AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

06 Tem
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; Antalya Haziran Ayında 2014 Yılını Aştı

Antalya  “Haziran ayı havalimanı giriş verilerine baktığımızda, kaynak pazarlarımızdan olan Rusya’daki geliş sayısı geçen yıla kıyasla %29 büyüme gerçekleştirdi. Diğer bir kaynak pazarımız olan Almanya ise 2017 yılına göre %24 büyümüştür.

Genel olarak sadece Haziran ayında Rusya, Ukrayna, İngiltere, Polonya Beyaz Rusya, Romanya, Çek Cumhuriyeti , Moldova , Macaristan , Kosova , Sırbistan ve Slovakya dan gelen turist sayıları 2014 yılını geçmiş durumdadır.

Bunun yanısıra,  Almanya, Kazakistan, Hollanda, Belçika, Danimarka, Norveç, İsveç ve Finlandiya pazarları 2017 yılına kıyasla büyüme gerçekleşmiş, 2014 yılı rakamlarına henüz ulaşılmamıştır.

Özetle, Haziran ayı genelinde Antalya’ya gelen yabancı turist sayısı 2017 yılına göre %34 artmış; 2014 ve 2015 yılını geçip, en iyi Haziran ayını yakalamış bulunmaktayız.

“Ocak-Haziran 2018 yılı verilerine baktığımızda Antalya’ya gelen turist sayısı 4.885.835 olup 2017 yılına göre %40, 2015 yılına göre %14 ve 2014 yılına göre %4 artmıştır”.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı (AKTOB) Erkan Yağcı; Antalya Haziran ayı verileri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Erkan Yağcı; “Antalya’ya ziyaretçi gönderen ülkeler  arasında Rusya geçen yıl ki rekor büyümesini bu yıl da devam ettirmektedir. 6 aylık dönemde Rusya pazarındaki büyümemiz %39 oranındadır. Bu dönemde önemli bir büyüme oranını yakalamış bulunmaktayız. Haziran ayı için konuşacak olursak rakamlar; en iyi yılımız olan 2014 yılını aşarak en yüksek sayıya ulaşmıştır. Bu yükselişin sene sonuna kadar devam edeceğini öngörmekteyiz.  Fakat bu büyümeyi sürdürülebilir kılmamız için bilhassa hizmet kalitemizden ödün vermeden, gelen misafirlerimizin memnuniyetini mutlaka sağlamalıyız. Bu denli yüksek bir büyüme bizi rehavete sürüklememeli, aksine perçinleyerek gerek misafir memnuniyetini gerekse ülke turizminin tanıtımını üst seviyelere çıkartmalıyız. Özellikle yakın dönemde 2019 ve 2020 yılının planlanmasında, mutlaka kamu ve özel sektör  “ortak aklı” oluşturarak turizm sektörünü dünyada ilk 5 ‘e taşıyacak stratejileri, politikaları ve projeleri hayata geçirmelidir.

Ayrıca,  Antalya’nın Türkiye turizm büyümesinde öncü rol aldığını ifade etmek isterim.

 

Devamını Oku
22 Haz
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB YEMEĞİNDE TURİZM SEKTÖRÜNE BÜYÜK UMUT

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Barut Hotels Lara’da düzenlenen geleneksel öğle yemeğinde açılış konuşması yapan başkan Dr. Erkan Yağcı krizden bu yana yaşanan gelişmeyi ve yapılması gereken yenilikleri anlattı

Yalnız büyümedik güven de geldi

2017 yılında dünya turizminde ve Akdeniz’de sağlanan % 7’lik büyümenin en büyük katkısının, % 25’i aşan yüksek gelişimle Türkiye’den geldiğini vurgulayan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı “Bu gelişme ile birlikte, yakın geçmişte bazı istenmeyen olaylar nedeniyle güç kaybeden güvenli ülke algısını da geri kazanmaya başladığımızı gözlemliyoruz.”dedi.

Trend sürecek

“2017 yılı toparlanma, 2018 yılı ise iyileşme yılımız oldu” diyen Dr.Yağcı, şöyle devam etti: “2018 yılının 5 ayında Antalya’da yaklaşık 3 milyona yakın turist ağırladık. Bu % 45 gelişme yaşandığını ve mayıs ayı rekorunu da kırmış olduğumuzu gösteriyor. Ramazan Bayramı ile hem erken rezervasyon hem de son dakika satışlarında artışlar oldu. Bu talebin sezon boyunca da aynı ivmeyle devam edeceğini öngörüyoruz.”

Antalya’da Rusya pazarının, geçen yılki büyümesine devam ettiğini, Almanya’nın da canlanmaya başladığını söyleyen Dr.Yağcı, “2018 yılı 5 aylık dönemde Rusya pazarındaki büyümemiz % 40’ın üzerinde. Bu trendin sene sonuna kadar devam edeceğini de öngörmekteyiz. Diğer önemli kaynak pazarımız olan Almanya’da ise geçen yıla kıyasla %51 oranında büyüme gerçekleşti; fakat henüz en iyi yılımız olan 2015 yılı rakamlarına ulaşılmadı.”dedi

Rolümüzü biliyoruz

Sektörün dönüşümüne, gelişimine katkı sağlamak için çalışmaya devam ettiklerini, hedefleri yüksek tuttuklarını ve ulaşmak için tüm meslektaşlarla birlikte çalıştıklarının altını çizen Dr. Yağcı, “Antalya’da turizm gelişiyorsa, Türkiye’de turizm gelişiyordur. Antalyasız bir turizm olmaz.

Devletimizden ve saygıdeğer Cumhurbaşkanımızdan,  Saygıdeğer Bakanımızdan aldığımız destekle Antalya, Türkiye turizm büyümesinin ortalamasını yükselten bir büyüme gerçekleştirmiş ve Türkiye turizminin büyümesinde itici bir güç olmuştur.

Antalya ev sahipliğinde gerçekleştirilen uluslararası zirveler ile ülkemizin ve şehrimizin tanıtımlarına büyük ölçüde destek sağlanmıştır. Bilindiği gibi dünya liderlerini bir araya getiren G20 Zirvesi, 2015 yılının kasım ayında  Türkiye’nin ev sahipliğinde Antalya’da gerçekleşti.

Bunun yanı sıra Saygıdeğer Dışişleri Bakanımız Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun katkıları ve katılımları ile Antalya’ da Mayıs 2015 yılında gerçekleşen Nato Dışişleri Zirvesi ile Antalya dünya basını önünde bir kez daha geniş yer bulmuş, ülkemizin tanıtımına katkı sağlamıştır.

2018 yılı her ne kadar turist sayısı bakımından ciddi bir büyüme trendine geçmiş olsa da esas büyümemiz hem kişi sayısı hem gelir bakımından 2019 ve 2020 yılı olacağına inanıyoruz.

Büyüme istikrar kazanacak

Krizin aşılmasının ardından yapmamız gerekenlerin başında gelirlerin artırılması olduğunu vurgu yapan Dr.Yağcı, “Gelir artışının da kalıcı olması dengeli büyümenin bir şartıdır”dedi.

Zor zamanların sorunları zamanla aşılır

Sektörün kalifiye personel vb. sıkıntıları olduğunu da dile getiren Dr.Yağcı şunları ifade etti: Fakat hayatın her alanında olduğu gibi, büyüyen ve gelişen bir sektörde belli dönemlerde sorunlar olacaktır. Bu normal bir durumdur. Esas önemli olan yaşananlara karşın bizlerin ne yapacağı ve nasıl hareket edeceğidir.

Turizm sektörü 1984 yılı ve sonrasında 1. doğuş dönemini yaşamıştır. 2. büyüme dönemini 2003 yılı ve sonrasında yaşamıştır. 2016 yılı ve sonrasında sektörümüz 3. döneme, yeni döneme girmiştir.

Bu 3. dönemdeki hedefimiz Türkiye için 63 milyon turist, Antalya için 20 milyon turisti nasıl getireceğiz olmalıdır.”

Yapma gücümüz var

“3. dönem hedefimizi gerçekleştirecek bilgi birikimine, yatırım riski alma cesaretine ve bunu gerçekleştirecek, gururumuz yerli yatırımcılara sahibiz.”diyen Dr. Yağcı “Hedefe ulaşmak için gereken unsurlar ise; beraber çalışacak takım ruhuna, kamu-özel sektör işbirliğine, turizm bakanlığı ve sektörün tüm bileşenleri kapsayan çalışma modeline ve en önemlisi turizm vizyonu ve turizm bakış açısını sürekli kılacak politikayı devam ettirmektir.”dedi.

Bakan Çavuşoğlu: Gerekenleri yapınca güçleniyoruz

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliğinin (AKTOB) Barut Hotels Lara’da düzenlenen geleneksel öğle yemeğinde konuştu.

Sektörü yalnız seçimde değil her zaman ziyaret ettiklerini ve turizmin gelişmesi için özel sektörle birlikte çalıştıklarını vurgulayan Çavuşoğlu, “Çünkü Türkiye ne kadar güçlü olursa turizm sektörüne desteklerimiz de o kadar artacaktır.”dedi.

Ülke ekonomisi ve genel anlamda ülke istikrarlı olmasaydı Türkiye ne kadar güzel olursa olsun güvende olmadığı sürece turistlerin gelmeyeceğini, bunu 2016 krizinde yaşadıklarını ifade eden Çavuşoğlu, hükümetin turist sayısının artması için sadece alt yapıda değil, birçok alanda yoğun çaba sarf ettiğini belirtti.

Görevimiz diyalogdu, başardık

Antalya’da 2023 hedefinin 20 milyon olduğunu da belirten Bakan, “Bu hedefe ulaşacağımızı düşünüyorum. Bazen, bazı ülkelerle sorun yaşadık. Turist sayısında düşme oldu. Rusya ile uçak krizi. Bizim görevimiz de bunu aşmak, diyalogla çözmekti. Sabrettik, ilişkileri düzelttik. Bu sefer rekor artış oldu. Bu sene Rusya’dan gelen turist sayısında yine rekor artış var. Önümüzdeki yıllarda bu artış devam edecek.”dedi

Güven artınca imaj toplanıyor

Bakan Çavuşoğlu, İskandinavlı turistlerin Türkiye’ye dönmeye başladığını, bunun sebebinin de güvenli ülke imajının yeniden oturması olduğunu ifade etti. Türkiye’nin hiçbir zaman terörle yan yana anılmak istemediğini vurgulayan Çavuşoğlu, şunları kaydetti:

Krizden fayda da doğdu

2016 krizinin bazı faydaları olduğunu da vurgulayan Bakan, “O krizin şöyle bir faydası oldu. Rus turistler başka ülkelere, destinasyonlara gitti. O zaman Türkiye ile kıyaslama yaptı. Bu esasen Alman turistler için de geçerlidir. Türkiye’nin kıymetini gördüler”dedi.

Son aylarda Ruble’nin değer kaybının Türkiye’ye olumsuz yansımadığını da belirten Çavuşoğlu, yeni ve güçlenen pazarlara da vurgu yaparak şunları söyledi: “Buna rağmen Rusya’da rekor artış devam ediyor. Başka bir artış sağladığımız ülke Ukrayna’dır. İki senede yüzde 100 geliştik. Bunda pasaportsuz, kimlikle geçiş sağlamamız büyük bir rol oynadı. İki sene önce 700 olan turist sayısı, 2017 yılı itibarıyla 1 milyon 400 bin oldu.”

“Tüm zorluklara, etrafımızdaki problemlere rağmen son 10 yılda, Avrupa’da çok ciddi krizler olmasına rağmen, Türkiye ekonomisi istikrarlı bir şekilde büyüdü, büyümeye devam ediyor.” diyen Çavuşoğlu, hükümetin turist sayısının artması için sadece alt yapıda değil, birçok alanda da yoğun çaba sarf ettiğini belirtti.

Yeni pazarlar ve yeni ürünler vurgusu

Turizmde gelişmekte olan pazarlara da işaret eden Bakan Çavuşoğlu, “Geçen seneye göre Türkiye’ye gelen Çinli turist sayısının ilk dört aya göre yüzde 98 arttı. Geçen yıl yaklaşık 300 bin Çinli turist geldi. Bu sene 700 bine çıkabilir. Çin’deki Türkiye Yılı’nın olumlu katkısı olacak”dedi.

Turizm geliri kadar sağlıktan kazanacağızTürkiye’nin sağlık ve medikal turizminde dünyada ikinci sıraya yükseldiğine işaret eden Çavuşoğlu, Antalya’nın da iki sene önce sağlık turizminde Türkiye’de beşinciyken şu anda ikinci sıraya yükseldiğini söyledi.

Türkiye’nin 2017’de sağlık/Medikal turizminden 7,5 milyar Dolar gelir elde ettiğine dikkat çeken Bakan Çavuşoğlu, şunları söyledi: “2023 yılında 50 milyon turist, 50 milyar Dolar gelir hedefledik. Şimdi ilk hedeflere göre arada 7-8 milyar Dolar’lık bir fark var. O da geçtiğimiz kriz döneminde oldu. Maalesef fiyatları düşürdük. Halen daha tur şirketleri otelcilerimizle oynuyor. Bu olmamalı. Yani bu kadar yatırım yapacaksınız, bu kadar istihdam sağlayacaksınız, sadece onlar para kazanacak. Biz onlara zaten her türlü desteği veriyoruz. Kazansın ama sizleri de mağdur etmesin. Bu farkı giderebiliriz. Ama sadece 2023 yılında 50 milyar dolar normal turizmden kazandığımız paranın dışında sağlık turizminden de 50 milyar dolar kazanacağız. Toplam turizm geliri sağlık turizmiyle birlikte 100 milyar dolara yükselmiş olacak”

Yatırımlar devam ediyor

Antalya’ya havadan, karadan, denizden ulaşım kolaylığı için yapılan yatırımlardan da bahseden Mevlüt Çavuşoğlu, Antalya Havalimanı’nın kapasitesinin genişletilmesi ve Gazipaşa-Alanya Havalimanı yatırımlarının ardından üçüncü havalimanı için Batı Antalya Havalimanı projesinin onaylandığını, 2022 yılına kadar bitirilmiş olacağını dile getirdi. Bakan Çavuşoğlu, otoban ve duble yollar ile Burdur ve Konya üzerinden hızlı tren ve liman projelerini de anlattı.

 

 

Devamını Oku
11 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Siyasi Partilerden AKTOB Ziyareti

24 Haziran 2018’de gerçekleşecek seçimler nedeni ile çalışmalarda bulunan siyasi partiler AKTOB Başkanı ve yönetim kurulu üyeleri ile bir araya geliyor.

MHP Antalya heyeti AKTOB yönetimi ile bir araya gelerek,  turizm konusunda olası çalışmalara ilişkin görüş alışverişinde bulundu.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI;  tüm siyasi partilerin seçim söylemleri ve politikalarında turizm konusu daha ağırlıklı olarak ele alınmalı. Turizm,  ülkemizin uluslararası arenada olumlu tanınırlığının artması,  sosyal refah, toplumsal kültür, ekonomik kalkınma ve istihdam yaratma konusunda en önemli sektör. Milli bir değer gibi korunmaya alınmalı. Konaklama sektöründe kullanılan yerli ürünlerin oranı % 90’ın üzerinde bu yönden bakıldığında en büyük döviz girdisi sağlayan sektör.

Turizm şu anda yeni bir atılım döneminde, varolan yapı bu atılımın sağlanmasını sağlayabilecek güçte değil. Yeni iktidar dönemine aday tüm partilerin,  seçim çalışmalarını turizm ekseninde, turizmin ülke kalkınmasının kilit sektörü olduğu söylemlerini artırmaları ve uygulamalarını bekliyoruz” dedi.

Devamını Oku
04 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Antalya, Mayıs Ayında 2014 Turizm Verilerini Geçti

Antalya  “Mayıs ayı havalimanı giriş verilerine baktığımızda kaynak pazarlarımızdan olan Rusyadaki geliş sayısı geçen yıla kıyasla %43 büyüme gerçekleştirdi. Diğer bir kaynak pazarımız olan Almanya ise 2017 yılına göre %79 büyümüştür.

Genel olarak sadece Mayıs ayında Rusya, Ukrayna, İngiltere, Polonya Beyaz Rusya, Romanya ve Litvanya dan gelen turist sayıları 2014 yılını geçmiş durumdadır.

Bunun yanısıra,  Almanya, Kazakistan, Hollanda, Belçika, Danimarka ve Norveç pazarları 2017 yılına kıyasla büyüme gerçekleşmiş, 2014 yılı rakamlarına henüz ulaşılmamıştır.

Özetle, Mayıs ayı genelinde Antalya’ya gelen yabancı turist sayısı 2017 yılına göre %50 artmış; 2014 ve 2015 yılını geçip, en iyi mayıs ayını yakalamış bulunmaktayız.

“Ocak-Mayıs 2018 yılı verilerine baktığımızda Antalya’ya gelen turist sayısı 2.874.105 olup 2017 yılına göre %45 artmış; 2015 yılına göre %10 artmış ve 2014 yılını yakalamıştır”.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı (AKTOB) Erkan Yağcı; Antalya Mayıs ayı verileri ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Erkan Yağcı; “Antalya’ya ziyaretçi gönderen ülkeler  arasında Rusya geçen yılki rekor büyümesini bu yıl da devam ettirmektedir. 5 aylık dönemde rusya pazarındaki büyümemiz %40’ın üzerindedir. Bu dönemde sürpriz bir büyüme oranını yakalamış bulunmaktayız. Mayıs ayı rakamlarımız en iyi yılımız olan 2014 yılını aşmış en iyi mayıs ayını yakalamış bulunmaktayız. Bu trendin sene sonuna kadar devam edeceğini öngörmekteyiz. Fakat diğer önemli kaynak pazarımız olan Almanyada ise geçen yıla kıyasla büyüme gerçekleşmiş fakat henüz en iyi yılımız olan 2015 yılı rakamlarına ulaşmamıştır. Türk turizminin gelişmesinde önemli yapıtaşlarından birisi olan Avrupa pazarının bu dönemdede büyümeye geçmesi 2019 yılı için farklı bir umut verici gelişme olmuştur.
Ayrıca,  Antalya, Türkiye turizm büyümesinin ortalamasını yükselten bir büyüme gerçekleştirmiştir. Antalya , Türkiye turizminin büyümesinde itici güç olmuştur
2018 yılı her ne kadar turist sayısı bakımından ciddi bir büyüme trendine geçmiş olmasına rağmen esas büyümemiz hem kişi sayısı hem gelir bakımından 2019 ve 2020 yılı olacaktır. Bu nedenle 2019 yılına şimdiden hazırlanmamız gerekmektedir.

 

Devamını Oku
11 Nis
Tarafından: aktob 0 0

“ANTALYA’DA 2018 PERGE YILI” LANSMANI YAPILDI

Antalya’ya gelen ziyaretçilerin, kültürel, tarihi alanlara ziyaretlerinin artırılması, Antalya’nın Deniz & Kum & Güneş dışında mevcut bulunan zenginliklerinin Dünya kamuoyunda farkındalık yaratması yönünde kampanyalar yapılacak.

Antalya’da 2018 yılının “Perge Yılı” olarak ilan edilmesi ile ilgili bilgilendirme toplantısı The Marmara Antalya’da gerçekleştirildi. Her sene farklı bir tarihi değerin ön plana çıkarılacağı proje kapsamında Antalya’ya gelen turistlerin 3’te birinin o yıl için seçilen tarihi değeri ziyaret etmesi hedefleniyor.
Bu yıl başlatılan “2018, PERGE YILI” kampanyalarının hedefi; antik kenti 5 milyon kişinin ziyaret etmesi.

Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dr. Erkan YAĞCI’nın gerçekleştirdiği sunumda, birliğin hazırladığı logo, tanıtım filmi ve afiş ve billboard çalışmaları hakkında basına bilgi verildi. Konaklama sektörü ve acentaların işbirlikleri ile Antalya’ya gelen ziyaretçiler Perge’ye çekilecek.

Erkan Yağcı: “Turistleri Perge’ye çekmek istiyoruz”

Basın mensuplarının büyük ilgi gösterdiği toplantıda AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, “2018 Perge Yılı” için hazırlanan kurumsal kimlik, logo, afiş ve yapılacak etkinlikler hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Proje ile deniz-kum-güneş ile dikkat çeken Antalya’nın çok önemli tarihi değerlere sahip olduğunu da göstermek istediklerini söyleyen Yağcı, “Bu sene Antalya’da 12 ila 14 milyon arasında yabancı turist ağırlamayı hedefliyoruz. 2018 yılını Perge Yılı ilan ederek gelen bu turistlerin üçte birini Perge’ye çekmek istiyoruz. Bu projede tüm paydaşların işbirliği içinde olması çok önemli. 2018 Perge Yılı ile ilgili olarak da logo, kurumsal kimlik, internet sitesi, tanıtım videoları ve afiş hazırladık. Mottomuz da ‘Perge’yi gördünüz mü?’ olacak. Afişlerimizi Antalya’daki 900 otele göndereceğiz ve Perge hakkında bir farkındalık yaratacağız. Ayrıca havalimanımıza inen her turiste bilgilendirme kartları dağıtacağız. Dergi ve billboardlarda reklamlarımız da yer alacak. Şehir merkezlerimizde ve otellerimizde Perge algısı yaratmak istiyoruz. Antalya’da 2018 turizm sezonunu da Perge Antik Kenti’nde yapacağımız kokteyl ile açacağız” dedi.. 3-4 yıl sonra bu proje Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

İlk öğretimden orta öğretime geçecek her öğrenci Perge’yi görmeli. Her zaman dış pazarları düşünmemeliyiz. Halkımızın da bu değerleri sahiplenmesi önemli. İnsanlarımızı bu değerlerimizi görmeye yönlendirmeliyiz” diye konuştu.

Menderes Türel: “Projeyi sektör sahiplendi”

Toplantıda konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel ise Perge’nin Antalya için önemli bir değer olduğunu belirterek “Ancak böylesi önemli bir antik kentin ziyaretçi sayıları istenilen seviyede değil. Projeyi turizm sektörü sahiplendi ve bu yılı Perge Yılı olarak ilan ettik. Kültür ve Turizm Bakanımız Numan Kurtulmuş da Antalya’ya gelerek Perge’yi uzun uzun gezdi. Bakanlığımız da bu projeye destek vermektedir. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak projeye destek vereceğiz. Bu projeye destek veren herkese teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.

Münir Karaloğlu: “Değerlerimizi yeterince kullanamıyoruz”

Antalya Valisi Münir Karaloğlu da çok önemli antik kentlere sahip olan Antalya’nın bu değerleri kullanamadığını söyledi. Karaloğlu, “Antalya’da hep konuştuğumuz 12 ay turizm, pazar ve ürün çeşitliliğini ete kemiğe bürüyecek bir proje ile karşınızdayız. Antalya’da çok sayıda antik kent bulunuyor ancak elimizdeki bu değerleri yeterince kullanamıyoruz. Örneğin Perge. Perge birçok turizm merkezimizin bitişiğinde yer alıyor. Perge döneminin en parlak şehridir. Ancak burayı ziyaret edenlerin sayısına bakınca bir problem olduğunu görüyoruz.” dedi.

“Her sene farklı bir değerimizi ön plana çıkaracağız”

Perge’de kazıların hız kazandığını söyleyen Karaloğlu, “Turizmi çeşitlendirmek ve turizmi 12 aya yaymak adına başladığımız bu projede 2018’i Perge Yılı ilan ettik. AKTOB ve TÜRSAB bu işi üstlendi. 2018 Perge Yılı ile ilgili her şey hazırlandı. Bundan sonra sektörün bu projeye sahip çıkması gerekiyor. Turizmde eski alışkanlıklarla 12 ay turizm ve 25 milyon turist hedefimize ulaşamayız. Turizmde artık yeni şeyler söylemeliyiz. Bu proje kurumların işbirliğinin meyvesidir. İnşallah yılsonunda Antalya’ya gelen yabancı turistlerin üçte birini Perge Antik Kenti’ne getirmiş oluruz. Antalya çok cömert bir bölge. Antalya’da tarih, doğa, kültür, gastronomi, yayla her şey var. Bu zenginliklerimizi turizmle değerlendirmeliyiz. Bu proje kapsamında her sene farklı bir değerimizi ön plana çıkartacağız. Aspendos, Side, Phaselis gibi her sene tema hazırlayıp ürün haline getireceğiz. 3-4 yıl sonra bu proje Antalya turizmine çok önemli bir katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

Perge2018.aktob.org.tr   #visitperge

Devamını Oku
09 Nis
Tarafından: aktob 0 0

HESTOUREX 2. DÜNYA SAĞLIK & SPOR TURİZM FUARI YAPILDI

Cumhurbaşkanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Turizm Bakanlığı himayelerinde gerçekleşen HESTOUREX 2. Dünya Sağlık & Spor Turizm Fuarı Antalya’da 2. kez gerçekleşti.

ANFAŞ EXPO Center’da  düzenlenen fuara

Dünya sağlık, spor ve alternatif turizm kongre fuarı ‘Hestourex’in kapıları, Antalya’da ikinci kez açılıyor. ANFAŞ Expo Center’da, Cumhurbaşkanlığı himayesinde düzenlenen fuarın açılışına Antalya Valisi Münir Karaloğlu, KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, AK Parti Antalya Milletvekili Gökcen Özdoğan Enç, Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Ünal, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Firuz Bağlıkaya, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Bakanı Davut Çetin, AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI,  ilçe belediye başkanları ile çok sayıda davetli katıldı.Türkiye’nin turizm başkenti Antalya’da önemli eksiğin ‘Hestourex’le doldurulduğunu anlatan Vali Karaloğlu, geçen sene Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun himayesinde yapılan ve elde edilen başarıyla da bu sene Cumhurbaşkanlığı himayesine alınan fuar için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti. Antalya’nın 2016’daki sıkıntıdan geçen sene yüzde 58’lik büyümeyle çıktığını belirten Karaloğlu, bu yılın 3 aylık döneminde de yüzde 50’lik artış olduğunu söyledi. Karaloğlu, bu rakamların, turizmde 2018 için konulan hedefe ulaşılacağını gösterdiğini kaydetti.
40’IN ÜZERİNDE ALTERNATİF TURİZM ÇEŞİDİ
Antalya’nın bugüne kadar ‘deniz- kum- güneş’e yaslanarak, bu başarıları sağladığını anlatan Vali Karaloğlu, “Bundan şikayetimiz yok ama Antalya sadece bu değil. Bunun ötesinde çok önemli turizm alternatifleri var. Hestourex’le sağlık ve sporla alternatif turizmde de bir marka şehir olduğumuzu göstermek istiyoruz. Onun için Hestourex tam zamanında devreye girdi. Buna hem Antalya hem Türkiye’nin çok ihtiyacı var. Bu yılki tema gastronomi de çok önemli. Akdeniz mutfağının en önemli merkezlerinden biri Antalya’da gastronomi turizmi de çok önemli” diye konuştu.
KKTC TÜRKİYE İLE BİRLİKTE
KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Ataoğlu da turizmde ‘deniz- kum- güneş’ üçlemesi dışında artık sağlık ve spor turizmi alanlarında da ciddi gelişmeler olduğunu, turizm sektörü olarak bütün çalışmaları Türkiye ile omuz omuza yaptıklarını kaydetti.
‘Hestourex’in Antalya açısından heyecan verici olduğunu belirten AK Parti’li Enç ise “Geçen sene beklenenin üzerinde görüşme trafiği gerçekleşti. Bunun da üstüne çıkacağından şüphem yok. 81 iliyle Türkiye muhteşem bir ülke. Biz çok misafirperver bir milletiz, kapımız sonuna kadar açık” dedi.
HER KÖŞEDEN ZENGİNLİK FIŞKIRIYOR
Antalya’nın her köşesinden ayrı zenginlik fışkırdığını dile getiren Büyükşehir Belediye Başkanı Türel, Toroslar’ın ardında bambaşka, sahil kısmında bambaşka Antalya olduğunu söyledi. Antalya’nın, turizmde başarı öyküsü yazan şehir olduğunu belirten Türel, dünya ortalamalarının 2,5 misli büyüme gerçekleştirdiğini anlattı. ‘Hestourex’ gibi büyük organizasyonlara ihtiyaç olduğunu vurgulayan Türel, “Sağlık ve turizmin bir araya geldiği önemli, dünya çapında bir organizasyon. Sağlık ve spor turizm birbirinden ayrılmaz iki önemli unsuru. Antalya bu konularda müthiş zenginliklere sahip ve uzun zamandır değerlendiremediğimiz bu fırsatları artık değerlendirebiliyoruz” diye konuştu.
SAĞLIK TURİZMİNİN ÖNEMİ
TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya da turizmin, dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden olduğunu, dünya turizminde bu büyümeyi sürükleyen ülkelerin başında Türkiye’nin geldiğini söyledi. Bu yıl Antalya’ya 12, Türkiye’ye 40 milyon turist hedeflendiğini, 2018’in ‘rekorlar yılı’ olacağını vurgulayan Bağlıkaya, Türkiye’nin alternatif turizm açısından önemli değerlere sahip olduğundan bahsetti. Bağlıkaya, sağlık turizminde kişi başı harcama ortalamasının 6 bin 500 dolar ve bu sektörün dünyada yaklaşık 100 milyar dolar büyüklüğe sahip olduğuna dikkat çekti. Türkiye’de geçen yıl 800 bin kişinin tıbbi tedavi için Türkiye’ye geldiğini ve yaklaşık 2 milyar dolar gelir sağlandığını kaydeden Bağlıkaya, Türkiye’nin sağlık turizmi pastasındaki payını yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
81 İLİ KALKINDIRACAK FUAR
Fuara ilişkin bilgi veren ‘Hestourex’ Danışma Kurulu ve Türkiye Sağlık Turizmi Konseyi Başkanı Emin Çakmak, “81 ilimizi kalkındıracak, turizm ekonomisinden katkı alabileceği bir projeye ihtiyacı vardı ve o proje de Hestourex oldu. Spor, sağlık ve bu bağlamdaki alternatif turizm çeşitleri Türkiye’nin her ili ve ilçesinde uygulanabilecek kapasitede. Geçen yıl 150 ülke olan alım heyetleri görüşmelerini bu yıl 160 ülkeden 5 bin alım heyetiyle gerçekleştiriyoruz. Uçaklar doldu ve yer bulamıyoruz. Uçaklar bu kadar alım heyetini Antalya’ya getirmeye yetmedi” diye konuştu.
’50 BİN İKİLİ GÖRÜŞME’ HEDEFİ
Fuarda alım heyetlerinin ikili iş görüşmelerinin fuarın ikinci günü başlatılacağını belirten Çakmak, “Bu yıl 50 bin ikili görüşme gerçekleştirilecek. Bu ikili görüşmelerde geçen sene 10 milyar TL’lik ticaret hacmi oluşmuştu. Bu seneki hedefimiz 20 milyar TL, 5 milyar dolar ikili anlaşmalarla ülke ekonomimize katkı sağlamak istiyoruz. İlk fuarda uluslararası katılımcı çok azdı ama bu kez Almanya, Kazakistan gibi birçok ülkeden katılım var. Geçen sene zaten 150 ülkeden alım heyetleriyle fuarın rüştünü ispatladık” dedi.
BU YILIN TEMASI ‘GASTRONOMİ’
Türkiye’nin ve Akdeniz Bölgesi’nin alternatif turizm çeşitliliği zenginliğine dikkat çeken Emin Çakmak, şunları söyledi:
“Nisan ayında bir tarafta Antalya’da golf oynanırken, hemen arkasındaki Isparta Davraz’da kayak yapılabiliyor. Ülkemizin sağlık turizminde dünya üçüncüsü, futbol ve kamp turizminde dünya üçüncüsü, alternatif turizm çeşitliliğimiz açısından dünyada en önemli ülkelerden biriyiz. İlk fuarda kamp karavan teması işlemiştik, bu yıl 7 bölge, 81 ilin gastronomi teması, kardeş mutfaklar, Selçuklu, Osmanlı, Türk mutfaklarından 288 sayfalık Türkçe ve İngilizce kataloglar bastırdık.”
KONSEY GENEL KURULU ANTALYA’DA
Fuarın çok önemli toplantıya da ev sahipliği yapacağını belirten Emin Çakmak, fuar kapsamında 57 ülkeden oluşan Dünya Sağlık Turizmi Konseyi’nin 4’üncü Genel Kurulu’nun da ANFAŞ’ta gerçekleştirileceğini kaydetti. Çakmak, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın bu fuarı himayelerine alarak, Türkiye turizminin, ülkenin geleceği açısından cari açığı kapatacak en önemli sektör olduğu mesajını verdiğini kaydetti.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; ” turizm çeşitliliği destinasyonlar için en önemli rekabet unsuru, Antalya ve Akdeniz Bölgesi, tarihi ve doğal zenginliklerin yanı sıra, sağlık, kongre, spor turizm konseptlerinde önemli ürünler geliştirdi. Bu ürünlerin dünyada ilgili sektör temsilcilerini bir araya getiren, Türk turizmi için çok önemli bir çalışma olan HESTOUREX her geçen yıl güçlenerek Antalya ve Türk turizmine önemli katkılar sağlayacaktır” dedi.

Dört gün süren fuarda, farklı illerden katılan katılımcılar bölgesel ürünlerini de tanıtma olanağı buldu.

 

Devamını Oku
26 Mar
Tarafından: aktob 0 0

HESTOUREX 5-8 NİSAN 2018’DE ANTALYA’DA GERÇEKLEŞECEK

Türk  turizmini 12 aya yaymak, kitle turizm hareketlerinden ayrı, nitelikli turizm hareketi sağlamak amacı ile Dışişleri Bakanı Antalya Milletvekili Sayın Mevlüt Çavuşoğlu’nun destekleriyle yola çıkan ve Ekonomi Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, Turizm Bakanlığı ve Kalkınma Bakanlığının desteklediği HESTOUREX Dünya Sağlık, Spor, Alternatif Turizm Fuarı ve Kongresi 5-8 Nisan 2018 tarihleri arasında düzenlenecek.

Geçtiğimiz yıl ilk kez  yapılmasına karşın, ulaşım ve konaklaması HESTOUREX ve sponsorları tarafından karşılanan 150 ülkeden gelen 4000 kişinin üzerindeki alım heyeti ile Türk Turizm Potansiyelini anlatan 271 firma ve kurumdan 607 kişilik profesyonelle, toplamda 41.783 ikili iş görüşmesi sağlanıp fuarın ilk gününde hedeflerinin üzerinde anlaşmalar gerçekleştirilmiştir.

 

Devamını Oku
09 Mar
Tarafından: aktob 0 0

ITB BERLIN TURİZM FUARI KAPILARINI AÇTI

Almanya Başbakanı Angela Merkel, Uluslararası Berlin Turizm Fuarı’nın açılışını yaptı. Almanya’dan Türkiye’ye tatil rezervasyonlarının bu yıl iki kat artması bekleniyor.

Dünyanın en büyük turizm fuarı olan Uluslararası Berlin Turizm Fuarı bu yıl 52’inci kez kapılarını açtı. Fuarın resmi açılış töreni Salı akşamı Başbakan Angela Merkel’in katılımıyla düzenlendi. Açılış konuşmasında “Turizm küreselleşme şansı için mükemmel bir örnek” diyen Merkel, turizmin istihdam yaratan bir ekonomik faktör olduğunu söyledi.

Almanya Başbakanı, turizmin dünyaya açık olmaktan beslendiğini ve yaşadığını, aynı zamanda dünyaya açık olmayı teşvik ettiğini belirtti. Merkel, “ITB bu anlamda önyargıların yıkılmasına katkı sağlayabilir” diye konuştu.

Berlin’deki fuara tatil için tercih edilen 186 ülkeden 10 bin firma katılıyor. Organizatörler bu yıl fuarda Asya ve Arap ülkeleri yoğun olarak temsil edildiklerini açıkladı. Fuarın ilk üç günü sektörde faaliyet gösteren firma ve katılımcılarına yönelik. Hafta sonunda ise fuar kapılarını halka açacak. Geçen yıl 170 bine yakın kişinin ziyaret ettiği fuara ilginin bu yıl da yüksek olması bekleniyor.

Türkiye’ye ilgi büyük

Fuarda Türk firmaları da temsil ediliyor. Fuar öncesi bu yılki trendlerle ilgili bir açıklama yapan Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Başkanı Norbert Fiebig, “Türkiye’ye rezervasyonlar önceki yıla oranla iki kat fazla. Ancak Türkiye’ye ilginin çok yoğun olduğu 2015 yılı rakamlarına ulaşılmış değil. O yıl üç milyon Alman turist Türkiye’de tatil yapmıştı” dedi.

Almanya Başbakanı Angela MERKEL’in resmi açılışını gerçekleştirdiği organizasyonda AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI Almanya Başbakanı ile turizm konusunda kısa bir süre sohbet etti, turizmin iki ülke için önemli olduğu ifade edildi, YAĞCI; “Almanya’da daha fazla turist bekliyoruz, sizi de Antalya’da tatile bekliyoruz” dedi. Almanya Pazarı’na ilişkin değerlendirmelerde bulunan Dr. Erkan YAĞCI; “Dünya ve Avrupa pazarlarına ilişkin çok önemli veriler aldığımız ITB Berlin’de Türkiye rezervasyonları Avrupa genelinde son derece olumlu yönde.  İşbirliği yaptığımız büyük tur operatörleri ve acentelerden de rezervasyonlara yönelik ciddi büyümeler olduğuna dair veriler alıyoruz. Türkiye ve Akdeniz Bölgesi için büyük öneme sahip olan Almanya ‘da ibre tekrar Türkiye’ye döndü, temkinli büyümeyi sürdüreceğiz” dedi.

Devamını Oku
28 Şub
Tarafından: aktob 0 0

“Tour of Antalya” Başarıyla Gerçekleştirildi

ULUSLARARASI Bisiklet Birliği’nin (UCI) 2.2 Etaplı Yol Yarışı kategorisinde yer alan Tour Of Antalya, Korkuteli etabıyla başladı. 4 etaplı yarışta 20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcu pedal çevirdi.

Gençlik ve Spor Bakanlığı, Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediyesi, Türkiye Bisiklet Federasyonu tarafından ilk kez düzenlenen Tour of Antalya Korkuteli etabıyla başladı. UCI’nin 2.2 Etaplı Yol Yarışı kategorisinde yer alan 4 etaplı yarışa 20 ülkeden 25 takım ve 175 sporcu katıldı. Konyaaltı Caddesi’nde Antalya Valisi Münir Karaloğlu’nun startıyla başlayan Korkuteli etabında, sporcular 158.6 kilometre pedal çevirecek. Yarışta sporcular Sakıp Sabancı Caddesi, Dumlupınar Bulvarı, Hürriyet Caddesi ve Batı Çevre Yolu’nu kullanarak Burdur istikametine pedal çevirecek. Burdur yönünde devam eden güzergahta sporcular 57’nci kilometreden Korkuteli istikametine dönerek, Bozova köyünden sağa dönüşte Garipçe’den Antalya kent merkezine ulaşacak. Sporcular Uncalı Caddesi, Akdeniz Üniversitesi Kavşağı, Dumlupınar Bulvarı, Falez Köprülü Kavşağı’nı takip ederek Konyaaltı Caddesi’ndeki bitiş noktasında yarışı tamamladı.

Devamını Oku
21 Şub
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

AKTOB BAŞKANI DR.YAĞCI:
TURİZMDE İSTİKRAR BÜTÜNCÜL VE ENTEGRE YÖNETİMLE DAHA DA SAĞLAMLAŞIR

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) Şubat ayı geleneksel öğle yemeği Cornelia Diamond’da gerçekleştirildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, turizmin istikrarlı gelişimi için; iç turizmden yurtdışı talebe kadar, bütüncül bir yönetim anlayışı ve işbirliğinin önemine vurgu yaptı.

Yemeğin konuğu olan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık da Türkiye turizminin yeni dönemde talebe cevap verebilir yeniliklerin üzerinde durması gerektiğine vurgu yaptı.

Turizmde bazı sorunlar yönetim modelini yenilemekle aşılır

Dünya, Türkiye ve Antalya turizminin gösterdiği umut verici gelişmeleri ve son durumu değerlendiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı, “Türkiye turizmde, 12 faaliyet gösterecek bir yönetim anlayışına geçmelidir. Ocak ayında 100 bin yüksek sezonda ay başına 1,5-2 milyon gibi bin turist ağırlıyoruz. Bunu yani mevsimsellik sorununu çözmemiz gerekiyor. Ürün çeşitliliği gibi unsurlarla desteklenecek bu süreçle, kişibaşı turizm gelirimiz de bin Dolar’ı bulabilir.”dedi.

Turizmin yükselişi imajımız da tazeliyor

2018’de ülkemizin durumun da vurgu yapan Dr. Erkan Yağcı, “Veriler de gösteriyor ki, Akdeniz pazarında Mısır, Tunus ve Türkiye geri dönüyor. Türkiye’de de ciddi bir büyüme söz konusu. İspanya’da 2017’ye göre gelişme daha yavaş olacak. Verileri, Türkiye’ye geri dönüş başladı şeklinde değerlendiriyorum. Türkiye’nin bu yükselişi dünyanın da gündeminde. Turizmdeki bu yükseliş aynı zamanda Türkiye’nin imajına da büyük bir katkı sağlıyor.”dedi.

Antalya toparlandı, Avrupa da gelirse istikrar sağlanır

2018’de Antalya’nın yeni bir yükseliş dönemine de girdiğini belirten Dr. Yağcı, sözlerine şöyle devam etti:
“Geçen sene Rusya’da büyük bir gelişme gösterdik. Bu gelişimi Avrupa pazarında da yakalamalıyız. Avrupasız istikrarlı büyüme olmaz. Elbette Avrupa içinde de Almanya çok önemli. Avrupa ve Almanya’daki tur operatörleri 2018 için oldukça iyi rakamlara ulaştılar. Antalya için öngörülen artışlar; % 60 ila % 80 arasında değişiyor. 2018’de 2015 rakamlarını yakalamamız için Avrupa pazarı çok önemli.

Fiyatlar düştüğü kadar hızlı toplanmaz

2019 yılında ise 2014 yılının kontratlarındaki değerleri yakalamalıyız. Sürdürülebilir turizm için 2014 gelirlerini yakalamamız gerekiyor. Fiyatlar çok hızlı düşüyor ama aynı hızda yükselmiyor. Bu açıdan dereceli de olsa 2-3 yıl içinde gelirlerimizi eski seviyesine getirmeli planlamalıyız.”

Turist sayısı ve gelir tartışmalarına da açıklık getiren Yağcı: “1 milyon yatak kapasitesine sahibiz ve bu kapasiteyi doldurmamız gerekiyor. Bu açıdan bakıldığı zaman turist sayısı gerçekten önemli. Turizmciler olarak hem turist sayısını hem de geliri artırmak istiyoruz”dedi.

İstikrarın bileşeni iç turizmdir

Türkiye turizminin dengeli ve istikrarlı büyümesi için en gerekli şartlardan birinin yurtiçi seyahat pazarı olduğuna işaret eden Dr. Erkan Yağcı, “AKTOB desteklediği ve Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin finanse ettiği “Antalya Seni Bekliyor” kampanyamız tur operatörlerimizin de desteği ile pazarın gücünü artıracak bir süreçtir.

Türkiye kendi vatandaşlarının da yıl boyunca seyahat edebildikleri bir turizm yapısına kavuşmalıdır ki, iç pazarın önemini 2016 yılında çok ciddi bir şekilde gördük. 80 milyonluk Türkiye’de 18 yaş ve üstündekilerin sayısı 50 milyon. Bu sayı iç pazarın potansiyelini de gözler önüne seriyor.”dedi.

Osman Ayık: 2018 ve ötesine farklı bakmalıyız

AKTOB’un Şubat Ayı geleneksel öğle yemeğine konuşmacı konuk olarak katılan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık, Türkiye turizminin geleceğine yönelik açıklamalar yaptı.

Türkiye’nin dünya turizmindeki yerini sağlamlaştıran ve en yakın rakibimiz İspanya ile eşdeğer konuma getiren unsurlardan birinin paket tur pazarı olduğuna işaret eden Osman Ayık, “Paket sayıları birbirine çok yakındı. Son iki yılda yaşanan düşüş ile bu açık daha da arttı. Canlanmayı gösteren ilk bulgular, 2018’de paket turlarda İspanya’ya yeniden yaklaşacağımızı gösteriyor.”dedi.

“Bu ve benzer eğilimler bizi 2018’e farklı bakmamızı sağlıyor. Türkiye, paket pazarda çok güçlü bir destinasyon.”diyen Ayık, devamında şunları söyledi: “Paket turlardaki sayılarımızı büyütmeliyiz. 2017 yılında AB ülkeleri 60 milyon yeni misafir ağırladı. Bu 60 milyon yeni misafirden alacağımız pay çok önemli. Türkiye turizmi hep çift haneli büyüyerek bulunduğu konuma geldi. Bunu sürdürmeliyiz.”

Ülkeye yayılmış turizm için Türkiye’de alt markaları olmalı

Paket tur pazarındaki gücün korunarak, yeni alt markalar oluşturmalısı gerektiğinin altını çizen Ayık, “Örneğin İzmir. İzmir neden bir Barcelona olmasın. Bundan sonra alt markalar çıkararak yerel yönetimlerin de katkısı ile çıtayı yukarıya taşımalıyız. Türkiye’yi tüm ülke sathında turizm yapan bir ülke haline getirmeliyiz”dedi.

Yeni talebi yakalamalıyız

Turistlerin kişi başı harcamalarının da çok konuşulduğunu ancak birkaç ülke hariç her yerde düşüş olduğunu da söyleyen Ayık, “Dünyada kişi başı seyahat sayısı artıyor. İnsanlar farklı frekanslarda seyahat ediyor. Dolayısı ile insanlar harcamalarını bu frekanslara göre bölüyor. Kişi başı harcamaları artırmak için şehirlerimizde belli standartlar oluşturarak yaşam tarzımızı satmalıyız. Bunu yaparsak kişi başı geliri artırabiliriz. Yani İspanya ve İtalya gibi klasik bir turizm ülkesi haline gelmeliyiz” dedi.

HD’de yaratıcılıkla yenilenmeli

Türkiye için pazarlamada çok iyi kullanılan Her Şey Dahil sisteminin çok önemli olduğunu belirtem Ayık, “Artık burada daha yaratıcı olmalıyız. Bugüne kadar Türkiye’ye gelmemiş kitleye ulaşmalıyız. Önümüzdeki süreçte alternatif paketler oluşturmalıyız. Tüketici bizden bunu bekliyor. Bir diğer konu ise online pazar. Online mecralarda da tanıtım ve pazarlama çalışmalarında farklı ve etkili olarak yer almalıyız. Online mecraların sunduğu fırsatı ıskalamamız gerekiyor.”dedi.

Sıkıntıdan yeni çıktık
Tahsisler sembolik bedellerle uzatılmalı

TÜROFED Başkanı Ayık, tahsislerin yenden 49 yıla uzatılması ile ilgili olarak da açıklamalar yaptı:

“Toplam 800 tesisten bizim Bakanlık aracılığı ile 380 tane tahsisimiz var. Bunlar 30 yılını doldurmuşlar. Tahsislerin 49 yıla uzatılması torba yasada yer alıyor ancak uygulama konusunda çalışmalar devam ediyor. Tahsislerin 49 yıla uzatılmasının hangi kriterler çerçevesinde yapılacak henüz belli değil.

Turizm sektörü iki sıkıntılı yıldan çıktı. Tesislerin finans durumları kamunun elinde mevcut. Ayrıca yenilenme ihtiyacı var. Kriterlerin sektörü en az yoracak şekilde belirlenmeli. Tahsislerin sembolik bedellerle uzatılması daha yararlı olacaktır.”

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Başkanı Osman Ayık’ın konuşmacı konuk olarak katıldığı yemeğe Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Serik Kaymakamı Haluk Şimşek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Acar ve turizmciler katıldı.

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital