AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

06 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Seçim Sonuçları Belli Oldu

19 Adayın yarıştığı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TTGA) seçimleri sonuçlandı.

Ege Bölgesi’nden ETİK Başkanı  Mehmet İşler ve BODER Başkanı Halil Özyurt’un yarıştığı seçimden Halil Özyurt 465 oyla galip gelirken, Mehmet İşler 38 oyda kaldı.

Akdeniz Bölgesini temsil etmek için yarışan adaylardan AKTOB Başkanı Erkan Yağcı 213, ALTİD Başkanı Burhan Sili ise 170 ay alarak Ajansın yönetimine girerken, 12 oy alan Elif Özdemir listeye giremedi.

Marmara Bölgesinde yapılan seçimde 45 oy alan Temel Aygün ve 25 oy alan Taner Yallagöz kazandı. 20 oy alan Hediye Güral ve 16 oy alan Ayhan Hacıbektaşoğlu ise yedek üye olarak seçildi.

İç Anadolu Bölgesini temsilen yarışan iki adaydan Birol Akman 166 oyla seçimi kazanarak Ajansın yönetimine girerken, Ömer Tosun ise 141 oy aldı.

Güneydoğu Anadolu’da Selda Çiçek Veske ile Yaşar Mete Akcan’ın yarıştığı seçimde ipi 88 oyla Selda Çiçek Veske göğüsledi. Akcan ise 66 oyda kaldı.

Karadeniz Bölgesi temsilciliği için yarışan Murat Toktaş 133 oy alarak yönetime girerken, rakibi Yasemin Suyabatmaz 61 oyda kaldı.

Doğu Anadolu Bölgesi temsilciliği için yapılan seçimleri ise, Elite World Grubundan Emel Elik Ezaroğlu ve Hücet Balkay’a karşı yarışan Swoy Otel’in sahibi Can Dikmen kazandı. Seçimde Can Dikmen 68, Emel Elik 14, Hücet Balkat ise 11 oy aldı.

Çorabatır: TÜROFED temsilcileri TTGA’ya güç verecek

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın seçimleri ile ilgili TurizmGüncel’e değerlendirme yapan TÜROFED Başkanı Sururi Çorabatır, TÜROFED’in 6 adayından 5’inin TTGA yönetimine girmesinin hem Türk turizminin geleceği hem de TÜROFED açısından önemli olduğunu söyledi. TÜROFED temsilcilerinin TTGA’ya güç vereceğini kaydeden Çorabatır, ‘’Bundan önceki kurucu yönetim kurulu 2020 için önemli planlamalar yaptı. Tanıtımın, devlet ve sektör tarafından oluşturulan bu kadar büyük bir kaynakla yapılması Türkiye’ye yeni talep oluşması açısından son derece önemli. Tanıtım Ajansı, bizim tanıtımda birlik adına yıllardır söylediğimiz, kurulması geç kalmış bir oluşum. Ajansın hızla devreye girmesi son derece olumlu’’ dedi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı seçim sonuçlarına ilişkin yaptığı değerlendirmede; Antalya, turizm potansiyeli bakımından büyük bir hacim barındırıyor.  Turizmin sürdürülebilirliği ve bu hacmin istikrarlı büyümesi yönünde çalışmalarda bulunmak ve söz sahibi olmak açısından Ajansta yer almamız gerekiyordu. Yılın son günlerinde gerçekleşen seçimlerle konaklama sektörü yeni bir güç ve dinamik bir yapıyla çalışmalarını sürdürecek.” dedi

 

 

 

seçimsonucu.PNG

Devamını Oku
16 Ara
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB Olağan Genel Kurulu Sonuçlandı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) genel kurulu sonuçlandı. İki adayla girilen seçimde mevcut başkan Dr Erkan Yağcı 279 oy alarak yeniden birliğin başkanı seçilirken, Yeliz Gül Ege’nin listesi 113 oy aldı

AKTOB yeni Yönetim Kurulu

Erkan Yağcı  – Zafer İnşaat Turizm 

Kaan Kaşif Kavaloğlu. – Limak Turizm Grubu

Ece Tonbul Kilit – Diana Otelleri

Ramazan Kara – Yörükoğlu Ticaret Turizm

Mehmet Tümbül – Tümbüloğlu Turizm

Zafer Alkaya – Cornelia Otelleri

Hasan Ali Ceylan – Ceylan İnşaat Turizm

Selçuk Akıltopu – AKOR Turizm 

Fikret Demirtürk – Güriş İnşaat 

Ahmet Çevik – Melis Tur 

İbrahim Yaşar – Yaşar Turizm 

Mehmet Ali Karamancı – Karamancı Turizm

Ahmet Eğritaş – Ay Argos Turizm 

Murat Kalaycı – TT Hotels 

Nihat Vural – Sağ Tur

Devamını Oku
09 Ara
Tarafından: aktob 0 0

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tesislerin Doluluk Oranlarını Açıkladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, tesislerin doluluk oranlarını açıkladı.
Bakanlık verilerine göre, yılın ilk 10 aylık döneminde tesise gelen 71,2 milyon kişi, 191 milyon geceleme yaptı. Tesislerin 10 aylık dönemde ortalama doluluk oranı yüzde 56,41 olarak gerçekleşti
Buna göre Bir önceki yılın aynı dönemine göre tesise geliş yüzde 10,1, geceleme sayısı yüzde 9 oranında arttı. Doluluk oranı da 2018’de yüzde 54,3 iken, bu yılın 10 aylık döneminde yüzde 56,4 oldu.
Doluluk Antalya’da %73,1, İstanbul’da 61.9
Türkiye’de en çok ziyaretçi ağırlayan illerin ilk 10 aylık verilerine göre Antalya’da tesise geliş 21,6 milyon kişi; geceleme sayısı 88,7 milyon ve doluluk oranı yüzde 73,1 olarak gerçekleşti.
İstanbul’da tesise geliş 11,9 milyon kişi, geceleme sayısı 27,3 milyon ve doluluk oranı yüzde 61,9 oldu.
Muğla’da tesise geliş 4,4 milyon kişi, geceleme sayısı 14,2 milyon ve doluluk oranı yüzde 60,2; İzmir’de ise tesise geliş 3,1 milyon kişi, geceleme sayısı 6,6 milyon ve doluluk oranı da yüzde 54,7 olarak belirlendi.
Devamını Oku
21 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması Kemer’de Yoğun Katılımla Gerçekleşti

AKTOB yemeğinde konuşan Başkan Dr. Yağcı, Büyükşehir Belediye Başkanı Böcek ve TÜROFED Başkanı Ayık, turizmde yeni bir döneme girildiği ve buna hazır olunması gerektiğine işaret etti.

“Oyunun koşulları değişirken, yeni planlarımız olacak”

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Ekim ayı Sektörle Buluşmalar toplantısı, Antalya Kemer’de bulunan Sherwood Exclusive Resort Otel’de yapıldı.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in konuk konuşmacı olduğu toplantıya; ilin kamu idarecileri ve temsilcileri ile AKTOB üyeleri ve turizm camiası katıldı.

Vizyon ve fikir birliğini güçlendiriyoruz

Toplantını açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, son dönemde turizmde yaşanan gelişmeleri ve Thomas Cook’un iflası ile ortaya çıkan yeni durumu değerlendirdi.

Konuşmasına Barış Pınarı operasyonunu değerlendirerek ve devletimize olan güvenin sağlam olduğunu vurgulayarak başlayan Dr.Yağcı, “Haklı gerekçelerle yola çıktığımız bu operasyonla, bölgemizde daha yaşanabilir bir hayat olacağına inanıyoruz. Hepimiz, bu ülke için çalışmaya, üretmeye devam edeceğiz. Bekamız buradan geçer. Askerlerimize başarılar diliyor, kayıplarımıza Allah’tan rahmet dileriz.”dedi.

İyiyiz ama daha sıkı hazırlanmalıyız

Türkiye ve Antalya turizminin 2019 performansının sağlıklı geliştiğine dikkat çeken Dr. Yağcı, 2023 Turizm Master Planı’nın arkasında olduklarını, burada konan hedeflerin takipçisi olacaklarını ifade ederek şunları söyledi:

“Buradaki hedeflerimiz; mesela 860 Dolarlık kişibaşı gelir, gerçekçi ve çok önemli bir göstergedir. Bu geliri üretmekte zorlanacağız ama bu vizyon ve fikir birliğinin daha da gelişiyor olması, bu zorluğu kolaylaştıracaktır.

Bu dönemde doluluklarda ve sayılarda rakiplerden öndeyiz. Son dönemde Thomas Cook’un iflası ve sınır ötesi operasyonlara rağmen özellikle Ekim ayında gösterdiğimiz başarı bu etkinin çok az olacağını gösteriyor.

Oyunun kuralları değişiyor

 

Thomas Cook’un iflasının yalnız bizi değil tüm destinasyonları etkilediğini vurgulayan Dr.Yağcı, “Ancak bu süreçte tespitleri iyi yapmak lazım. Çünkü rekabette oyunun kuralları değişiyor. Bugün Bakanlığımızın gösterdiği liderlik ve yapılanlar oldukça yerinde. Bizim de sektör olarak düşünmemiz gerekenler var. Özellikle kış döneminde iyi hazırlanmalıyız” dedi.

Bu krizden iyi dersler çıkartmak gerektiğini de belirten Dr. Yağcı, “Erken rezervasyon indirimleri, paket tur anlaşmaları, ödeme vadeleri gibi çok sayıda bileşene yeniden bakmalıyız.  Ancak bunları iyi bir koordinasyonla yapmalıyız. Oyunun kuralları yeniden oluşurken, buna katılmak, yeni senaryolar yaratmak zorundayız. Çünkü hedeflerimiz yüksek, tecrübelerimiz ve başarılarımız bizi buna zorunlu ve yetkili kılmaktadır” dedi.

Thomas Cook sonrası Türkiye Kampanyası

Thomas cook ve bağlantılı operatörlerle daha önce yapılmış 2019-2020 kış ve 2020 yaz rezervasyonlarını aynı koşullarla kabul edeceğimizi belirterek yurtdışında tanıtım kampanyası başlatabiliriz. 

  1. Ayık: Tüm sistem sorgulanır hale geldiyse, nasıl yöneteceğimizi konuşalım

 

Toplantıya, “Turizm en önemli ekonomik faaliyetlerden biri ve bu yüzdem sorumluluğumuz büyük” diyerek başlayan, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, ardından son gelişmeleri, özellikle Thomas Cook’un iflasını değerlendirdi.

Ayık, dünyanın en büyük ikinci turizm grubunun iflasının; sistemin tümünü sorgulanabilir hale getirdiğini, Türkiye’nim krizi çok iyi yönettiğini ve tatilcilerin hayallerine sahip çıktığını vurguladı.

Yeni dönemde, yeniliklere hazır olunması gerektiğini ve bunları daha koordineli konuşmak gerektiğine de işaret eden Ayık, “Paket tur ve sigorta uygulamaları, Pazar çeşitlendirme, ferdi turlara ağırlık verme gibi iş modellerimize daha yakından bakmak lazım. Bu arada, Bakanlık ve sektör olarak, yeterince yapamadıklarımızı da yapıcı eleştirilerle ortaya koymalı, gelişmeyi, fırsatları ve kolaylıkları tüm bölgelere yaymalıyız”dedi.

M. Böcek: Kısa, orta ve uzun vadeli planlarımız merkezinde turizm var

 

Sektörle Buluşmalar toplantısının ana konuğu olan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, yeni dönem çalışma vizyonları ile somutlaşan, hayata geçen ve geçecek olan projelerini anlattı. Böcek, sözlerine Barış Pınarı operasyonunda görev yapan ordumuzu, şehitlerimzi anarak ve onlara başarı dileyerek başladı.

20 yıldan fazladır edindiği belediyecilik deneyiminden örnekler veren Başkan Böcek, yaptıkları; kısa, orta ve uzun vadeli projelerde ve çalışmalarda, doğrudan ve dolaylı olarak turizmin merkezde olacağına işaret ederek, “Bunca yıllık deneyimimde turizmde hep iç içeydim. Öncelikle anlayışımız, “ben yaparım” değil, “biz, birlikte yaparız” şeklindedir. İşbaşına geldiğimden beri bu düsturla ilimizin bütün paydaşları ile toplntılar yapmaktayız. Dinliyor, anlamaya çalışıyor ve çözüm için çalışıyoruz.”dedi

Nüfusu 2,5 milyon, ağırladığı insan sayısı ise 20 milyonu bulan bir şehirde, Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluklarının çok fazla olduğunu, mali kaynakların da buna uyumlu hale gelmesi gerektiğine de işaret eden Böcek, şunları söyledi:

“Biz maddi manevi imkansızlıklardan, yapılamayanlardan şikayet eden bir yönetim değiliz, olmayacağız. Bu kente hizmet için yapılması gerekeni gerçekleştireceğiz. Kentte turizme de hizmet edecek yatırımları yapacak, insan merkezli bir yönetim uygulayacapız. Mesela yeni yılda Antalya’da taksimetreler standarda kavuşacak. Deniz süpürgesi, kirlilik denetimi araç gereçlerinin çoğaltılması, Alanya’dan Kaşa’a tüm arıtmaların güncellenmesi, kent içinde dış ve iç turizm için cazibe imkanlarının artırılması, Boğaçayı Projesinin iyileştirilmesi, Kundu-Belek turizm bandının çevre düzenlemerinin gerçeklemesi, heykel ve rekreasyon alanları ile kent estetiğinin zenginleştirilmesi, su fiyatlarında adaletli bir ölçeğin oluşturulması vb, bir çok adımı attık, atıyoruz. Bunarı da işin uzmanları ile yapmaya gayret gösteriyoruz. İnanıyoruz ki, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi Antalya’yı dünyanın en güzel yeri yapmakta somut katkılar sunacağız.”

Kişisel verilerin korunması

Diğer yandan, Kişisel Verilerin Korunması kapsamında, AKTOB toplantısına konuk olan Dr. Recai Yılmaz da kısa fakat önemli açıklamalarda bulundu. Yılmaz, daha işe başlarken üç önemli adımın çok iyi planlanması gerektiğini söyledi.  Yasal hazırlık, Bilgi işlem ve eğitim konularına değinen Yılmaz; risk analiz, kopyalama, saklama ve imha etme koşulları gibi detaylara girerek, Veri Envanter Sistemine kayıtların yıl sonunda tamamlanması gerektiğini de hatırlattı.

 

 

 

Devamını Oku
08 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 9 Ayda Rekor Ziyaretçi sayısına Ulaşıldı

Antalya’da  9 ayda Rekor Ziyaretçi Sayısına Ulaşıldı

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan verilere göre Antalya’da Ocak-Ağustos aylarında 10.505.000 ziyaretçi sayısına ulaşıldı.

Ziyaretçi sayısında % 17 artış

Genel toplamda, geçtiğimiz yıla göre ziyaretçi sayısında  % 17 oranında artış kaydedildi. Antalya Bölgesi elde edilen turizm verilerini değerlendiren AKTOB (Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği)  Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; “ 2019 yılı öngördüğümüz gibi oldukça iyi bir turizm performansı gösterdi. Özellikle ana pazarlarda önemli artışlarımız oldu.

Rusya’dan gelen ziyaretçi sayısı tüm zamanların en yüksek rakamına ulaştı.

Rusya’dan %15 Almanya’dan ise % 19 oranında artışla tüm zamanların en yüksek ziyaretçi sayıları elde edildi. Özellikle Almanya’nın 2019 yılı için geri dönüş yılı olacağını öngörmüştük.  Henüz bu pazarda çok daha büyük bir potansiyelin Türkiye’ye çekilebileceğini söyleyebiliriz. Bu ivmede devam etmesi yönünde çalışmalarımız var. Almanya, önümüzdeki yıllarda daha iyi verilerin elde edilmesi gereken  dünyanın en büyük turizm kaynak pazarlarından birisi. Bir diğer büyük hacimli ana pazarımız  Rusya ziyaretçi sayısı açısından tüm zamanların en iyi rakamına ulaştı.  Rusya’dan elde edilen rakamlar öngörülen rakamların üzerinde gerçekleşti.  3. Ana Pazar olarak gördüğümüz İngiltere’den geçtiğimiz yıla göre % 20 oranında artış ile yine şu ana kadar elde edilen en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştı. Avrupa pazarı içinde en önemli artış Polonya’dan oldu. 40 milyona yaklaşan nüfusu ve büyüyen ekonomisi ile önemli bir kaynak Pazar olan  Polonya’dan geçtiğimiz yıla göre gelen ziyaretçi yaklaşık % 50 oranında arttı.

İskandinav Ülkeleri de geri dönüyor.

Pazarların çeşitlenmesi, ana pazarlara yenilerin eklenmesi açısından alınan veriler son derece olumlu. Bir diğer olumlu gelişme özellikle İskandinav pazarlarının durağan seyrinin bu seneki rakamlarla kırılmış olması. Norveç % 67, İsveç % 29 Danimarka’dan ise % 4 ziyaretçi artışı gerçekleşti. En büyük pazarlarımızdan 4. Sırada yer alan Hollanda % 10 artış ile büyük pazarlarımız arasındaki yerini koruyor ancak henüz 2014 rakamlarına ulaşamadığımız bir Pazar.

Bu rakamların elde edilmesinde tur operatörlerinin uçak planlaması, ek seferler ve direk tarifeli seferlerin Antalya’ya düzenlenmiş olması önemli etken, bunun yanı sıra stratejik fiyat politikaları da etki sağlamıştır. Elde edilen ziyaretçi sayıları paralelinde fiyatların da yükselişe geçtiğini söyleyebiliriz. Ancak henüz gelir ve ziyaretçi sayılarının dengesi Avrupa pazarındaki diğer rakiplerimize göre tam değil. Kalitemizden ödün vermediğimiz süreçte bu makasın da kapanacağını söyleyebiliriz.”

Devamını Oku
02 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Buklet Malzemelerinde Çevreci Adımlar

Dünya genelinde, konaklama işletmelerinde  buklet malzemeleri ile ilgili yeni düzenlemelere gidiliyor.
Geçen ay Çin Şanghay’da otellerde bir kullanımlık buklet malzemesi kullanımının yasaklanması kararından sonra Marriott Grubu da bünyesindeki 10 marka otelde tek kullanımlık buklet malzemeleri ile ilgili yeni düzenlemelere gitme kararı aldı.
Mariott Grubu aldığı karar ile  zincirin 10 markasının otel odalarında tek kullanımlık; duş jeli, şampuan ve saç kremi ürünleri artık kullanılmayacağını açıkladı.
1 milyar tüketim
Kararın gereksiz tüketimi azaltarak çevreyi koruma amaçlı olduğu bildirildi.
Açıklamada Marriott bünyesindeki 7.000’in üzerindeki otelde otellerde toplam 1,2 milyon oda bulunduğu burada her ay 350 milyondan fazla küçük şişe şampuan, saç kremi, duş jeli ve benzeri ürünlerin olduğu mini plastik şişelerden yılda toplam bir milyar adet tüketildiği belirtiliyor.
Müşterinin yanında götüremeyecek
Marriott Grubu’nun konuyla ilgili bazı düzenlemelere geçen yıl başlandığı anımsatılarak otellerede bu ürünlerin kullanılmaya devam edeceği ancak ambalaj biçimlerinin değiştirilerek bir kullanım yerine yeniden kullanılabilir şişelerde sunulacağı bu kapsamda misafirlerin söz konusu ürünleri yanlarında götürmelerinin de önleneceği belirtiliyor.
Marriott bu düzenlemeler ile şampuan, saç kremi ve jel için kullanılan plastik şişe kullanımının 771 ton azalacağını öngörüyor.
Kararın alınmasının öncelikli  gerekçesinin gereksiz tüketimi önleyip çevreyi korumak olduğu, bunun aynı zamanda giderleri de azaltıp maliyete yansıyacağı belirtiliyor.
Şanghay otellerinde kallanmama kararı
Otellerde buklet malzemesi kullanımı ile ilgili olarak geçen ay Çin’in Şanghay kent belediyesi aldığı kararla, otellerin oda ve banyolarında müşterilerine sundukları tek kullanımlık tüketim ürünleri yanında;  diş fırçası, tarak, tıraş takımı, tırnak törpüsü gibi malzemeleri de kapsayan düzenlemeler getirmişti.
Şanghay’da da kararın gereksiz tüketiminin önlenmesi amacıyla alındığı, karara uymayan otellere 725 dolar ceza kesileceği uygulamanın Hangzhou kenti ve Shandong eyaletinde başladığı belirtiliyor.
Konuyla ilgili bilgi veren online seyahat acentesi Ctrip yöneticisi Sun Jie “İstatistikler, 2017 yılında Çin’de 440.000 otelde ağırlanan müşterilerin yüzde 70’inin oda ve banyodaki sabunları yalnız bir kez kullandığının belirlendiğinin bunun da büyük israfa neden olduğunu gösterdiğini, bunu diğer ürünler için de geçerli olduğunu” söyledi.

Kaynak: Turizm Gazetesi

 

Devamını Oku
23 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Yabancı Ziyaretçilerin Alışveriş Oranı Geçen Yıla Göre % 70 Arttı

Türkiye’ye gelen turistlerin bu yılın ilk 7 ayında yaptığı alışveriş geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 70 arttı.

Dünya genelinde 51 ülkede “vergisiz alışveriş” işlemi gerçekleştirilen Global Blue, 1996’dan bu yana faaliyetini Türkiye çapında 8 bini aşkın perakende noktasında, şehir içi iade ofisleri ve sınır kapılarındaki 25 iade noktası ile sürdürüyor.

Bu yılın ilk 7 ayında hem Türkiye’ye gelen Çinli turist sayısında hem de geçen yıla göre yaptıkları harcamalarda artış olduğu görülüyor. Bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’de yaptıkları alışverişi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 85 artıran Çinlilerin, ortalama harcama tutarı 5 bin lirayı aştı.

Araplar Türkiye’de alışveriş yapmayı seviyor

Aynı dönemde ortalama harcamalar açısından bakıldığında 6 bin 782 liralık ortalama harcama tutarıyla Katar birinci sırada yerini alırken, Katar’ı 6 bin 441 lira ile Birleşik Arap Emirlikleri, 5 bin 412 liralık harcama ile Almanya takip etti.

Bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’de yaptıkları alışverişi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 182 artıran İsrailli turist dikkati çekerken, yüzde 161 ile Mısır, yüzde 138 ile Irak ve yüzde 124 ile Libya’dan gelen ziyaretçiler alışveriş harcamalarında öne çıktı.

Yabancı ziyaretçilerin alışveriş artışı yüzde 70’e dayandı 

Konuya ilişkin AA muhabirine değerlendirmede bulunan Global Blue Türkiye Genel Müdürü Selim Şeyhun, bu yılın ilk 7 ayında Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin KDV iade (tax free) işlemlerini tamamlayarak yaptığı alışverişin geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 68 arttığını belirtti.

Yılın ilk 7 ayında en çok Çinli turistin yaptığı alışverişin artış gösterdiğini ifade eden Şeyhun, “Çinlilerin yaptığı alışveriş toplam tax free alışverişin yüzde 22’sini oluşturdu ve geçen sene ilk 7 aya göre yüzde 85 büyüme gösterdiler.” diye konuştu.

Şeyhun, alışverişte lüks ürünlere hem Çinliler hem de Körfez ülkelerinden gelen ziyaretçilerin daha fazla rağbet gösterdiğini aktararak, “Avrupalı ziyaretçiler maalesef Türkiye’yi en azından organize perakende de pek bir alışveriş destinasyonu olarak görmüyor. Zaten top 15 içerisine de bir tek Almanya girmiş durumda. Bunun da sebebi Alman pasaportu olan ve yaz aylarında ülkelerini ve akrabalarını ziyaret eden Türkler’dir.” şeklinde konuştu.

“İşlem adetlerinde güzel büyümeler var”

Şeyhun, geçen seneler büyüme rakamlarının genel olarak averaj harcamadan geldiğini belirterek, “Bu sene ise farklı olarak işlem adetlerinde güzel büyümeler var, bu da aslında daha sağlıklı bir büyüme, çünkü alışverişin sadece enflasyona dayalı değil, gelen turistlerin fazla olması sebebi ile büyüdüğünün de işareti.” dedi.

Çinli ziyaretçilerin artışını sürdürdüğüne işaret eden Şeyhun, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Çinliler, geçen sene ilk 7 ayda toplam tax free alışverişten yüzde 20’lik pay alırken, bu sene yüzde 22’ye geldiler ve yüzde 85’lik büyüme gösteriyorlar. Avrupa’da yapılan tax free alışverişlerin yüzde 40’dan fazlasını Çinliler yapıyor ve genelde lüks ve dünyaca bilinen markaları çok daha fazla tercih ediyorlar. Çinliler için ödeme sistemleri ve dijital cüzdanlar ile ödeme yapabilmek çok önemli. Türkiye’de de dijital ödeme sistemleri satış noktalarında artış gösterdikçe Çinlilerin harcama yapmaları daha da kolaylaşacak. Ekim ayı Çinliler için önemli bir ay ‘golden week’ adı verilen tatillerinde tüm perakende sektörünün beklentisi büyük olmalı.”

Körfez ülkelerinin alışverişlerinin toplam etkisinde biraz azalma olduğunu aktaran Şeyhun, geçen sene ilk 7 aya bakıldığında Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin toplam satışın yüzde 27’sini oluşturduğunu, bu sene ilk 7 ayda bu oranın yüzde 24 olarak gerçekleştiğini, halen toplam satışta bütün Körfez ülkeleri büyüme göstermeye devam ettiğini söyledi. (AA)

Devamını Oku
29 Tem
Tarafından: aktob 0 0

Temmuz Ayı Geleneksel AKTOB Buluşmasında Bakan Ersoy Sektörün Sorularını Yanıtladı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy AKTOB’un konuğu oldu. Bakan, Tanıtma Ajansı’nın kuruluş felsefesini turizmcilere yeniden anlattı.

Bakanı M.N Ersoy: “Zihniyet ve bakışı değiştirmek zamanıdır”
AKTOB Başkanı Dr. Yağcı: “Kurumların özgül ağırlığı önemlidir”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya’da Akdeniz Turistik Otelciler  ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Temmuz ayı Sektörle Buluşmalar toplantısının konuğu oldu.

Belek turizm bölgesindeki Ela Quality Hotel’deki yapılan toplantıda açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan yağcı, Türkiye ve dünyada turizm sektöründeki son gelişmeleri ve beklentileri değerlendirdi.

Türkiye turizmindeki her türlü gelişme ve değişimde kurum, dernek ve birliklerin önemine vurgu yapan Dr. Yağcı, “Hedeflerimiz büyük, yapacaklarımız fazla. Bu süreçte kurumların özgül ağılığı önemlidir. Eksiklerimiz de olacak ama bunları birlikte çözeceğiz. Ancak çözerken de gerçekçi öneriler sunmak ve bulmak zorundayız. Bu mantıkla Tanıtma Ajansı herkesin içinde olduğu, hepimizin işidir. Bir takım çalışmasıyla yürümek zorundayız”dedi.

Turizm Master Planı bu yıl açıklanacak

Dr. Yağcı’nın arkasından, sektöre değerlendirmelerde bulunan Bakan Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin 2023 turizm hedefi hatırlatarak “Eylül sonunda bir ‘turizm master planı’ açıklayacağız. Burada açıklanan hedeflere nasıl ulaşacağımızı; bölge, ürün, operasyon, tanıtım bazında detaylı bir şekilde açıklayacağız. Yapılanmayı da bu rakamlara ulaşmak için hazırlamamız gerekiyor” dedi.

Sıçramak için değişmesi gerekenler

Turizmde ciddi bir sıçrama gerektiğine işaret eden Bakan Ersoy, “Evet sayısal gelişim çok önemliydi. Bu yıl 51 milyon turist sayısını geçerek, bu niceliksel gelişmeye devam edeceğiz. Aama aynı zamanda ve birlikte niteliksel değişime de odaklanıyoruz. Bundan sonra gelir grubu yüksek turiste yönelmemiz gerekiyor. Fakat vurgulamak lazım ki, mevcut turist potansiyelimizden vazgeçmeyeceğiz. Bundan sonra nitelikli turisti öncelik hedefimize koyacağız.”dedi.

Tanıtma Ajansı, değişimin adımlarından biridir.
İlk adım; Zihniyet değişimi

Kazanılan şeylerden vazgeçmeden yeni hedeflere birlikte, tek vücut, tek ses olarak yürünmesi gerektiğinin altını çien Bakan Ersoy, “Her şeyden önce ‘zihniyeti’ değiştirmemiz gerekiyor. Çünkü bugüne kadar başta Antalya olmak üzere Türkiye turizminde arz odaklı turizm yaptık. Artık talep odaklı yaklaşıma geçmek, pazardaki ihtiyacı karşılamak durumundayız.” dedi.

İkinci adım; Bakış açısını değiştirmek

Değişimin ikinci ayağını ‘bakış açısı’ olarak açıklayan Bakan Ersoy, gelişen ve değişen turizm gelişim politikalarına, artık gelir odaklı bakılmasının şart olduğunu, eski alışkanlık olan maliyet odaklı bakışın da bırakılması gerektiğini vurguladı.

Bu aşamada sorulması geren sorunun; “Gecelik, kişibaşı ne kadar kazandık” gibi sorular olması gerektiğini de söyleyen Ersoy, İşte bu temel değişimlerin gereği olarak da Tanıtma Ajansını devreye sokuyoruz”dedi.

Üçüncü adım: Master Plan

Bu değişim sürecinde planlı olmanın son derece hayati olduğunu da vurgulayan Bakan Ersoy, “Artık günlük politikalardan uzaklaşıp uzun vadeli ve sürdürülebilir kalıcı politikalara geçilmesi gerek. Eylül sonunda açıklayacağımız turizm master planı da bu değişim ve planlamanın önemli ayağıdır”dedi.

Üçüncü adım: Markalaşma ve değerini bulma
Ve devlet de planın içinde

Tüm bakanlıklarla bu konuda birebir protokoller yapılacağını söyleyen Bakan Ersoy, bunlar tamamlanınca geriye dördüncü adımın yani markalaşmanın olacağına işaret ederek, “Eğer bir ürünü hak ettiği değere satmak istiyorsanız, markalaşmanız lazım. Ne kadar çok markalaşırsanız o kadar çok fiyatı yukarı çekebilirsiniz. Yani hem yoğun tanıtım yapacaksınız, hem de bunun sürdürülebilir, kesintisiz olması lazım. İşte Ajans da bunu yapacaktır.” dedi.

Başaranlardan daha farklı olmak zorundayız

Toplantıda, Turizm Geliştirme Ajansı ile ilgili eleştirileri de yanıtlayan Bakan Ersoy, dünyada turizm geliri yüksek ülkelerin tamamında bu tür ajansların olduğunu söyledi. Turizmi en iyi yapan ülkelerin global bir havayolu ile turizm geliştirme ajansına sahip olduklarına işaret eden Bakan Ersoy, nitelikli turiste ulaşmak için THY ile 70 noktaya uçuş başlattıklarını. 2023’te bunun 500 nokta olacağına vurgu yaparak, “Bunun yanında SunExpress Havayolları ile görüşüyoruz. Global havayolu sıkıntısını çözdük, geriye kalıyor Turizm Geliştirme Ajansı. Bu bizim icat ettiğimiz bir şey değil. İlk kez İtalyanlar 1919’da kurmuş. Önemli rakiplerimiz ise 30-35 yıl önce. Yani biz geride başladık, ama daha iyisini yamka zorundayız” dedi.

Her kesim planını yapsın, birleşsin ve üye versin

Turizm Geliştirme Ajansı’nın 15 kişilik yönetim kuruluna, 4’ünün kamu, 11 kişinin de özel sektör arasından seçileceğini kaydeden Bakan Ersoy, “Yönetim kurulu yılda en az 4 kez toplanacak. Tamamı profesyonellerden oluşan ve içinde hiçbir devlet memuru olmayacak bir icra kurulu, yıl boyunca uygulanacak tanıtım politikaları ve faaliyetlerinin tamamını hazırlayacak ve yönetim kurulunun onayıyla uygulamaya geçilecek.

Öte yandan, Ajans kaynaklarının kullanımında ortaya atılan  bazı ayrımcı yaklaşımlara karşı da açıklama yapan Bakan, “Doğu ve Güneydoğu özellikle turizmin çok az olduğu bölgelere pozitif ayrımcılık yapıyoruz, temsil veriyoruz. Bazen deniyor ki, herkes ödediği pay kadar buradan pay alsın. Oysa Türkiye’yi hala bir bütün olarak göremeyenler var. Artık farkına varmamız lazım. Bizim gerçekten vizyonumuzda, turizme bakış açımızda ciddi bir değişikliğe gitmemiz lazım. O yüzden böyle bir ajans var. Turizmi Türkiye’nin 81 iline yaymalıyız” dedi.

“Cansuyu” Bakanlık’tan

Bu yılki bütçenin büyük bölümünün Bakanlık kaynaklarıyla karşılanacağını aktaran Ersoy, “Bu seneki bütçelerinize sembolik yük getirecek. Ajans kuruldu, bir ekibin oluşturulması lazım. 1 Kasım’da tanıtıma başlanacak. Bekleyecek vaktimiz yok. O yüzden yasaya bir madde daha koyduk. Bir defaya mahsus olarak bakan yönetim kurulu üyelerini atıyor. Ne zamana kadar, seçilmiş yönetim kurulu üyeleri 1 Ocak 2020 itibarıyla göreve başlamış olacak. 5 aylık süre için bakan olarak ben geçici olarak atayacağım.”dedi.

Kararı özel sektör verecek

Bütçenin harcanmasıyla ilgili kararı devletin vermeyeceğine işaret eden Bakan Ersoy, “15 kişilik yönetim kurulu ezici çoğunluğu özel sektörden oluşturulmuş. Bu yönetim kurulunun onayladığı operasyonlar ve bütçeler doğrultusunda, tamamı profesyonellerden oluşan elemanlar tarafından harcanan bir şey. Yani burada paranın nereye harcanacağına devlet karar vermiyor, özel sektör kendinden toplanan parayı tanıtım için harcıyor” dedi.

Ersoy, cirodan toplanacak binde 7.5’luk payla ilgili de özel sektörün ödediği parayı vergiden düşebileceğini ve yaptığı hesaba göre de toplanacak bütçenin yaklaşık 150 milyon dolar olacağını söyledi.

Rakiplerin ortalama 100-150 milyon dolar arası turizm reklam bütçeleri ayırdığını dile getiren Bakan Ersoy, “İspanya alelacele karar aldı. 2020’de otellerden topluyor ve yüzde 35 artırma kararı aldı. İspanya attığımız adımları gözlemliyor ve hemen önlem alıyor. Biz 50 yıl geriden geliyoruz, trene son vagondan binmişiz ve çok az bütçeyle onları nasıl yakalayalım, en az onlar kadar harcama yapmalıyız, hatta daha fazla harcamalıyız ki ön vagonlara ilerleyelim. Bizim hedefimiz İspanya, Yunanistan’a giden gelir düzeyi yüksek turistler. O zaman biz en az onların reklam harcaması kadar, hatta daha fazlasını harcamalıyız” dedi.

Devamını Oku
16 Tem
Tarafından: aktob 0 0

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğü tarafından 2020 yılında katılım sağlanacak turizm fuarları açıklandı.

Listeye göre, 2020 Yılında T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 22 turizm fuarına katılım sağlanacak.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, fuar takvimine ilişkin yaptığı açıklamada ” 2019 yılında Türk turizmi, beklediğimiz gibi iyi bir veri artışı yakalamış durumda. 2020 beklentimiz de bu yükselişin devam edeceği yönünde. Fiyatlarımız da turizm kalitemiz ile paralel seviyeye kademeli olarak getiriliyor. Bu trendin devam etmesi çerçevesinde, turizm fuarları birebir ilişkilerin gelişmesi açısından hala önemini koruyor. Festivaller ile güçlendirilecek bu tanıtım kanallarının AKTOB olarak içinde yer almaya devam edeceğiz.” dedi.

2020 YILI TURİZM FUARLARI TAKVİMİ

Devamını Oku
10 Tem
Tarafından: aktob 0 0

ANTALYA’YA GELEN ZİYARETÇİ SAYISI GEÇTİĞİMİZ YILA GÖRE % 17 ARTTI

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından yayınlanan  turizm verilerine göre, yılın ilk 6 aylık döneminde geçen yıla göre % 17 artış kaydedildi.

Turizm verilerini değerlendiren AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI;  “Ana pazarlarımızda artış seyri devam ediyor. Avrupa Birliği ülkelerinin tamamında ivme yukarı seyirde. Avrupa’daki ana pazarlarımız Almanya %21, İngiltere’den ise % 23 oranında bir artış oldu.  Almanya pazar payı açısından hala istediğimiz düzeyde değil. Verilere göre milliyet payı % 17,18 . Bu oran,  Türk turizminin yükselmesinde büyük pay sahibi bir ülke için yeterli seviyede değil. Alman pazarına yönelik marketing çalışmaları daha etkin hale getirilmesi gerekiyor. Avrupa Pazarında en göze çarpan veriler İsveç ve Norveç’te görülüyor. Norveç’ten % 73 İsveç’ten ise % 32 oranında artış söz konusu. Uzun zamandır talep eğrisinin ters oranda seyrettiği Nordik ülkelerindeki bu önemli artışların devam edeceğini öngörüyoruz.

Rusya Federasyonu % 37 milliyet payı itibariyle en büyük pazarımız konumunda. 6 aylık turizm performansı pozitif seyirde devam ediyor. Geçtiğimiz yıla göre  ziyaretçi sayısı % 14 oranında artış gösterdi. Moskova dışında şehirlerden konulan seferlerin etkisi ile  bu artışların devam edeceğini öngörüyoruz.” dedi.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital