AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

02 Kas
Tarafından: aktob 0 0

3. Turizm Şurası Başladı 1-3 Kasım 2017 Ankara

Uzun süredir hazırlıkları devam eden III. Turizm Şurası Ankara’da başladı. Şuranın hazırlık dönemi için oluşturulan 13 komisyona üye 330 raportörün hazırladığı raporlar şura süresince değerlendirilecek.

Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde şuranın açılış konuşmasını yapan Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş şunları söyledi:

”TURİZMDE ÜÇÜNCÜ EVREYE GEÇME ZAMANI”

İlki 1998, ikincisi 2002 yıllarında yapılan turizm şurasının üçüncüsüyle turizmin stratejisini belirliyoruz. Sloganımızda da belirttiğimiz gibi, yeni bir atılım yapmanın yeni bir adım atmanın tam zamanıdır. Özal dönemi turizmin birinci evresiydi o dönemde çok olumlu adımlar atıldı. Esas adımlar ise sayın başbakanımızın döneminde atıldı. Altyapı yatırımlarında büyük adımlar atıldığı bu dönem turizmde ikinci evreyi oluşturdu. Şimdi kazandığımız tecrübeyle birlikte yeni bir hamle dönemine girmenin tam zamanıdır. Bu şuranın ülke turizmine büyük katkılar sunmasını temenni ediyoruz.

”ALINAN KARARLAR LAFTA KALMAYACAK”

Turizmin ülkeye katkısını değerlendirip, yeni stratejiler belirleyip, hedeflerimizi revize edip belki de hedefleri yukarıya çekeceğiz. Özel sektörümmüzü daha iyi motive edeceğiz. bu toplantılarda oluşan fikirler çerçevesinde turizm diplomasisini de daha etkin kulanacağız. Burada alınan kararlar lafta kalmayacak, takip edilecek.

”TURİZM DEVASA BİR SEKTÖR”

Turizm devasa bir sektör. Diğer sektörlere kıyasla çok hızlı büyüyen bir sektör ve dünyada 2.3 trilyon dolarlık bir büyüklüğü oluşturuyor. Önümüzdeki dönemde turizm sektörünün istihdam ettiği insan sayısı 380 milyona çıkacak.

”HER ŞEYE RAĞMEN SEKTÖR GÜÇLÜ BİR ŞEKİLDE AYAKTA KALDI”

Turkiye’nin son iki yılda yaşadığı tecrübeler önemlidir. Rusya ile yaşanan uçak krizi, FETÖ’nün darbe girişimi ve Batıda yapılan olumsuz algı operasyonlarına rağmen turizm sektörü güçlü bir şekilde ayakta kalmıştır.

”9 AYDA TURİST SAYISI 26 MİLYONU AŞTI”

İlk 9 ayda Türkiye’ye gelen turist sayısı 26 milyonu geçti. Sadece eylül ayında 4 milyon yeni turist gelmiştir. Geçen eylül ayına göre yüzde 40, ilk ayda ise geçen yılın aynı döneminde yüzde 30’a yakın.

”ALMAN TURİST GELMEYE DEVAM ETTİ”

İlk 9 ayda Rusya’da yajklaşık 4, Almanya’dan ise yaklaşık 3 milyon turist geldi. Almanya’dan gelen ziyaretçi sayısında azalma var denilebilir. Ancak, Almanya’da en üst perdeden Türkiye’ye gitmeyin, canınız tehlikede denmesine rağman Alman turist Türkiye’ye gelmeye devam etmiştir.

”PAZARLARI ÇEŞİTLENDİRECEĞİZ”

Önümüzdeki III. Hamle döneminde hedefimiz pazarları çeşitlendirmek. Bir yandan geleneksel pazarlara gereken ilgiyi gödterirken, diğer yandan Doğu Asya’da Çin, Hindistan gibi ülkelerin kapısını çalacağız. Bu ülkelerden gelen ziyaretçi sayısını artıracak, milyonşarla ifade edilir hale getirecpeiz.

Ayrıca ürün çeşitlendirmesine gitmek zorundayız. Sektöre yeni ürünlerle girerek insanların daha fazla gelmesini sağlayacağız.

Özellikle Türkiye ve islam karşıtlığını ortadan kaldırmak için turizmi yumuşak bir güç olarak kullanacağız.

 

Devamını Oku
29 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Cumhuriyetimiz’in 94. Yılı Büyük Bir Çoşkuyla Kutlanıyor

Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşu, yurdun çeşitli kentlerinde coşkuyla kutlanıyor.

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı dolayısıyla Ankara’da düzenlenen törenler, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığındaki devlet erkanının Anıtkabir’i ziyaretiyle başladı.

Türkiye Cumhuriyeti’nin 94. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla Ankara’da ilk tören Anıtkabir’de düzenlendi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında, aralarında TBMM Başkanı İsmail Kahraman, Başbakan Binali Yıldırım, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Hulusi Akar ve kuvvet komutanları, başbakan yardımcıları, bakanlar ve yüksek yargı organlarının başkanlarının bulunduğu heyet Aslanlı Yol’dan yürüdü.

 

Devamını Oku
29 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

Toplantıya Antalya Cumhuriyet Başsavcısı Ramazan Solmaz, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürü İbrahim Acar, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, TÜROFED Başkan Yardımcısı Sururi Çorabatır, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Yeliz Gül Ege, AKTOB üyeleri katıldı.

GÜVENLİK KAYGILARINA RAĞMEN TURİZM BÜYÜYOR

Toplantının açılış konuşmasını yapan  AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı , Dünya, Türkiye ve Antalya turizmi üzerine değerlendirmelerde bulundu.Dr. Erkan Yağcı, 2017 yılında dünya turizminin yüzde 6.5 oranında büyüdüğünü ,kendimizi dünya turizminden soyutlayamayız. Dünya turizmi büyüyor ve Türkiye de çok büyük bir potansiyel barındırıyor. Diğer yıllarda yüzde 2-4 aralığında büyürken 2017 yılında yüzde 6.5 büyüme gösteriyor. Bu büyümenin, dünyada güvenlik kaygılarının arttığı bir yılda olması ise dikkat çekici” dedi.

”ÜÇÜNCÜ BİR ANA PAZARA İHTİYAÇ VAR”

Türkiye’nin iki büyük ana pazara sahip olduğunu belirten Dr. Yağcı, Türkiye’nin üçüncü bir ana pazara daha ihtiyacı bulunduğunu söyledi. Yağcı açıklamalarına şöyle devam etti: “2. konumuz ise turizmimizi farklı bölgelere yaymalıyız. İspanya’nın 6-7 tane bölge destinasyonu bulunuyor. Eğer Türkiye 50-60 milyon turisti hedefliyorsa Antalya’nın yanında yeni bölgeler yaratılmalı.

”TUR OPERATÖRLERİNİN PLANLAMALARI SEVİNDİRİCİ”

Bu seneye Rusya pazarı damga vurdu. Rusya pazarında 5 milyonu yakalayacağız. Bu artışı ise ciddi indirimler ile sağladık ve çok hızlı bir şekilde bu pazarda toparlandık. Bundan sonraki yıllarda da gelir seviyemizi yukarıya taşıyacağız. AKTOB ve TÜROFED olarak geçtiğimiz haftalarda Avrupa’nın TUI ve Thomas Cook gibi önemli tur operatörleri ile bir araya geldik. Bize Türkiye ile ilgili hedeflerini açıkladılar. Tur operatörleri 2018 yılında 2015 verilerini, 2019 yılında da 2014 verilerini yakalayacaklarını söylediler. Bu hedefler Türkiye ve Antalya için sevindiricidir.”

”ŞURADA SORUNLAR TARTIŞILACAK”

Kasım ayında Turizm Şurası’na katılacaklarını hatırlatan Erkan Yağcı, “Turizm Şurası’nda turizmin tüm sorunlarını konuşacağız. Son yapılan Turizm Şurası’nda konuşulan sorunların yüzde 60’ı çözüme kavuşturuldu. Kasım ayında masaya yatırılacak olan sorunların da yüzde 60’ı çözüme kavuşturulabilirse Türk turizmine çok ciddi bir katkı sağlanmış olacaktır” şeklinde konuştu.

ÖZTÜRK: TURİZ YATIRIMLARIMIZI GENİŞLETTİK

AKTOB’un geleneksel öğle yemeğinde turizmcilere seslenen Antalyaspor ve Regnum Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Ali Şafak Öztürk, Antalyaspor’un şehre ve turizme katkılarına dikkat çekti. Aile olarak Antalya’da 150 odalı bir otel yapmak için yola çıktıklarını hatırlatan Ali Şafak Öztürk, “Yaptığımız otel yatırımımız Antalya’nın en kapsamlı otel yatırımı oldu. Regnum’un yanında Zeynep Hotel’i ve National Golf Club’ı da satın alarak Antalya’da turizm yatırımlarımızı genişlettik” dedi.

”ANTALYASPOR TANITIMDA ÖNEMLİ BİR ARAÇ”

Öztürk, “Geçen sene Mayıs ayında Dışişleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu ve Antalya Büyükşehir Belediye Başkanımız Menderes Türel’in, Antalyaspor ile ilgili bir ricaları oldu. Bizim Antalyaspor ile ilgili bir düşüncemiz yoktu. Antalyaspor’un yönetimine geçerek ülkemiz ve şehrimiz için daha çok şey yapmak istedik.  Antalyaspor , Antalya şehrini ve turizmini tanıtacak en önemli araçtır. Antalyaspor’un tanıtımda kullanılması gerekiyor.

Bu noktada örnek vermek gerekirse İspanya’nın Barcelona şehrini Barcelona yapan futbol takımıdır. Barcelona’ya giden turist sayıları inanılmaz düzeyde. Bu şehre gidenler mutlaka Barcelona futbol takımı ile ilgili bir aktivite yapıyor. Ukrayna’nın Donetsk şehrini futbol takımları Shaktar Donetsk ile tanıdık. Rusya liginde mücadele eden Kazan takımını yaptığı futbol yatırımları ile tanıma fırsatımız oldu. Rubin Kazan futbol takımı yaptığı transferlerle müthiş bir ses getirdi ve şehrin bilinirliliğini yüzde 310 arttırdı.

“TURİZMCİLER BU TAKIMI DESTEKLEMELİ”

Antalya ise BDT, Rusya ve Almanya’da bilinen bir şehir. Ancak İtalya gibi birçok Avrupa şehrinde tanınmıyor. Bu bilinirliliğin artması için yeni transferimiz Samir Nasri’nin imza törenini Antalya’nın simgesi Yivli Minare önünde attırdık. Başbakanımız bile bu imza törenini Vietnam gezisinde izlemiştir. Antalya şehrini ve turizmini tanıtmak için Antalyaspor önemli bir araçtır. Turizmcilerimizin bu takımı desteklemelerini istiyoruz. Sadece turizmcilerin değil, devletin, halkın ve işadamlarının Antalyaspor’u desteklemeleri lazım.

Antalyaspor’u istediğimiz noktaya getirirsek şehrimize ve turizmimize büyük katkısı olacaktır. Antalya turizminin servis ve standartları çok yüksek ancak bunu anlatmakta güçlük çekiyoruz. İlk olarak sportif başarıyı yakalamalıyız. Ben turizmcilerimizden destek istiyorum. Bize şunu verin bunu verin demiyorum. Antalyaspor’un şehre ve turizme katkısını anlamanız bizim için çok önemli. Antalyaspor’u dünyanın en iyi kulüpleri arasına sokmak istiyoruz.”

Devamını Oku
29 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Türk-Rus Medya Forumu’nun 2. si Belek’te Gerçekleşti

Rusya‘nın önemli medya kuruluşlarından genel yayın yönetmeni ve haber müdürlerinin de aralarında bulunduğu çok sayıda gazetecinin Türk meslektaşlarıyla buluştuğu Türkiye-Rusya Medya Forumu, Belek’te yapıldı.

Antalya’nın Belek turizm bölgesinde Rixos Premium Belek’te Global Connection Medya Grubu tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen forumun açılışında konuşan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, forumun iki ülke arasındaki ilişkilerin güçlenmesi açısından büyük önem arz ettiğini vurguladı.

Türel, en zor süreçlerde dahi bu dostluğa gölge düşmediğini ve bu dostluğun, yerini güçlü bir şekilde koruduğunu ifade etti. Şu anda çok güçlü bir siyasi ilişki ve toplumsal ilişki dönemi yaşandığını belirten Türel, “Rus misafirlerimizi Antalya’da en güzel şekilde ağırlıyor olmak, bizim turizm sektöründeki en önemli referans belgemiz…” dedi.

Rusya Federal Turizm Ajansı Toplumsal Forum Başkan Yardımcısı Sergey Markov da Türkiye ile Rusya arasında zor bir dönem yaşandığını ancak iki ülke liderinin büyük çabalarıyla ilişkilerin tekrar ayağa kalktığını söyledi.

Bundan sonra ilişkilerin çok yönlü olarak gelişeceğini ifade eden Markov, “Kriz döneminde Ruslar Türkiye’yi gerçekten çok özledi.” dedi.

Markov, Rus turistlerin sağlık ve güvenlik gibi olaylarda bazı sorunlar yaşadığını, sağlık ve ölüm durumlarında tazminatların yeterli olmadığını, bu tür sorunların ortadan kaldırılması gerektiğini söyledi.

Otellerde Rusça bilen personel sayısının yeterli olmamasının da Rus turistler tarafında eksiklik olarak algılandığını belirten Markov, bu problemlerin halledilmesi durumunda turist sayısında artış sağlanacağını kaydetti.

Markov, dünyada çoğu liderin, Recep Tayyip Erdoğan ve Vladimir Putin arasındaki ilişkiyi kıskandığını iddia etti.

İki lider arasındaki güçlü ilişkiye karşın sivil toplum ve uzmanlar arasındaki ilişkilerin zayıf olduğuna işaret eden Markov, “Rus gazeteciler, vatandaşlarına Avrupa kaynaklarından Türkiye’yi anlatmaya kalkıyor. Aynı şekilde Türk gazeteciler de öyle… Nasıl yerel para ile ticaretin gelişmesini istiyorsak, bilgi akışının da Türkçe ve Rusça yapılması gerektiğini önemsiyorum.” diye konuştu.

Global Connection Genel Koordinatörü Onur Tayşu ise forumda iki ülke arasında daha güçlü ve etkili neler yapabileceğinin konuşulacağını bildirdi.

“İki ülke arasında charter trafiğinin tarifeli seferlere dönmesi elzem”

Atlasglobal Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy, iki ülkenin son yıllarda yaşadığı olayların aslında Türkiye ve Rusya’nın birbirine ne kadar ihtiyacı olduğunu gösterdiğini kaydetti.

Türkiye ile Rusya arasındaki turizm trafiği değerlendirildiğinde Türkiye’ye gelen her 100 Rus turiste karşılık Rusya’ya 20 Türk turistin gittiğini aktaran Ersoy, “Öncelikle bu dengenin kurulması gerekiyor. Karşılıklı olarak bu trafiği artırmak lazım.” dedi.

Ersoy, Rusya’da kış sporlarına yönelik önemli adımlar atılabileceğini belirterek, iki ülke arasında uygulanan vizenin öncelikle kaldırılması gerektiğini söyledi.

İki ülke arasında charter trafiğinin tarifeli seferlere dönmesinin elzem olduğuna işaret eden Ersoy, tarifeli uçuşların rekabet ve hizmet kalitesinin artmasına katkı sağlayacağını vurguladı.

Ersoy, Türkiye ile Rusya arasında vizenin kaldırılmasının ardından pasaportsuz geçiş imkanının sağlanabilmesi durumunda da turist trafiğinde en az yüzde 50’lik artış olabileceğini kaydetti.

“Rusya bu büyümemizde ana pazarımız olacak”

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı da dünyada yaklaşık 1,3 milyar kişinin seyahat ettiğini, Türkiye’nin de 40 milyondan fazla yabancı turist ağırladığını söyledi.

Yağcı, Antalya’nın, bu yıl 4 milyon Rus turisti ağırladığını ve dünyada en fazla ziyaretçi kabul eden 12. şehir olduğunu bildirdi.

Dünya turizmine bakıldığında, 2030 yılında seyahat eden insan sayısının 1,8 milyara çıkacağını ve dünyadaki tüm sıkıntılara rağmen insanların seyahat etmekten vazgeçmeyeceğini belirten Yağcı, Türkiye’nin 2023 vizyonunda 50 milyon turist ve 50 milyar dolar turizm geliri hedefinin bulunduğunu aktardı.

Türkiye ve Rusya’dan ortak dizi projesi

Forum kapsamında Global Connection Genel Koordinatör Yardımcısı İsmail Burhanoğlu moderatörlüğünde Maya Productions International Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Özkan, KIT Gazprom-Media Uygulayıcı Yapımcısı Maxim Kovalevitch ve Komsomolskaya Pravda Yayın Yönetmeni Yardımcısı Vlad Gemst’in konuşmacı olarak katıldığı “Kültür ve Medya” paneli düzenlendi.

Maya Productions International Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Özkan, Türkiye’ye Rus kültürünün öncelikle romanlarıyla girdiğini ifade ederek, Rus dostlarla beraber “Kalbimin Sultanı” projesini birlikte yapacaklarını bildirdi.

Özkan, bu projenin yeni ve inovatif bir iş olacağını, proje tamamlandığında derin bağları olan Türkiye ve Rusya’nın iki büyük hayal gücünü bir araya getireceğini söyledi.

Yüksek bütçeli bir prodüksiyon olan bu dizinin en az 80 ülkede seyredileceğini belirten Özkan, dünyada bu diziyi 800 milyon civarında insanın izleyeceğini bildirdi.

KIT Gazprom-Media Uygulayıcı Yapımcısı Maxim Kovalevitch ise “Kalbimin Sultanı” projesinde herkesin tanıdığı Türk ve Rus oyuncular olacağını söyledi.

Daha önce Rus televizyonlar için böyle bir projenin yapılmadığını ifade eden Kovalevitch, “Hem Türk hem de Rus izleyicilerin bu projeyi çok seveceğini düşünüyorum. Uluslararası satışı için temkinli davranıyoruz ama olası satışları da takip ediyoruz.” dedi.

Komsomolskaya Pravda Yayın Yönetmeni Yardımcısı Vlad Gemst ise Rusya’da önemli işlere imza atan Türk iş adamlarının açıklama ve beyanatlarının ülkenin önde gelen basın ve yayın organlarında yer almasına destek olduklarını ifade etti.

Gemst, Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin olmadığı kadar hızla geliştiğini, Rus medyasının da bu konuda önemli işler başardığını kaydetti.

Forum boyunca Twitter’dan Türkçe “İyiyizbirlikte”, Rusça olarak da “Horoshovmeste” hashtag’leri kullanılarak paylaşımlar yapıldı.

Kaynak: AA

Devamını Oku
28 Eyl
Tarafından: aktob 0 1

AKTOB Yemeği’nde Dünya Turizm Günü Kutlandı

Aktob Başkanı Dr.Erkan Yağcı “Kriz aşılıyor, dünyadaki büyümede yerimizi alacağız. Turizm iyi yönetilirse herkese fayda sağlar”

Akdeniz Turistik Otelciler Birliği’nin (AKTOB) Eylül ayı yemekli toplantısı Baia Lara otelde yapıldı. Geleneksel AKTOB Yemeği Dünya Turizm Günü Kutlaması çerçevesinde, kamu ve özel sektörü bir araya getirdi.  Sektörle ilintili kamu ve özel kuruluş temsilcilerinin de davet edildiği yemeğe Antalya Valisi Münir KARALOĞLU, Antalya İl Emniyet Müdürü Celal UZUNKAYA, TÜROFED Onursal Başkanı Ahmet BARUT, Antalya Tanıtım. A. Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf HACISÜLEYMAN , Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Yeliz GÜL EGE, Almanya Konsolosu Martin VETTER, İlçe Kaymakamları da katıldı.

Yemek açılışını yapan  AKTOB Başkanı Erkan Yağcı,  Dünya Turizm Gününü kutladı.  Dünyada turizmin, özellikle gelişmekte olan ülkelerde kalkınmada anahtar rol üstlendiğini, özellikle destinasyonları imaj yönetiminde önemli bir araç olduğunu söyledi.

Turizmi iyi yönetmeliyiz

Toplantının açılışında konuşan Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr.Erkan Yağcı, “İyi ve koordineli yönetilmesi durumunda turizm, faydaları tüm kesimlere yayılan iyi bir sektördür.”dedi.

Toparlanmada herkes pay sahibi özellikle konaklama sektörü

2016 krizi döneminin ardından 2017’de sağlanan gelişmeyi değerlendiren Erkan Yağcı, “Bu zor dönemde turizmin her bir bileşeni çalıştı, fedakarlıklarda bulundu. Özellikle, artan maliyetlere rağmen, konaklama sektörünün gelirlerinden ödün vererek büyümede katkısı hayatidir.”dedi.

Önce ayakta kaldık sıra esas konulara geliyor

Başarı çıtası 40 milyondur

Türkiye turizminin 2017’de gösterdiği gelişmenin, sayısal temelden öteye geçebilmesi ve eski trandine kavuşmasının önemli olduğuna vurgu yapan Yağcı, sayısal bazda çıtanın 40 milyon turist olduğunu vurgulayarak, “Önce kaybettiğimiz hacmi yakalamalıyız, fiyatları toparlamalıyız ki, birkaç yıldır geri planda bırakmak durumunda olduğumuz yapısal sorunları ele alalım, gelecek için planlarımızı sağlamlaştıralım.”dedi.

2018’in önemi büyük

Turizmde 2018 yılının bir çok açıdan önemi olduğunu ifade eden Erkan Yağcı şunları söyledi: “Öncelikle son krizde ciddi turist kaybettiğimiz merkez Avrupa pazarlarını yeniden canlandırmalı, bu yılı adeta “Avrupa Yılı” ilan etmeliyiz.

 

Ancak bunu yaparken, olgunlaşma eğiliminde olan pazarları, yeni pazarları da içine alan Pazar çeşitlendirme çalışmalarına da hız vermek zorundayız. Şunu da biliyoruz ki pazarlara yenilerini eklemek 4-5 yıl gibi bir zaman alır ama olgunlaşmaya yakın olan yeni pazarları ilk hedef olarak önümüze koyabiliriz.

Dünyadaki büyümede biz de olacağız

BM Dünya Turizm Örgütü’nün Çin’deki genel kurulunda ortaya konan ve % 6-7 bandında olan dünya büyümesinde, Türkiye’nin de olacağını işaret eden Yağcı, “Dünyada son 20-30 yılın rekoru olan bu büyüme beklentisi çok önemli. Çünkü turizm en başta ekonomik ve sosyal gelişmeyi, ülke imajını güçlendirme ve iş yaratma, yoksulluğu azaltma rolleri ile çok hayati önemdedir. Herkes bunun farkında. Ülkemiz de bu nedenle bu gelişme içinden pay alacaktır. 2018 ve 2019 çok önemli dönem olacak. Hazırlanmalıyız”dedi.

Antalya Valisi Münir Karaloğlu:

ANTALYA’NIN EN GÜÇLÜ YANI KALİTESİDİR

Sonuçları ve değişimleri iyi okumalıyız

AKTOB yemeğinde önemli değerlendirmelerde bulunan Antalya Valisi Münir Karaloğlu, “2016’da yaşanan krizden bizi; bu şehrin insan ve turizm yapısındaki kalite çıkarmıştır. Bu başarıda herkesin emeği var. Hiçbir zaman ümitsiz olmamalıyız, olmadık da. İşte bu gerçek bizi tünelden çıkarmıştır.

2018 ve ötesinde yeni hedeflerin de olduğuna işaret eden vali Karaloğlu, “Evet kayıplarımız oldu. Ancak başta Avrupa olmak üzere bazı pazarlarda geri dönüş daha kolay. Yeni pazarlar gerçeğini de unutmamalıyız. Varolanlarla yetinmemeli ama gelişmeleri, pazardaki sonuçları doğru analiz etmeli, doğru okumalıyız.

Değişimi iyi okumalıyız

Diğer yandan son dönemde bazı Avrupa ülkeleri ile yaşanan etkileri turizme de yansıyan gerginliklerin; o ülkelerdeki sosyal, politik ve ekonomik değişimleri de dikkate alarak değerlendirmek gerektiğine değinen Vali Karaloğlu, “Herşeye rağmen yeni pazarlar bulmak durumundayız, çeşitli yargılarla hiçbir pazara brun kıvıramayız. Seyyah değerlidir ve ülkesine, inancına bakılmaz. Bakmıyoruz da”dedi.

Kaostan dünya da muzdarip, turizm bir çaredir

Son yıllarda dünyanın huzura muhtaç bir durumdan geçtiğinin analizini yapan Vali Karaloğlu, “Şimdi düşünüyoruz ‘2016 kaosundan nasıl çıkacağız’ diye. Ben diyorum ki ‘inadıma turizm’. Çünkü turizm sayesinde insanlar birbirine daha çok yakınlaşır, anlar duruma gelir.

Yemekte söz alan Antalya Tanıtım A.Ş. Yönetim kurulu Başkanı Yusuf HACISÜLEYMAN; Antalya Tanıtım A.Ş. çalışmalarına ilişkin sunum yaptı;

“Antalya P&R çalışmaları için BAKA ile işbirliği yapılarak; Almanya, Hollanda, İsrail, Polonya, İsrail ve  Birleşik Krallık’ta medya tanıtım çalışmaları yapıldı. Önemli basın ve medya kuruluşları ziyaret edilerek, Türkiye ve turizm potansiyeline ilişkin bilgilendirmeler yapıldı. Ziyaretlerde bu ülkelerden medya mensupları Antalya’ya davet edilerek basın gezileri organizasyonları yapıldı. Pazar yapılarına da değinen HACISÜLEYMAN Polonya’nın dikkat çekici şekilde krizlerden etkilenmeyen bir Avrupa Pazarı olduğunu ve bu pazara yönelik çalışmalara ağırlık vereceklerini” ifade etti.

Devamını Oku
19 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Resort Turizm Perspektif Dergisi 173. Sayısı Yayınlandı

AKTOB Yayını RESORT Turizm Perspektif Dergisi’nin 173. Sayısı yayınlandı.

Turizm sektörünü ilgilendiren konu başlıklarında analizlerin yer aldığı dergiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

RESORT TURİZM PERSPEKTİF 173. Sayı

Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Thomas Cook Yetkilileri Aktob ve Türofed ile Buluştu

Thomas Cook Yöneticileri, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erkan Yağcı,  Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED)  Başkanı  Osman Ayık , AKTOB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu ve AKTOB Genel Sekreteri Yeliz Gül Ege ile  bir araya geldi.
28 Ağustos 2017 tarihinde gerçekleşen toplantıya, Thomas Cook Avrupa Bölge ve Ürün Direktörü Andreas Thams, Thomas Cook Almanya Kısa ve Orta Mesafe Destinasyon Ürün Müdürü Sacha Büsseler, Thomas Cook  Orta ve Doğu Avrupa CEO’su Stefanie Berk,  Öger Tours Genel Müdürü Songül Bektaş Rosati ve Diana Turizm Yönetim Kurulu Üyesi Burak Tonbul katıldı.
Toplantıda;  Avrupa Pazarı’nda 2017 yılı değerlendirilerek, 2018 yılına yönelik satış ve uçak planlaması görüşüldü.
Toplantı ile ilgili değerlendirme yapan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı; “mevcut talep artışının 2018 yılında da sürdürülebilirliğini sağlamak için bir araya geldiğimiz Thomas Cook yöneticileri ile rakip destinasyonların durumu ve  2018 yılı için yapılması gerekenleri özellikle karşılıklı desteklemeler ve kapasite artışı ile ilgili  görüşmeler yapıldı.  Antalyanın özellikle 2014 ve 2015 yılındaki talep yapısına ulaşması için yapılması gerekenleri özellikle görüştük.  Bunlara ilaveten;  Türkiye satışlarının Avrupa Pazarı’nda 2018 yılında da artış göstereceğine dair verilerin alındığını, bu nedenle uçak sayısı artırılarak planlamalara gidilecek. Fiyatların önümüzdeki yıldan itibaren  2014 yılına yakın daha sürdürülebilir bir zemine oturmasını da bekliyoruz.” Ayrıca Thomas Cook’un ve Diana Turizmin Türkiye ve Antalya turizmine bu zor dönemde verdikleri destek için de teşekkür ediyoruz”.dedi.
Devamını Oku
09 Ağu
Tarafından: aktob 0 2

Geleneksel Aktob Yemeğinde Sektör Bir Araya Geldi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ağustos ayı geleneksel öğle yemeği Rixos Downtown Hotel’de gerçekleştirildi. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’in konuk konuşmacı katıldığı yemeğe turizmciler büyük ilgi gösterdi.

Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, POYD Başkanı Hakan Duran, ATAV Başkanı Nizamettin Şen’in de katıldığı yemeğin açılış konuşmasını AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı gerçekleştirdi.

Konuşmasında Türkiye ve Antalya turizminin son durumunu değerlendiren Yağcı, Türk turizminin hızlı bir şekilde iyileşme gösterdiğini söyledi. Yağcı: “Türkiye, geçen senenin istatistiklerine göre bu sene turist sayısında yüzde 14’lük bir artış yakalamış durumdadır. 6 aylık verilere göre gelir kaybımız ise yüzde 3 seviyesindedir. 2014 yılında turist başı gelirimiz 828 dolar’dı. 2016 yılında bu rakam 700 dolar’a düştü. Dünya ortalaması ise 1000 dolardan 890 dolara düştü. Kişi başı turist harcamalarda dünya genelinde bir düşüş söz konusu. 2014 yılı çok iyi bir yıldı. 2016 yılı ise kırılma noktasıdır” dedi.Kamu ve özel sektör kuruluş temsilcilerinin de katılım sağladığı yemekte AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı sektörün mevcut durum analizini yaparak gelecek beklentilerini anlattı.

“Avrupa pazarını toparlamalıyız”
Antalya’da Temmuz ayının yüzde 75 artışa şahit olduğunu söyleyen Yağcı, “Bu sene Rusya pazarı kilit rol üstlendi. Almanya, Hollanda, Belçika, ve İskandinavya ve pazarlarında iyileşmeye ihtiyacımız var. Antalya 7 ayda 2015’e göre 1 milyon turist kaybetti. Avrupa pazarına odaklanarak 2018 yılında bu pazarı toparlamamız gerekiyor. İspanya’ya 15 milyon İngiliz turist gidiyor. Bizim üçüncü ana pazara ihtiyacımız var. Bu bağlamda İngiltere buna en uygun ülkedir. Yapılacak çok iş var” şeklinde konuştu.

“Talep artarsa fiyat da artacaktır”
Dr. Erkan Yağcı, fiyatlara da değindi. Fiyatı yükseltmek için öncelikle talebin artırılması gerektiğini söyleyen Yağcı: “Son iki yılda talep azalınca fiyatlarda baskı oluştu. Eğer Antalya olarak 12 milyon yabancı turist bandını yakalarsak fiyatlar artar. Bu nedenle 2018 yılı ve sonrası için talebi artırarak 2014 fiyat seviyelerine gelmeliyiz” dedi.

“Her şey dahili eleştirmek moda haline geldi”
Başkan Yağcı, son olarak her şey dahil sistemine getirilen eleştiriler ve şehir turizmine de değindi. Yağcı: “Herkes her şey dahil sistemini eleştiriyor. Bu eleştiriler moda haline geldi. Ancak her şey dahili misafirlerimiz istemektedir. Bu sistem aileler tarafından seçiliyor. Bu sistemi dünya üzerinde en iyi uygulayan ülkeyiz.

“Antalya 20 milyon turist ağırlayabilir”
Şehir turizmi için tarihi değerler, şehrin simgesi, parklar, fuarlar, spor müsabakaları, festivaller, müzeler, bisiklet yolları, sokak sanatları, yöresel yemekler, ülke sokakları, modern toplu taşıma, gece hayatı, alışveriş imkanları, otel altyapısı, tarifeli tarifesiz seferler, güvenli sokaklar, engellilerle barışık altyapı, temiz çevre, ekonomik havalimanı ve temiz plajların olması gerektiğini söyleyen Erkan Yağcı: “Antalya, dünyada en fazla turist ağırlayan 12. Şehir konumunda. Şehir turizmi ile Antalya daha fazla turist ağırlayabilir. Antalya Türkiye’nin 2023 turist hedefinde 20 milyon turist ağırlayabilir” diye konuştu.

AKTOB’un geleneksel öğle yemeğine katılan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya’nın turizm projelerini anlattı.

Antalya’nın birçok zenginliğinin bulunduğunu söyleyen Türel, “En önemli şansımız sizlersiniz çünkü dünyada eşi benzeri olmayan turistik tesislerimiz dünyada eşi benzeri olmayan bir kalite ile hizmet veriyorsunuz. Bu bizim en büyük avantajımız. Antalya’daki zenginliklerimiz birçok rakip şehirde söz konusu değil” dedi.

“Her şey dahil sistemini en iyi başaran Antalya”

Her şey dahil sistemi hakkındaki şikayetleri değerlendiren Türel, kent içinde esnafın bu durumdan şikayeti olduğunu ve haklı olduklarını ifade ederken, bunun sebebinin ise sistemden değil kent merkezinin kalitesini arttırmakla alakalı bir durum olduğunu söyledi. Antalya’nın her şey dahil sistemini dünyada en iyi başaran bir şehir olduğuna dikkat çeken Türel, şöyle konuştu: “Bugün turizm sektöründe biz bu başarıyı yakaladıysak her şey dahil sistemini dünyada en iyi başaran destinasyon olarak burada bir başarıya imza attık. Şikayetler turizm pastasından kent içinde esnafın yeterli payı alamaması ile ilgiliydi.

“Antalya Los Angeles’e rakip”

Antalya’nın kaliteli destinasyon olması hususunda atılması gereken adımları attıklarını ifade eden Türel, içerisinde 4 ayrı etabı, Boğaçayı projesiyle halka açık rekreasyon alanları ve sinema platoları yapacaklarını da söyledi.

Tünektepe, Sarısu, Kaleiçi Limanı ve Kruvaziyer turizmi destekleyecek liman projelerinin yer aldığı sunumda Turizm yatırımcılarına da bu projelerde yer almaları çağrısı yapıldı.

Ayrıca, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel;

“Şehrin bir simgesi olması gerekiyor, turizmi destekleyen kenti kültürü ve yan ürünlerin önemi çok büyük. Antalya bu anlamda her geçen gün zenginleşen bir kent. Turizm projeleri ile rakiplerimizi zorlayacak zenginliklere kavuşacak. Bugüne kadar Antalya’nın oteller dışında kalitesinin düşük olduğunun farkında olduk ve bu yönde çok önemli yatırımlar ve projeler geliştirdik. Antalya simgesi olarak Tünektepe projesi içerisinde Akdeniz foku karakterize edilen proje aşamasında çalışmalar var. Turizmde çok kötü bir yerde değiliz ancak istediğimiz yerde de değiliz. Bu çalışmalarımız destinasyon kalitesini artırarak gelen misafirleri kente çekecektir. Destinasyon rekabet gücünü artıracak.” dedi.

Devamını Oku
21 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Başkanı Erkan Yağcı Moskova`da Gerçekleşen Türk Festivali`ni Değerlendirdi

”KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞINDAKİ İLK BÜYÜK ÇALIŞMA”

”Bu etkinlik Türkiye’nin ilk turizm festivali olma özelliğini taşıyor. Festival aynı zamanda, fuarlar dışında kamu-özel sektör ortaklığında yapılan ilk büyük çalışma. Festivale olan ilgiye baktığımızda gerçekten çok doğru bir iş yaptığımızı gördük. Bu Türkiye’nin tanıtıldığı bir festival ve hem otellere hem de destinasyonlara büyük ilgi olduğunu görüyoruz. Direkt tüketiciyi hedefleyen bu çalışma halkın Türkiye algısının olumlu yönde değişmesine büyük katkı sunuyor.

”KENTLERDE HALKLA BULUŞMAK GEREKİYOR”

İlk defa yapılmasına rağmen çok başarılı olmuş bir organizasyon olduğunu söyleyebilirim. Bu etkinliğin geliştirilerek diğer pazarlara da yayılması lazım. Ürün ve pazar çeşitlendirmesini konuşuyoruz ama tanıtımda da çeşitlendirmeye gitmek gerekiyor. Fuarlar elbette sektör için önemli bir etkinlik alanı, ama kentlerde halkla buluşmak gerekiyor.

”FİYATLARIN ESKİ SEVİYEYE ULAŞMASI İÇİN BİRKAÇ YIL GEREKİYOR”

Fiyatların yükselebilmesi için önce talebin yükselmesi gerekiyor. Rusya’dan Türkiye’ye dönük büyük bir ilginin olduğunu görüyoruz ancak fiyatların eski seviyelerine yükselebilmesi için birkaç yıla ihtiyaç var.”

Devamını Oku
09 Mar
Tarafından: aktob 0 1

AKTOB’un Düzenlediği Yemekten Sektöre Umut

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)’un her ay düzenlediği yemeğe Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Hüseyin Yayman konuk konuşmacı olarak katıldı.  Yemek  18 Temmuz Salı günü Antalya’nın Manavgat ilçesinde Barut Acanthus& Cennet Otel’de gerçekleşti. Kamu ve özel sektör kuruluş temsilcilerinin de katılım sağladığı yemekte AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı sektörün mevcut durum analizini yaparak  gelecek beklentilerini anlattı.

Konaklama sektörü büyük riskler alarak özveriler yapıyor.

Türkiye’nin mevcut koşullar nedeniyle yaşadığı kayıplar talep düşmesine rağmen  dünya turizminde rekabet analizi sıralamasında yerini koruyor.  Türk turizmci talebin yeniden oluşması ve dönmesine yönelik fiyat pozisyonu aldı ancak düşük fiyatlar kalıcı olmamalı.  Kalite &fiyat dengesini de mümkün olduğunca korumaya çalışan sektör talep kaymasını büyük oranda engelledi. Talebin Türkiye’ye dönmesinde Antalya lokomotif  oldu.

Sıkıntılara takılmak yerine sektör olarak geleceğe odaklıyız ve geleceği yapılandırıyoruz. Bu bağlamda sektörün tüm dinamiklerinin bir araya gelerek bu yapılandırmada yer alması gerekiyor. Talep yaratılmadan reel fiyat oluşmayacağının farkındayız.  Kayıpların altında yatan nedenlerin kalkmasına yönelik yapılacak tanıtım ve algı çalışmaları ile ivme pozitife dönecektir.

2016 yılı gibi çok zorlu geçen bir yılın ardından güncel sorunlarla uğraşırken öncesinde var olan sorunları da unutmadık.  Birliğimiz haksız şikayetlerin yarattığı tazminatlarla uğraşan konaklama sektörünü rahatlatacak çalışmalar yaptı. Şikayetlerin en yoğun yaşandığı İngiltere’de tur operatörleri ve İngiltere Dış işleri Bakanlığı ile temaslarda bulunarak bu şikayetlerin oluşmasına neden olan hukuk firmaları üzerinde baskı yarattı.  İngiltere tur operatörleri birliği #stopsicnessscams (hastalık dolandırıcılıklarına son) kampanyası başlatarak  farkındalık yarattılar.

Bunun dışında booking.com konusunda; Türk turizmci her konuda ortak aklı kullanmalı ve ortak kazançlar üzerinde birleşmeli.  Online rezervasyon siteleri  özellikle küçük işletmeler için can simidi. Bu konuda korunması gereken bir kazanç var. Bu kazanımların ortak akıl ile korunması gerekiyor.   Amaç; sorun üzerine sorun eklemek değil çözüme odaklı bir ortak akıl oluşturmak olmalı.Türk turizmi çok güçlü enstrümanlara sahip,  bu zenginliklerle ve büyük deneyimler kazanmış girişimcilerle Dünya sıralamasında ilk 10 değil ilk 5’i zorlamalı.

Türk Turizmi sessiz devrim yapıyor, kendini revize ederek ederek büyüyecek.

Söz alan Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Hüseyin Yayman Türk turizmcinin engelleri aşmakta büyük mücadeleler verdiğini biliyoruz. Sektör bu mücadelelerle sessiz devrim yapıyor, kendi içinde de yeniden yapılanmalara gidiyor.  Turizm tarihçesinde zaman zaman büyük krizler yaşayan sektör deneyimlerle bu büyük engelleri de aşacak. Antalya’ya hedefimiz 10 milyon değil 20 milyon turistin gelmesi.

Bakanlığımız Türk turizmciyi bu deneyimlerle sektörün öznesi yapacak.  Tanıtım çalışmalarında işbirlikleri daha fazla geliştirilecek.

Türk turizmi konjoktürel sorunların yanı sıra iç sorunlarla da büyük mücadele içinde ancak çok güçlü bir devletimiz var. Bunu karşımıza çıkan engelleri aşarken bizim gibi tüm dünya ülkeleri de görüyor.

Turizm özellikle bu dönemde Türkiye algısını pozitife çevirecek en önemli sektör. Ekonomik kazanımların ötesinde barış elçileri yaratıyor. Dünyanın ve bölgemizin ihtiyaç duyduğu, barış, hoşgörü yaratan iyimser bir sinerji yaratıyor.

2023 hedefimiz 40 milyon değil 80 milyon olmalı.  Mevcut turizm altyapımız bu rakamları telaffuz etmemizi sağlayacak güçte.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital