AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Aktob

09 Ağu
Tarafından: aktob 0 2

Geleneksel Aktob Yemeğinde Sektör Bir Araya Geldi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ağustos ayı geleneksel öğle yemeği Rixos Downtown Hotel’de gerçekleştirildi. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’in konuk konuşmacı katıldığı yemeğe turizmciler büyük ilgi gösterdi.

Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Konyaaltı Belediye Başkanı Muhittin Böcek, TÜROFED Başkanı Osman Ayık, POYD Başkanı Hakan Duran, ATAV Başkanı Nizamettin Şen’in de katıldığı yemeğin açılış konuşmasını AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı gerçekleştirdi.

Konuşmasında Türkiye ve Antalya turizminin son durumunu değerlendiren Yağcı, Türk turizminin hızlı bir şekilde iyileşme gösterdiğini söyledi. Yağcı: “Türkiye, geçen senenin istatistiklerine göre bu sene turist sayısında yüzde 14’lük bir artış yakalamış durumdadır. 6 aylık verilere göre gelir kaybımız ise yüzde 3 seviyesindedir. 2014 yılında turist başı gelirimiz 828 dolar’dı. 2016 yılında bu rakam 700 dolar’a düştü. Dünya ortalaması ise 1000 dolardan 890 dolara düştü. Kişi başı turist harcamalarda dünya genelinde bir düşüş söz konusu. 2014 yılı çok iyi bir yıldı. 2016 yılı ise kırılma noktasıdır” dedi.Kamu ve özel sektör kuruluş temsilcilerinin de katılım sağladığı yemekte AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı sektörün mevcut durum analizini yaparak gelecek beklentilerini anlattı.

“Avrupa pazarını toparlamalıyız”
Antalya’da Temmuz ayının yüzde 75 artışa şahit olduğunu söyleyen Yağcı, “Bu sene Rusya pazarı kilit rol üstlendi. Almanya, Hollanda, Belçika, ve İskandinavya ve pazarlarında iyileşmeye ihtiyacımız var. Antalya 7 ayda 2015’e göre 1 milyon turist kaybetti. Avrupa pazarına odaklanarak 2018 yılında bu pazarı toparlamamız gerekiyor. İspanya’ya 15 milyon İngiliz turist gidiyor. Bizim üçüncü ana pazara ihtiyacımız var. Bu bağlamda İngiltere buna en uygun ülkedir. Yapılacak çok iş var” şeklinde konuştu.

“Talep artarsa fiyat da artacaktır”
Dr. Erkan Yağcı, fiyatlara da değindi. Fiyatı yükseltmek için öncelikle talebin artırılması gerektiğini söyleyen Yağcı: “Son iki yılda talep azalınca fiyatlarda baskı oluştu. Eğer Antalya olarak 12 milyon yabancı turist bandını yakalarsak fiyatlar artar. Bu nedenle 2018 yılı ve sonrası için talebi artırarak 2014 fiyat seviyelerine gelmeliyiz” dedi.

“Her şey dahili eleştirmek moda haline geldi”
Başkan Yağcı, son olarak her şey dahil sistemine getirilen eleştiriler ve şehir turizmine de değindi. Yağcı: “Herkes her şey dahil sistemini eleştiriyor. Bu eleştiriler moda haline geldi. Ancak her şey dahili misafirlerimiz istemektedir. Bu sistem aileler tarafından seçiliyor. Bu sistemi dünya üzerinde en iyi uygulayan ülkeyiz.

“Antalya 20 milyon turist ağırlayabilir”
Şehir turizmi için tarihi değerler, şehrin simgesi, parklar, fuarlar, spor müsabakaları, festivaller, müzeler, bisiklet yolları, sokak sanatları, yöresel yemekler, ülke sokakları, modern toplu taşıma, gece hayatı, alışveriş imkanları, otel altyapısı, tarifeli tarifesiz seferler, güvenli sokaklar, engellilerle barışık altyapı, temiz çevre, ekonomik havalimanı ve temiz plajların olması gerektiğini söyleyen Erkan Yağcı: “Antalya, dünyada en fazla turist ağırlayan 12. Şehir konumunda. Şehir turizmi ile Antalya daha fazla turist ağırlayabilir. Antalya Türkiye’nin 2023 turist hedefinde 20 milyon turist ağırlayabilir” diye konuştu.

AKTOB’un geleneksel öğle yemeğine katılan Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Antalya’nın turizm projelerini anlattı.

Antalya’nın birçok zenginliğinin bulunduğunu söyleyen Türel, “En önemli şansımız sizlersiniz çünkü dünyada eşi benzeri olmayan turistik tesislerimiz dünyada eşi benzeri olmayan bir kalite ile hizmet veriyorsunuz. Bu bizim en büyük avantajımız. Antalya’daki zenginliklerimiz birçok rakip şehirde söz konusu değil” dedi.

“Her şey dahil sistemini en iyi başaran Antalya”

Her şey dahil sistemi hakkındaki şikayetleri değerlendiren Türel, kent içinde esnafın bu durumdan şikayeti olduğunu ve haklı olduklarını ifade ederken, bunun sebebinin ise sistemden değil kent merkezinin kalitesini arttırmakla alakalı bir durum olduğunu söyledi. Antalya’nın her şey dahil sistemini dünyada en iyi başaran bir şehir olduğuna dikkat çeken Türel, şöyle konuştu: “Bugün turizm sektöründe biz bu başarıyı yakaladıysak her şey dahil sistemini dünyada en iyi başaran destinasyon olarak burada bir başarıya imza attık. Şikayetler turizm pastasından kent içinde esnafın yeterli payı alamaması ile ilgiliydi.

“Antalya Los Angeles’e rakip”

Antalya’nın kaliteli destinasyon olması hususunda atılması gereken adımları attıklarını ifade eden Türel, içerisinde 4 ayrı etabı, Boğaçayı projesiyle halka açık rekreasyon alanları ve sinema platoları yapacaklarını da söyledi.

Tünektepe, Sarısu, Kaleiçi Limanı ve Kruvaziyer turizmi destekleyecek liman projelerinin yer aldığı sunumda Turizm yatırımcılarına da bu projelerde yer almaları çağrısı yapıldı.

Ayrıca, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel;

“Şehrin bir simgesi olması gerekiyor, turizmi destekleyen kenti kültürü ve yan ürünlerin önemi çok büyük. Antalya bu anlamda her geçen gün zenginleşen bir kent. Turizm projeleri ile rakiplerimizi zorlayacak zenginliklere kavuşacak. Bugüne kadar Antalya’nın oteller dışında kalitesinin düşük olduğunun farkında olduk ve bu yönde çok önemli yatırımlar ve projeler geliştirdik. Antalya simgesi olarak Tünektepe projesi içerisinde Akdeniz foku karakterize edilen proje aşamasında çalışmalar var. Turizmde çok kötü bir yerde değiliz ancak istediğimiz yerde de değiliz. Bu çalışmalarımız destinasyon kalitesini artırarak gelen misafirleri kente çekecektir. Destinasyon rekabet gücünü artıracak.” dedi.

Devamını Oku
21 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Başkanı Erkan Yağcı Moskova`da Gerçekleşen Türk Festivali`ni Değerlendirdi

”KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞINDAKİ İLK BÜYÜK ÇALIŞMA”

”Bu etkinlik Türkiye’nin ilk turizm festivali olma özelliğini taşıyor. Festival aynı zamanda, fuarlar dışında kamu-özel sektör ortaklığında yapılan ilk büyük çalışma. Festivale olan ilgiye baktığımızda gerçekten çok doğru bir iş yaptığımızı gördük. Bu Türkiye’nin tanıtıldığı bir festival ve hem otellere hem de destinasyonlara büyük ilgi olduğunu görüyoruz. Direkt tüketiciyi hedefleyen bu çalışma halkın Türkiye algısının olumlu yönde değişmesine büyük katkı sunuyor.

”KENTLERDE HALKLA BULUŞMAK GEREKİYOR”

İlk defa yapılmasına rağmen çok başarılı olmuş bir organizasyon olduğunu söyleyebilirim. Bu etkinliğin geliştirilerek diğer pazarlara da yayılması lazım. Ürün ve pazar çeşitlendirmesini konuşuyoruz ama tanıtımda da çeşitlendirmeye gitmek gerekiyor. Fuarlar elbette sektör için önemli bir etkinlik alanı, ama kentlerde halkla buluşmak gerekiyor.

”FİYATLARIN ESKİ SEVİYEYE ULAŞMASI İÇİN BİRKAÇ YIL GEREKİYOR”

Fiyatların yükselebilmesi için önce talebin yükselmesi gerekiyor. Rusya’dan Türkiye’ye dönük büyük bir ilginin olduğunu görüyoruz ancak fiyatların eski seviyelerine yükselebilmesi için birkaç yıla ihtiyaç var.”

Devamını Oku
09 Mar
Tarafından: aktob 0 1

AKTOB’un Düzenlediği Yemekten Sektöre Umut

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB)’un her ay düzenlediği yemeğe Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Hüseyin Yayman konuk konuşmacı olarak katıldı.  Yemek  18 Temmuz Salı günü Antalya’nın Manavgat ilçesinde Barut Acanthus& Cennet Otel’de gerçekleşti. Kamu ve özel sektör kuruluş temsilcilerinin de katılım sağladığı yemekte AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı sektörün mevcut durum analizini yaparak  gelecek beklentilerini anlattı.

Konaklama sektörü büyük riskler alarak özveriler yapıyor.

Türkiye’nin mevcut koşullar nedeniyle yaşadığı kayıplar talep düşmesine rağmen  dünya turizminde rekabet analizi sıralamasında yerini koruyor.  Türk turizmci talebin yeniden oluşması ve dönmesine yönelik fiyat pozisyonu aldı ancak düşük fiyatlar kalıcı olmamalı.  Kalite &fiyat dengesini de mümkün olduğunca korumaya çalışan sektör talep kaymasını büyük oranda engelledi. Talebin Türkiye’ye dönmesinde Antalya lokomotif  oldu.

Sıkıntılara takılmak yerine sektör olarak geleceğe odaklıyız ve geleceği yapılandırıyoruz. Bu bağlamda sektörün tüm dinamiklerinin bir araya gelerek bu yapılandırmada yer alması gerekiyor. Talep yaratılmadan reel fiyat oluşmayacağının farkındayız.  Kayıpların altında yatan nedenlerin kalkmasına yönelik yapılacak tanıtım ve algı çalışmaları ile ivme pozitife dönecektir.

2016 yılı gibi çok zorlu geçen bir yılın ardından güncel sorunlarla uğraşırken öncesinde var olan sorunları da unutmadık.  Birliğimiz haksız şikayetlerin yarattığı tazminatlarla uğraşan konaklama sektörünü rahatlatacak çalışmalar yaptı. Şikayetlerin en yoğun yaşandığı İngiltere’de tur operatörleri ve İngiltere Dış işleri Bakanlığı ile temaslarda bulunarak bu şikayetlerin oluşmasına neden olan hukuk firmaları üzerinde baskı yarattı.  İngiltere tur operatörleri birliği #stopsicnessscams (hastalık dolandırıcılıklarına son) kampanyası başlatarak  farkındalık yarattılar.

Bunun dışında booking.com konusunda; Türk turizmci her konuda ortak aklı kullanmalı ve ortak kazançlar üzerinde birleşmeli.  Online rezervasyon siteleri  özellikle küçük işletmeler için can simidi. Bu konuda korunması gereken bir kazanç var. Bu kazanımların ortak akıl ile korunması gerekiyor.   Amaç; sorun üzerine sorun eklemek değil çözüme odaklı bir ortak akıl oluşturmak olmalı.Türk turizmi çok güçlü enstrümanlara sahip,  bu zenginliklerle ve büyük deneyimler kazanmış girişimcilerle Dünya sıralamasında ilk 10 değil ilk 5’i zorlamalı.

Türk Turizmi sessiz devrim yapıyor, kendini revize ederek ederek büyüyecek.

Söz alan Kültür ve Turizm Bakan Yrd. Hüseyin Yayman Türk turizmcinin engelleri aşmakta büyük mücadeleler verdiğini biliyoruz. Sektör bu mücadelelerle sessiz devrim yapıyor, kendi içinde de yeniden yapılanmalara gidiyor.  Turizm tarihçesinde zaman zaman büyük krizler yaşayan sektör deneyimlerle bu büyük engelleri de aşacak. Antalya’ya hedefimiz 10 milyon değil 20 milyon turistin gelmesi.

Bakanlığımız Türk turizmciyi bu deneyimlerle sektörün öznesi yapacak.  Tanıtım çalışmalarında işbirlikleri daha fazla geliştirilecek.

Türk turizmi konjoktürel sorunların yanı sıra iç sorunlarla da büyük mücadele içinde ancak çok güçlü bir devletimiz var. Bunu karşımıza çıkan engelleri aşarken bizim gibi tüm dünya ülkeleri de görüyor.

Turizm özellikle bu dönemde Türkiye algısını pozitife çevirecek en önemli sektör. Ekonomik kazanımların ötesinde barış elçileri yaratıyor. Dünyanın ve bölgemizin ihtiyaç duyduğu, barış, hoşgörü yaratan iyimser bir sinerji yaratıyor.

2023 hedefimiz 40 milyon değil 80 milyon olmalı.  Mevcut turizm altyapımız bu rakamları telaffuz etmemizi sağlayacak güçte.

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Başkanı Erkan Yağcı 5 Aylık Turizm Verilerini Değerlendirdi

Kısa adı AKTOB olan Akdeniz Turistik Otel ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı mayıs sonu itibari ile Antalya yabancı turist rakamlarını değerlendirdi. Yağcı değerlendirmesinde:

“Mayıs ayı Antalya yabancı turist verilerine baktığımızda kaynak pazarlarımızdan olan Rusyadaki artış 2015 yılını geçmiş durumda; fakat bu büyümede uygun fiyatların olması ana etkenlerden biridir. Almanya pazarımızda düşüş devam etmektedir. Almanya pazarındaki Nisan ayındaki büyüme; mayıs ayında düşüşe bırakmıştır. Genel anlamda artış gösteren pazarlarımız Ukrayna, İngiltere , Kazakistan olmuştur. Hollanda pazarımızda ise düşüşümüz devam etmektedir. Mayıs ayı genelinde Antalya’ya gelen yabancı turist sayısı 2016 yılına göre %65 artmış; 2015 yılına göre ise %21 eksidedir”.

“Ocak-Mayıs 2017 yılı verilerine baktığımızda Antalya’ya gelen yabancı turist sayısı 2016 yılına göre %28 artmış; 2015 yılına göre ise %25 eksidedir”. 2017 yılındaki büyümenin ana unsuru tekrar Rusya pazarı olmuştur. Avrupa pazarında, özellikle Almanyadaki düşüş büyüme rakamlarını olumsuz etkilemektedir.

Genel anlamda 2017 yılının Antalya turizmi için büyüme yılı olması gerektiğini belirten Yağcı “ 2017 yılı Türkiye Turizmi için iyileşme yılı olmalıdır. 2016 yılında yaşanılan tüm olumsuzlukların ardından sektörün yaşamış olduğu sıkıntıların bu yıl aşılması gerekmektedir. Çünkü sektörün girdiği süreç sürdürülebilir bir durum değildir. Ayrıca Türkiye turizmi kalite-fiyat dengesi noktasında sağladığı “değer” algısındaki güçlü konumunu korumak durumundadır. Dolayısı ile bir an önce Türkiyeye olan talebin artması ve şu an oluşan fiyat odaklı pazar yapısından sıyrılmamız gerekmektedir.

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Değerlendirme Anketi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) üyelerine ve turizm sektörü ile ilgili kurum ve kuruluş temsilcilerinin de katılım sağlayabileceği geniş kapsamlı bir anket çalışması yapıyor.

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı imzası ile duyurusu yapılan anket çalışmasında AKTOB’un üyelerine ve turizm sektörüne daha faydalı nasıl olunabilirin yanıtları aranacak.

Yapılan duyuru yazısında;

AKTOB’un 23 Aralık 2016 tarihli Genel Kurul’unda göreve gelen yeni yönetim olarak aşağıdaki temel ilkeler çerçevesinde çalışacağız.
Geçmiş tecrübelerle biçimlenen yeni dönemde temel ilkelerimiz şunlar olacaktır:

  • Üyelerimizle daha etkin iletişim
  • Sektör konu ve sorunların çözüm odaklı yaklaşım
  • Meslek örgütü olarak rol ve görevlerimiz konusunda hafızaları tazelemek
  • Turizm ekonomisinin ve turizm politikasının önemini anlatma, aktarmak
  • Sürdürülebilir turizm politikalarını yaygın hale getirmek
  • Antalya’nın Türkiye turizminin başkenti olma özelliğini yeni çalışmalarla güçlendirmek.

Ankete katılım için tıklayınız

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Yemeği`nde, 2017`de Türkiye Turizmi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin geleneksel olarak düzenlediği aylık yemekli toplantı 16 Mayıs 2017’de Paloma Renaissance Hotel’de yapıldı. Çok sayıda otelcinin yanı sıra kamu, bankacılık, acente ve tur operatörleri temsilcilerinden de AKTOB Yemeği’ne yoğun bir katılım gerçekleşti. Yemekte kamu ve özel sektörün Türkiye turizminde 2017 beklentileri değerlendirildi.
Yemekte söz alan;

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı;

Turizm Türkiye için stratejik bir sektör, yapılan karşı kampanyalara en etkili P&R aracı. Var olan turizm değerlerini dünya turizminde çok önemli bir noktaya getirebilen bir başarı öyküsü. Bu gücün değer kaybetmesini önleyebileceğimiz potansiyelimiz var. Kötü başlayan 2017 yılı için son aldığımız sezon rakamları bu potansiyelin küçük yüzdelerde de olsa yeniden yükselişe geçti . Son birkaç yıldır yaşanılan tüm olumsuz gelişmelere rağmen, Ana kaynak pazarımız olan Rusya Federasyonu’ndan yeniden turist akışının başlaması sevindirici bir gelişme oldu. 2016 yılını unutup 2017 yılında tekrar turizmde var olduğumuzu hissettirmek istiyoruz.

Nisan ayında yaşadığımız büyüme trendini mayıs ve sonrasında da olmasını umut ediyoruz. Mart ayı sonuna kadar Avrupa pazarında düşüşlerimiz devam ediyordu. Fakat nisan ayıyla sezonun başlamasının ardından Ruslardan ciddi bir talep gördük Antalya’da. Ruslardaki talep artışımız 2015 yılı rakamlarını geçen bir seviyede. Sevindirici olan gelişmede Alman pazarında düşüş yaşıyorduk Nisan ayında. Almanya’daki tatillerin nisan ayına denk gelmesiyle beraber Antalya’da ilk defa bu sene yüzde 2’lik bir artışımız var Alman pazarında. Tabi bizim temennimiz Almanya’daki bu artışında tüm seneye yayılması. Mayıs-Ekim dönemi, yüksek sezonda da bu pazardaki artışın devam etmesini istiyoruz. Rusya’nın güçlü bir şekilde Antalya’ya geldiğini ve geri dönüş yaptığını görüyoruz. Nisan ayında yaşadığımız bu büyüme trendini mayıs ve sonrasında da devam etmesini umut ediyoruz.

Türkiye 2016’da çok sıkıntılı bir dönemden geçti. Jeopolitik, ekonomik ve siyasi gelişmeler turizmi çok fazla etkiledi. Türkiye’de 41 milyon misafir ağırlamıştık. Bu 32 milyona düştü. Antalya’da ise 12 milyondan 6,5 milyona geriledi. Turist sayısı azalınca gelir de düşüyor. Bizim 2017 ve sonrası için hedefimiz, turist sayısını tekrar artırmak. Belli bir talebi oluşturduktan sonra fiyatı artırmak. Bu kolay olmayacak. 2-3 yıl içerisinde gelirimizi de arttırma durumuna gelmemiz lazım. Çünkü Türkiye’nin rekabet avantajının en güçlü olduğu konumu kalitesi. Bu rekabet avantajını kaybetmemek lazım.

Booking.com sorunu 2013 ve 2014’de Almanya ve Avrupa Birliği ülkelerinde de yaşandı.

Buradaki en temel sorun en iyi fiyatı verme koşulu. Almanya Rekabet Kurumu bunu rekabete aykırı bularak bu koşulu kontratlardan kaldırarak çözdü. Biz de bu hususun artık sorun olmasını istemiyoruz. Booking.com’dan faydalanan oteller var. Kendini tanıtma fırsatı olmayan ve yeteri kadar bütçesi olmayan oteller için bir platform oluşturuyordu. Açıkçası bu olayların yaşanmasını istemiyoruz. Zaten sıkıntılı bir dönmeden geçtik. Bu tür olaylarla turizm sektörünün daha fazla olumsuz etkilenmesini istemiyoruz.

Antalya’daki büyüme oranının yüzde 30-40 olması lazım ancak şu anda net bir rakam söylemek zor. Maalesef turizm sektörü, hiç olmadığı kadar siyasi söylemlere ve popülist politikalara maruz kaldığı bir dönem olmamıştı. Türkiye’nin bugünkü koşullarda büyümesinin çok iyi olması lazım. 2016’da Rus turistin hiç olmadığını düşünürsek, Rus turistin devreye girmesiyle ve Avrupa’daki düşüşün de duracağını varsayarsak Antalya’daki büyüme oranı yüzde 30-40 olması lazım. Normal koşullarda 2017 yılı Türkiye’nin ve Antalya’nın turizmde büyüyeceği bir yıl olacak.” Dedi.

FTI CEO’su Dietmar Gunz;

“Almanya diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Türkiye’nin turistik tanınırlığı olumlu, bu olumlu talebi şu an satışlara yansıtamıyoruz. Ancak Türkiye’nin turistik potansiyeli ve sunduğu hizmet kalitesi ile yeniden güçleneceğine dair güçlü inancımız var.” Dedi.

Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal;

“Türk turizmindeki kayıpların telafisi yönünde özel sektör ile ortak çalışmalarımızı artıracağız. Farklı tanıtım kanalları kullanacağız. Bunun en yakın örneği Moskova’da yapılacak Büyük Türk Festivali. Tanıtımda sadece turistik değerlerimiz değil. Türkiye algısı da güçlendirilecek” dedi.

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Aktob Reklamasyon Bildirimleri

Son yıllarda gün geçtikçe artan reklamasyonlar nedeni ile önemli sıkıntılar yaşayan konaklama sektörü, bu konuda AKTOB önderliğinde çalışmalar yapıyor.

Bir duyuru ile üye otellerinden reklamasyon bildirimlerine ilişkin kapsamlı bilgi derleyen Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB), konuyu Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) ile ele alarak İngiliz Tur Operatörleri ile yazışmalara başladı.

Birleşik Krallığın en büyük tur operatörü Thomas Cook bu konuda “Paket tur müşteri hastalık şikayetleri rehberi” hazırlayarak bir ön yazı ile  AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’ya yolladı.

Konuya ilişkin açıklama yapan Erkan Yağcı;  müşteri memnuniyeti ve kalite& fiyat dengesinin Türk turizminin en önemli rekabet aracı olduğunu, haksız reklamasyonların sektöre zarar verdiğini ve bu yönde çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Paket Tur Müşteri Hastalık Şikayetleri Rehberi

Thomas Cook’tan gelen yanıt;

Thank you for your letter to Mr Fankhauser, dated 20 April 2017.

We understand and share your concerns about the rise in holiday illness claims from the UK market – we know that to ensure our collective future success, we must work in partnership.

Thomas Cook is committed to leading the way in addressing this problem and we know that by working closely with hoteliers and the Turkish authorities, we will be in a better and stronger position to do this. We are focussing significant time lobbying the UK Government to make the required legislative change that you reference in your letter, and we are putting in place much more robust claims processes to ensure the number of claims goes down.

We’re also working closely with our colleagues, the Turkish hoteliers. Recently, we produced and distributed a guide that details our commitment to tackling this problem, but also suggests some actions and processes that could be followed by Spanish hoteliers to limit their own exposure. I have enclosed this guide with this letter.

Finally, there are also steps that the Turkish Government might take, and we would ask you to encourage them to engage with the tourism industry, and the UK Government.

Thank you again for your letter, and I have no doubt that in working together, we will be strongly positioned to stop the rise of fraudulent claims.

Kind regards,

Stephen D’Alfonso | Group Head of Public Affairs 

Devamını Oku
14 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Booking.com Davası ve Dilekçe Örneği

TÜRSAB Tarafından açılan dava sonucu erişime kapatılan booking.com davasında ilişkin Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Erkan Yağcı şu değerlendirmeleri yaptı;

“Booking.com ve benzeri online satış kanalları, tüketici ve üreticiyi buluşturan platformlardır. Booking.com otellere fırsatlar yaratıyor. Oteller bu kanalda reklam yapıp fiyatlarını istediği gibi değiştirebiliyordu. Bu noktada Booking.com gibi kanallar otellere ciddi bir fırsat yaratıyordu. Biz, olay probleme dönüşmeden çözemiyoruz. Bence birlik ve beraberlik içinde hareket etmeliyiz ve ortak bir çözüm bulmalıyız. Beraber konuşabildiğimiz bir ortamın oluşması lazım. Kaybedersek beraber kaybederiz. Hepimiz aynı geminin içindeyiz.

Online’ın önemi ortada. Bunun dışında kalamayız. Online büyüyor. İşletmeler kendilerini buna göre revize etmeli. Özellikle küçük oteller için Booking.com çok önemli. Bu portallara ihtiyacımız var. Finansal ve tanıtım bütçesi anlamında gücü olmayan oteller var. Bu otellerin hayatta kalması için online kanallar çok önemli. Bunu göz ardı edemeyiz” şeklinde konuştu.

Türkiye Otelciler Federasyonu(TÜROFED) tarafından hazırlanan dilekçe örneği ile konaklama işletmeleri karara itiraz edebilecekler;

Booking.com Dilekçe Örneği

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital