AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Kongre

04 Kas
Tarafından: AKTOB 0 0

10. Uluslararası Resort Turizm Kongresi Dijital Yapılacak

Dünya, Türkiye ve  Antalya turizminin önemli aktörlerinin bir araya geleceği turizmin en büyük buluşmalarından birisi olan Uluslararası Resort Turizm Kongresi bu yıl 10. kez Antalya’da ilk defa Dijital olarak gerçekleşecek.

26 Kasım 2020 de Antalya’dan canlı yayınlanacak kongrenin ana teması her yıl olduğu gibi

“Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği” olacaktır.

Pandemi gölgesinde Turizmin mevcut durumu ile kısa, orta ve uzun vadeli olası gelişmelerin sektöre yansımaları 10. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde ele alınacak.

AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan YAĞCI: “ 2020 yılını zor bir dönem olarak geçirmekte olan sektörümüz,  2021 yılına  doğru hazırlıklarına başladı. Sadece ülkemizin değil, dünyanın tüm önemli destinasyonlarını da etkileyen pandemi sorunu 2021 yılının da belirleyicisi olacak. Bu etkinin ne zamana kadar süreceğinin ve ne yönde ilerleyeceğinin öngörüsü, turizm sektöründe stratejilerin çok planlı olarak ilerlemesini gerektiriyor. Misafir talep ve beklentileri değişiyor. Satış ve Pazarlama stratejilerinin son gelişmeler ışığında yeniden planlanması, yeni pazarlar geliştirilmesi önem taşıyor. Koronavirüs sonrası turizm sektöründe dijitalleşmenin hızlanacağı da beklentiler arasında yer alıyor” dedi.

Bu gelişmeler ışığında, turizm ve seyahat endüstrisinde beklentilerin, sorunların ve çözüm önerilerinin konuşulacağı 10. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Türkiye ve Dünya turizm endüstrisisinin önemli aktörlerini bir araya getirecek.

Bu yıl kongrede; EasyJet CEO’su Johan LUNDGREN, RTK CEO’su Thomas BÖSL, DENİZBANK

CEO’su Hakan ATEŞ, FVW Direktörü Klaus HİLDEBRANDT, ANEX Tour Yönetim Kurulu Başkanı Neşet KOÇKAR,  TÜROFED Başkanı Sururi ÇORABATIR konuşmacı olarak yer alacak.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Denizbank Ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek kongreyi; yurtiçinden ve yurtdışından seyahat endüstrisinde yer alan turizmin tüm paydaşları ile finansman, danışmanlık, yatırım, işletme, yönetim ve tedarikçi firmaların üst düzey , karar verici temsilcileri izleyebilecek.

#resortkongresi twitter hesabı ve www.aktob.org.tr hesabından canlı yayın yapılarak kongreye katılım sağlanabilecek.

Devamını Oku
01 Ara
Tarafından: AKTOB 0 0

RESORT Turizm Kongresi’nde DENİZBANK CEO’su “Türkiye Turizmi Ekonominin Önünde Gidiyor”

DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş, turizmdeki 3 milyar dolarlık toplam kredilerin 2 milyar dolarlık bölümünü yeniden yapılandırdıklarını belirterek, “Türkiye’nin petrolüne daha fazla yatırım yapılmalı.” dedi.

DenizBank ana sponsorluğunda, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından Nest Kongre Merkezi’nde bu yıl 9’uncusu gerçekleştirilen, Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nin açılışında konuşan Ateş, gelişmiş ülkelerde negatif faizlerin yaygınlaştığını, küresel tahvil stokunun yüzde 22’si olan 12,3 trilyon doların negatif faizde bulunduğunu söyledi.

Ateş, yüksek getiri için sermayenin gelişmiş ülkelerden gelişmekte olanlara yöneldiğini anımsatarak, Türkiye’nin ise jeopolitik ve politik etkilerden dolayı dışarıdan sermaye çekmekte zorlandığını anlattı.

Kur sepetinin, bütün makro göstergelerle birlikte dengelenme süreci sonrasında normale oturduğunu dile getiren Ateş, “Benim şahsi kanaatim, banka olarak da bütçelerimizi yaptığımız çerçevede enflasyonun tek hanelere yakın olacağını düşünüyoruz. Kurda artışın dışında aşırı bir beklentimiz olmaması lazım. Sektör (turizm) döviz kazanan bir sektör ama enflasyon ve faiz düşük olsun. Mal ve hizmetleri turizme sevkedeceğimiz ucuz temin edelim. Kurumuz da makul düzeyde olsun, önümüzü görebilelim.” diye konuştu.

Türkiye’nin son açıklanan makroekonomik verilerine değinen Ateş, “Cari açığı 224 milyar dolar olan bir özel sektörün toplamda bu kur hareket şokundan ilk etapta yediği vurgun 700 milyar TL’ye çıktı. Daha sonra kurun sakinleşmesi ve imkanı olanların pozisyon kapatmasıyla bu zarar 350-360 milyar TL düzeyine indi. Bu da ciddi bir zarar. Birçok kurumumuzu zorladı. Bu durum sorunlu kredilerde artışa yol açtı.” şeklinde konuştu.

– “Dünyada app’ler ile kavga ederek değil aynı yolun yolcusu olarak devam etmeliyiz”

DenizBank Genel Müdürü Ateş, küresel  ve dünya mal ticareti yavaşlarken, turizmin hız kesmeyerek ekonomilere önemli destek sağladığını söyledi.

Turizm sektörünün 2,3 trilyon dolara ulaşması beklenirken, Türkiye’nin sektörden aldığı payın da artacağını vurgulayan Ateş, “Türkiye’nin turizm gelirinin bu yıl itibarıyla 33 milyar doları geçmesini bekliyoruz. Burası GSYH’nin yüzde 4,5’ine tekabül ediyor. 65 milyon turistle 2023’teki 65 milyar dolar hedefine ulaşacağımızı düşünüyoruz. 65 milyon turistten ortalama bin dolar kazansak 65 milyar doları sağlamış olacağız.” yorumunu yaptı.

Dengelenme sürecinde hızla gerileyen dış ticaret açığına turizm gelirlerinin eklenmesiyle cari dengenin pozitife döndüğünü aktaran Ateş, Türkiye’nin bu şekilde cari açık problemini tümüyle ortadan kaldırabileceğini dile getirdi.

Ateş, Türkiye’nin turist sayısında dünyada 6. sırada ancak gelir sıralamasında daha gerilerde bulunduğuna dikkati çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Yaptığımız bir analizde dünyanın en büyük turizm geliri elde eden 5 ülkesi ABD, İspanya, Tayland, Fransa ve İngiltere’yi inceledik. Orada gördük ki insan kaynaklarında alacak yolumuz var. Ortaokul ya da liseden mezun olan bir çocuk turizm lisesi ya da turizm üniversitesine gitmek için can atmalı. Almanya’da otomotiv mühendisi, Suudi Arabistan’da petrol mühendisliği öne çıkıyorsa, bizde de turizm bu kadar önemli bir sektörse gençlerimizin, en önemli beyinlerimizin o alana cezbedilmesi önem taşıyor. Bilgi teknolojileri altyapısında yapacak işimiz var. Dünyada app’ler ile kavga ederek, dövüşerek değil, aynı yolun yolcusu olarak ülkemize çekerek devam ettirmeliyiz.

Turizm önceliklendirmesinde o ülkelerle başabaş gidiyoruz. Uluslararası açıklıkta onlardan öndeyiz. Fiyat rekabetçiliğinde onlardan ucuzuz. Bu çok sevindiğimiz bir konu değil. Hava ulaşım altyapısında onlardan üstünüz. Karadeniz ulaşım altyapısından gerideyiz. Bunu geliştirmemiz ve pazarlamamız lazım. İş seyahati konusunda son derece gerideyiz. Genel tablo bu yünde. Bunları kuvvetlendirdiğimizde fiyat rekabetçiliğinde daha yüksek fiyatlarla önde olacağız.”

“Turizmde kredilerin 2 milyar dolarlık bölümünü yeniden planladık”

Hakan Ateş, turizm sektörü toplam kredilerinin şu anda 17,9 milyar dolar bulunduğunu ve DenizBank’ın payının ise yüzde 17 ile birinci olduğunu anlattı.

Turizmdeki 3 milyar dolarlık toplam kredilerinin 2 milyar dolarlık bölümünü yeniden yapılandırdıklarını dile getiren Ateş, şunları kaydetti:

“DenizBank turizm sektöründe sadece büyük firmalara değil KOBİ sınıfına giren küçük otellere, restoranlara, işletmecilere ve sektörün tedarikçilerine de destek oluyor. Tur operatörleri ve acentalardan otellere, otellerden tedarikçilere çift yönlü olarak hizmet ediyor. Sektör bağlantılı yatırımlarda çok fazla katkımız var. Bunlardan bazıları; İstanbul havaalanı, Bodrum ve İzmir Havaalanı, Ankara Hızlı Tren Garı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Antalya ve Gazipaşa Havalimanları, KKTC Ercan Havalimanı, Kıbrıs Barış Suyu projeleri… Katkı vermekten gurur duyduğumuz konular.”

Sektöre KGF desteğinin az geldiğine işaret eden Ateş, “En fazlasını yüzde 20’lik payla, 5,2 milyar TL ile biz aktardık. Bunun devamını ve artışını bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin petrolünün turizm olduğunu ve turizmde markalaşmanın gerektiğini anımsatan Ateş, “Türkiye’nin petrolüne daha fazla yatırım yapılmalı.” dedi.

Ateş, özellikle Pamukkale, Kapadokya, Göbeklitepe, Bodrum, Çeşme gibi destinasyonların markalaştırılması gerektiğini belirterek, turizmi her düzeyde temsil edecek yüksek kalitede insan kaynağının oluşturulması gerektiğini anlattı.

Çeşitlendirilmiş finansman kaynaklarının oluşturulması gerektiğini dile getiren Ateş, “Doluluk oranlarını arttırmak için taşımacılık faaliyetleri arttırılıp çeşitlendirilmeli. Havayolu taşımacılığı, 2018 yılında gelen 39 milyon ziyaretçinin yüzde 76’sı (30 milyon) havayoluyla giriş yaptı. Denizyolu 2017’de Avrupa limanlarını ziyaret eden toplam yolcu sayısı 415 milyon ancak bunun sadece 1,4 milyonu Türk limanlarına geldi. Trenyolu 2018’de Türkiye’ye gelen 39 milyon yabancı turistin sadece 15 bini ülkeye trenle giriş yaptı. Burada bir potansiyel var.”

“Tur operatörleri ve oteller arasında fon oluşturulmalı”

Ateş, mevcut SGK yükümlüğünün belirli süre devlet tarafından sağlanması teşvikinin devamlılığının önemine değinerek, otel/şirket satın alımlarında, yeni şirket kuruluşlarında Yatırım Teşvik Belgesi’nin hızlı ve kolay alınabilmesi konusunda beklenti bulunduğunu söyledi.

Turizmcilerin muhtelif harcamaları için Eximbank’tan daha fazla pay istediğini vurgulayan Ateş, bunu hem işletme kredileri hem de uzun vadeli krediler olarak yönlendirilmesinin gerektiğini söyledi.

500 bin doların üzerinde mal ve ürün ihracatçısına tanınan yeşil pasaport hakkının turizmciye de verilmesi gerektiğine işaret eden Ateş, tur operatörleri ve oteller arasında yapılan kontratlar için Thomas Cook örneğindeki gibi bir fon oluşturulması gerektiğini anlattı.

Devamını Oku
01 Ara
Tarafından: AKTOB 0 0

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Aycı, “Havacılık Sektöründeki Gelişmeler” RESORT Turizm Kongresi’nde Ele Aldı

Türkiye’yi küresel seyahat endüstrisinin geleceğinde daha güçlü bir marka konumuna taşımayı hedefleyen “9. Uluslararası Resort Turizm Kongresi”, Antalya’da “Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği’ ana teması ile yapıldı.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) organizasyonuyla düzenlenen kongreye dünya turizm pazarının önde gelen isimlerinin konuşmacı olarak katıldı. Kongrede turizm sektöründe Türkiye ve dünyadaki güncel durum, seyahat endüstrisinde öne çıkan eğilimler ve gelecek vizyonu ele alındı.

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Aycı, “Havacılık Sektöründeki Gelişmeler” başlıklı konuşmasında bayrak taşıyıcının Türkiye’nin turizm ekonomisine olan katkısını ve gelecek hedeflerini aktardı. Aycı, güzel Antalya’nın bu yıl tarihinde ilk kez 15 milyonu aşkın turisti ağırlamış olmasını son derece önemli bulduğunu, bu başarıda büyük pay sahibi olduğuna inandığı AKTOB’u tebrik ettiklerini belirtti.

Büyük başarılarla tamamlanan bir turizm sezonunun ardından 2020 yılında daha büyük başarılara hep birlikte tanıklık edeceklerini ifade eden Aycı, şunları kaydetti:

“Ülkemizin dünya turizmindeki yükselişi ile hep birlikte gururlanacağız. Ülkemiz 2016 yılında yaşadığı zorlu süreçleri hızla geride bırakmayı başarmış ve 2018 yılında 39,5 milyon turist sayısına ulaşarak dünya turist sayısı sıralamasında 6. sıraya yeniden yerleşmiştir. 2019 yılının ilk 9 ayı turizm sektörünün bu yıl önemli bir sıçrama gerçekleştirdiğini ve ülkemize gelen yabancı ziyaretçi sayısının ilk 9 ayda yüzde 14,5 artarak 36,4 milyona ulaştığını gösteriyor. Türk Hava Yolları ailesi olarak bizler de ülkemizin milli bayrak taşıyıcısı ve dünyada en çok ülkeye uçan havayolu unvanımızla, misafir kabul ettiğimiz yolcularımızı sevdiklerine ulaştırırken, ülkemizi, insanımızı ve değerlerimizi uçtuğumuz her ülkede tanıtıyor, tarihi ve doğal zenginliklerimizi gözler önüne seriyoruz. Markamızın, 2003 yılında 10 milyonun biraz üzerinde olan yolcu sayısını 2018 yılı sonu itibarıyla 75,2 milyona çıkardık. Yine 2003 yılında uçtuğumuz şehir sayısı 104 iken bugün Türk Hava Yolları tüm dünyada toplam 126 ülkede 316 şehre sefer icra ediyor. Markamız, dünya çapında arz edilen koltukta 2005 yılında yüzde 0,6’lık paya sahipken, 2018 yılında bu payı 3 katına çıkararak yüzde 1,8 oranında pay sahibi oldu. Global pazarda arz edilen koltuk kapasitesinde, 2018 yılında 15. olan Türk Hava Yollarının 2023 yılında 10. sırada olmasını hedefliyoruz.” dedi.

Devamını Oku
01 Ara
Tarafından: AKTOB 0 2

9.Uluslararası RESORT Turizm Kongresi’nde Sektörün Nabzı Tutuldu

Antalya Belek NEST Kongre Merkezi’nde gerçekleşen 9. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi’nde her yıl olduğu gibi bu yıl da anket oturumu gerçekleşti.

Sektörün beklentileri ve yılı nasıl geçirdiklerine ilişkin sorular interaktif olarak mobil üzerinden gerçekleştirildi.

Kongre’ye katılım sağlamayanlarında iştirak edebildiği anket sonuçları yayınlandı.

ANKET SONUÇLARI

Devamını Oku
01 Ara
Tarafından: AKTOB 0 0

9. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi Geniş Bir Katılımla Gerçekleşti

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından bu yıl 9’uncusu düzenlenen Uluslararası Resort Turizm Kongresi, kokteylle başladı.

Kongre’de REWE Grubu CEO’su Sören Hartmann baş konuşmacı oldu. Ayrıca TÜROFED Başkanı Osman Ayık , THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın gerçekleştirdikleri sunum ve konuşmalarının  yanı sıra, İskandinav Pazarı ve Alman Pazarı’na ilişkin paneller gerçekleşti.

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, Belek Turizm Bölgesi’ndeki Nest Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen kokteylde yaptığı konuşmada, kongreyi “sektörün en büyük buluşması” olarak nitelendirdi.

Kongrenin herkese fayda sağlayacak zengin bir içerikle yarın gerçekleşeceğini dile getiren Yağcı, sektördeki zenginliğin ve büyük potansiyelin ülkenin kalkınmasında daha etkin hale getirilmesi noktasındaki unsurların burada değerlendirileceğini kaydetti.

“Sektör olarak nasıl daha iyi olabiliriz? Yanıtları hep birlikte arayacağız.” diyen Yağcı, geleceği hep birlikte yapılandıracaklarını söyledi.

İyi bir sezon geçirdiklerini ifade eden Yağcı, “Sektörümüz için yeniden tırmanış rotasına girdiğimiz bir yılı geride bırakıyoruz. Gelecek yıl için de bu rotada gideceğimizi öngörüyoruz.” diye konuştu.

‘Türkiye Turizmde 6. Sıraya Yükseldi’

Türkiye turizminin büyüme sürecinde AKTOB sektörün sesiydi. Resort Kongresi bunlardan biridir. Turizmin geleceğini konuşmak stratejik bakış açısının ifadesidir. Türkiye’deki ve dünyadaki tüm sıkıntılara rağmen Türkiye turizmde 6. sıraya yükseldi. 2019 yılı için Türkiye 51, Antalya ise 15 milyon rakamını geçecektir.

‘11 Milyon Turist 9 Milyar Dolar Kaybettik’

2015 yılında Türkiye en çok turist alan 6. ülkeydi. 2016 kriz sonrası bu seviyeye gelmemiz ancak 2018 yılında gerçekleşti. Rus uçağının düşürülmesiyle başlayan turizmdeki krizde, 11 milyon turist, 9 milyar dolar gelir kaybettik.

‘Amacımız İstikrarlı Büyümek’

Bu krizi, özel sektörün gayreti ve kamunun desteğiyle aştık. Sektörün yeniden eski büyüme trendine ulaşması, turizm sektörüne olan desteğin boşa çıkmadığını gösterdi. 2023 yılı hedefimiz Türkiye için 75 milyon, Antalya için 20 milyon turist. Amacımız istikrarlı büyümedir.

Yeni Bir Vizyon Ve Bakış Açısına İhtiyacımız Var’

Dünya turizminde yeni dengeler oluşuyor. Dev şirketler batıyor. Mısır’ın açılmasının Türkiye’ye etkisi olacaktı. Gelir artışında denge sağlanmadı. Turizm sektörünün yeni bir vizyona ve bakış açısına ihtiyacı var.

Tanıtım Ajansı, Thomas Cook, Yeni vergi…

Turizm sektörü 2019’da iyi gitti. Ama bunun yanında 3 önemli gelişme yaşandı. Birincisi Türkiye Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın kurulmasıdır. Herkesin hemfikir olduğu konu toplanacak paranın tanıtımda kullanılmasıdır. Türkiye algısını ve markasını geliştirecek olan Tanıtım Ajansı’dır.

İkincisi Thomas Cook’un iflasıdır. Sadece Türkiye’yi değil, tüm dünyayı etkilemiştir. Bakanlığın liderliğinde yapılan çalışmalar ve sürecin yönetilmesi son derece başarılı oldu.

Üçüncüsü ise Konaklama Vergisi’dir. Sektöre yeni bir yük getirmemelidir. Dünyanın her yerinde bu vergi misafirden alınıyor. Bizim de bu parayı müşterilerden tahsis edecek alt yapıyı geliştirmemiz lazım.

Kongrede, Türkiye’nin 2023 turizm stratejisine ilişkin sunum yapan Bakan Ersoy, “Turizmdeki büyüme geçen yıl dünyada yüzde 5,4, Türkiye’de ise yüzde 21 olarak gerçekleşti. Türkiye dünyadan daha hızlı büyüyor. 2023 hedefimiz 75 milyon turist, çıtayı çok daha yukarıya çıkarıyoruz.” diye konuştu.

2016 yılında ziyaretçi sayısının yüzde 25 düştüğünü ancak 2017’de iyileşme sürecinin başladığını anımsatan Bakan Ersoy, 2018’de toparlanma süreci gerçekleştiğini, yüzde 49’luk bir artışın yaşandığını söyledi.

Türkiye’nin küresel sıralamada turist sayısı bakımından 6, gelir bakımından ise 14’üncü sırada yer aldığını belirten Bakan Ersoy, 2023 yılında ise turizm gelirinin 65 milyar dolar olduğunu hatırlattı. Geçen yıl turizm gelirlerinin yüzde 12 büyümeyle 29,5 milyar dolara ulaştığını aktaran Bakan Ersoy, aynı dönemde dünya turizm gelirlerindeki büyüme oranının ise yüzde 4,4 olarak gerçekleştiğini dile getirdi.

Türkiye olarak bu yıl turizmdeki geliri 34 milyar dolarla kapatmayı hedeflediklerine işaret eden Bakan Ersoy, yurt dışında yerleşik vatandaşların Türkiye’deki harcamalarının azaldığını, yabancı ziyaretçilerin harcamalarının ise arttığını söyledi.

“Turizm Politikalarını Değiştirdik”

Eski yöntemlerle gidildiği takdirde istenilen hedeflere ulaşılamayacağını ve bu nedenle turizmde yeni bir hamle başlattıklarına değinen Bakan Ersoy, “2023 hedeflerine ulaşmak için turizm politikalarını 2018 yılı itibarıyla değiştirdik, radikal değişikliklere gittik.” dedi.

Değişiklikler kapsamında tanıtıma ağırlık verdiklerine dikkati çeken Bakan Ersoy, bu doğrultuda Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansını (TTGA) kurduklarını bildirdi. Bu ajansın turizm geliri yüksek olan ülkelerin tamamında var olduğunu söyleyen Bakan Ersoy, şöyle devam etti:

“İtalya bunu ilk keşfeden ülke. 1919 yılında yani 100 yıl önce kurmuşlar. Almanya 1948 yılında uygulamaya başlamış. TTGA Yönetim Kurulu ağırlıklı olarak özel sektörden seçilmiş üyelerden oluşuyor. Kamu kuruluşu değil, kamu personeli görev almıyor. Ajansla sürdürülebilir ve etkin tanıtım yapılacak. Kurulan yeni sistemde, tanıtım yaptıkça turizm gelirlerimiz artacak. Gelirler artıkça tanıtım bütçesi büyüyecek. Birbirini destekleyen bir ekosistem oluşturmuş oluyoruz. 2018 yılında 18 milyon dolar olan reklam harcamasını, bu yıl 72 milyon dolara çıkardık. Birçok kaynağımızı tanıtıma ayırdık. Bunun etkisini de gördük. 2020’de ise 125 milyon dolar destek verilecek. 2021’de 145, 2022’de 165 ve 2023’te de 185 milyon dolara çıkmasını ön görüyoruz.”

“81 Vilayet Turizmden Pay Almalı”

Yerli turiste yönelik de başta az keşfedilmiş ya da gelişmekte olan turizm bölgeleri olmak üzere yeni ürün ve destinasyon çalışmalarına ağırlık verileceğini belirten Bakan Ersoy, “Turizmi 81 vilayete yaymalıyız. Unutmayalım ki Mardin’de bir sorun olursa Antalya’nın turizm yapması imkânsız. Turizm ekonomisinden 81 vilayetimizin faydalanmasını sağlamamız lazım. Turizmin her ilde, ilçede gelişmesini sağlamamız gerekiyor.” diye konuştu.

Turizmdeki arz güvenliğine değinen Bakan Ersoy, turistlerin ağırlıklı olarak paket turlarla geldiğine ve turizmde münferit rezervasyonlar oranlarının artırılması gerektiğine işaret eden Bakan Ersoy, şu değerlendirmede bulundu:

“Akdeniz bölgesine yüzde 85, Ege bölgesine yüzde 65 ve Marmara bölgesine yüzde 30 oranında paket turla geliyor. Büyümeyi sadece paket turlarla değil, münferit seyahat ile de yapmalıyız. Bunun için marka olacağız. Tarifeli sefer ve direkt uçuş nokta sayısını yükselteceğiz. Türkiye’yi, ürünleri, otelleri, destinasyonlarımızı tanıtacağız. Birilerinin yönlendirdiği değil, turistin istediği destinasyon olacağız. Yeni neslin turistlerinin istekleri farklı, bu açıdan markalaşma, tanıtım ve münferit ziyaret önem taşıyor.”

“Kredisini Çözemeyen Bize Yazsın”

Thomas Cook’tan boşalan kapasitenin doldurulması noktasında da önemli adımlar atıldığını aktaran Bakan Ersoy, uçak firmalarının kapasite artışına girdiğini kaydetti.

Thomas Cook’tan alacaklı olan ve bu doğrultuda kredi desteklerinden faydalanmak isteyen firmalara seslenen Bakan Ersoy, “İflasın duyurulmasının ardından özel sektörle diyalog haline girdik. İşletmeler için bir kredi paketi hazırladık. Kredilerinizi önce kendi çalıştığınız bankalarla sağlamaya çalışın, kredisini çözemeyen varsa bize yazsın, bir kamu bankasıyla çözeriz.” dedi.

Tanıtımda çeşitliliğe önem verdiklerini belirten Bakan Ersoy, eskiden fuar ağırlıklı çalıştıklarını ve geçen yılın son çeyreğinden itibaren ise televizyon, dergi, dijital, basın outdoor, PR, editoryal yazılar, fuar, sosyal medya gibi tüm mecralarda tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdiklerini bildirdi.

Tanıtımları sadece üç ana pazar olan Rusya, Almanya ve İngiltere’de değil, farklı ülkelere de yaydıklarını anlatan Bakan Ersoy, 3 ülkede televizyon reklamı yaptıklarını, 2020’de ise 18 ülkede var olacaklarını dile getirdi.

Türkiye’nin yoğun tanıtım çalışmalarına ana pazarların yanı sıra Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya gibi pazarları da eklediklerini aktaran Bakan Ersoy, Orta ve Doğu Avrupa’nın gelişen ekonomilerinin de odak pazarlar içine alınacağını söyledi.

THY’nin uçtuğu ve uçacağı bütün ülkelerin artık hedef pazar olduğuna dikkati çeken Bakan Ersoy, Çin, Japonya, Hindistan ve Güney Kore ile karşılıklı ek slot taahhütleri yaptıklarını ifade etti.

Bakan Ersoy, Japonya ile karşılıklı uçuşların nisan itibarıyla ANA Japon Havayolu’nun da devreye girmesiyle haftalık 7’den 20’ye çıkacağını belirterek, şöyle konuştu:

“Güney Kore ile karşılıklı uçuşlar haftada 22 olarak devam ediyor. Cumhurbaşkanımızın son Çin Halk Cumhuriyeti ziyaretinde gerçekleşen mutabakatlar ile Çin’in farklı bölgelerinden ek slotlar taahhütlerini aldık. Bu uçuşlardaki ve 2020’de artacak yeni kapasiteyi baz alarak aşamalı şekilde yeni pazarlardaki tanıtımı artıracağız. Polonya, Romanya gibi Avrupa’nın gelişen ekonomilerinden gelen turist sayıları hızla artıyor, bu pazarlar Orta Avrupa’daki odak pazarlar olarak belirlendi. Bu pazar çok çok önemli, buna ağırlık vermeliyiz. Bu yıl sonu itibarıyla Uzak Doğu’dan 1,1 milyon, Orta Avrupa’dan 2,8 milyon, Amerika Kıtası’ndan 1,1 milyon turist sayısına ulaşılması bekleniyor. 2023 yılında ise Uzak Doğu’dan 4 milyon, Orta Avrupa’dan 4,5 milyon, Amerika Kıtası’ndan da 3 milyon turist bekleniyor.”

“İstanbul’da 2050’ye Kadar Havalimanı Sıkıntısı Yok”

Ulaşım konularının da turizm açısından önemli olduğuna işaret eden Bakan Ersoy, İstanbul’da, dünyanın en büyüğü yeni havalimanının faaliyete geçmesi ve Sabiha Gökçen Havalimanı’nın yeni pistinin 2020 sonunda devreye girmesiyle 2050’ye kadar havalimanı sıkıntısı kalmadığını söyledi.

Bakan Ersoy, Antalya’da da pist sıkıntısı olmadığını, sadece hizmet binaları eksikliği olduğunu ifade ederek, “Ulaştırma Bakanlığı ile 23 Eylül 2019’da yapılan mutabakat sonucu Antalya ve Gazipaşa havalimanlarında kapasite artırımı ve yenileme ihaleleri Haziran 2020’ye kadar tamamlanacak. Böylelikle Antalya’nın toplam yolcu kapasitesi 2021 sonunda iki katına çıkarılacak. Diğer havalimanlarında 2023 hedefleri kapsamında herhangi bir kapasite sıkıntıları bulunmuyor.” diye konuştu.

Kruvaziyer limanlara değinen Bakan Ersoy, “Türkiye genelinde, 2013’te 1238 gemi seferi ile 2,2 milyon yolcu ağırladık. 2023 hedefimiz 2 bin gemi seferiyle 4 milyon yolcu, 2 milyon personeliyle yaklaşık 6 milyon ziyaretçi ağırlamak.” dedi.

“Türkiye Dünyaya Genel Müdür İhraç Eden Konuma Gelecek”

Bakan Ersoy, nitelikli turist için nitelikli insan kaynağının oluşması gerektiğini söyledi. Milli Eğitim Bakanlığı ile yaptıkları protokolle turizm meslek liselerini, mesleki ve teknik Anadolu liselerine dönüştürdüklerini anlatan Bakan Ersoy, şöyle devam etti:

“2019’da 11 okulla başlayan dönüşüm, 2023 yılında 200 mesleki ve teknik Anadolu lisesine ulaşacak. Okullarda birinci sınıfta İngilizce, ikinci sınıfta Rusça zorunlu, üçüncü sınıftan itibaren Çince, Arapça, Almanca veya Fransızca seçmeli dil olacak, 3 dil bilen personel yetiştirilecek. Öğrenciler protokol dahilinde anlaşmalı otellerde 20 Nisan – 20 Ekim tarihleri arasında uygulamalı eğitim görecek. Hem sezonluk kalifiye personel ihtiyacı karşılanacak, hem de öğrenciler okurken gelir elde edecek. Bu sayede 2030’lı yıllarda Türkiye dünyaya otel genel müdürleri ihraç eden ülke konumuna gelecek.”

“Türkiye Lezzet Haritası Çıkarılacak”

Gastronomi alanında eğitim veren yükseköğretim kurumları ile otellerin eşleştirileceğini belirten Bakan Ersoy, turizm meslek liselerinden mezun olan öğrencilerin yüzde 15’inin oteller tarafından lisans eğitimi için burslandırılacağını kaydetti.

Bakan Ersoy, gastronomide Gaziantep ve Hatay gibi UNESCO’dan tescilli marka şehirlere yenileri eklenerek, sayının 7’ye çıkacağını dile getirerek, lezzet haritalarının tanıtımına ağırlık verileceğini bildirdi.

Avrupa kültür rotaları kapsamında Türkiye’nin gastronomi rotalarının artırılacağını söyleyen Ersoy, “2020 yılını Türk mutfağı yılı ilan edeceğiz. Uzman aşçıları bir araya getireceğiz, menüleri elden geçireceğiz ve aşamalı bir şekilde restoranlarda sunmalarını sağlayacağız.” diye konuştu.

“Yurt Dışında Sağlık Turizmi İrtibat Ofisleri Oluşturulacak”

Türkiye’nin 2023 yılı sağlık turizminden 1,5 milyon turist, 10 milyar dolar gelir hedeflediğini anlatan Ersoy, Avrupa, Türk cumhuriyetleri, Rusya, Ukrayna, Kuzey Afrika ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere 20 ülkede ileri tanı merkezleri ve sağlık turizmi irtibat ofisleri açılacağını bildirdi.

Bakan Ersoy, uygulamanın dünyada ilk olacağını ifade ederek, “Türkiye’nin dünyanın en önemli sağlık turizmi destinasyonlarından biri haline getirilmesi sağlanacak.” dedi.

“Kazı Çalışmaları 12 Aya Çıkarılacak”

Kültür turizmine değinen Bakan Ersoy, bu alanda da önemli adımlar atılacağını söyledi. Arkeolojik kazıların çalışma düzeninin iki aydan 12 aya çıkartılacağını anlatan Bakan Ersoy, şu değerlendirmede bulundu:

“Bu yıl sonuna kadar 20, gelecek yıl sonuna kadar 60 ve sonrasında 122 kazı alanı 12 ay çalışır hale gelecek. Yeni antik şehirler ziyarete açılacak, mevcutların da gezi alanları artırılacak. Böylelikle kültür ve turizm potansiyelimiz ile entegre olacak yeni kültür rotaları geliştirilecek. Türkiye genelinde yeni müzeleri açmaya devam edeceğiz. Müzelerimizin ziyaretçi sayılarını yüzde 37, gelirlerini yüzde 90 artırdık. Bu kapsamda Müzekart kullanımı arttı. Müze fiyatları ile ilgili zaman zaman eleştiriler yapılıyor. Türkiye’deki müze fiyatları Avrupa ortalamasının altında. Müze ziyaret fiyatları artacak ama Müzekart fiyatlarında artış olmayacak.”

UNESCO Dünya Miras Listesi’nde varlıkların sayısının artacağını söyleyen Bakan Ersoy, gezen sergilerle Türk kültürünü dünyaya tanıttıklarını belirtti.

Bisiklet turizmine değinen Bakan Ersoy, bisiklet otoritelerine göre dünyanın en iyi bisiklet güzergahlarının Türkiye’de bulunduğunu ama yeterince faydalanılamadığını ifade etti. Bisiklet turizminin dünyadaki pazarının 44 milyar dolar olduğunu aktaran Bakan Ersoy, bu pazardan pay alabilmek için arazi ve yol bisiklet turizmine yönelik rotalar oluşturulacağını bildirdi.

Mevcutta 100 olan bisiklet dostu otel sayısını 2023’te 1500’e çıkarmayı hedeflediklerini kaydeden Bakan Ersoy, inanç merkezleri ve rotalarını, konaklama ve ulaşım altyapısını da kapsayacak şekilde oluşturacaklarını belirtti. Bakan Ersoy, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı içinde kongre turizmine yönelik çalışmaları yürütmek için ayrı bir organizasyonel yapı kurulduğunu dile getirerek, ajans tarafından kongrelere özel bir tanıtma modeli uygulanacağını söyledi.

2023 yılına kadar Kültür ve Turizm Bakanlığından işletme belgeli yatak kapasitesinin 300 bin civarında artacağı öngördüklerini belirten Ersoy, yeni alınacak yatırım belgeleri ve belediye belgelilerle birlikte 2023’e kadar yaklaşık 370 bin yatağın devreye girmesini beklediklerini kaydetti. Bakanlık belgeli otel sayılarının artacağını vurgulayan Bakan Ersoy, “Pansiyonlarda 5, otellerde 10 oda üzeri tüm tesisler, Bakanlığımızca değerlendirilecek ve belgelendirilecek. Belgelendirme zorunlu hale gelecek. Bu sayede Bakanlık denetiminin tüm otellerde sağlanması ile hizmet standardının getirilmesi ve kalitenin artırılması gerçekleştirilecek.” şeklinde konuştu.

“Rekabetçilik Endeksinde İlk 30’a Girmeliyiz”

Seyahat ve turizm rekabetçilik endeksine değinen Bakan Ersoy, endekste 2017’de 44 olan sıralamanın bu yıl 43’e yükseldiğini belirtti. Bakan Ersoy, “2023 hedefimiz ilk 30’a gireriz diye düşünüyorum. Hedefe uygun olarak ilgili bakanlıklarla, Bakanlığımız liderliğinde koordineli bir çalışma yapılarak başta raporlama standartları Dünya Ekonomik Forumu’nun istediği şartlara getirilecek, gerekli iyileştirmeler yapılacak.” değerlendirmesinde bulundu.

Turizmde sürdürülebilirlik için çevre dostu gelişiminin benimsenmesi gerektiğine işaret eden Ersoy, “Geçen yıl 463 olan mavi bayraklı plaj sayımızı 2023’e kadar aşamalı olarak 688’e çıkarmak istiyoruz. Yeşil yıldız sayımız da 478’e yükseldi.” dedi.

 

Devamını Oku
17 Kas
Tarafından: AKTOB 0 1

GERİ SAYIM BAŞLADI, RESORT TURİZM KONGRESİ’NDE DÜNYA TURİZM DEVLERİ BULUŞUYOR

Türk turizmi yeniden yükselen talep ivmesine kavuştu ve yanında süregelen soru ve sorunlar tekrar çözüm masasında yerini aldı. 2019- 2020 yılı ve sonrasına yönelik, Türk turizminin yeri ve geleceği Dünya turizminin önemli aktörleri tarafından değerlendirilecek.

Turizmin mevcut durumu ile kısa, orta ve uzun vadeli olası gelişmelerin sektöre yansımaları 9. Uluslararası Resort Turizm Kongresi’nde ele alınacak.

Kongrenin ana teması  her yıl olduğu gibi “Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği” olacak.

AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI, Antalya Büyükşehir Belediye Bşk. Muhittim BÖCEK, Antalya Valisi Münir KARALOĞLU ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri ERSOY Açılış konuşmalarını yapacak.

Bu yıl kongrede Der Touristik Sören HARTMANN baş konuşmacı olacak. Dünya turizm pazarının etkin isimleri de konuşmacı olarak yer alacak.

Ekonomik Gelişmeler  Denizbank Genel Müdürü Hakan ATEŞ,

Havacılık Sektöründeki Gelişmeler THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker AYCI,

Türkiye’de Turizmin Durumu ve Akdeniz Bölgesi’ndeki Rekabek TÜROFED Bşk. Osman AYIK,

Turist Davranış Eğilimleri “Türkiye & Antalya”  Mastercard Yükselen Avrupa Pazarları Bölgesel Direktörü Akın AKBIYIK tarafından  ele alınacak.

Ayrıca; Almanya,  Nordic Pazarı, Turizm ve Medya İlişkisi, Konaklama sektöründeki gelişmeler panellerle ele alınacak.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) organizasyonu ile  gerçekleştirilecek kongreye, yurtiçinden ve yurtdışından seyahat endüstrisinde yer alan turizmin bütün kesimleri ile finansman, danışmanlık, yatırım, işletme, yönetim, tedarikçi firmaların üst düzey , karar verici temsilcileri katılacak.  Geçtiğimiz yıl 1300 kişinin katılım sağladığı kongreye bu yıl 1500  civarı katılım bekleniyor.

Kongre, bu yıl Antalya Belek’te hizmete giren NEST Kongre ve Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

#resortkongresi twitter hesabı ve www.aktob.org.tr hesabından canlı yayın yapılarak kongreye interaktif katılım sağlanabilecek.

Devamını Oku
03 Kas
Tarafından: AKTOB 0 0

9. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi’nde Geri Sayım Başladı

RESORT TURİZM KONGRESİ’NDE DÜNYA TURİZM DEVLERİ AĞIRLANACAK

Türk turizmi yeni rekorlarla  Dünya turizm devleri arasında yerini aldı.   Yükselen talep ivmesinin pazarlara göre durumu, Türk ve dünya turizminde yaşanan son gelişmeler, yeni trendler RESORT Kongre’sinde ele alınacak. 

Kongrenin ana teması  her yıl olduğu gibi “Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği” olacak. Farklı konu başlıklarında oturumlarla gerçekleşecek Kongre, 27 Kasım 2019’da  gala açılış programı ile başlayacak.

Bu yıl kongrede Der Touristik CEO’su Sören HARTMANN baş konuşmacı olacak.  Türk ve dünya turizminde  etkin isimleri de  konuşmacı olarak yer alacak.

Her yıl olduğu gibi bu yıl da,  sektörün durumuna ilişkin soruları içeren anket,  interaktif katılımla gerçekleşecek.

Deniz Bank’ın ana sponsor olarak yer aldığı kongreye bu yıl Antalya Belek’te hizmete açılan NEST Kongre Merkezi ev sahipliği yapacak.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) organizasyonu ile  gerçekleştirilecek kongreye, yurtiçinden ve yurtdışından seyahat endüstrisinde yer alan turizmin bütün kesimleri ile finansman, danışmanlık, yatırım, işletme, yönetim, tedarikçi firmaların üst düzey , karar verici temsilcileri katılacak. Geçtiğimiz yıl 1300 kişinin katılım sağladığı kongreye bu yıl  yaklaşık 1500  civarı katılım bekleniyor.

Geniş bir basın ve medya grubu tarafından izlenen kongre,  #resortkongresi twitter hesabı ve www.aktob.org.tr hesabından canlı yayın yapılacak.

Devamını Oku
16 Eyl
Tarafından: AKTOB 0 1

Uluslararası RESORT Turizm Kongre Kayıtları Başladı

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) organizasyonu olan 9. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi’nin internet üzerinden kayıtları başladı.

Kongre’de 2019- 2020 yılı ve sonrasına yönelik, Türk turizminin yeri ve geleceği Dünya turizminin önemli aktörleri tarafından değerlendirilecek.

Bugüne kadar; Almanya eski Başbakanı Gerhard Schröder, Thomas Cook CEO’su Peter Fankhauser, TUI CEO’su Peter Joussen, Der Touristik CEO’su Sören Hartmann gibi etkin isimler konuşmacı olarak katıldı.

Bu yıl kongrede Der Touristik Sören HARTMANN baş konuşmacı olacak. Dünya turizm pazarının etkin isimleri de konuşmacı olarak yer alacak.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) organizasyonu ile  gerçekleştirilecek kongreye, yurtiçinden ve yurtdışından seyahat endüstrisinde yer alan turizmin bütün kesimleri ile finansman, danışmanlık, yatırım, işletme, yönetim, tedarikçi firmaların üst düzey , karar verici temsilcileri katılacak.  Geçtiğimiz yıl 1300 kişinin katılım sağladığı kongreye bu yıl 1500  civarı katılım bekleniyor.

Farklı konu başlıklarında oturumlarla gerçekleşecek Kongre, 27 Kasım 2019’da  gala açılış programı ile başlayacak.

#resortkongresi twitter hesabı ve www.aktob.org.tr hesabından canlı yayın yapılarak kongreye interaktif katılım sağlanabilecek.

Devamını Oku
12 Ara
Tarafından: AKTOB 0 0

8. uluslararası RESORT Turizm Kongresi Sonuç Raporu Yayınlandı

28-29 Kasım 2018 tarihleri arasında Antalya Miracle Otel ve Baia Otel’de gerçekleşen 8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi geniş bir katılımla gerçekleşti.

Kongre sonuç raporunda, ele alınan konular, basın haberleri, analiz ve sektörlere göre katılımcı profiline yer verildi.

Rapor için tıklayınız

Devamını Oku
03 Ara
Tarafından: AKTOB 0 0

8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi’nde Gelişen Pazar Polonya Ele Alındı

Resort Turizm Kongresi için Antalya’da buluşan turizmciler, Polonya pazarını masaya yatırdı. Toplantıya, Polonya pazarında faaliyet gösteren önde gelen tur operatörleri ve otelciler katıldı.

 

POLONYA PAZARI 2019’DA YÜZDE 10 BÜYÜYECEK

 

Toplantıya katılan tur operatörlerinin aktardığı bilgiye göre, Polonya pazarının 2019 yılında yüzde 10 büyümesi bekleniyor.

SKYBUS ÜCRETSİZ OLUNCA ERCİYES AVANTAJLI HALE GELDİ

 

Polonya’da ciddi bir kayak turizmi potansiyelinin olduğunu belirten operatörler, Erciyes’i Anadolu turları ve Kapadokya ile birlike pazarlıyor. Avrupa’daki kayak merkezlerinde kişi başı 25 euro olan skybus biniş ücretinin Erciyes’te 5 euro olarak belirlenmesinin ve bu ücretin de otel fiyatına dahil edilerek ‘skybus’ın ücretsiz’ olarak pazarlanmasının Erciyes’i avantajlı duruma getirdiğini belirten operatörler, kayak tatili rezervasyonlarının erken yapılmasından dolayı 2019 yılında uygulamadan nasıl bir sonuç alınacağını henüz bilmiyor.

Polonya pazarı ile ilgili dikkat altı çizilen noktalar şöyle:

*Coral Travel 2018’de Polonya’dan Türkiye’ye 128 yolcu planladı ancak gerçekleşen rakam şirketin planlamasını da aşarak 185 bine ulaştı. Şirketin şu anda Polonya’da Antalya payı yüzde 35, Türkiye payı ise yüzde 25.

*Polonya nüfusuna oranla Avrupa’da en fazla yurt dışına çıkan üçüncü ülke durumunda. 38 milyon nüfuslu ülkede 20 milyon insan yurt dışına çıkıyor.

*Yurt dışına çıkışların yüzde 50’si bütçeli hava yolu şirketlerini kullanıyor.

*Türkiye bu pazarda istese bile uçuş sayısını artırma şansı yok. THY ile LOT arasında yapılan anlaşma yüzde 50/50 olarak oranlanmış durumda. Yani LOT uçuş artırmadan THY artıramıyor.

*Polonya seyahat pazarında fiyatlar 2018’e göre 2019’da arttı ancak buna rağmen 2014 fiyatlarının gerisinde. 2016’da 22-25 euroya kadar düşen konaklama fiyatları şu anda 60 euro seviyesinde.

*Polonya tüketicisi,’Türkiye fiyatları arttırdı’ algısı içinde. Oysa Türkiye’nin artmış fiyatları bile İspanya ve Yunanistan’dan daha ucuz.

*Polonya’da faaliyet gösteren tour operatörleri otelcilerin fiyat arttırırken temkinli olmalarını istiyor.

*Yapılan araştırmalar, Polonyalı tatilcilerin İspanya ve Yunanistan’ı hayal ettiğini ancak tatile Türkiye’ye geldiğini gösteriyor.

*Türkiye’nin Polonya pazarında diğer Avrupa ülkelerine göre sezonu uzatma ve yeni ürün sunma şansı daha yüksek.

*Bodrum talebinde ciddi bir şekilde artış var. Nedeni, Yunanistan’a gidip günübirlik olarak Bodrum’a gelenlerin buradaki fiyatları oldukça düşük bulmaları. Yunanistan Borum’dan bile pahalı.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital