AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

13 May
Tarafından: aktob 0 0

Moskova 3. Türk Festivali Haziran’da

TÜROFED, TÜRSAB ve TTYD koordinasyonunda düzenlenen Türkiye Festivali’nin 3. yine Moskova’da Krasyana Presnya Parkı’nda yapılacak.

 

Organizasyon, konser, gösteri, yiyecek-içecek ikramları, kültürel etkinlikler, canlı performans etkinlikleri ile dolu olacak. Geçen sene, 100 binin üzerinde kişimin ziyaret ettiği festival  yine  Moskova’nın merkezinde bulunan park alanında gerçekleşecek. 2019 yılında da Türkiye’nin kültürel ve bölgesel değerlerinin yanı sıra Türk misafirperverliğini Rusya Federasyonu’na taşıyacak.

Devamını Oku
29 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda “Konaklama Sektörü Kendi Kaderini Tayin Edebilmeli.”

AKTOB Başkanı Dr.Yağcı: Tecrübeler unutulmamalı, çünkü geleceğimiz, yaptıklarımızdır…

 

AKTOB’un Sektörler Buluşmalar Toplantısı’nın Nisan ayı oturumu Antalya’da Limak Lara Otel’de gerçekleştirildi.

 

Toplantıya, AKTOB üyeleri ve turizm sektörü temsilcilerinin yanı sıra; Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, TÜROFED Başkanı Osman Ayık da katıldı.

Toplantıda konuşan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Dünya turizminin büyüdüğünü ve büyümeye devam ettiğini vurgulayarak, “Dünya turizmi yüzde 6 büyürken, Türkiye dünyadaki büyümeden daha hızlı, Antalyamız da istikrarlı bir gelişme gösteriyor”dedi.

Dünyadaki seyahatçi sayısının yakın zamanda 2 milyarı bulacağını söyleyen Dr.Yağcı, dünya hizmet ihracatında ve istihdamda büyük önemi olan turizmin gelecek 10 yılda 100 milyon yeni istihdam yaratacağını vurgulayarak, Türkiye’nın de bu gelişmede rolü olacağına işaret etti.

Türkiye turizminin 2018 ve 2019’daki durumunu verilerle gösteren Dr.Yağcı, “Ancak, turizm sektörü büyürken bu büyümeye hazırlıklı olmalıyız. Dünya nereye gidiyor, biz neredeyiz ve ne yapmalıyız ile ilgili planlarımız olmalı. Öte yandan nereden geldiğimizi, geçmişimizi ve tecrübelerimizi unutmamalıyız” dedi.

Dünyanın gündemi bizim de gündemimizdir

Türkiye turizmindeki büyümenin her anlamda önemli olduğunu verilerle ortaya koyan Dr.Yağcı dünyanın gündemi ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Öncelikle bilmeliyiz ki, bugün üç önemli gündem, yalnız ekonomik ve sosyal yaşamıdeğil, turizmi de şekillendiriyor. Bunlar; insan sağlığı ve güvenliği, krizlere karşı hazırlık ve sürdürülebilir gelişmedir. Bunlar aynı zamanda birbirine bağlı ve etkileyen gündemlerdir.

Diğer yandan ülkemiz için ortaya konan veriler de söylüyor; ekonomiye büyümeye katımız yüzde 16. Geçen sene 46 milyon turist ağırladık. 29 Milyar Dolar gelir elde ettik. Milyonlarca insana yaşam kapısıyız. Bu noktada; turizmde yaratılan her 10 değerden3’ü ila 5’i arasındaki büyüklüğü üreten Antalya’nın yeri çok önemli. Mesela, Antalyamız yabancı turist gecelemelerinde yüzde 65 gibi ağılığa sahip. 84 milyon gecelemenin önemli bir kısmı da yurtiçi pazardan sağlandı. 2018’de % 30 büyüyen ilimiz bu yıl da istikrarlı gelişiyor.

Tüm bunlar da gösteriyor ki, turizme bakışımız yapısal ve entegre olmalıdır.

Pazarlara bakarsak da bunu görürüz. ‘Rusya ve Almanya’nın büyümedeki katkısı çok. Bu yıl asıl büyümeyi Almanya pazarında bekliyoruz. Antalya olarak 2023 yılındaki hedefimiz 25 milyon turist 25 Milyar Dolar gelire ulaşmak hedefimiz var. Bu hedefi yakalamak için mevsimsellik gibi sorunlarımızı aşmalıyız.

İç pazar, sürdürülebilirliğin ayaklarındandır

Diğer yandan iç pazar bizim için çok önemli. Bizler iç pazarı her zaman destekledik. Ama ekonomik gerçekler de var. Günümüzde maliyet-fiyat dengesi açısından artışların makul görülmesi gerekiyor. Ve en önemlisi; iç pazarı özellikle dengeli ve sürdürülebilirlik açısından kilit pazar olarak görüyoruz.”

TÜROFED Başkanı Ayık: Kendi kaderini belirleyebilecek bir sektörüz

Sektörle Buluşmalar’da konuşan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ise sektörü daha ileriye götürecek çalışmaların önemi üzerinde durdu.

Stratejikse gerekenleri yapılacak

Turizmin elimizdeki en stratejik sektör olduğuna da vurgu yapan Ayık, “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın başında sektörün vizyoner isimlerinden Sayın Ersoy var. Bakanın atacağı adımlar sektörümüzün geleceğini şekillendirmede katkı yapacaktır. Zaten bizimle son derece yakın çalışıyor.”dedi.

Öte yandan gelişmenin unsurlarını analiz ederken içpazara özellikle vurgu yapan Ayık, “Türkiye turizmi için en önemli kaynak pazarlardan biri iç pazardır. Rekabet ettiğimiz ülkelerin iç pazar payı gibi seviyelere çıkmalıyız. İç pazarda 10 milyon turiste ulaşmamız lazım. Bu noktada okul tatillerinin bölgelere göre belirlenmesi gerekiyor. Sanırım önümüzdeki günlerde bu konuda da olumlu bir açıklama yapılacak” dedi.

Turizmcilerimizin emrinde olacağız

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizmcilerin emrinde olacağını söyledi.

Böcek: Yeni ve yeniler için birlikte çalışmaya hazırız

Toplantıda bir konuşmada bulunan Antalya’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de seçim sürecinin ardından kentin özellikle  turizm ve tarım gibi ana alanlarında birlikte çalışmanın önemine vurgu yaptı.

Kırsaldan, yerelden kalkınma konusunda tarım ve turizm sektörüyle işbirliği halinde olacaklarını belirten Başkan Böcek şunları söyledi:

“Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi ‘Hiç şüphesiz Antalya dünyanın en güzel şehridir” sözünü unutmadan Antalya’mızın geleceği ile ilgili çalışmalarımızı gerçekleştireceğiz. Antalya turizminin daha da geliştirilmesi konusunda Büyükşehir Belediyesi olarak yapılması gereken ne varsa sektör temsilcileri ile birlikte yapma gayreti içerisinde olacağız. Arıtmadan sosyal yaşama kadar sorunları biliyoruz. Bu birlik bilinci ve anlayışı içinde hemen çalışmaya başladık. Önceliği Kaleiçi’ne verdik. Hem görsel güzelleştirmeye, hem alt yapı çalışmalarıyla ilgili sezonda Büyükşehir Belediyesi olarak yapmamız gereken ne varsa daire başkanlarımıza talimatımızı verdik, çalışmalarımıza başladık. Bundan sonraki süreçte de turizmcilerimizle beraber Antalya’mızda yapılması gereken ne varsa yapacağız. Turizmcilerin emrinde olmaya çalışacağız; hep birlikte çalışacağız”

Akbalık: Birlik olursak çarpan katsayısı işlev kazanır

AKTOB toplantısının konuk konuşmacısı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, konseyin çalışmaları ve amaçları hakkında bilgiler verdi.

Akbalık, Biliyoruz ki Turizm; dizi – film endüstrisi, gastronomi, kültür sanat etkinlikleri gibi kavramlar ülkenin imajını ve algısını yukarı çeker. Bu da mal ihracatına destek sağlar. Gelişmiş ülkelerde bunun örnekleri görülmektedir. Günümüzde iletişim dili ve reklam anlayışının değişti. Bir şehrin turist çekebilmesi, bir ülkenin marka algısını artırması için o şehir ile ilgili iyi bir film senaryosu bile yeterli olabiliyor ve o ülkeyi çekim merkezine dönüştürebiliyor” dedi.

Dışa bağımlılığı azaltmak için Türk bayraklı tur operatörlerinin önemine dikkat çeken Ahmet Akbalık, desteklerin büyüme amacı doğrultusunda, stratejik olarak atılması gerekiyor.”dedi.

Diğer yandan turizmin çarpan etkisine de dikkat çeken Akbalık şöyle konuşu:

“Yabancı bir öğrencinin Türkiye’de eğitim alması, ailesinin ve yakınlarının ülkemize gelmesini ve ülkemize döviz bırakmalarını sağlıyor. Ayrıca mezun olan öğrenciler kendi ülkelerinde birer Türk elçisi gibi ülkemizi anlatıyorlar. Tabi bizler de onlara anlatacak güzel tecrübeler sunmak için çalışmalıyız. Sağlık ile ilgili gelen yabancı hastalar estetik, saç ekimi, diş vb konular ile ilgili hem çevre ülkelerdeki standartların üzerinde hizmet almakta hem de ülkemiz bu sektörlerden de gelir sağlamakta.

Bunların sağlanması açısından birliğimiz, hükümetin sektörel kararlarında ve bir takım süreçlerde etkin rol almaya çalışıyor.

 

Devamını Oku
08 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Yabancı Ziyaretçi Sayısında İlk 3 Ayda % 25 Artış Gösterdi

 

Antalya’da Gelen Ziyaretçi Sayıları Artmaya Devam Ediyor.

Antalya’nın ilk 3 ay turizm performansı pozitif ivmede devam ediyor. Gelen yabancı ziyaretçi sayıları tüm milliyetlerde ortalama % 25 artış gösterdi.

Ana pazarlarda, Almanya’da % 8, Rusya ‘da % 74, İngiltere’de ise % 58 oranında artış sağlanan Antalya’da son yıllarda büyük kan kaybettiği nordik pazarında önemli ölçüde artışlar oldu.

Antalya Havalimanı verilerine göre;

Norveç’te % 220

İsveç’te  % 738

Danimarka’da % 79 artış sağlandı.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; 3 aylık verilere yönelik yaptığı değerlendirmede; 3 aylık verilerin Antalya turizmi açısından;  “Özellikle Nordik ülkelerinden gelen talebin yükselmesi ve  Rusya’dan kış döneminde  ziyaretçi sayılarının önemli ölçüde artışı olmuştur. Her iki bölgeden önümüze gelen ödev, Nordik pazarına yönelik yoğun bir tanıtım kampanyası ve Rusya’nın kış döneminde farklı, cazip turizm arzı geliştirilmesidir.”  dedi.

Türkiye genelinde ise;

DHMİ’nin açıkladığı verilere göre, mart ayında havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 69 bin 568, dış hatlarda 43 bin 172 olmak üzere, toplam 112 bin 740 olarak gerçekleşti.

Mart ayında hava yolu yolcu sayısı iç hatlarda 8 milyon 371 bin, dış hatlarda ise 6 milyon 133 bin olarak gerçekleşti. Mart ayında direkt transit yolcularla toplam yolcu trafiği,14 milyon 545 bin olarak kayıtlara geçti.

Ocak-mart döneminde ise havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 193 bin 32, dış hatlarda 121 bin 634 olmak üzere toplamda 314 bin 577 oldu. Aynı dönemde iç hat yolcu trafiği 24 milyon 568 bin, dış hat yolcu trafiği ise 16 milyon 734 bin olmak üzere toplam 41 milyon 378 bin olarak gerçekleşti.

Devamını Oku
18 Mar
Tarafından: aktob 0 2

MITT Moskova Turizm Fuarı’ndan Olumlu Sinyaller Geldi

Türkiye’nin iki büyük pazarından biri olan Rusya’nın en önemli turizm fuarı MITT Moskova iyimser bir hava ile sonuçlandı. 12-14 Mart 2019 tarihleri arasında gerçekleşen fuarda, AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI ve AKTOB Yönetim kurulu üyeleri çalışmalarda bulundu.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI pazar ve fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede; ” Rusya Fed. Antalya ve Türkiye için en önemli kaynak pazarlarımızdan birisi. Bu yıl beklentimiz talebin artacağı yönünde, ancak büyük bir sıçrama beklemiyoruz.  Ancak orta ve uzun vadede beklentimiz bu pazardan oldukça fazla. Henüz Türkiye ve Antalya’ya gelmemiş büyük bir potansiyel var. Türk kökenli tur operatörlerinin bu pazardaki büyük gücü en önemli avantajlarımızdan. Bunun yanı sıra,  Antalya’ya yaz kış devam eden tarifeli seferlerin artırılması, pazarda sezonun uzamasına fayda sağlayacak. Rusya Fed.’dan kış dönemi için yeni konseptler, cazibenin artırılması yönünde çalışmalar yapıyoruz.” dedi.

Bu yılki MITT Moskova Fuarı’nda Türkiye standının 4’te 3 oranında küçüldüğü görüldü. Daha önce 1.200 metrekare alana yayılan Türkiye standı, bu yıl 300 metrekareye düşürüldü.

Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, Türkiye standını ziyaret ederek katılımcılarla görüştü.

Devamını Oku
25 Şub
Tarafından: aktob 0 2

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda THY’nin Antalya’ya Düzenlenen 13 Yeni Tarifeli Seferleri Hakkında Bilgi Verildi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin  (AKTOB) Şubat ayı buluşması Adalya Elite Resort Otel’de geniş katılımla gerçekleşti.  Bu ayki geleneksel buluşmanın konuk konuşmacısı, THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet Olmuştur oldu.  Ahmet Olmuştur yaptığı sunumda, THY ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan‘ Direkt Turizm Hamlesi’ protokolü kapsamında Antalya’ya açılan yeni frekanslar hakkında bilgi verdi.

AKTOB Buluşmalarında gelenekselleşen, Başkan Dr. Erkan YAĞCI tarafından,  Dünya, Türkiye ve Antalya turizm verileri ve değerlendirmeleri içeren sunum gerçekleştirildi.

Başkan YAĞCI yaptığı konuşmada; “ Antalya turizminin gelecek planlaması ve vizyonu THY’nin yeni seferleri ile taçlandırıldı, bu seferler stratejik önem taşıyan bir hamle oldu. Turizm Bakanlığımızın bu kapsamda THY ile yaptığı protokol ile  bu frekansların açılması nitelikli turizm hedefimizin en önemli yatırımı oldu.  Bu frekanslar, turist sayısında nitelik ve niceliğin gelişmesine önemli bir ivme kazandıracaktır.

Turizm verilerine bakarsak;  2018 yılında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 46 milyon, turizm geliri ise 30 milyar seviyesinde gerçekleşti. Bu ziyaretlerde gecelemelere bakıldığında geceleme sayısı açısından Türk turizminin lokomotifinin Antalya olduğunu görebiliyoruz.Son verilerde Türkiye genelinde Antalya Bölgesi’nin payı % 60 seviyesindedir. Antalya’ya bu nedenle turizmin başkenti diyoruz. Yakaladığımız hizmet kalitesi ile yakın zamanda Avrupa turizminin de başkenti olacağına inanıyoruz.

Antalya markasının deniz, kum, güneş üçlemesinin yanında, kültürel değerlerinin de öne çıkması bakımından, Antalya Valiliğimiz öncülüğünde Antalya’da bulunan tarihi değerlerimizin tanınması ve ziyaret edilmesi konusunda çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl ilk defa Perge yılı olarak başlatılan çalışmalarımızı bu yıl 2019 Antalya’da Aspendos yılı konseptinde sürdüreceğiz. Her kesimin bu projeyi sahiplenmesi gerekiyor. Sezon açılışımızı da Aspendos Antik Tiyatro’da gerçekleşecek. “ dedi.

AKTOB Buluşması’na konuk konuşmacı olarak katılan THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet OLMUŞTUR ; “THY şu anda 120 ülkeye ticari operasyon sürdürüyor. Tabii bu denli fazla frekansa operasyonu olan havayolumuzu, Türk turizminin güzide kenti Antalya’ya, 2019 yılında direk olarak 13 uçuş noktasına haftada 41 seferimiz gerçekleşecek, bunun yanına yeni ilave seferler konusunda çalışmalar yapıyoruz.  Türk turizmi bu güne kadar, ülkenin batısındaki ülkelerden turist çeken bir destinasyon konumundaydı. Bu seferler tüm yönlere yönelik pazar yelpazesini genişletecek.  Özellikle Körfez Ülkeleri’nden yüksek gelirli ziyaretçiyi çekecektir.  Bu yeni seferler yaz kış devam edecek, 120 ülkeye  seferleri olan bir hava yolu olmamız nedeni ile gittiğimiz her noktada, Türkiye ve Antalya’yı tanıtan çalışmaların da içinde bulunma şansımız oluyor. Bu çalışmaları yeni rotalarla genişleteceğiz.”  Dedi.

 

Antalya Valisi Münir KARALOĞLU; “ AKTOB’un şubat ayı toplantısında .T.C. Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet ERSOY’un katılımı ile gerçekleştirmiştik. Sayın bakanımızın nitelikli turizm hedefinde otel sahiplerine uyarısı, otel müdürüne doluluk oranı değil, yatak başına ne kadar kazanıldı diye sorulması ‘ önermesine tamamıyla katılıyoruz. Bu konuda, bir destinasyonun turizm gelişmesinin en önemli aracı ulaşım ve direk ulaşılabilir ziyaretçilerin hem sayısı hem de gelirini büyük oranda artıracaktır.

THY’nin yeni açtığı hatları önümüzdeki seneye iki kata çıkartmalıyız. Bu hatların sürdürülebilmesi için hem otelcinin hem acentecinin bu uçuşları sürdürecek, uçakları dolu getirip götürmesi için desteklenmesi büyük önem arz ediyor.

2018 yılı iyi bir yıl olarak geçti. 2019 yılı için de beklentimiz yüksek ve yeni rekorlar elde etmeyi bekliyoruz. Bir diğer önemli konu da turizmin pek çok kesiminin bir araya geldiği bu yemekte tüm konukların, 2019 Antalya’da Aspendos Yılını destekleyecek çalışmalara katılmalarını, kendi tanıtım çalışmaları içerisinde bu antik şehrimizin de tanıtımına katkıda bulunmaları konusunda hassas davranmalarını bekliyorum.” Dedi.

No Images found.

Devamını Oku
28 Oca
Tarafından: aktob 0 0

2016 yılında ilki gerçekleştirilen “Türkiye’de Otelciliğin Önderleri Bienali” etkinliğinin ikincisi 12 Şubat 2019, Salı günü gerçekleşecek.

“Mehmet Kemal Dedeman ve Dedeman Hotels & Resort Sergisi” ile açılacak olan etkinlik, konusu “Değişen Dünyamızda Otelciliğin Geleceği” temalı bir panelle devam edecek, kampüste bulunan “L’atelier Bleu restoran”ında verilecek bir resepsiyon ile son bulacak.

12 Şubat 2019,  Salı günü başlayacak organizasyon ücretsiz olarak izlenebilecek.

Organizasyon daveti

 

 

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

2019 Yılının İlk AKTOB Buluşması T.C. KTB Mehmet ERSOY ve Geniş Bir Katılımla Yapıldı

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB Başkanı Dr. Yağcı: “Önümüz açık, yönetebiliriz”

 

Sektörle buluşmalar toplantısının açılış konuşmasını yapan AKTOB başkanı Dr. Erkan Yağcı, Türkiye’nin 2018 yılında dünya ortalamasının üzerinde bir oranla yüzde 20 büyüme gerçekleştirdiğini belirtti.

Sektörün geleceğinin açık olduğuna işaret eden Dr. Yağcı, özellikle konaklama sektörünün tazelenen iş yapma güveni ile; fiyatlar, tanıtım, maliyetler gibi ana konularda daha kendine güvenen kararlar almalarının, daha mümkün olduğuna işaret etti.

 

Dr. Yağcı, artık otellerin özellikle fiyat pazarlıklarında yönetilen değil daha fazla yönetebilir konuma gelmeleri gerektiğinin de altını çizdi.

Dr. Yağcı, Türkiye’nin dünyada en çok ziyaret edilen ülke sıralamasında altıncı olduğunu, turist sayısındaki başarısını gelirde yakalayamadığını, bu alanda ilk 10’a girilemediğini anlattı. Başkan Yağcı, dünyadaki kişi başı turist harcama ortalaması 1000 dolar iken, Türkiye’de bu rakamın 681 dolar olduğunu kaydetti

 

Dünyada 1,3 milyar olan turist sayısının 2030’da 2 milyara çıkacağını kaydeden Yağcı, tahmine göre 2018’de ise Türkiye’nin 40 milyonu yabancı, 6 milyonu da yurt dışında yaşayan vatandaşlar olmak üzere toplamda 46 milyon civarında turist sayısına ulaşacağını söyledi.

Antalya’nın 13 milyon 642 bin turist sayısını yakaladığını belirten Yağcı, “En iyi yıl oldu, çok büyük bir başarı. Antalya, Paris ve Londra’dan sonra Avrupa’da en fazla ziyaret edilen üçüncü şehir oldu” dedi.

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB’un Barut Lara Hotel’de gerçekleşen sektörle buluşmalar toplantısında konuşan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, istikrarlı gelişme için kalıcı ve sürdürülebilir politikalara ihtiyaç olduğunu vurguladı.

 

Kalıcı ve istikrarlı politikaların; Turizm Geliştirme Fonu ve doğrudan tarifeli havayolu bağlantısı ile başladığını da söyleyen Bakan, en önemli davranışın; eski alışkanlıkları bırakarak, değişime açık ve istekli olmak olacağına işaret etti.

2018’in ardından, 2019 erken verilerinin de oldukça iyi olduğunu belirten Mehmet Nuri Ersoy, “Erken rezervasyon rakamları çok ciddi yükselişte. Belki pazar paylarında değişiklik olacak ama 2018’dekine benzer büyümeyi 2019’da da yakalayacağız.” Dedi.

Büyümeden kaynaklanan sorunlar: havayolu ve altyapı

Hızlı büyüme sürecinde en önemli konunun kapasite sorunu olacağını yineleyen Bakan Ersoy, “Burada da alt yapı öne çıkıyor. Mesela Antalya havalimanında işletmeci olası kapasite sorununa karşı hemen yatırıma başladı. Yani 2019’da kendini hissettiren kapasite artışına hazırlanıyorlar. Muhtemelen, 2019 yaz sezonunda havalimanında ciddi bir sıkıntı yaşamayacağız.” Dedi.

 

Altyapı alanında arıtmaların da önemli olduğuna işaret eden Ersoy,  özetle şunları söyledi:

“Göreve gelir gelmez ilk ilgilendiğim konu bu oldu. Sektör, belediye ve bakanlık olarak bir çalışma programı başlattık. İlk protokolü de Belek bölgesinde bu hafta hayata geçiriyoruz. Ardından Kemer’de çalışma başlatacağız. Bunu tüm kıyı kentlerimize yaymayı planlıyoruz. Side, Alanya ve Ege Bölgesine doğru tüm turizm şehirlerinin alt yapılarını, hem yenileyeceğiz hem de arttıracağız”

Niteliğe doğru adım attık

Turizm çevrelerinde gelirin daha çok konuşulmaya başlandığını belirten Bakan Ersoy, “Otelinizi gezerken müdürünüze ‘bugün gecelik gelirimiz ne oldu’ diye sorun. Patronların eski bir hastalığıdır, ‘bugün doluluğumuz kaç’ diye sormak. Doluluğun kaç olduğu ise sorulacak ikinci sorudur. Yani artık turizmde nicelikten niteliğe geçmemiz gerekiyor” Dedi.

 

Değişime hazırız

Türkiye’nin değişim sürecinde yeni görevlerine de değinen Ersoy, şunları söyledi:

 

“Geçmişte yapılanlar yanlış mıydı? Hayır. Biz turizm trenine maalesef geç bindik. Yavaş yavaş ilerliyoruz. Jeopolitik konumumuz da bazen bizi; iki ileri bir geri götürebiliyor.
Ama Türkiye olarak turizmde bizden ilerideki ülkeleri hedef almalıyız. İlk önce onları yakalamalı sonra da onları geçmeliyiz. Türk insanı olarak hem çok hırslı hem de çok çalışkanız. Ancak hırsı da bazen karıştırıyoruz.

Yatırımcı arkadaşlarımda bunu görüyorum. Büyük otel yatırımcısı olmayı çok fazla otel yatağına sahip olmak olarak algılıyoruz. Aslında doğrusu bu değil.

Başarı, işimizi doğru yapmayı getirir. Çok fazla yatağınızın olması sizi başarılı bir turizmci yapmaz. Önemli olan turizmi doğru yapmak lazım. Bu nedenle nitelikli turiste konsantre olmalıyız.”

Nitelikli turiste nasıl ulaşacağız?

Nitelikli turiste ulaşmanın kolay olmadığını, çok detaylı çalışma gerektirdiğini söyleyen Bakan, “Beş yıllık bir programla başarırsak, çok önemli olayın altından kalkmış olacağız. Öte yandan hepinizde gerekli cesaret oluştu. Fiyatlarınızı yükselteceksiniz. Ancak sadece fiyat arttırmakla olmuyor. Fiyat arttırabilmek için konseptleriniz bir şeyler ilave etmeniz, fiziki ortamınıza ilaveler yapmanız lazım. ‘Kazandığım parayı da buralara yatırırsam elimde ne kalır’ diye soranlar olabilir. Elinizde hiçbir şey kalmasa bile, ki kalır, en azından daha yüksek ortalama fiyata satarsınız otelinizi.” Dedi

Bu süreçte ikinci önemli konunun “nitelikli personel” olduğuna işaret eden Bakan Ersoy şunları söyledi:

“Bazı otellere bakıyorum, oda başına personel 0,6 seviyesinde. Bu personel sayısıyla nitelikli turizm yapmak imkansız. Hedef, Antalya’da oda başına en az 1 personel olmalı.

Diğer yandan personelin hem çalışma ve yaşam koşullarını (lojman vsr) iyileştirmek hem de onu sektörde tutmamız gerekiyor. Sonuç olarak yılda 2-3 ay askıya aldığınız personel, sektör değiştirme ihtiyacı duyuyor. Bu da turizmde karşılaştığımız en büyük sıkıntılardan biri.”

 

Eğitimle başladık

Nitelikli personel çalışmalarına eğitimle başladıklarını belirten Bakan Ersoy, “MEB ile yapılan protokol ile 76 turizm meslek lisesinin 11 tanesini otel gruplarıyla bağladık Meslek liseleri kolej statüsüne geliyor ve burada okuyan öğrenciler 3 tane yabancı dil öğrenecek. Bu okulların müfredatları değiştirilecek. İngilizce ve Rusça zorunlu bir tane yabancı dil de seçmeli olacak.” Dedi.

 

Sektörden de yoğun istek geldiğine dikkat çeken Bakan şöyle devam etti:

“Şu ana kadar programa 30 otel başvurdu. Bu yıl uygulamadan doğacak eksikleri görüp, düzelterek önümüzdeki yıl hedefimizi ihtiyaç kadar arttıracağız. Program sadece turizm meslek liseleri ile sınırlı değil. İhtiyaç varsa diğer meslek liseleri ile de benzer çalışma yapacağız. Bu program otelleri; otel yöneticileri eğitimi ve yetiştirilmesi ile eğitimin otellerde uygulamalı olarak deven etmesi ile sezonluk personel ihtiyacının karşılanması konularında destekleyecektir. Bizim öngörümüze göre 4-5 yıl içinde 100-150 bin personel bu şekilde istihdam edilecek”

Sürdürülebilir olmalı

 

“THY ile yapılan protokol çerçevesinde yapılacak kış uçuşları ile ilgili, kışın açık otellerle toplantı yapacağım. Bu iş otelci, bakanlık ve THY iş birliği ile olacak. Kimse kimseyi tek başına bırakmamalı”diyen Ersoy, bu uçuşların çıkış noktalarında çok ciddi tanıtımlar yapıldığına işaret etti.

 

Yapılacak ve yapılmakta olanların, “sürdürülebilir” olması gerektiğini bu yüzden de “Turizm Geliştirme Fonu”’nun 2019’da hayata geçeceğini dile getiren Bakan Ersoy, devamında şöyle dedi:

 

“Dünyada en gelişmiş 10 turizm ülkesinin 7’sinde bu tarz bir fon var. Başarının ardındaki sır bu. Bu konuda bazen “fon güzel ama otelcinin ödeyeceği pay yüksek, ne yaparsa devlet yapsın biz de ondan nemalanalım” gibi eleştiriler, yaklaşımlar duyuyorum. Böyle de olur ama sonuçlarını çok geç alırız. Vakit kaybedelim diyorsanız, küçük hesaplar peşinde koşalım diyorsanız, inanın ne benim bakanlığımda görünür, ne de bizim torunlarımız bunu görür.

 

Bazı rakiplerden geriyiz ama sadece bazı şeyleri hatalı yapıyoruz da ondan. Bunları süratle düzeltmemiz lazım. En büyük hatamız da geçmişten gelen alışkanlıklarımız. Öte yandan nitelikli turist maliyet odaklı olmaz, gelir odaklı olur. Yani yüzde 1’in hesabını yaparak yüzde 50 gelir artışı sağlayamazsınız. Biz iddialı bir hedef koyduk. 5 yıl içinde hem turist başına harcamayı 1000 dolara getireceğiz hem de turist sayısını arttırmaya devam edeceğiz.”

 

 

 

Devamını Oku
07 Oca
Tarafından: aktob 0 1

Hollanda Vakantiebeurs Turizm Fuarı 9 Ocak’ta Başlıyor

Hollanda’nın Utrecht şehrinde 09-13-2019 tarihleri arasında gerçekleşecek Vakantiebeurs Turizm Fuarı’nda AKTOB Antalya ve üye otellerin tanıtımını yapmak üzere yer alacak.

Turizm fuarı ve Hollanda Pazarı’na ilişkin değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI,

“Utrecht Vakantiebeurs Turizm Fuarı Avrupa Pazarı’na yönelik sinyallerin alınabildiği ilk büyük fuar olması açısından büyük önem taşıyor.

Hollanda, ekonomik ve siyasi güç anlamında Avrupa Birliği ülkeleri arasında yüzyıllar boyunca çok önemli bir rol oynamıştır. Cari fiyatlarla GSYH bakımından, dünyanın en büyük 17. Büyük ekonomisine sahip olup, kişi başına düşen milli gelir sıralamasında ise 14. sırada yer alıyor. Almanya, ABD, Birleşik Krallık, ve Fransa’nın ardından dünyanın 5. En büyük outbound turizm pazarı. Bu nedenle çok önemsediğimiz bir pazar. Bu fuarda  bu pazara yönelik bakanlığımızla olası çalışmalarımızı da gözden geçireceğiz.” dedi.

Devamını Oku
05 Ara
Tarafından: aktob 0 0

8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

28-29 Kasım 2018 tarihleri arasında gerçekleşen 8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi, turizm ve ilintili sektör temsilcilerinin yoğun ilgi ve katılımıyla gerçekleşti.

“Turizmin geleceği, geleceğin turizmi” ana başlığı altında çeşitli başlıklar da oturumlarla gerçekleşen kongre basında da geniş yankı buldu.

Devamını Oku
24 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda 2019’a Yönelik İlk Veriler

Geleneksel AKTOB yemekli buluşmaları sektörün nabzını tutmaya devam ediyor.

Her ay Antalya’nın farklı bölge ve otellerinde düzenlenen yemeğe, AKTOB üye oteller, turizm sektörünün tün alanlarından kurum ve kuruluş temsilcileri, finans ve konaklama sektörü tedarikçi firma temsilcileri davet ediliyor.

Ekim ayı toplantısı 23 Ekimde Side -Manavgat Bölgesi’nde bulunan Melas Resort Otel’de gerçekleşti.  İlginin büyük olduğu yemekli toplantıya, T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Nadir ALPASLAN, RTK & QTA Grup Başkanı Thomas BÖSL,  Öger Tours Genel Müdürü Songül ROSATİ de katılım sağladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, dünya turizminin büyümeye devam ettiğini söyledi. Dünyadaki toplam turizm hareketinin yüzde 50’sinin Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa’da gerçekleştiğine dikkat çeken Yağcı, ‘’Avrupa’daki turizm hareketinin yüzde 50’si ise bizim faaliyet alanımız olan deniz, kum, güneş odaklı gerçekleşiyor.’’ dedi.

Türkiye’nin 2018 yılında 43-44 milyon civarında turist ağırlayacağını kaydeden Yağcı,’’2017 yılında en turist alan ülkeler sıralamasında 8. sırada yer alan Türkiye, 2018 yılında yeniden 6. sıraya yükselecek. Ancak gelirler söz konusu olduğunda biz ilk 10’da yokuz. Turist başına harcama İspanya’da 832, Türkiye’de 681 dolar. Son günlerde Türkiye turizmi ile ilgili nicelik-nitelik tartışması yapılıyor. Biz turizmin hem nitelik hem de nicelik açısından büyümesi gerektiğini söylüyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin ana kaynak pazarlarının Rusya ve Almanya olduğunu ifade eden Erkan Yağcı, ‘’Bizim yeni pazar ana pazar oluşturmamız gerekiyor ve buna en yakın ülke şu anda İngiltere.’’ dedi.

Antalya turizminin ekim ayında yüzde 40, kümülatifte ise yüzde 30 büyüdüğünü açıklayan Erkan Yağcı, ‘’Talep son derece iyi durumda ve Antalya bu yıl tarihinin en iyi yılını yaşayacak. Yüksek sezonda Antalya’daki doluluklar İspanya’yı geçmiş durumda. Türkiye’nin turizmdeki büyümesi, ve talebin yeniden Türkiye’ye dönmesi İspanya’daki büyümeyi durdurdu. Bu tablo, 2019 ve 2020’de de devam edecek. Turizm sektörü, gelecek vaat eden, sürdürülebilir olarak büyüyen bir sektör. Türkiye’ye dönük talep ciddi anlamda büyüdü. Talep artışı bu şekilde devam ederse, sıkıntı yaşamamak için altyapı yatırımlarına ağırlık vermek gerekiyor. ’’ şeklinde konuştu.

”SENE SONUNA KADAR ANTALYA 13-14 MİLYON YABANCI TURİST AĞIRLAR”

Türkiye’nin turizm gelirleri de artıyor. Turizm gelirimiz yüzde 30, turist sayımız yüzde 24 artmış durumda. Gelecelememiz de artıyor. Talebin geri döndüğü güzel bir dönem yaşıyoruz. Antalya ekin itibariyle 12.5 milyon yabancı yolcu sayısına ulaştı. Sene sonunda ise 13-14 milyon yabancı turist ağırlamış olacağız. Antalya 2018 yılında dünyada en fazla ziyaretçi alan 6. veya 7. destinasyon durumuna gelecek.’’ dedi.

”MISIR’IN AÇILMASI TÜRKİYE’Yİ OLUMSUZ ETKİLEMEZ”

Mısır destinasyonunun Rusya pazarına açılmasının Türkiye’yi nasıl etkileyeceği konusunda da değerlendirme yapan Erkan Yağcı, ‘’Rusya pazarının Mısır’a açılması Rusya turizm pazarının sürdürülebilirliği açısından önemli. Mısır’ın açılması Antalya’yı olumsuz etkilemez. Tersine Antalya turizmini daha nitelikli hale gelmesine destek olur.

NADİR ALPARSLAN: TÜRKİYE’Yİ TURİZMDE İLK 3’E SOKMAK İSTİYOUZ”

Toplantıda, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan da bir konuşma yaptı. Turizimin Türkiye için son derece önemli bir sektör olduğuna dikkat çeken Alparslan, ‘’Turizm ülkemiz açısından son derece stratejik ve değerli bir sektör. Konjonktürel olarak, hem döviz geliri hem de istihdam açısından da çok değerli. Bakanımız sektörün içinden gelen bir isim. Sorunları ve yapılması gerekenleri, Türkiye’nin turizm vizyonunun ne olması gerektiğini bilen bir isim. Sektörle el ele vererek Türkiye’yi dünya turizminde ilk 3’e sokmak içn çalışıyoruz. Doğru stratejilerle hareket edilmesi durumunda, Türkiye’nin dünya turizminde ilk 3’e girmesinin önünde bir engel yok.’’ dedi.

THOMAS BÖSL: TÜRKİYE REZERVASYONLARINDA YÜZDE 181 ARTIŞ VAR

QTA-RTK’nın başkanı Thomas Bösl, ise Almanya’da Türkiye’ye dönük talepte ciddi bir artış olduğuna dikkat çekti. Erken rezervasyonlarda İspanya2nın ekside olduğunu belirten Bösl, Türkiye’ye dönük erken rezervasyonlarda yüzde 181 artış olduğunu açıkladı.

ROSATİ: SENEYE DAHA İYİ BİR SEZON YAŞAYACAĞIZ

Öger Tours Genel Müdürü Songül-Göktaş Rosati ise, ‘’Bu sene Almanya’da çok güzel bir sezon geçirdik. Türkiye sizlerle beraber olması gereken yere gelecek. Seneye çok daha iyi bir sezon yaşayacağız.’’ şeklinde konuştu.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital