AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

25 Şub
Tarafından: aktob 0 2

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda THY’nin Antalya’ya Düzenlenen 13 Yeni Tarifeli Seferleri Hakkında Bilgi Verildi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin  (AKTOB) Şubat ayı buluşması Adalya Elite Resort Otel’de geniş katılımla gerçekleşti.  Bu ayki geleneksel buluşmanın konuk konuşmacısı, THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet Olmuştur oldu.  Ahmet Olmuştur yaptığı sunumda, THY ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında imzalanan‘ Direkt Turizm Hamlesi’ protokolü kapsamında Antalya’ya açılan yeni frekanslar hakkında bilgi verdi.

AKTOB Buluşmalarında gelenekselleşen, Başkan Dr. Erkan YAĞCI tarafından,  Dünya, Türkiye ve Antalya turizm verileri ve değerlendirmeleri içeren sunum gerçekleştirildi.

Başkan YAĞCI yaptığı konuşmada; “ Antalya turizminin gelecek planlaması ve vizyonu THY’nin yeni seferleri ile taçlandırıldı, bu seferler stratejik önem taşıyan bir hamle oldu. Turizm Bakanlığımızın bu kapsamda THY ile yaptığı protokol ile  bu frekansların açılması nitelikli turizm hedefimizin en önemli yatırımı oldu.  Bu frekanslar, turist sayısında nitelik ve niceliğin gelişmesine önemli bir ivme kazandıracaktır.

Turizm verilerine bakarsak;  2018 yılında Türkiye’ye gelen ziyaretçi sayısı 46 milyon, turizm geliri ise 30 milyar seviyesinde gerçekleşti. Bu ziyaretlerde gecelemelere bakıldığında geceleme sayısı açısından Türk turizminin lokomotifinin Antalya olduğunu görebiliyoruz.Son verilerde Türkiye genelinde Antalya Bölgesi’nin payı % 60 seviyesindedir. Antalya’ya bu nedenle turizmin başkenti diyoruz. Yakaladığımız hizmet kalitesi ile yakın zamanda Avrupa turizminin de başkenti olacağına inanıyoruz.

Antalya markasının deniz, kum, güneş üçlemesinin yanında, kültürel değerlerinin de öne çıkması bakımından, Antalya Valiliğimiz öncülüğünde Antalya’da bulunan tarihi değerlerimizin tanınması ve ziyaret edilmesi konusunda çalışmalar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıl ilk defa Perge yılı olarak başlatılan çalışmalarımızı bu yıl 2019 Antalya’da Aspendos yılı konseptinde sürdüreceğiz. Her kesimin bu projeyi sahiplenmesi gerekiyor. Sezon açılışımızı da Aspendos Antik Tiyatro’da gerçekleşecek. “ dedi.

AKTOB Buluşması’na konuk konuşmacı olarak katılan THY Satış ve Pazarlama’dan sorumlu Genel Müdür Yrd. Ahmet OLMUŞTUR ; “THY şu anda 120 ülkeye ticari operasyon sürdürüyor. Tabii bu denli fazla frekansa operasyonu olan havayolumuzu, Türk turizminin güzide kenti Antalya’ya, 2019 yılında direk olarak 13 uçuş noktasına haftada 41 seferimiz gerçekleşecek, bunun yanına yeni ilave seferler konusunda çalışmalar yapıyoruz.  Türk turizmi bu güne kadar, ülkenin batısındaki ülkelerden turist çeken bir destinasyon konumundaydı. Bu seferler tüm yönlere yönelik pazar yelpazesini genişletecek.  Özellikle Körfez Ülkeleri’nden yüksek gelirli ziyaretçiyi çekecektir.  Bu yeni seferler yaz kış devam edecek, 120 ülkeye  seferleri olan bir hava yolu olmamız nedeni ile gittiğimiz her noktada, Türkiye ve Antalya’yı tanıtan çalışmaların da içinde bulunma şansımız oluyor. Bu çalışmaları yeni rotalarla genişleteceğiz.”  Dedi.

 

Antalya Valisi Münir KARALOĞLU; “ AKTOB’un şubat ayı toplantısında .T.C. Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet ERSOY’un katılımı ile gerçekleştirmiştik. Sayın bakanımızın nitelikli turizm hedefinde otel sahiplerine uyarısı, otel müdürüne doluluk oranı değil, yatak başına ne kadar kazanıldı diye sorulması ‘ önermesine tamamıyla katılıyoruz. Bu konuda, bir destinasyonun turizm gelişmesinin en önemli aracı ulaşım ve direk ulaşılabilir ziyaretçilerin hem sayısı hem de gelirini büyük oranda artıracaktır.

THY’nin yeni açtığı hatları önümüzdeki seneye iki kata çıkartmalıyız. Bu hatların sürdürülebilmesi için hem otelcinin hem acentecinin bu uçuşları sürdürecek, uçakları dolu getirip götürmesi için desteklenmesi büyük önem arz ediyor.

2018 yılı iyi bir yıl olarak geçti. 2019 yılı için de beklentimiz yüksek ve yeni rekorlar elde etmeyi bekliyoruz. Bir diğer önemli konu da turizmin pek çok kesiminin bir araya geldiği bu yemekte tüm konukların, 2019 Antalya’da Aspendos Yılını destekleyecek çalışmalara katılmalarını, kendi tanıtım çalışmaları içerisinde bu antik şehrimizin de tanıtımına katkıda bulunmaları konusunda hassas davranmalarını bekliyorum.” Dedi.

No Images found.

Devamını Oku
28 Oca
Tarafından: aktob 0 0

2016 yılında ilki gerçekleştirilen “Türkiye’de Otelciliğin Önderleri Bienali” etkinliğinin ikincisi 12 Şubat 2019, Salı günü gerçekleşecek.

“Mehmet Kemal Dedeman ve Dedeman Hotels & Resort Sergisi” ile açılacak olan etkinlik, konusu “Değişen Dünyamızda Otelciliğin Geleceği” temalı bir panelle devam edecek, kampüste bulunan “L’atelier Bleu restoran”ında verilecek bir resepsiyon ile son bulacak.

12 Şubat 2019,  Salı günü başlayacak organizasyon ücretsiz olarak izlenebilecek.

Organizasyon daveti

 

 

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

2019 Yılının İlk AKTOB Buluşması T.C. KTB Mehmet ERSOY ve Geniş Bir Katılımla Yapıldı

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB Başkanı Dr. Yağcı: “Önümüz açık, yönetebiliriz”

 

Sektörle buluşmalar toplantısının açılış konuşmasını yapan AKTOB başkanı Dr. Erkan Yağcı, Türkiye’nin 2018 yılında dünya ortalamasının üzerinde bir oranla yüzde 20 büyüme gerçekleştirdiğini belirtti.

Sektörün geleceğinin açık olduğuna işaret eden Dr. Yağcı, özellikle konaklama sektörünün tazelenen iş yapma güveni ile; fiyatlar, tanıtım, maliyetler gibi ana konularda daha kendine güvenen kararlar almalarının, daha mümkün olduğuna işaret etti.

 

Dr. Yağcı, artık otellerin özellikle fiyat pazarlıklarında yönetilen değil daha fazla yönetebilir konuma gelmeleri gerektiğinin de altını çizdi.

Dr. Yağcı, Türkiye’nin dünyada en çok ziyaret edilen ülke sıralamasında altıncı olduğunu, turist sayısındaki başarısını gelirde yakalayamadığını, bu alanda ilk 10’a girilemediğini anlattı. Başkan Yağcı, dünyadaki kişi başı turist harcama ortalaması 1000 dolar iken, Türkiye’de bu rakamın 681 dolar olduğunu kaydetti

 

Dünyada 1,3 milyar olan turist sayısının 2030’da 2 milyara çıkacağını kaydeden Yağcı, tahmine göre 2018’de ise Türkiye’nin 40 milyonu yabancı, 6 milyonu da yurt dışında yaşayan vatandaşlar olmak üzere toplamda 46 milyon civarında turist sayısına ulaşacağını söyledi.

Antalya’nın 13 milyon 642 bin turist sayısını yakaladığını belirten Yağcı, “En iyi yıl oldu, çok büyük bir başarı. Antalya, Paris ve Londra’dan sonra Avrupa’da en fazla ziyaret edilen üçüncü şehir oldu” dedi.

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB’un Barut Lara Hotel’de gerçekleşen sektörle buluşmalar toplantısında konuşan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, istikrarlı gelişme için kalıcı ve sürdürülebilir politikalara ihtiyaç olduğunu vurguladı.

 

Kalıcı ve istikrarlı politikaların; Turizm Geliştirme Fonu ve doğrudan tarifeli havayolu bağlantısı ile başladığını da söyleyen Bakan, en önemli davranışın; eski alışkanlıkları bırakarak, değişime açık ve istekli olmak olacağına işaret etti.

2018’in ardından, 2019 erken verilerinin de oldukça iyi olduğunu belirten Mehmet Nuri Ersoy, “Erken rezervasyon rakamları çok ciddi yükselişte. Belki pazar paylarında değişiklik olacak ama 2018’dekine benzer büyümeyi 2019’da da yakalayacağız.” Dedi.

Büyümeden kaynaklanan sorunlar: havayolu ve altyapı

Hızlı büyüme sürecinde en önemli konunun kapasite sorunu olacağını yineleyen Bakan Ersoy, “Burada da alt yapı öne çıkıyor. Mesela Antalya havalimanında işletmeci olası kapasite sorununa karşı hemen yatırıma başladı. Yani 2019’da kendini hissettiren kapasite artışına hazırlanıyorlar. Muhtemelen, 2019 yaz sezonunda havalimanında ciddi bir sıkıntı yaşamayacağız.” Dedi.

 

Altyapı alanında arıtmaların da önemli olduğuna işaret eden Ersoy,  özetle şunları söyledi:

“Göreve gelir gelmez ilk ilgilendiğim konu bu oldu. Sektör, belediye ve bakanlık olarak bir çalışma programı başlattık. İlk protokolü de Belek bölgesinde bu hafta hayata geçiriyoruz. Ardından Kemer’de çalışma başlatacağız. Bunu tüm kıyı kentlerimize yaymayı planlıyoruz. Side, Alanya ve Ege Bölgesine doğru tüm turizm şehirlerinin alt yapılarını, hem yenileyeceğiz hem de arttıracağız”

Niteliğe doğru adım attık

Turizm çevrelerinde gelirin daha çok konuşulmaya başlandığını belirten Bakan Ersoy, “Otelinizi gezerken müdürünüze ‘bugün gecelik gelirimiz ne oldu’ diye sorun. Patronların eski bir hastalığıdır, ‘bugün doluluğumuz kaç’ diye sormak. Doluluğun kaç olduğu ise sorulacak ikinci sorudur. Yani artık turizmde nicelikten niteliğe geçmemiz gerekiyor” Dedi.

 

Değişime hazırız

Türkiye’nin değişim sürecinde yeni görevlerine de değinen Ersoy, şunları söyledi:

 

“Geçmişte yapılanlar yanlış mıydı? Hayır. Biz turizm trenine maalesef geç bindik. Yavaş yavaş ilerliyoruz. Jeopolitik konumumuz da bazen bizi; iki ileri bir geri götürebiliyor.
Ama Türkiye olarak turizmde bizden ilerideki ülkeleri hedef almalıyız. İlk önce onları yakalamalı sonra da onları geçmeliyiz. Türk insanı olarak hem çok hırslı hem de çok çalışkanız. Ancak hırsı da bazen karıştırıyoruz.

Yatırımcı arkadaşlarımda bunu görüyorum. Büyük otel yatırımcısı olmayı çok fazla otel yatağına sahip olmak olarak algılıyoruz. Aslında doğrusu bu değil.

Başarı, işimizi doğru yapmayı getirir. Çok fazla yatağınızın olması sizi başarılı bir turizmci yapmaz. Önemli olan turizmi doğru yapmak lazım. Bu nedenle nitelikli turiste konsantre olmalıyız.”

Nitelikli turiste nasıl ulaşacağız?

Nitelikli turiste ulaşmanın kolay olmadığını, çok detaylı çalışma gerektirdiğini söyleyen Bakan, “Beş yıllık bir programla başarırsak, çok önemli olayın altından kalkmış olacağız. Öte yandan hepinizde gerekli cesaret oluştu. Fiyatlarınızı yükselteceksiniz. Ancak sadece fiyat arttırmakla olmuyor. Fiyat arttırabilmek için konseptleriniz bir şeyler ilave etmeniz, fiziki ortamınıza ilaveler yapmanız lazım. ‘Kazandığım parayı da buralara yatırırsam elimde ne kalır’ diye soranlar olabilir. Elinizde hiçbir şey kalmasa bile, ki kalır, en azından daha yüksek ortalama fiyata satarsınız otelinizi.” Dedi

Bu süreçte ikinci önemli konunun “nitelikli personel” olduğuna işaret eden Bakan Ersoy şunları söyledi:

“Bazı otellere bakıyorum, oda başına personel 0,6 seviyesinde. Bu personel sayısıyla nitelikli turizm yapmak imkansız. Hedef, Antalya’da oda başına en az 1 personel olmalı.

Diğer yandan personelin hem çalışma ve yaşam koşullarını (lojman vsr) iyileştirmek hem de onu sektörde tutmamız gerekiyor. Sonuç olarak yılda 2-3 ay askıya aldığınız personel, sektör değiştirme ihtiyacı duyuyor. Bu da turizmde karşılaştığımız en büyük sıkıntılardan biri.”

 

Eğitimle başladık

Nitelikli personel çalışmalarına eğitimle başladıklarını belirten Bakan Ersoy, “MEB ile yapılan protokol ile 76 turizm meslek lisesinin 11 tanesini otel gruplarıyla bağladık Meslek liseleri kolej statüsüne geliyor ve burada okuyan öğrenciler 3 tane yabancı dil öğrenecek. Bu okulların müfredatları değiştirilecek. İngilizce ve Rusça zorunlu bir tane yabancı dil de seçmeli olacak.” Dedi.

 

Sektörden de yoğun istek geldiğine dikkat çeken Bakan şöyle devam etti:

“Şu ana kadar programa 30 otel başvurdu. Bu yıl uygulamadan doğacak eksikleri görüp, düzelterek önümüzdeki yıl hedefimizi ihtiyaç kadar arttıracağız. Program sadece turizm meslek liseleri ile sınırlı değil. İhtiyaç varsa diğer meslek liseleri ile de benzer çalışma yapacağız. Bu program otelleri; otel yöneticileri eğitimi ve yetiştirilmesi ile eğitimin otellerde uygulamalı olarak deven etmesi ile sezonluk personel ihtiyacının karşılanması konularında destekleyecektir. Bizim öngörümüze göre 4-5 yıl içinde 100-150 bin personel bu şekilde istihdam edilecek”

Sürdürülebilir olmalı

 

“THY ile yapılan protokol çerçevesinde yapılacak kış uçuşları ile ilgili, kışın açık otellerle toplantı yapacağım. Bu iş otelci, bakanlık ve THY iş birliği ile olacak. Kimse kimseyi tek başına bırakmamalı”diyen Ersoy, bu uçuşların çıkış noktalarında çok ciddi tanıtımlar yapıldığına işaret etti.

 

Yapılacak ve yapılmakta olanların, “sürdürülebilir” olması gerektiğini bu yüzden de “Turizm Geliştirme Fonu”’nun 2019’da hayata geçeceğini dile getiren Bakan Ersoy, devamında şöyle dedi:

 

“Dünyada en gelişmiş 10 turizm ülkesinin 7’sinde bu tarz bir fon var. Başarının ardındaki sır bu. Bu konuda bazen “fon güzel ama otelcinin ödeyeceği pay yüksek, ne yaparsa devlet yapsın biz de ondan nemalanalım” gibi eleştiriler, yaklaşımlar duyuyorum. Böyle de olur ama sonuçlarını çok geç alırız. Vakit kaybedelim diyorsanız, küçük hesaplar peşinde koşalım diyorsanız, inanın ne benim bakanlığımda görünür, ne de bizim torunlarımız bunu görür.

 

Bazı rakiplerden geriyiz ama sadece bazı şeyleri hatalı yapıyoruz da ondan. Bunları süratle düzeltmemiz lazım. En büyük hatamız da geçmişten gelen alışkanlıklarımız. Öte yandan nitelikli turist maliyet odaklı olmaz, gelir odaklı olur. Yani yüzde 1’in hesabını yaparak yüzde 50 gelir artışı sağlayamazsınız. Biz iddialı bir hedef koyduk. 5 yıl içinde hem turist başına harcamayı 1000 dolara getireceğiz hem de turist sayısını arttırmaya devam edeceğiz.”

 

 

 

Devamını Oku
07 Oca
Tarafından: aktob 0 1

Hollanda Vakantiebeurs Turizm Fuarı 9 Ocak’ta Başlıyor

Hollanda’nın Utrecht şehrinde 09-13-2019 tarihleri arasında gerçekleşecek Vakantiebeurs Turizm Fuarı’nda AKTOB Antalya ve üye otellerin tanıtımını yapmak üzere yer alacak.

Turizm fuarı ve Hollanda Pazarı’na ilişkin değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI,

“Utrecht Vakantiebeurs Turizm Fuarı Avrupa Pazarı’na yönelik sinyallerin alınabildiği ilk büyük fuar olması açısından büyük önem taşıyor.

Hollanda, ekonomik ve siyasi güç anlamında Avrupa Birliği ülkeleri arasında yüzyıllar boyunca çok önemli bir rol oynamıştır. Cari fiyatlarla GSYH bakımından, dünyanın en büyük 17. Büyük ekonomisine sahip olup, kişi başına düşen milli gelir sıralamasında ise 14. sırada yer alıyor. Almanya, ABD, Birleşik Krallık, ve Fransa’nın ardından dünyanın 5. En büyük outbound turizm pazarı. Bu nedenle çok önemsediğimiz bir pazar. Bu fuarda  bu pazara yönelik bakanlığımızla olası çalışmalarımızı da gözden geçireceğiz.” dedi.

Devamını Oku
05 Ara
Tarafından: aktob 0 0

8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

28-29 Kasım 2018 tarihleri arasında gerçekleşen 8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi, turizm ve ilintili sektör temsilcilerinin yoğun ilgi ve katılımıyla gerçekleşti.

“Turizmin geleceği, geleceğin turizmi” ana başlığı altında çeşitli başlıklar da oturumlarla gerçekleşen kongre basında da geniş yankı buldu.

Devamını Oku
24 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda 2019’a Yönelik İlk Veriler

Geleneksel AKTOB yemekli buluşmaları sektörün nabzını tutmaya devam ediyor.

Her ay Antalya’nın farklı bölge ve otellerinde düzenlenen yemeğe, AKTOB üye oteller, turizm sektörünün tün alanlarından kurum ve kuruluş temsilcileri, finans ve konaklama sektörü tedarikçi firma temsilcileri davet ediliyor.

Ekim ayı toplantısı 23 Ekimde Side -Manavgat Bölgesi’nde bulunan Melas Resort Otel’de gerçekleşti.  İlginin büyük olduğu yemekli toplantıya, T.C. Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Nadir ALPASLAN, RTK & QTA Grup Başkanı Thomas BÖSL,  Öger Tours Genel Müdürü Songül ROSATİ de katılım sağladı.

Toplantının açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, dünya turizminin büyümeye devam ettiğini söyledi. Dünyadaki toplam turizm hareketinin yüzde 50’sinin Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa’da gerçekleştiğine dikkat çeken Yağcı, ‘’Avrupa’daki turizm hareketinin yüzde 50’si ise bizim faaliyet alanımız olan deniz, kum, güneş odaklı gerçekleşiyor.’’ dedi.

Türkiye’nin 2018 yılında 43-44 milyon civarında turist ağırlayacağını kaydeden Yağcı,’’2017 yılında en turist alan ülkeler sıralamasında 8. sırada yer alan Türkiye, 2018 yılında yeniden 6. sıraya yükselecek. Ancak gelirler söz konusu olduğunda biz ilk 10’da yokuz. Turist başına harcama İspanya’da 832, Türkiye’de 681 dolar. Son günlerde Türkiye turizmi ile ilgili nicelik-nitelik tartışması yapılıyor. Biz turizmin hem nitelik hem de nicelik açısından büyümesi gerektiğini söylüyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin ana kaynak pazarlarının Rusya ve Almanya olduğunu ifade eden Erkan Yağcı, ‘’Bizim yeni pazar ana pazar oluşturmamız gerekiyor ve buna en yakın ülke şu anda İngiltere.’’ dedi.

Antalya turizminin ekim ayında yüzde 40, kümülatifte ise yüzde 30 büyüdüğünü açıklayan Erkan Yağcı, ‘’Talep son derece iyi durumda ve Antalya bu yıl tarihinin en iyi yılını yaşayacak. Yüksek sezonda Antalya’daki doluluklar İspanya’yı geçmiş durumda. Türkiye’nin turizmdeki büyümesi, ve talebin yeniden Türkiye’ye dönmesi İspanya’daki büyümeyi durdurdu. Bu tablo, 2019 ve 2020’de de devam edecek. Turizm sektörü, gelecek vaat eden, sürdürülebilir olarak büyüyen bir sektör. Türkiye’ye dönük talep ciddi anlamda büyüdü. Talep artışı bu şekilde devam ederse, sıkıntı yaşamamak için altyapı yatırımlarına ağırlık vermek gerekiyor. ’’ şeklinde konuştu.

”SENE SONUNA KADAR ANTALYA 13-14 MİLYON YABANCI TURİST AĞIRLAR”

Türkiye’nin turizm gelirleri de artıyor. Turizm gelirimiz yüzde 30, turist sayımız yüzde 24 artmış durumda. Gelecelememiz de artıyor. Talebin geri döndüğü güzel bir dönem yaşıyoruz. Antalya ekin itibariyle 12.5 milyon yabancı yolcu sayısına ulaştı. Sene sonunda ise 13-14 milyon yabancı turist ağırlamış olacağız. Antalya 2018 yılında dünyada en fazla ziyaretçi alan 6. veya 7. destinasyon durumuna gelecek.’’ dedi.

”MISIR’IN AÇILMASI TÜRKİYE’Yİ OLUMSUZ ETKİLEMEZ”

Mısır destinasyonunun Rusya pazarına açılmasının Türkiye’yi nasıl etkileyeceği konusunda da değerlendirme yapan Erkan Yağcı, ‘’Rusya pazarının Mısır’a açılması Rusya turizm pazarının sürdürülebilirliği açısından önemli. Mısır’ın açılması Antalya’yı olumsuz etkilemez. Tersine Antalya turizmini daha nitelikli hale gelmesine destek olur.

NADİR ALPARSLAN: TÜRKİYE’Yİ TURİZMDE İLK 3’E SOKMAK İSTİYOUZ”

Toplantıda, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alparslan da bir konuşma yaptı. Turizimin Türkiye için son derece önemli bir sektör olduğuna dikkat çeken Alparslan, ‘’Turizm ülkemiz açısından son derece stratejik ve değerli bir sektör. Konjonktürel olarak, hem döviz geliri hem de istihdam açısından da çok değerli. Bakanımız sektörün içinden gelen bir isim. Sorunları ve yapılması gerekenleri, Türkiye’nin turizm vizyonunun ne olması gerektiğini bilen bir isim. Sektörle el ele vererek Türkiye’yi dünya turizminde ilk 3’e sokmak içn çalışıyoruz. Doğru stratejilerle hareket edilmesi durumunda, Türkiye’nin dünya turizminde ilk 3’e girmesinin önünde bir engel yok.’’ dedi.

THOMAS BÖSL: TÜRKİYE REZERVASYONLARINDA YÜZDE 181 ARTIŞ VAR

QTA-RTK’nın başkanı Thomas Bösl, ise Almanya’da Türkiye’ye dönük talepte ciddi bir artış olduğuna dikkat çekti. Erken rezervasyonlarda İspanya2nın ekside olduğunu belirten Bösl, Türkiye’ye dönük erken rezervasyonlarda yüzde 181 artış olduğunu açıkladı.

ROSATİ: SENEYE DAHA İYİ BİR SEZON YAŞAYACAĞIZ

Öger Tours Genel Müdürü Songül-Göktaş Rosati ise, ‘’Bu sene Almanya’da çok güzel bir sezon geçirdik. Türkiye sizlerle beraber olması gereken yere gelecek. Seneye çok daha iyi bir sezon yaşayacağız.’’ şeklinde konuştu.

Devamını Oku
02 Eki
Tarafından: aktob 0 1

İspanya Turizm Heyetinden AKTOB Ziyareti

İspanya’nın Antalya Fahri Konsolosu Hasan Akıncıoğlu eşliğinde İspanya’nın Valencia Eyaleti’nde Bulunan Benidorm şehri Belediye Başkanı Antonio Perez , HOSBEC Otelciler Birliği Başkanı Antonio Suarez , HOSBEC Genel sekreteri Nuria Montes de Diego, VisitBenidorm  Direktörü  Leira Bilbao, HOSBEC Başkan Yrd. Javier Garcia Cuenca, Poseidon Otelleri Genel Direktörü Pere Joan  Devesa, GF Otelleri CEO’su Federico Fuster, Valencia BBölgesi Turizm Tanıtım Sorumlusu, Alicante Bölgesi Costa Blanca Turizm Müdürü tarafından AKTOB ziyaret edildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve TÜROFED Başkanı Osman Ayık’ın karşıladığı heyetle iki ülkenin turizm sektöründeki durumu değerlendirildi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı;  “Dünya turizminin iki önemli aktörü olan İspanya ve Türkiye zaman zaman benzer sorunlarla karşılaşıyor, bu sorunlar ilişkilerin geliştirilmesi ile daha kolay çözülebilecektir. Sahte hastalık şikayetlerinde izlenen ortak politikalar ile bu şikayetlerin azalması sağlandı. İspanya yakından izlediğimiz ve turizm gelişim sürecimizde örnek aldığımız çok önemli bir turizm destinasyonu.” Dedi.

Yeni sistemle atanan Turizm Bakanı’nın turizm sektöründen seçildiği konusuna değinen Antalya Fahri konsolosu Hasan Akıncıoğlu, Türkiye’de yaşanan booking.com’a getirilen kısıtlamanın nedenlerini anlatarak İspanya’da online sitelerin vergilendirilmesinin nasıl geliştiği konusunda bilgi aldı. HOSBEC Genel Sekreteri Nuria Montes online sitelerde Avrupa Birliği içinde yer alan ülkelere vergilendirilmenin İspanya’da kısıtlama yaratmadığını söyledi.

TÜROFED Başkanı Osman Ayık;  “Her iki ülke turizm gelişiminde benzerlikler var. Türk turizmcileri İspanya’yı yakından takip ederek, örnek alınan ve alınmayan turizm politikaları geliştirdi. Dünyanın en önemli kaynak pazarlarına komşu olan İspanya pazarlama konusunda kolaylıklar yaşadı. Bunun yanı sıra, Dünya genelinde  yaşanan krizler tüm turizm destinasyonlarını olumsuz etkiler. Turizm destinasyonlarının rekabet ederken genel sorunlarda da ortak politikalar belirlemelidir.”  Dedi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı; Herşey dahil sistemin İspanya’daki yeri ve önemi konusunda bilgi istedi.  İspanya heyeti, H/D sistemin kendi bölgelerindeki oranının % 25 olduğunu bunun yanında full board ve diğer konaklama çeşitlerinin sunulduğunu, konaklama sektörüne bu konuda belli limitler getirildiğini belirtti.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Dünya turizminde ilk örnek olan ve H/D sistemle çalışan otellere yönelik tavsiye standartları içeren rehber kitap hazırlandığını söyleyerek heyete “AKTOB H/D Sistem Çalışmaları” hediye etti.

Toplantıda, işbirlikleri ve karşılıklı ziyaretlerin sıklaştırılması yönünde fikir birliğine varıldı.

Heyet,  Antalya Valisi Münir Karaloğlu ve Antalya bölge otellerini ziyaret ederek incelemelerde bulunacak.

 

 

Devamını Oku
26 Eyl
Tarafından: aktob 0 1

Geleneksel AKTOB Yemeği’nde Dünya Turizm Günü Mesajları

AKTOB Başkanı Dr.Yağcı: Talep sıkıntısı aşıldı, artık gelir artırıcı yollara yönelmeliyiz

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Eylül Sektör Buluşması, Antalya Kemer’deki Rixos Sungate Hotel’de gerçekleştirildi.

Toplantının açılış konuşmasını yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Türkiye, Dünya ve Antalya turizmini değerlendirdi.

Türkiye pazarın en önemli aktörüdür

2016 ve 2017’de Türkiye’de talep anlamında sıkıntılar yaşarken İspanya turizminin hızlı büyüdüğünün belirten Erkan Yağcı, “Türkiye’nin sıkıntılı olduğu dönemlerde turistler destinasyon değiştirmişti. Ancak bu sene Türkiye’nin devreye girmesi ile birlikte İspanya’da büyüme durdu. Çünkü Türkiye pazara döndü. Bu tablo 2019’da daha da değişecek. Türkiye perfomasına geri dönüyor” dedi.

Talep sıkıntısı aşıldı ama trendler değişiyor

Bu turist sayılarına bakıldığında, özellikle yüksek sezonda taleple ilgili sıkıntının aşıldığına vurgu yapan Dr.Yağcı, “Kriz sonrasında ilk aşamayı geçtik. İkinci aşama ise fiyatlar. Bundan sonra fiyatları artırıp yan sezonları nasıl hareketlendiririz ona bakmalıyız.”dedi.

Bu olumlu manzaraya paralel olarak dünyada turizm trenlerinin de hızla değiştiğine işaret eden Erkan Yağcı, “Portekiz’de yapılan WTTC toplantısında bu konuda önemli tespitler yapıldığını anlattı.

“Sürdürülebilirlik çok önemli bir noktaya geldi. Misafirler artık sadece otel ve yiyecek için seyahat etmiyor. Çevre ve kültür de misafirler için çok önemli bir unsur haline geldi ”diyen Dr. Yağcı, toplantıda yapılan en önemli değerlendirmelerden birinin düşük sezonları canlandırmak olduğunun altını çizdi.

Dr. Yağcı şunları söyledi: “Yaz dönemleri dışındaki düşük turist trafiği yalnız Türkiye’nin değil, bütün ülkelerin sorunu. Bu değerlendirme ışığında Antalya’da Kasım ve Nisan ayları arasındaki dönemi yukarıya taşımak için çalışmalar yapmalıyız.”

Dr. Yağcı, Portekiz’de yapılan toplantıda; havalimanı güvenliği, plastik kullanımının azaltılması, otel yatırımları için uygun ortamın oluşturulması, kurvaziyer turizmi, krizlerde şeffaflık ve kriz yönetiminin de diğer önemli konular olduğuna işaret etti.

Nicelik ve nitelikten çok geceleme ve harcamaları konuşmalıyız

Veri ve göstergelerle, Türkiye ve Antalya turizminin en önemli büyüme dönemlerini yaşadığını anlatan Dr.Yağcı, “2018’de en iyi yılımızı yaşayacağız. Türkiye’de ‘nitelikli turist’ konuşuluyor. Nicelik ve nitelik birlikte büyümeli. Biz nicelik ve nitelik yanında artık kişi başı 1000 Dolar’ı bulan turistik harcama, dolayısıyla gelir ve gecelemeleri tartışmalıyız” dedi.

Bugünkü turist sayılarına bakıldığında turistik talep anlamında sıkıntının aşıldığına da işaret eden Dr. Yağcı, “Kriz sonrasında ilk aşamayı geçtik. İkinci aşama ise fiyatlar. Bundan sonra fiyatları artırıp yan sezonları nasıl hareketlendiririz ona bakmalıyız. 14 milyon turiste doğru ilerleyen Antalya, turist sayısı bakımından en iyi yılını yaşayacak. Bundan sonrası için iki konu var. Birincisi 2019 ve 2023 yılları arasındaki fiyatları nasıl artırırız? İkinci konu ise krizde arka plana itmek durumunda kaldığımız, yapısal sorunlarımız.

  1. Turizm Şûrası’nda turizm sektörünün sorunlarını konuştuk. Bu belirlenen sorunların çözümü için daha hızlı, etkin ve koordineli olarak hareket etmeliyiz. Dedi.İç pazar daha da büyümeliYurtiçi seyahat pazarına da vurgu yapan AKTOB Başkanı Yağcı, “İç pazarın kriz dönemlerinde çok önemli bir rol üstlendiğini, ancak onun her zaman önemli bir Pazar dilimi olduğuna vurgu yaparak, “İç pazarı daha da büyütmeliyiz. Döviz kuru nedeniyle iç pazardaki yeni kontratları dikkatli yapmalıyız. Akıllıca hareket ederek makul artışlar yapmalıyız”dedi.

Sorunlar var ama aşılacak

Konaklama fiyatları, tahsisler, insan kaynağı, yurtiçi pazar, çevre, maliyet yükselişleri, dövizli anlaşmalar, imar planı gibi sektör sorunlarına değinen Dr.Yağcı, yaratılan birlikte çalışma ortamı ile çözüme kavuşması için çalıştıklarını da vurguladı.

Vali Karaloğlu: Geliri artırma zamanı geldi

AKTOB’un Eylül ayı Sektör Buluşmaları’nda konuşan Antalya Valisi Münir Karaloğlu, “Gelirimizin kişi başı 1000 Dolar’a çıkacağı sezonlar da gelecek” dedi.

2016 yılında göreve geldiğinde ateşin içinde oldukları benzetmesi yapan Vali Karaloğlu, “O dönem moral ve motivasyon iyi değildi. Bugün ise farklı bir noktadayız. Hepinizi kutluyorum. Dinamik bir sektörümüz var. Bu yüzden turizme ve turizmcilere güveniyorum. Krizden çıkacağımızı da biliyordum. 2019 ve 2020 artık toparlanma sezonları olacak. Gelirimizin kişi başı 1000 dolara çıkacağı sezonlar da gelecek” dedi.

Mevsimselliği, Antalya örneği ile aşmalıyız

Mevsimselliğin turizm için çok önemli bir sorun olduğunu belirten Vali, Karaloğlu, “Bu sorunun aşılmasında, ürünümüzü ve pazarları çeşitlendirmeli, markamızı güçlendirmeliyiz.”dedi.

TÜROFED Başkanı Ayık: Durumun farkında Olmalıyız

TÜROFED Başkanı Osman Ayık, dünya ve Türkiye turizmini değerlendirerek turizmin geleceği için yapılması gerekenleri anlattı

Mevsimsellik sorununu her turizm ülkesinin sorunu olduğunu yineleyen Ayık, “Önemli olan yan sezonları da doldurmaktır. İspanya bizim için en önemli örnektir. İspanya, ürün geliştiren, misafirlerine ürün derinliği sunarak yol aldı. Türkiye’nin 2018’de pazara dahil olması İspanya’yı paket turlarda daralttı. İspanya bunu da çok iyi biliyor ve farklı hamleler yaptı. Gastronomi vadisi oluşturarak farklı destinasyonlarını markalaştırdı. Türkiye’nin de bu tür analiz ve değerlendirmeler yapması gerekiyor.” dedi.

Sektör sorun ve beklentilerini de aktaran Ayık; yasal mevzuat yenilenmesi, döviz ile ilgili alınan kararlarda istisna beklentisi, arazi tahsisleri, hukuksal düzenlemeler, tanıtım etkinliğinin artırılması gibi alanlarda ilerleme olduğu takdirde, kamunun ve bakanının önderliğinde önemli işlere imza atılabileceğini söyledi.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI 27 Eylül Dünya Turizm Gününü kutladı.

Başkan Yağcı yaptığı açıklamada “Turizm dünyada gelişmeler ne olursa olsun büyümeye devam ediyor. Özellikle 25 yaş altı genç nesil, eğitim ya da tatil nedeni ile daha çok seyahat etmeye başladı. Bu nedenle turizmin geleceği de bu gezgin nesillerle büyümeye devam edecek.

Dünya üzerinde farklı kültürlerle karşılaşma ve kaynaşmada önemli rol oynayan turizm, insanların farklı kültürlere, renklere, dinlere daha hoşgörü ile bakmasını sağlıyor. Birbirine dokunabilen yaşamlar, aradaki sınırları kaldırarak evrensel bir barış gücü oluyor. Bu nedenle turizmin mevcut dünya koşullarındaki en önemli rolü barış elçileri yaratmasıdır. Özellikle gelişmekte olan ülkelerde turizmin ekonomik ve sosyal gelişmedeki önemi çok daha büyük bir role sahip. Ekonomide çarpan etkisi yaratan sektör, direk ya da dolaylı tedarik zincirleri oluşturarak yerli üretimi destekleyen en önemli sektörlerdendir.” Dedi.

Eylül Ayı Geleneksel AKTOB buluşmasını özellikle Dünya turizm gününde düzenlediklerini söyleyen Başkan Yağcı; “AKTOB toplantıları sektörün gündemi takip edebildiği bir organizasyon oldu. Dünya turizm gününde vereceğimiz en önemli mesaj,  turizm sektörü ülkemizin en milli sektörüdür.” Dedi.

 

Devamını Oku
17 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’tan Kurumsal Değerlendirme Anketi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) çalışmalarına, sektörden aldığı yeni fikirlerle devam edecek.  Yayınlanan sektör duyurusunda,

“Ülke turizminin gelişmesine katkı sağlamak, sektörün ve bölgenin rekabet gücünü artıracak yeni projeleri geliştirmek amacıyla bizleri değerlendirip, fikir verebileceğiniz “AKTOB  Değerlendirme Anketi” çalışması yapıyoruz.

Karşımıza çıkan engellerin ve zorlukları büyük özverilerle atlatabilme özelliğine sahip üyelerimizin, AKTOB’u değerlendirerek, birliğimizin nasıl daha iyi kendilerini temsil etmesi gerektiğini ifade etmelerini bekliyoruz.”

Anket katılmak isteyen herkese açık olacaktır.

Anket Linki

Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Online Pazarı Büyümeye Devam Ediyor

Almanya’da yayımlanan FVW Dergisi Almanya Seyahat Acenteleri dosyasını yayımladı.

FVW dosyasına göre, Almanya genelinde seyahat satış acenteleri sayısındaki düşüş 2017’de de sürdü.
2016’da Almanya genelinde 11.422 olan klasik seyahat acente sayısı 2017’de 11.116’ya geriledi. 2016 yılında kapanan acente sayısı 117 iken bunlara 2017’de 306 acente daha eklendi
FVW araştırmasına göre, Almanya genelinde seyahat acentesi sayısı azalırken, acentelerin toplam cirosu ise yüzde 4,6 oranında arttı
Toplamda ciro artarken klasiklerin cirosu düştü
Klasik Alman acentelerin toplam cirosu 2017 yılında 26,36 milyar avro oldu. 2016’da ise klasik acenteler, Almanya genelinde 2015’e göre yüzde 2,4’lük ciro kaybı yaşayarak 25,19 milyar avro ciro elde etmişlerdi.
Böylece, klasik acentelerin toplam pazar payı yüzde 60 düzeyinde olduğu görüldü.
Onile’cıların Pazar payı yüzde 40’a yükseldi
İnternet üzerinden satış yapan online acentelerin pazar payı ise yüzde 40 olarak tespit edildi.
Klasikler paket tur destinasyonları ile ayakta 
FVW araştırmasında klasik seyahat acentelerinin ciro ve pazar payında önemli faktörlerden birinin paket turlar ve büyük ölçüde paket turlara bağımlı destinasyonlar olduğu ise dikkat çeken önemli noktalardan biri.
2016’yı yüzde 2,4’lük ciro kaybı ile kapatan klasik acentelerin 2016’da yüzde 4,6’lık ciro artışı yakalaması, Türkiye başta olmak üzere, Tunus, Mısır gibi önemli paket tur destinasyonlarındaki yükselişle açıklanıyor.
2016’da Türkiye ve diğer paket tur destinasyonlarındaki dibe vuruşun Almanya’da klasik acentelerin durumunu büyük ölçüde olumsuz etkilediği belirtiliyor. 2017’de bu destinasyonlardaki toparlanma ve yükseliş ile Alman klasik seyahat acentelerinin de ciroda gözle görülür bir yükseliş yakaladıkları ifade ediliyor.
İlk 5’te büyükler var
Almanya’da acente zincirlerine bakıldığında ise ilk 5’in içinde büyük grupların yer aldığı görülüyor. Birinci sıradaki DER Touristik, toplam 2067 acente satış bürosu ile 2017’de cirosunu yüzde 3,5’luk artışla 4.62 milyar avroya ulaştırmış görünüyor. İkinci soradaki RT ise toplam 4887 büroda yüzde 2,1’lik artışla 3.48 milyar ciro elde etmiş durumda. Üçüncü TUI Almanya’nın ise toplam 1314 acente satış bürosu bulunuyor. TUI Almanya’nın, yüzde 2,7’lik artışla 2.44 milyar avro ciroya imza attığı dikkat çekiyor. Toplam 2357 acente bürosuna sahip dördüncü sıradaki TSS’nin cirosu ise 2017’de yüzde 8,6 artışla 3.04 milyar avroya ulaştı. Beşinci Schmetterling ise 3627 acente bürosundan yüzde 9,4’lük artışla 2.27 milyar avro ciroya imza atmış durumda.
Almanya seyahat acenteleri pazarı profili
Haber : Turizm gazetesi
Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital