan sevgili AKTOB Başkanı ve yönetimine çok teşekkür ediyorum. Bugün
mazbatamızı alalı 80. günü. 80 gündür çalışmalarımıza devam ediyoruz. 4 dönemlik
Konyaaltı Belediye Başkanlığım döneminde birçok fuar ve organizasyonda turizmci
dostlarımızla hep birlikte olduk. Bugün itibari ile de Büyükşehir Belediye Başkanı olarak
Gazipaşa’dan Kaş’a kadar yapmamız gereken ne varsa yapacağız. Seçim bildirgemizde
yazdığımız gibi Antalya için ‘Ben sen yok, biz var, biz birlikte yaparız’ dedik.
Çalışmalarımıza devam edeceğiz. 35 yıl önce AKTOB’un kurulmasında ve bugünlere
gelmesinde emeği geçenlere teşekkür ediyorum. AKTOB’a nice 35 yıllar diliyorum. Güzel
Antalyamız Türk turizminin başkenti olmaya devam edecektir.”

Antalya 6 milyondan 16 milyona çıktı

Gecede son olarak Antalya Valisi Münir Karaloğlu konuştu. “Hikayeniz varsa başarırsınız.
Türk turizminin bir hikayesi var, Antalya turizminin bir hikayesi var” diyen Vali Karaloğlu,
“Bu hikayeyi yazan da çok önemli aktörler var. Bu aktörlerden biri de AKTOB’dur
AKTOB’u kuran ve bugünlere getiren bütün dostları kutluyor ve ayakta alkışlıyoruz” dedi.
1983’te Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısının 2,5 milyon olduğunu hatırlatan Vali
Karaloğlu: “Rahmetli Turgut Özal’ın vizyonuyla Türkiye turizmde atağa geçmişti. Bugün
sadece Temmuz ayında Antalya’ya 2.5 milyon turist gelecek. Bunda çok insanın emeği var.
Emeği olan herkesten Allah razı olsun. Antalya 2016’da çok kötü bir sezon geçirdi. 2016’nın
Haziran ayında göreve başladım. Gece gündüz yurt içinde yurt dışında hep sizinleydik.
Sorunları konuştuk ve çözmeye çalıştık. Biz en kötüyü de gördük ve 3 yıl içinde en iyiyi de
gördük. 3 yılda 6 milyondan 16 milyonu konuşan başka bir destinasyon var mı bilmiyorum.
Bunu hepimiz başardık. Ama Antalya’nın daha gidecek çok yolu var. Başkan Erkan Yağcı
biraz önce 30 milyon turistten bahsetti. Emin olun bu hayal değil. Turizmdeki yeni trendleri
kaçırmayalım ve yeni neslin taleplerini takip edelim. Bunları başarabiliriz” şeklinde konuştu.
“Sektörden daha fazla destek bekliyoruz”
Vali Karaloğlu konuşmasına şöyle devam etti:

“2000 yıldır ayakta olan Aspendos’ta bir etkinlik yapabiliyoruz. Bu sahnede her türlü etkinliği yapma şansımız var. Dünyada bu
özellikle kaç tane yapı var. Bunların değerini bilmeliyiz. Geçen sene başlattığımız temalı yıl
uygulamamıza mutlaka devam etmemiz lazım. Ancak ‘2019 Aspendos yılı’ demek yetmiyor.
Sektörden daha fazla destek beklediğimi ifade etmeliyim.
Antalya, EMITT’te tek çatı altında olacak
Önümüzdeki hafta İstanbul’daki EMITT fuarından arkadaşlarla buluşacağız. Antalya’yı
büyük bir şemsiye altında tanıtmalıyız. Antalya’yı tanıtmadan Belek, Kemer ve Side’yi
tanıtamayız. Şemsiye markamızı tanıtıp alt destinasyonlarımızı da güçlendireceğiz. Bu sene
EMITT fuarında bir koridoru veya bir holü tamamen Antalya yaparak; kamu, kurum,
kuruluşlar, belediyeler ve şirketleri tek çatı altında toplamak istiyoruz. Güçlü bir Antalya
markası ile EMITT’te yer alalım istiyoruz.

“Türkiye Festivali’ne destek olanlara teşekkür ediyoruz”

Geçen hafta Moskova’daydık. TÜROFED Başkanımız, AKTOB Başkanımız, Büyükşehir
Başkanımız ile oradaydık. Bu birlik ve beraberlik çok güzel bir şey. Bunu Antalya’da devam
ettirmemiz lazım. Moskova’da 3 senedir gerçekleştirdiğimiz Türkiye Festivali’ne destek

olanlara teşekkür ediyoruz. Ama bazı arkadaşların festivale katılımını sağlayamadık. Özel
olarak rica etmemize rağmen olmadı. Biz artık bu tür etkinlikleri çoğaltmak istiyoruz.
Ukrayna-Kiev, Polonya-Varşova var. İstanbul ve Antalya işbirliği ile bunu güçlendirmek
istiyoruz ama sektörün desteği olmadan bunu yapma şansımız yok. Sektörün bu ve benzeri
etkinlikleri daha çok sahiplenmesini istiyoruz.

“Turizmi ‘12 aya yayalım’ demekle olmuyor”

Bir diğer konu da Antalya’da 12 ay yaşanılan bir Kemer vardı. Bugün Kemer’i kaybettik.
Kemer sadece yazın turizmin yapıldığı, kışın kepenklerin kapatıldığı bir destinasyona
dönüştü. Yılın 12 ayı hareketli bölgeleri oluşturmamız lazım yoksa turizmi 12 aya yayma
şansımız yok. Kemer ve Side’den başlayarak bu destinasyonları 12 ay hareketli, otelleri açık
hale getirmek istiyoruz. Buna ihtiyacımız var. Turizmi ‘12 aya yayalım’ demekle olmuyor.
kentimizdeki kültürel, sanatsal ve spor etkinliklerini artırmamız lazım.”

Duygu yüklü gece

Konuşmaların ardından gerçekleştirilen plaket töreninde AKTOB’un eski başkanlarına ve
geceye destek verenlere birer teşekkür plaketi takdim edildi. Plaket töreni sonrasında Hakan
Aysev, Neşet Ertaş, Barış Manço, Erkin Koray ve Kayahan gibi Türkiye’nin yetiştirdiği
önemli sanatçıların şarkılarını seslendirerek, davetlilere Aspendos’ta duygu yüklü bir gece
yaşattı.

Devamını Oku
15 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Moskova’da Türkiye Festivali AKTOB Katılımı İle Başladı

Türk turizminin en büyük tanıtım organizasyonlarından birisi olan Türk Festivali Moskova’da başladı. 14-16 Haziran 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek festival bu yıl 3. Kez yapılıyor.

Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve Türkiye Otelciler Fedreasyonu (TÜROFED) Bşk. Osman Ayık’ın da katılım sağladığı festivale 3 günde 300 bin civarında ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

AKTOB, TÜROFED, TTYD, TÜRSAB ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı destekleri ile gerçekleşen festivalde İstanbul, Antalya gibi bölge stantlarının yanı sıra pek çok otel ve tur operatörleri yer alıyor.

Festival hakkında değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI; Festivaller halka dokunan en önemli tanıtım aracı. Moskova’da gerçekleşen Türk Festivali, Türkiye tanıtımının en başarılı örneklerinden birisi oldu. AKTOB olarak tam destek verdiğimiz bu organizasyonun, diğer kaynak pazarlarımızda da hayata geçirilmesi, Türkiye ve Antalya algısını pozitif yönde güçlendirecektir.” Dedi.

Antalya’da Aspendos Yılı olması nedeni ile Aspendos Fotoğraf sergisinin de yer aldığı  Festival boyunca, çeşitli animasyon gösterileri eşliğinde Türk yemekleri de Rus ziyaretçiler tarafından tadılacak. Türk ve Rus sanatçıların Türkçe ve Rusça parçalar seslendirdiği renkli bir atmosferde gerçekleşen festival Rus ziyaretçiler tarafından ilgiyle izleniyor.

Şehir merkezinde bulunan Kresnaya Presniya Parkı’nda yapılan Festivalde Rus ziyaretçiler farklı animasyon ve gösterileri izlerken aynı zamanda konaklama ödülleri,  çeşitli promosyon ürünleri de kazanacak.

 

 

Devamını Oku
27 May
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da Bayram Tatili Yoğunluğu

Dokuz günlük Kurban Bayramı tatilinin Türkiye ekonomisini canlandırması bekleniyor. Turizmciler bu dönemde yaklaşık 5 milyon insanın seyahat etmesini ve 10 milyar liralık bir mali ciro yaratmasını bekliyor.

Tatil resmi olarak 4 Haziran’da başlaması ve 6 Haziran’da sona erecekti, ancak Türk makamları, 3 Haziran (Pazartesi) ve 7 haziran (Cuma) tarihlerinin de dokuz günlük  tatil olacağını ilan eden bir genelge imzalayarak 2 hafta sonu bayram tatiline eklenmesi sağlandı.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Sendikası (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, yerli gezginler için  uzatılmış bayram tatilinin yaklaşık iki ay öncesinden  ilan edilmesi daha ekonomik seyahat satın almalarını sağladı. Bu durum gerçekten tatilcilere fırsat verdi. Tatil planları yapmalarını ve tatil yapmak istedikleri bölgeyi ve oteli seçmelerini kolaylaştırdı. Bunun faydasını da turizm sektörü olarak gördük ”dedi.

Başkan Yağcı;  “Turizm direk ve endirek olarak pek çok sektörün de canlanmasına katkı sağlayan kilit bir sektör.  Turizmin ivme kazanması,  özellikle yerli üreticilere destek sağlanması anlamına geliyor. Turizm ekonominin kaldıracı. Bu çerçevede,   okul tatillerinin de düzenlenmesi Türk turizmin gelişmesine büyük fayda sağlayacaktır. ” Dedi.

 

Devamını Oku
13 May
Tarafından: aktob 0 0

Moskova 3. Türk Festivali Haziran’da

TÜROFED, TÜRSAB ve TTYD koordinasyonunda düzenlenen Türkiye Festivali’nin 3. yine Moskova’da Krasyana Presnya Parkı’nda yapılacak.

 

Organizasyon, konser, gösteri, yiyecek-içecek ikramları, kültürel etkinlikler, canlı performans etkinlikleri ile dolu olacak. Geçen sene, 100 binin üzerinde kişimin ziyaret ettiği festival  yine  Moskova’nın merkezinde bulunan park alanında gerçekleşecek. 2019 yılında da Türkiye’nin kültürel ve bölgesel değerlerinin yanı sıra Türk misafirperverliğini Rusya Federasyonu’na taşıyacak.

Devamını Oku
29 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda “Konaklama Sektörü Kendi Kaderini Tayin Edebilmeli.”

AKTOB Başkanı Dr.Yağcı: Tecrübeler unutulmamalı, çünkü geleceğimiz, yaptıklarımızdır…

 

AKTOB’un Sektörler Buluşmalar Toplantısı’nın Nisan ayı oturumu Antalya’da Limak Lara Otel’de gerçekleştirildi.

 

Toplantıya, AKTOB üyeleri ve turizm sektörü temsilcilerinin yanı sıra; Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, TÜROFED Başkanı Osman Ayık da katıldı.

Toplantıda konuşan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Dünya turizminin büyüdüğünü ve büyümeye devam ettiğini vurgulayarak, “Dünya turizmi yüzde 6 büyürken, Türkiye dünyadaki büyümeden daha hızlı, Antalyamız da istikrarlı bir gelişme gösteriyor”dedi.

Dünyadaki seyahatçi sayısının yakın zamanda 2 milyarı bulacağını söyleyen Dr.Yağcı, dünya hizmet ihracatında ve istihdamda büyük önemi olan turizmin gelecek 10 yılda 100 milyon yeni istihdam yaratacağını vurgulayarak, Türkiye’nın de bu gelişmede rolü olacağına işaret etti.

Türkiye turizminin 2018 ve 2019’daki durumunu verilerle gösteren Dr.Yağcı, “Ancak, turizm sektörü büyürken bu büyümeye hazırlıklı olmalıyız. Dünya nereye gidiyor, biz neredeyiz ve ne yapmalıyız ile ilgili planlarımız olmalı. Öte yandan nereden geldiğimizi, geçmişimizi ve tecrübelerimizi unutmamalıyız” dedi.

Dünyanın gündemi bizim de gündemimizdir

Türkiye turizmindeki büyümenin her anlamda önemli olduğunu verilerle ortaya koyan Dr.Yağcı dünyanın gündemi ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Öncelikle bilmeliyiz ki, bugün üç önemli gündem, yalnız ekonomik ve sosyal yaşamıdeğil, turizmi de şekillendiriyor. Bunlar; insan sağlığı ve güvenliği, krizlere karşı hazırlık ve sürdürülebilir gelişmedir. Bunlar aynı zamanda birbirine bağlı ve etkileyen gündemlerdir.

Diğer yandan ülkemiz için ortaya konan veriler de söylüyor; ekonomiye büyümeye katımız yüzde 16. Geçen sene 46 milyon turist ağırladık. 29 Milyar Dolar gelir elde ettik. Milyonlarca insana yaşam kapısıyız. Bu noktada; turizmde yaratılan her 10 değerden3’ü ila 5’i arasındaki büyüklüğü üreten Antalya’nın yeri çok önemli. Mesela, Antalyamız yabancı turist gecelemelerinde yüzde 65 gibi ağılığa sahip. 84 milyon gecelemenin önemli bir kısmı da yurtiçi pazardan sağlandı. 2018’de % 30 büyüyen ilimiz bu yıl da istikrarlı gelişiyor.

Tüm bunlar da gösteriyor ki, turizme bakışımız yapısal ve entegre olmalıdır.

Pazarlara bakarsak da bunu görürüz. ‘Rusya ve Almanya’nın büyümedeki katkısı çok. Bu yıl asıl büyümeyi Almanya pazarında bekliyoruz. Antalya olarak 2023 yılındaki hedefimiz 25 milyon turist 25 Milyar Dolar gelire ulaşmak hedefimiz var. Bu hedefi yakalamak için mevsimsellik gibi sorunlarımızı aşmalıyız.

İç pazar, sürdürülebilirliğin ayaklarındandır

Diğer yandan iç pazar bizim için çok önemli. Bizler iç pazarı her zaman destekledik. Ama ekonomik gerçekler de var. Günümüzde maliyet-fiyat dengesi açısından artışların makul görülmesi gerekiyor. Ve en önemlisi; iç pazarı özellikle dengeli ve sürdürülebilirlik açısından kilit pazar olarak görüyoruz.”

TÜROFED Başkanı Ayık: Kendi kaderini belirleyebilecek bir sektörüz

Sektörle Buluşmalar’da konuşan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ise sektörü daha ileriye götürecek çalışmaların önemi üzerinde durdu.

Stratejikse gerekenleri yapılacak

Turizmin elimizdeki en stratejik sektör olduğuna da vurgu yapan Ayık, “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın başında sektörün vizyoner isimlerinden Sayın Ersoy var. Bakanın atacağı adımlar sektörümüzün geleceğini şekillendirmede katkı yapacaktır. Zaten bizimle son derece yakın çalışıyor.”dedi.

Öte yandan gelişmenin unsurlarını analiz ederken içpazara özellikle vurgu yapan Ayık, “Türkiye turizmi için en önemli kaynak pazarlardan biri iç pazardır. Rekabet ettiğimiz ülkelerin iç pazar payı gibi seviyelere çıkmalıyız. İç pazarda 10 milyon turiste ulaşmamız lazım. Bu noktada okul tatillerinin bölgelere göre belirlenmesi gerekiyor. Sanırım önümüzdeki günlerde bu konuda da olumlu bir açıklama yapılacak” dedi.

Turizmcilerimizin emrinde olacağız

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizmcilerin emrinde olacağını söyledi.

Böcek: Yeni ve yeniler için birlikte çalışmaya hazırız

Toplantıda bir konuşmada bulunan Antalya’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de seçim sürecinin ardından kentin özellikle  turizm ve tarım gibi ana alanlarında birlikte çalışmanın önemine vurgu yaptı.

Kırsaldan, yerelden kalkınma konusunda tarım ve turizm sektörüyle işbirliği halinde olacaklarını belirten Başkan Böcek şunları söyledi:

“Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi ‘Hiç şüphesiz Antalya dünyanın en güzel şehridir” sözünü unutmadan Antalya’mızın geleceği ile ilgili çalışmalarımızı gerçekleştireceğiz. Antalya turizminin daha da geliştirilmesi konusunda Büyükşehir Belediyesi olarak yapılması gereken ne varsa sektör temsilcileri ile birlikte yapma gayreti içerisinde olacağız. Arıtmadan sosyal yaşama kadar sorunları biliyoruz. Bu birlik bilinci ve anlayışı içinde hemen çalışmaya başladık. Önceliği Kaleiçi’ne verdik. Hem görsel güzelleştirmeye, hem alt yapı çalışmalarıyla ilgili sezonda Büyükşehir Belediyesi olarak yapmamız gereken ne varsa daire başkanlarımıza talimatımızı verdik, çalışmalarımıza başladık. Bundan sonraki süreçte de turizmcilerimizle beraber Antalya’mızda yapılması gereken ne varsa yapacağız. Turizmcilerin emrinde olmaya çalışacağız; hep birlikte çalışacağız”

Akbalık: Birlik olursak çarpan katsayısı işlev kazanır

AKTOB toplantısının konuk konuşmacısı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, konseyin çalışmaları ve amaçları hakkında bilgiler verdi.

Akbalık, Biliyoruz ki Turizm; dizi – film endüstrisi, gastronomi, kültür sanat etkinlikleri gibi kavramlar ülkenin imajını ve algısını yukarı çeker. Bu da mal ihracatına destek sağlar. Gelişmiş ülkelerde bunun örnekleri görülmektedir. Günümüzde iletişim dili ve reklam anlayışının değişti. Bir şehrin turist çekebilmesi, bir ülkenin marka algısını artırması için o şehir ile ilgili iyi bir film senaryosu bile yeterli olabiliyor ve o ülkeyi çekim merkezine dönüştürebiliyor” dedi.

Dışa bağımlılığı azaltmak için Türk bayraklı tur operatörlerinin önemine dikkat çeken Ahmet Akbalık, desteklerin büyüme amacı doğrultusunda, stratejik olarak atılması gerekiyor.”dedi.

Diğer yandan turizmin çarpan etkisine de dikkat çeken Akbalık şöyle konuşu:

“Yabancı bir öğrencinin Türkiye’de eğitim alması, ailesinin ve yakınlarının ülkemize gelmesini ve ülkemize döviz bırakmalarını sağlıyor. Ayrıca mezun olan öğrenciler kendi ülkelerinde birer Türk elçisi gibi ülkemizi anlatıyorlar. Tabi bizler de onlara anlatacak güzel tecrübeler sunmak için çalışmalıyız. Sağlık ile ilgili gelen yabancı hastalar estetik, saç ekimi, diş vb konular ile ilgili hem çevre ülkelerdeki standartların üzerinde hizmet almakta hem de ülkemiz bu sektörlerden de gelir sağlamakta.

Bunların sağlanması açısından birliğimiz, hükümetin sektörel kararlarında ve bir takım süreçlerde etkin rol almaya çalışıyor.

 

Devamını Oku
08 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Yabancı Ziyaretçi Sayısında İlk 3 Ayda % 25 Artış Gösterdi

 

Antalya’da Gelen Ziyaretçi Sayıları Artmaya Devam Ediyor.

Antalya’nın ilk 3 ay turizm performansı pozitif ivmede devam ediyor. Gelen yabancı ziyaretçi sayıları tüm milliyetlerde ortalama % 25 artış gösterdi.

Ana pazarlarda, Almanya’da % 8, Rusya ‘da % 74, İngiltere’de ise % 58 oranında artış sağlanan Antalya’da son yıllarda büyük kan kaybettiği nordik pazarında önemli ölçüde artışlar oldu.

Antalya Havalimanı verilerine göre;

Norveç’te % 220

İsveç’te  % 738

Danimarka’da % 79 artış sağlandı.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; 3 aylık verilere yönelik yaptığı değerlendirmede; 3 aylık verilerin Antalya turizmi açısından;  “Özellikle Nordik ülkelerinden gelen talebin yükselmesi ve  Rusya’dan kış döneminde  ziyaretçi sayılarının önemli ölçüde artışı olmuştur. Her iki bölgeden önümüze gelen ödev, Nordik pazarına yönelik yoğun bir tanıtım kampanyası ve Rusya’nın kış döneminde farklı, cazip turizm arzı geliştirilmesidir.”  dedi.

Türkiye genelinde ise;

DHMİ’nin açıkladığı verilere göre, mart ayında havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 69 bin 568, dış hatlarda 43 bin 172 olmak üzere, toplam 112 bin 740 olarak gerçekleşti.

Mart ayında hava yolu yolcu sayısı iç hatlarda 8 milyon 371 bin, dış hatlarda ise 6 milyon 133 bin olarak gerçekleşti. Mart ayında direkt transit yolcularla toplam yolcu trafiği,14 milyon 545 bin olarak kayıtlara geçti.

Ocak-mart döneminde ise havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 193 bin 32, dış hatlarda 121 bin 634 olmak üzere toplamda 314 bin 577 oldu. Aynı dönemde iç hat yolcu trafiği 24 milyon 568 bin, dış hat yolcu trafiği ise 16 milyon 734 bin olmak üzere toplam 41 milyon 378 bin olarak gerçekleşti.

Devamını Oku
18 Mar
Tarafından: aktob 0 2

MITT Moskova Turizm Fuarı’ndan Olumlu Sinyaller Geldi

Türkiye’nin iki büyük pazarından biri olan Rusya’nın en önemli turizm fuarı MITT Moskova iyimser bir hava ile sonuçlandı. 12-14 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleşen fuarda, AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI ve AKTOB Yönetim kurulu üyeleri çalışmalarda bulundu.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI pazar ve fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede; ” Rusya Fed. Antalya ve Türkiye için en önemli kaynak pazarlarımızdan birisi. Bu yıl beklentimiz talebin artacağı yönünde, ancak büyük bir sıçrama beklemiyoruz.  Ancak orta ve uzun vadede beklentimiz bu pazardan oldukça fazla. Henüz Türkiye ve Antalya’ya gelmemiş büyük bir potansiyel var. Türk kökenli tur operatörlerinin bu pazardaki büyük gücü en önemli avantajlarımızdan. Bunun yanı sıra,  Antalya’ya yaz kış devam eden tarifeli seferlerin artırılması, pazarda sezonun uzamasına fayda sağlayacak. Rusya Fed.’dan kış dönemi için yeni konseptler, cazibenin artırılması yönünde çalışmalar yapıyoruz.” dedi.

Bu yılki MITT Moskova Fuarı’nda Türkiye standının 4’te 3 oranında küçüldüğü görüldü. Daha önce 1.200 metrekare alana yayılan Türkiye standı, bu yıl 300 metrekareye düşürüldü.

Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, Türkiye standını ziyaret ederek katılımcılarla görüştü.

Devamını Oku
25 Şub
Tarafından: aktob 0 2

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda THY’nin Antalya’ya Düzenlenen 13 Yeni Tarifeli Seferleri Hakkında Bilgi Verildi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin  (AKTOB) Şubat ayı buluşması Adalya Elite Resort Otel’de geniş katılımla gerçekleşti.  Bu ayki geleneksel buluşmanın konuk konuşmacısı, THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet Olmuştur oldu.  Ahmet Olmuştur yaptığı sunumda, THY ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan‘ Direkt Turizm Hamlesi’ protokolü kapsamında Antalya’ya açılan yeni frekanslar hakkında bilgi verdi.

AKTOB Buluşmalarında gelenekselleşen, Başkan Dr. Erkan YAĞCI tarafından,  Dünya, Türkiye ve Antalya turizm verileri ve değerlendirmeleri içeren sunum gerçekleştirildi.

Başkan YAĞCI yaptığı konuşmada; “ Antalya turizminin gelecek planlaması ve vizyonu THY’nin yeni seferleri ile taçlandırıldı, bu seferler stratejik önem taşıyan bir hamle oldu. Turizm Bakanlığımızın bu kapsamda THY ile yaptığı protokol ile  bu frekansların açılması nitelikli turizm hedefimizin en önemli yatırımı oldu.  Bu frekanslar, turist sayısında nitelik ve niceliğin gelişmesine önemli bir ivme kazandıracaktır.

Turizm verilerine bakarsak;  2018 yılında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 46 milyon, turizm geliri ise 30 milyar seviyesinde gerçekleşti. Bu ziyaretlerde gecelemelere bakıldığında geceleme sayısı açısından Türk turizminin lokomotifinin Antalya olduğunu görebiliyoruz.Son verilerde Türkiye genelinde Antalya Bölgesi’nin payı % 60 seviyesindedir. Antalya’ya bu nedenle turizmin başkenti diyoruz. Yakaladığımız hizmet kalitesi ile yakın zamanda Avrupa turizminin de başkenti olacağına inanıyoruz.

Antalya markasının deniz, kum, güneş üçlemesinin yanında, kültürel değerlerinin de öne çıkması bakımından, Antalya Valiliğimiz öncülüğünde Antalya’da bulunan tarihi değerlerimizin tanınması ve ziyaret edilmesi konusunda çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl ilk defa Perge yılı olarak başlatılan çalışmalarımızı bu yıl 2019 Antalya’da Aspendos yılı konseptinde sürdüreceğiz. Her kesimin bu projeyi sahiplenmesi gerekiyor. Sezon açılışımızı da Aspendos Antik Tiyatro’da gerçekleşecek. “ dedi.

AKTOB Buluşması’na konuk konuşmacı olarak katılan THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet OLMUŞTUR ; “THY şu anda 120 ülkeye ticari operasyon sürdürüyor. Tabii bu denli fazla frekansa operasyonu olan havayolumuzu, Türk turizminin güzide kenti Antalya’ya, 2019 yılında direk olarak 13 uçuş noktasına haftada 41 seferimiz gerçekleşecek, bunun yanına yeni ilave seferler konusunda çalışmalar yapıyoruz.  Türk turizmi bu güne kadar, ülkenin batısındaki ülkelerden turist çeken bir destinasyon konumundaydı. Bu seferler tüm yönlere yönelik pazar yelpazesini genişletecek.  Özellikle Körfez Ülkeleri’nden yüksek gelirli ziyaretçiyi çekecektir.  Bu yeni seferler yaz kış devam edecek, 120 ülkeye  seferleri olan bir hava yolu olmamız nedeni ile gittiğimiz her noktada, Türkiye ve Antalya’yı tanıtan çalışmaların da içinde bulunma şansımız oluyor. Bu çalışmaları yeni rotalarla genişleteceğiz.”  Dedi.

 

Antalya Valisi Münir KARALOĞLU; “ AKTOB’un şubat ayı toplantısında .T.C. Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet ERSOY’un katılımı ile gerçekleştirmiştik. Sayın bakanımızın nitelikli turizm hedefinde otel sahiplerine uyarısı, otel müdürüne doluluk oranı değil, yatak başına ne kadar kazanıldı diye sorulması ‘ önermesine tamamıyla katılıyoruz. Bu konuda, bir destinasyonun turizm gelişmesinin en önemli aracı ulaşım ve direk ulaşılabilir ziyaretçilerin hem sayısı hem de gelirini büyük oranda artıracaktır.

THY’nin yeni açtığı hatları önümüzdeki seneye iki kata çıkartmalıyız. Bu hatların sürdürülebilmesi için hem otelcinin hem acentecinin bu uçuşları sürdürecek, uçakları dolu getirip götürmesi için desteklenmesi büyük önem arz ediyor.

2018 yılı iyi bir yıl olarak geçti. 2019 yılı için de beklentimiz yüksek ve yeni rekorlar elde etmeyi bekliyoruz. Bir diğer önemli konu da turizmin pek çok kesiminin bir araya geldiği bu yemekte tüm konukların, 2019 Antalya’da Aspendos Yılını destekleyecek çalışmalara katılmalarını, kendi tanıtım çalışmaları içerisinde bu antik şehrimizin de tanıtımına katkıda bulunmaları konusunda hassas davranmalarını bekliyorum.” Dedi.

No Images found.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital