AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

17 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’tan Kurumsal Değerlendirme Anketi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) çalışmalarına, sektörden aldığı yeni fikirlerle devam edecek.  Yayınlanan sektör duyurusunda,

“Ülke turizminin gelişmesine katkı sağlamak, sektörün ve bölgenin rekabet gücünü artıracak yeni projeleri geliştirmek amacıyla bizleri değerlendirip, fikir verebileceğiniz “AKTOB  Değerlendirme Anketi” çalışması yapıyoruz.

Karşımıza çıkan engellerin ve zorlukları büyük özverilerle atlatabilme özelliğine sahip üyelerimizin, AKTOB’u değerlendirerek, birliğimizin nasıl daha iyi kendilerini temsil etmesi gerektiğini ifade etmelerini bekliyoruz.”

Anket katılmak isteyen herkese açık olacaktır.

Anket Linki

Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Online Pazarı Büyümeye Devam Ediyor

Almanya’da yayımlanan FVW Dergisi Almanya Seyahat Acenteleri dosyasını yayımladı.

FVW dosyasına göre, Almanya genelinde seyahat satış acenteleri sayısındaki düşüş 2017’de de sürdü.
2016’da Almanya genelinde 11.422 olan klasik seyahat acente sayısı 2017’de 11.116’ya geriledi. 2016 yılında kapanan acente sayısı 117 iken bunlara 2017’de 306 acente daha eklendi
FVW araştırmasına göre, Almanya genelinde seyahat acentesi sayısı azalırken, acentelerin toplam cirosu ise yüzde 4,6 oranında arttı
Toplamda ciro artarken klasiklerin cirosu düştü
Klasik Alman acentelerin toplam cirosu 2017 yılında 26,36 milyar avro oldu. 2016’da ise klasik acenteler, Almanya genelinde 2015’e göre yüzde 2,4’lük ciro kaybı yaşayarak 25,19 milyar avro ciro elde etmişlerdi.
Böylece, klasik acentelerin toplam pazar payı yüzde 60 düzeyinde olduğu görüldü.
Onile’cıların Pazar payı yüzde 40’a yükseldi
İnternet üzerinden satış yapan online acentelerin pazar payı ise yüzde 40 olarak tespit edildi.
Klasikler paket tur destinasyonları ile ayakta 
FVW araştırmasında klasik seyahat acentelerinin ciro ve pazar payında önemli faktörlerden birinin paket turlar ve büyük ölçüde paket turlara bağımlı destinasyonlar olduğu ise dikkat çeken önemli noktalardan biri.
2016’yı yüzde 2,4’lük ciro kaybı ile kapatan klasik acentelerin 2016’da yüzde 4,6’lık ciro artışı yakalaması, Türkiye başta olmak üzere, Tunus, Mısır gibi önemli paket tur destinasyonlarındaki yükselişle açıklanıyor.
2016’da Türkiye ve diğer paket tur destinasyonlarındaki dibe vuruşun Almanya’da klasik acentelerin durumunu büyük ölçüde olumsuz etkilediği belirtiliyor. 2017’de bu destinasyonlardaki toparlanma ve yükseliş ile Alman klasik seyahat acentelerinin de ciroda gözle görülür bir yükseliş yakaladıkları ifade ediliyor.
İlk 5’te büyükler var
Almanya’da acente zincirlerine bakıldığında ise ilk 5’in içinde büyük grupların yer aldığı görülüyor. Birinci sıradaki DER Touristik, toplam 2067 acente satış bürosu ile 2017’de cirosunu yüzde 3,5’luk artışla 4.62 milyar avroya ulaştırmış görünüyor. İkinci soradaki RT ise toplam 4887 büroda yüzde 2,1’lik artışla 3.48 milyar ciro elde etmiş durumda. Üçüncü TUI Almanya’nın ise toplam 1314 acente satış bürosu bulunuyor. TUI Almanya’nın, yüzde 2,7’lik artışla 2.44 milyar avro ciroya imza attığı dikkat çekiyor. Toplam 2357 acente bürosuna sahip dördüncü sıradaki TSS’nin cirosu ise 2017’de yüzde 8,6 artışla 3.04 milyar avroya ulaştı. Beşinci Schmetterling ise 3627 acente bürosundan yüzde 9,4’lük artışla 2.27 milyar avro ciroya imza atmış durumda.
Almanya seyahat acenteleri pazarı profili
Haber : Turizm gazetesi
Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Almanya’da Son Dakika Rezervasyonlarında Türkiye ve Antalya Önde

Türk turizm sektörünün bu yılki performansı Alman turizm profesyonellerine göre oldukça iyi.  Türkiye ve Antalya şimdiye kadar yapılan son dakika rezervasyonlarında çok yüksek ve yoğun talep görüyor ve önümüzdeki dönemlere yönelik daha yüksek talep beklentisi var.

Bu yılın ilk yedi ayında 2.3 milyon Alman, bir önceki yıla göre yüzde 20 artışla Türkiye’yi ziyaret etti.  Antalya’da bu oran % 31 oranında gerçekleşti.

Son dakika rezervasyonları ve kış dönemine yönelik  değerlendirme yapan Dr. Erkan YAĞCI; ” Almanya’da son dakika rezervasyonlarında son yıllarda büyük artışlar gösterdi . Dünya genelinde  gelişen farklı olaylar, Almanların tatil alışkanlıklarını da büyük oranda etkiledi. Son dakika rezervasyonlarda meydana gelen büyümede, sosyal değişkenler ve ekonomik kaygıların oranı oldukça yüksek.Kış rezervasyonlarına yönelik büyük tur operatörlerinden alınan veriler, kış döneminde mevcut talep artışının süreceği yönünde.” dedi

 

 

Devamını Oku
03 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 8 ayda ziyaretçi Sayısı 9 Milyona Yaklaştı

Antalya Havalimanı verilerine göre Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı 9 milyona yaklaştı.  Kaynak pazarların tamamında artışların yaşandığı Antalya turizm verilerini değerlendiren AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptığı değerlendirmede; ” Antalya turizmi istikrarlı bir şekilde krizlerin olumsuz etkilerini üzerinden atıyor. Nicelikli artışları nitelikli hale getirme yönünde de kademeli fiyat artışları söz konusu.” dedi.

Başkan Yağcı kaynak pazarların 8 aylık performanslarına yönelik olarak; ” Rusya Federasyonu en yüksek artışla pazar payını % 36,61’e yükseltti. Pazar payı açısından tüm zamanların en yüksek seviyesi durumunda.  Dünya turizmin en önemli kaynak pazarı ve Türk turizmi açısından da en önemli pazarlardan olan Almanya’da da durum daha iyiye gidiyor, Almanya’dan geçtiğimiz yıla göre % 31 oranında artış kaydedildi. Pazar payı % 16 seviyesinde.  Kış rezervasyonlarında da Almanya’dan artış olacağına dair veriler almaktayız. 2014-15 yıllarında Almanya’dan gelen ziyaretçi sayılarının altında bir sayı olsa da, pazar payındaki oranın yükseleceğine dair olumlu seyir içinde olması, bu pazardaki pazarlama ve tanıtım çalışmaların artırılmasına yönelik bir sinyaldir. Üçüncü büyük kaynak pazarımız Ukrayna’dan talep aynı seviyede devam ediyor. İngiltere büyük sıçrama kaydederek  ziyaretçi sayılarında %  73 oranında artış kaydedildi.  Pazar payı % 5’e yaklaşan İngiltere’de önümüzdeki yıllarda daha çok ziyaretçi çekmeyi hedefliyoruz.  5. büyük pazarımız Hollanda’dan ise %51 oranında artış gerçekleşti. Avrupa Pazarı içinde en yüksek artışın kaydedildiği Polonya’dan gelen ziyaretçi sayısı % 137 oranında arttı. Polonya yüksek nüfusu ve Türkiye ile olan yakın ilişkileri nedeni ile çok önem verdiğimiz pazarlardan. Bu pazara yönelik spesifik çalışmalar içinde olacağız.” dedi.

Başkan Yağcı, genel rakamlara göre geçtiğimiz yıla göre 8 aylık dönemde % 30 oranında artış yakalandığını söyleyerek, hedefimiz  Türk turizminin kalite& fiyat performansının yüksek rekabet gücü ile nitelik ve nicelikte sınırlarını zorlaması olacaktır dedi.

 

 

 

Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği’nde Herşey Dahil Sistem’de AKTOB Standartları Yayını Dağıtıldı

Geleneksel AKTOB Yemeği 14 Ağustos 2018’de Calista Luxury Resort Otel’de kamu, turizm ve ilintili sektörlerden geniş bir katılımla gerçekleşti.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) Başkanı Dr. Erkan YAĞCI, Dünya, Türk ve Antalya turizm verilerinin değerlendirmesini yaptı. “Dünyada seyahat eğilimleri, uluslararası ilişkiler,  güvenlik, ekonomi verilerine göre değişkenlik gösteriyor, destinasyon tercihlerini etkileyen bu eğilimler, dünyada turizm büyümesini etkilemiyor. Geçtiğimiz yıla göre % 6 oranında bir büyüme sözkonusu. Türk turizminde de yılın ilk yarısında yaklaşık 19 milyon ziyaretçi ile geçtiğimiz yıla göre % 29 oranında bir artış kaydedildi. Tesilerde yapılan geceleme sayıları ise % 23 oranında artış gösterdi.  Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre ise turizm gelirleri, ziyaretçi sayılarına paralel bir gelişme göstererek % 30 oranında arttı. Antalya’da da  nitelikli bir iyileşme söz konusu, ziyaretçi sayıları büyürken konaklama ve paket fiyatları da kademeli olarak artış seyrediyor. Fiyatlar bu eğride gittiği takdirde yakın gelecekte 2014 fiyatlarını yakalayabileceğimizi düşünüyoruz. Antalya da pazarların durumuna baktığımızda ana pazarlarda 2018 Ocak-Temmuz döneminde Rusya Fed. % 26 Almanya’dan ise %34 oranında artış gerçekleşti. Önemli pazarlarımızdan olan İngiltere en büyük çıkışı sağladı, geçtiğimiz yıla göre yılın aynı döneminde % 76 oranında artarak Antalya’daki Pazar payını yaklaşık % 5’e yükseltti.  Bir diğer büyük artış kaydeden ülke Polonya’dan % 138 oranında artış gerçekleşti.  Bunun dışında Avrupa Pazarı’nın tamamında iyimser hava hakim, geçtiğimiz yıla göre tüm Avrupa ülkelerinden artış kaydedildi.” Dedi.

Başkan Yağcı; Herşey Dahil standartlarına ilişkin olarak; “ Bu çalışma 2 yılık bir çalışmanın ürünü. Türk turizminde önemli yer kaplayan H/D sistemde sağlanan hizmet ve ürünlerin geniş bir yelpazede yer alması, nitelik ve nicelikleri konusunda oluşan belirsizlikler, sistemle ilgili soru işaretleri oluşturmaktaydı. Bu niteliklerin belirlenmesi özellikle bölge turizminin bel kemiğini oluşturan bu sisteme güveni artırarak, dünya turizm literatürüne geçecek önemli bir çalışma olmuştur.” Dedi.

 

AKTOB’un bir önceki dönem başkanı Yusuf HACISÜLEYMAN yemekte yaptığı konuşmada “ H/D Sistem niteliklerinin bir kayna eser dönüştürülmesi için uzun çalışmalar yapıldı. Bir mecburiyet getirmeyen bu standartlar, tüketici, hizmet sağlayıcı ve tur operatörleri için başvuru kaynağı olacaktır. Kategorize edilen hizmetlerle ürünlerin nitelikleri daha anlaşılır olacaktır.” Dedi.

 

Standartların hazırlanma sürecini anlatan  bir sunum gerçekleştiren AKTOB Eğitim Koordinatörü Abdullah DURMUŞ, Standartları oluşturan ekipte yer alan isimlere teşekkür ederek, kaynağın oluşma süreci ve içeriğine ilişkin bilgilendirme yaptı.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Moskova Tanıtma Müşaviri Celal Kılıç; Rus Ekonomisi Toparlanma Sürecinde

Rusya Federasyonu Kültür ve Turizm Müşaviri Celal Kılıç, Türk Festivali’nde Rusya Fed. Ekonomisi ve Türk Festivali’ne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kılıç, ” Rusya Ekonomisi toparlanma sürecinde, orta ve uzun vadede  rubledeki değer kaybı geçici olacaktır. Rus hükümetinden de bu yönde açıklamalar geldi.  Şu anda tarım üretimi ve ihracatında  dünyanın en büyük ve  önemli aktörlerinden. Rus ekonomisi, son günlerde gerçekleşen Rus Rublesindeki değer kaybının üstesinden rahatlıkla gelecektir.” dedi.

Festivale ilişkin yaptığı değerlendirmede ” önümüzdeki yıllarda tüm Türkiye renklerini içine alacak,  Türk ekonomik gücünü gösterecek tüm sektörleri içine alacak bir format planlıyoruz.  Geniş tabanlı bir festival komitesi oluşturulacak, önümüzdeki süreçte farklı ülke ve şehirlerde de uygulamayı planlıyoruz.” dedi.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy; Festivaller Halka Dokunuyor

Rusya Federasyonu’nun başkenti Moskova’da bu yıl ikincisi  düzenlenen “Türk Festivali” büyük ilgi gördü.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği, Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED) koordinasyonunda, AKTOB başta olmak üzere turizm STK’ları, valilikler, belediye başkanlıkları kalkınma ajanslarının katkıları ve özel sektörün katılımıyla organizasyon düzenlendi.

Geçen sene, 153 bin kişinin ziyaret ettiği festival, bu  yıl 10 Ağustos Cuma günü 12:00 da başladı.  Renkli dans gösterileri ve canlı müzik performanslarının yanı sıra, Türk mutfağından da sunumlar gerçekleşti.

Türkiye ve Rusya Federasyonu ilişkilerinde gelişen ılımlı havanın, festival ziyaretçilerine yansımış olduğu gözlenen festival, 3 gün de ziyaretçi akınına uğradı.

 

Kültür ve Turizm Bakanı, Mehmet ERSOY, festivaller halka dokunuyor.

 

Türkiye’den geniş bir katılımla başlayan festivalin açılışını yapan Bakan Ersoy, basına yaptığı değerlendirmede; “ Festivaller sonuca odaklı bir pazarlama aracı, pozitif iletişim yaratıyor. Türk kültürü, tarihi ve doğal doku, Türkiye’nin renkleri aracısız halka tanıtılıyor. Festivaller ülkelerin birbirine olan pozitif ilgisi paralelinde genişletilebilir.  Rusya Federasyonu’ndan Türkiye talebi bu sene rekorlar kırdı, yıl sonuna kadar 6 milyon ziyaretçi bandını geçeceğini düşünüyoruz.” Dedi.

 

TÜROFED Başkanı Osman AYIK yaptığı değerlendirmede;

 “Türkiye Festivallerle turizmde vites yükseltecek.

 

Türkiye tarafından bu kadar yüksek hacimli festival ilk defa düzenleniyor, çok yeni bir organizasyon olmasında rağmen beklenenin üzerinden ilgi gördü. Festivaller pazarlama ve algı yönetiminde en etkili araçlardan birisi. Parkın yer aldığı bölge merkezi ve  orta ve üst sınıfın yerleşim alanı. Bu nedenle ziyaretçi profili üst sosyo ekonomik- kültürel profile sahip.  Organizasyon, önümüzdeki yıllarda ilk iki yıl aldığımız verilerle ziyaretçi profilini koruyacak yeni temalar eklenerek yeniden dizayn edilecek” dedi.

“ Festivaller pazarlardaki konumumuzu güçlendirecek.”

Festivalin en büyük destekçilerinden Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı; Festivaller en etkili pazarlama ve  iletişim aracı, özel sektörün de desteğiyle her geçen yıl  daha fazla büyüyecektir. Rusya Federasyonu’nda henüz Türkiye’ye gelmemiş çok daha yüksek bir potansiyel var .  Bu potansiyeli Antalya’da daha yüksek sayılarda ağırlamayı hedefliyoruz. Antalya’dan yüksek bir katılım gerçekleştirdik. Antalya’dan 23 otel ve otel zinciri markasının festivale katıldı. Festivalde Antalya’nın tarihi değerleri maketlerle canlandırıldı ve kum heykellerin de yer aldığı festivalde ziyaretçiler mini Antalya turu yapıyor.” Dedi.

 

 

Devamını Oku
05 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Turizmcilerden Antalya Spor’a “Tam destek, Gönülden destek”

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI Antalyaspor’a ” Tam Destek, Gönülden Destek” dedi.

Başkan Yağcı; Antalyaspor’a sağlayacakları destek konusunda şunları söyledi; “destinasyonların markalaşma sürecinde futbol takımları ait olduğu kente önemli katkılar sağlıyor. Dünyanın çeşitli ülkelerinde Barselona, Real Madrid gibi kentle özdeşleşmiş, marka şehir, marka takımlar var.  Antalya Sporu markalaşma sürecimizde bizlere sinerji verecek bir klüp olması yönünde destek vereceğiz.

Ayrıca futbol turizmi, Antalya ve Türk turizmi için önemli bir turizm çeşidi haline geldi.  12 ay turizm hedefinin önemli araçlarından birisi oldu.  Antalya’da kamp yapmaya gelen büyük futbol klüpleri, ekonomik kazanımların dışında tanıtımın en önemli enstrümanlardan, her gelen klüple birlikte dış basın ve medya kuruluşları da takımlarla birlikte bölgeye gelerek tanıtıma büyük katkı sağlıyor.

Antalya’nın takımı Antalyaspor’un,  12 ay turizm hedefindeki yeri ve önemi nedeni ile turizm sektörünün klübe sahip çıkarak  büyükler ligine taşımalı. Şehrin tüm dinamikleri bu yönde çalışmalara hız kazandırmalı.” dedi.

Devamını Oku
05 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Antalya ve Otellerinden Moskova’da Türk Rüzgarı

Rusya Federasyonu’nun başkenti Moskova’da bu yıl ikincisi düzenlenecek olan ve Rus turist sayısını artırmayı hedefleyen “Türkiye Festivali” için geri sayım başladı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği, Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED) koordinasyonunda, TÜRSAB başta olmak üzere turizm STK’ları, valilikler, belediye başkanlıkları kalkınma ajanslarının katkıları ve özel sektörün katılımıyla organize edilen Türkiye Festivali’nin ikincisi 10-12 Ağustos 2018 tarihlerinde Moskova’da gerçekleştirilecek.

Geçen sene, 153 bin kişinin ziyaret ettiği festival, yine Moskova’nın önemli parklarından Krasnaya Presnya’da yapılacak. Krasnaya Presnya Parkı’nda konser, gösteri, gastronomik ve kültürel sunumların yapılacağı Türkiye Festivali, üç gün boyunca Rus halkı ile buluşacak.

Ziyaretçi rekoru kıracak

Türkiye ve Rusya Federasyonu ilişkilerine katkı sağlamak, Türk kültürünün Rusya Federasyonu’ndaki tanıtımına destek olmak, Türkiye’deki turistik destinasyonları tanıtmak, Türkiye’nin ticari ürünlerinin tanıtımına katkıda bulunmak ve Türk misafirperverliğinden örnekler sunmayı amaçlayan Türkiye Festivali, bu sene ziyaretçi rekoru kırmayı hedefliyor.

Antalya’dan 23 otel markası katılacak

Festivalin en büyük destekçilerinden Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Antalya otelleri olarak Türkiye Festivali’nde Türk rüsgarı estirilecek dedi. Antalya’dan toplam 23 otel ve otel zinciri markasının festivale katılacağını ifade eden Dr. Yağcı, “Antalya’nın en önemli iki ana pazarından biri olan Rusya pazarına büyük önem veriyoruz. İlerleyen yıllarda bu pazardan daha fazla turist ağırlayacağımızı düşünüyoruz. Bu nedenle Türkiye Festivali’nde 23 otel markamız ile yer alacağız. Festivale Antalya Valimiz Münir Karaloğlu önderliğinde hazırlandık. Otellerimizin yanı sıra festivalde Hadrianus Kapısı, Perge, Aspendos gibi Antalya’nın önemli tarihi değerlerini, üç boyutlu ve kumdan minyatür heykellerini de sergileyeceğiz” dedi.

Antalya otelleri Rus tatilcilerle buluşacak

Türkiye Festivali’nin turizm fuarlarından farklı bir yapıda olduğunu da belirten Dr. Erkan Yağcı: “Festival, tamamen Rus tatilcilere yönelik. Festivale katılan her otelimiz, kendilerine ayrılan 75 metrekarelik alanlar içine tanıtım çalışmaları yapacaklar. Otellerimiz bu alanlarda değişik aktiviteler ve etkinlikler ile Rus ziyaretçilere birebir ulaşacak” şeklinde konuştu.

Büyük potansiyel

Dr. Yağcı, Rusya pazarında etkin bir tanıtım çalışması yapmak isteyenler için festivalin çok önemli bir misyon üstlendiğini söyledi. Yağcı açıklamalarına şöyle devam etti: “Rusya Federasyonu 144 milyon nüfusa sahip bir ülke. Önümüzdeki yıllarda tatil için yurt dışına çıkan Rus sayısının daha da artacağını öngörüyoruz. Dolayısı ile Rusya, Türkiye turizmi için büyük bir potansiyel. Türkiye Festivali gibi dikkat çeken organizasyonlarla bu potansiyeli artırarak pazarı daha da sürdürülebilir bir hale getirebiliriz.”

Devamını Oku
27 Tem
Tarafından: aktob 0 2

T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy İlk Değerlendirme Toplantısını Antalya’da Yaptı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy sektör temsilcileri ile Antalya’da bir araya geldi.  Yeni süreç ve yeni çalışma dönemine ilişkin açıklamalarda bulunan Bakan Ersoy; ”  Yeni hizmet dönemimiz dosyaların hızla çözülme dönemi olacak.  Bekleyen sorunların çözümlenmesi konusunda mevzuatın gerektirdiği ölçüde hızla yol alacaktır.

Türk turizmi ilk aşamayı bitirdi ikinci dönemde nicelik değil nitelikli turizm hedefimiz olacak. 

Türk turizminin potansiyeli çok büyük, markalaşmaya önem vereceğiz.  Dünya markası olma niteliğine kavuşan ve markalaşma yoluna ilerleyen markalarımızı destekleyeceğiz. Markalaşmanın ana kaynağı insan gücü, sektörün çalışanlar için çok cazip hale getirilmesi lazım. Kendi marka insan kaynaklarımızı yaratmamız gerekiyor.  Gençlere turizmi sevdirmemiz büyük önem taşıyor bu yönde kendi içimizde politikalar belirlemeliyiz.

Teşviklerden ziyade sizlerin önündeki engelleri kaldırmak önceliğimiz.

Bakanlık olarak en büyük desteğimiz engellerinizi kaldırmak olacak. bu yönde yeni politikalar belirlenecek ve sizlerle paylaşacağız tüm süreci.

Bakanlığımız yeni süreçte nitelikli turizm temelli farklı tanıtım politikası belirleyecek. Türkiye’nin çok büyük turistik değer potansiyeli var,  GYSH içindeki payımızı % 8’lere çıkartmalıyız.” dedi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı değerlendirme toplantısında açılış ve hoşgeldiniz konuşması yaptı. Bakan Ersoy’a hitaben ” sektör olarak aramızdan bir ismin Türk turizmini yönlendirecek olmasından büyük heyecan duyduk. Bakanlığımızın özel sektörle geliştireceği işbirliği modellerinde görev almaktan mutluluk duyacağız ve bakanlığımız öncülüğünde belirlenecek politikaların takipçisi ve destekçisi olacağız. Bu döneme kadar birikmiş olan sorunlarımızı yapısal ve finansal sorunlar olarak ayırıp; ar&ge ve istatistiki veriler kullanılarak çözüme gidilmeli. Dönem artık  sorun anlatmaktan çok çözüm odaklı bakış açısı yaratılmalı.  Ayrıca bir koordinasyon kurulu oluşturularak ortak paydada buluşarak ortak akıl yaratılmalıdır.” dedi.

 

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital