AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

26 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

İngiltere ve Almanya’nın İspanya’yı ‘Riskli ülke’ ilan etmesi ve Almanya’nın aralarında AB üyesi ülkelerin de olduğu kimi destinasyonlara yönelik seyahat uyarısı yayınlaması üzerine Türkiye bu iki ülkede tatilcilerin ilk tercihi haline geldi.

Türkiye’ye uçuşları serbest bırakmasıyla Rusya’da da benzer durum yaşanıyor.

Gelen ziyaretçi sayısı önceki yıllarla karşılaştırılmayacak kadar az olsa da koronavirüs salgını ortamında Türkiye üç önemli pazarda öne çıktı.

Öyle ki İngiltere’de uçuşların Türkiye gibi serbest olduğu yunanistan’a talep gerilerken, Türkiye son iki haftada ilk sıraya yükseldi.

TravelSupermarket’in verilerine göre son iki haftada İngiltere’deki toplam tatil talebinin yüzde 30’u Türkiye’ye oldu.

Benzer durum Almanya pazarında da yaşanıyor.

Trevotrend’in yüzlerce seyahat acentesi ve online portaldan elde ettiği verilere göre, eylül ayının üçüncü haftasında Almanya seyahat pazarında Türkiye’ye talep artmaya devam ediyor.

Almanya’da Yunanistan’a talep yüzde 10 gerilerken Türkiye’ye talep yüzde 9 arttı.

Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) da Türkiye’ye yönelik talebin artarak devam ettiğini bu durumlun devam etmesi halinde sezonun aralık ayına kadar devam edeceğinin öngörüldüğünü söylüyor.

Devamını Oku
26 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Akdeniz Destinasyonları Arasında Antalya ve Türkiye Yükselişi

Almanya’nın seyahat uyarısını kısmen de olsa kaldırmasıyla Türkiye Akdeniz ülkeleri arasında son dönemde en çok talep alan ülke oldu.

Almanya’da yayınlanan Fvw Dergisi’nde yayınlanan Trevotrend’in seyahat acentelerinden 20 Eylül itibariyle aldığı verilere dayalı araştırmaya göre Akdeniz ülkelerinden Türkiye’nin yanında Mısır da kazananlar arasında iken Fransa kaybenenlerin başında geliyor.

Araştırmaya göre  20eylül itibariyle Almanya’da Yunanistan’a talep yüzde 9 düşerken Türkiye’ye talep geçen haftaya göre yüzde 6 arttı. Aynı dönemde Mısır’a talep yüzde yedi arttı.

Araştırmaya göre bu dönemin en büyük kaybını yüzde 42 ile Fransa yaşadı.

Talebin ençok arttığı ülke ise Almanya’nın kendisi ve komşu ülkeler oldu.

Almanya’ya talep yüzde 71 arttı.

Almanya’yı komşu ülke Avusturya izliyor. 3. Sırada Polonya, 4. sırada Hollanda var.

Seyahat acentelerinin Ekim ayı sonuna kadar olan satış ve rezervasyon dönemi kapsadığı belirtilen araştırmada bu trendin aralık ayına kadar devam etmesinin beklendiğinin öngörüldüğü belirtiliyor.

Devamını Oku
26 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

İngiltere’de Tatil Aramalarında Antalya Destinasyonuna Yönelik Önemli Artış

İngiliz Ulaştırma Bakanlığı’nın diğer ülkelere dönük seyahat kısıtlamaları nedeniyle, bu ülkedeki Türkiye tatili aramalarının yüzde 115 arttığı belirtildi.

İngiltere’nin İspanya, Portekiz, Hırvatistan ve çok Yunan adasına dönük seyahat kısıtlaması Türkiye’ye dönük ilgiyi arttırdı.

Independent gazetesinin haberine göre, temmuz ayının sonunda İspanya, devamında ise Fransa, Portekiz, Hırvatistan gibi ülkelerin ‘güvenli ülke’ listesinden çıkarılmasının ardından, İngiliz halkının seyahat dönüşü 14 gün karantinaya girmek zorunda kalmayacağı bir avuç ülke kaldı. Bu ülkelerden biri de Türkiye.

İstanbul, Antalya ve Dalaman aramaları yüzde 115 arttı

Skyscanner’ın verilerini aktaran Independent, İstanbul, Dalaman ve Antalya’nın eylül ayında İngiltere’de en çok aranan destinasyonlar arasına girdiğini belirtti. Verilere göre, ağustos ayının son iki haftası ile eylül ayının ilk iki haftasında Türkiye’ye dönük aramalar yüzde 115 arttı.

TravelSupermarket’in verileri de aynı şeyi söylüyor

TravelSupermarket tarafından açıklanan veriler de Türkiye için benzer şeyler söylüyor. Buna göre, 8-15 Eylül tarihleri arasında yapılan toplam paket tatil aramalarının yüzde 30’unun adresi Türkiye oldu. Geçtiğimiz yıl bu oran sadece yüzde 7 idi.

Devamını Oku
21 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

UNWTO; Dünyada İç Turizm Büyüyor

Seyahat üzerindeki kısıtlamalar küresel olarak azalmaya başladıkça, dünyanın dört bir yanındaki destinasyonlar iç turizmi büyütmeye odaklanıyor ve birçoğu insanları kendi ülkelerini keşfetmeye teşvik etmek için teşvikler sunuyor.

Kısa adı UNWTO olan Birleşmiş Milletler Dünya turizm Örgütü, korona virüs salgını nedeniyle iç turizmin gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde uluslararası seyahatten daha hızlı büyüdüğünü bunun da sektörün lehine olduğunu açıkladı.

UNWTO’nun korona virüs  salgını COVID-19’un turizme etkileri ile ilgili hazırladığı İç Turizmi Anlamak ve Fırsatlarını Değerlendirmek başlıklı Brifing Notlarının üçüncüsünde bu alandaki gelişmeler aktarılıyor.

İyileşmeyi hızlandırmak için iç turizm

UNWTO Genel Sekreteri Zurab Pololikashvili konuyla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “UNWTO, iç turizmin uluslararası seyahatten daha hızlı ve daha güçlü dönmesini bekliyor. İç turizmin boyutu göz önüne alındığında bu, birçok destinasyonun pandeminin ekonomik etkilerinden kurtulmasına yardımcı olurken, aynı zamanda işleri ve geçim kaynaklarını korurken ve turizmin sunduğu sosyal faydaların da geri dönmesine izin verecek. ”

İç turizm daha yüksek gelir sağlıyor

UNWTO’nu  konuyla ilgili brifing notlarında , iç turizmin uluslararası seyahatten daha hızlı büyüyüp güçleneceği belirtilerek iç turizmin aynı zamanda çoğu destinasyonda uluslararası  turizmden daha yüksek gelir sağladığına işaret ediliyor.

OECD ülkelerinde iç turizmin toplam turizm harcamalarının yüzde 75’ini oluşturduğu belirtilen notlarda Avrupa Birliği’nde, iç turizm harcamalarının yurtdışından gelenlerin yaptığı turizm harcamalarının 1,8 kat daha yüksek olduğu, harcama açısından küresel ölçekte iç turizmde en büyük pazarın yaklaşık 1 trilyon doları ile ABD olduğu, ABD’yi 249 milyar doları ile Almanya, 201 milyar doları ile Japonya, 154 milyar doları ile İngiltere ve 139 milyar doları ile Meksika’nın izlediği belirtiliyor.

Korona ortamında iç turizm için kim ne yaptı

İtalya

Bonus Vacanze girişimi ile 40.000 Avro’ya kadar geliri olan ailelere, iç turizm konaklamasında harcamaları için 500 Avro’ya kadar destek sağlandı

Fransa

Ülke çapındaki destinasyonların çeşitliliğini vurgulayan ‘Bu Yaz Fransa’yı ziyaret ediyorum’ kampanyasını başlattı.

Arjantin

Arjantinli turistlerin daha iyi bir profilini sağlamak için Yurtiçi turizm için bir Gözlemevi kurulduğunu duyurdu.

Tayland

Beş geceye kadar normal oda fiyatlarının yüzde 40’ı oranında 5 milyon gecelik otel konaklamasını sübvanse edecek.

Malezya

İç turizmle ilgili harcamalar için 113 milyon dolar değerinde seyahat indirim kuponu ve 227 dolara varan kişisel vergi indirimi sağlandı.

Kosta Rika

2020 ve 2021’in tüm tatillerini, Kosta Rikalıların yurt içinde seyahat etmek ve kalış sürelerini uzatmak için uzun hafta sonlarını Pazartesi günlerine taşıdı.

 

Devamını Oku
21 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Güvenli Turizm Konsepti İle Öne Çıktı

Sağlıklı tatil sertifikası ile güvenli tatil imkanı sunan Antalya, turistlerin ilgi odağı oldu. Sağlıklı turizm sertifikası şehri öne çıkardı ve 1 Ocak-13 Eylül döneminde 170 ülkeden 2 milyon 3 bin 946 kişi kente giriş yaptı. En fazla turist Rusya’dan geldi. Rusya’yı Ukrayna, Almanya ve İngiltere izledi.

Antalya’ya en çok Rusya’dan turist gelirken bu ülkeden 703 bin 463, Ukrayna’dan 354 bin 518, Almanya’dan 239 bin 673, İngiltere’den 148 bin 535, Polonya’dan 47 bin 909 turist olmak üzere Asya’dan Avrupa’ya, Balkanlar’dan Afrika’ya birçok bölgenin 170 ülkesinden misafir, kente geldi.

Devamını Oku
21 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Jet2 Holidays Türkiye Uçuşlarında Kapasite Artışına Gitti

İngiliz tur operatörü ve havayolu firması Jet2.com ve Jet2holidays, Türkiye uçuşlarında ve tatil programında kapasite artışına gitti.

Jet2.com ve Jet2holidays, İngiliz tatilcilerin ülkeye döndüklerinde karantina zorunluluğu olmayan birkaç popüler destinasyondan biri olmaya devam ettiği için; bu yaz sezonunun geri kalanında Türkiye’ye yönelik uçuş ve tatil programında kapasite artışına gitti.

İngiliz tur operatörü, Antalya, Dalaman, İzmir ve Bodrum’a ek 60 uçuşla 12 binden fazla koltuk artışına gitti.

Jet2holidays CEO’su Steve Heapy, “Türkiye uçuşları ve tatilleri için gördüğümüz yüksek talepten, dolayı kapasite artışına gitme kararı aldık. Her zaman olduğu gibi, bu talebe hızlı bir şekilde yanıt verdik. Türkiye için daha fazla koltuk ve tatil programı ekleyerek müşterilerimizin taleplerini karşıladık” açıklamasında bulundu.

Devamını Oku
21 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB Bşk. Erkan YAĞCI; Korona Sürecinde Dijitalleşme Hızlanacak

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Briliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, koronavirüs gölgesinde yapılan turizmin dijital dönüşümü de başlangıcı olduğunu belirterek, ‘’Dijitalleşen kazanacak’’ dedi.

Hürriyet gazetesinden Ceren Deniz’e konuşan AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, 2020 yılında salgın ve afetlerle boğuşan turizm sektörünün hızlı çözümlerin ve yeni modellerin arayışında olduğunu söyledi. Salgının gölgesinde yapılan turizmin, turizmde dijital dönüşümün de başlangıcı olduğunu kaydeden Yağcı, turizm hareketindeki canlılığı ekim sonuna kadar sürdürmeyi hedeflediklerini söyledi.

Antalya dünyada ilk 5’e girecek potansiyele sahip

Turizm ülkenin cari açığının kapanmasında önemli rol oynayan ve 54 sektörü sektörü etkileyen stratejik bir alan olduğunu belirten AKTOB Başkanı, ‘’Turizmin Antalya’da şehrin ekonomisi ve geleceği için daha da ayrı bir önemi var. Turizme inanmış bir şehirde yaşıyoruz. Dünya turizm şehirleri sıralamasında 10’uncu sırada olan Antalya, ilk 5’in içerisinde olacak potansiyele sahip. Hem yatak kapasitesi, hem bilgi birikimi, hem de kalifiye personelimizle bu güce sahibiz.” dedi.

Ağustos ayında Antalya’ya Almanya, İngiltere, Rusya, Ukrayna, Polonya, Sırbistan gibi ülkelerden günde ortalama 33 bin turist geldiğini anlatan Yağcı, ağustos genelinde gelen toplam ziyaretçi sayısının ise 800 bin olduğunu ifade etti. Yağcı, ‘’Rakamları Kovid-19’un olmadığı 2019’la kıyaslamamak lazım. Küresel çapta salgından en çok etkilenen sektörün turizm olduğunu açıklayan Dünya Turizm Örgütü, dünyadaki turizm hareketinin yüzde 60 ila 70 arasında daralacağını öngörüyor. Bu öngörü, şimdiye kadar yaptığımız işin 3’te birini yapacağımızı gösteriyor” diye konuştu.

Dijitalleşen kazanacak

Güvenli turizm sertifikasyon sisteminin 2021 yılının da öncelikli gündemi olacağını kaydeden Yağcı, önümüzdeki süreçte turizmde dijital bir dönüşüm yaşanacağını vurguladı. Salgın nedeniyle hem konaklama hem de tur operatörlüğünde dijital uygulamaların önem kazandığını belirten Erkan Yağcı, “Otel yatırımlarında ve iş süreçlerinde dijitalleşmeye geçmenin ne kadar önemli olduğunu gördük. Yüz tanımayla sınır geçişlerinin konuşulduğu, her alanda temassız uygulamaların başladığı bir döneme giriyoruz. Otellerimizde ‘online check-in’den, temassız kapı girişlerine pek çok teknolojik uygulamayla bu dönüşüme ayak uydurmaya yöneldik. Hatta yeni yapılacak otel yatırımlarında dijitallik ana unsur olacak. Antalya’nın rekabet üstünlüğünü korumak için bu alandaki projelerimizi hızla hayata geçirmeye odaklanacağız” şeklinde bilgi verdi.

Eylülde ağustos ayının bir tık üstüne çıkabiliriz

Antalya’da şu anda Rus pazarı birinci pazar olduğunu kaydeden Yağcı, pazarlardaki durumu şöyle özetledi: “Avrupalı turist hareketi Rusya’yı takip ediyor. Ukrayna da bu yaz sezonunda öne çıkan pazarlardan biri oldu. Önümüzdeki süreçte golf turizmi çok önemli. İngiliz golfçülerinin gelmesiyle bir hareket bekliyoruz. Ağustosa benzer bir eylül yaşayacağımızı düşünüyoruz. Hatta ağustos talebinin bir tık üzerine çıkabileceğimizi söyleyebilirim. Geçmiş yıllarda alışmış olduğumuz erken rezervasyon sistemi bu yıl işlemiyor. O nedenle ekim ve kasım ayları için bir öngörüde bulunmak çok zor.”

2021 2020’den daha iyi olacak

Turizmde önümüzdeki sezon izlenecek stratejiyle ilgili öngörülerde bulunan Erkan Yağcı, “Turizmimizin yüzde 80-85’i uluslararası turizmden oluştuğu için dünyadaki tüm gelişmelerden etkileniyoruz. Salgının hangi dönemde kontrol altına alınacağı, ülkelerde alınacak önlemler, ilaç ya da aşının bulunması ve virüsün mutasyona uğrayıp uğramayacağı, sektörün hareket alanını netleştirecek. Fakat dünyada pandeminin en kötü döneminin yaşandığını düşünürsek 2021 yılının 2020’den daha iyi olabileceğini öngörebiliyoruz” dedi.

Devamını Oku
14 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Rota Antalya Mobil Uygulaması Hayata Geçirildi

Şehrin Dijital Hafıza Haritası: Rota Antalya Antalya Ticaret ve Sanayi Odası tarafından hazırlanan Antalya Dijital Hafıza Haritası “Rota Antalya” mobil uygulaması hayata geçti.  ATSO tarafından yayınlanan açıklamada, “Projemizin amaçları, kent kültürünü geliştirmek, Antalya’nın doğal, kültürel hazinelerini ve hikayelerini kendimize, halkımıza, çocuklarımıza ve ziyaretçilere daha iyi tanıtmaktır. Antalyalı olmak, Antalya’da yaşamak, Antalya’yı tanımaya yetmemektedir. Bu proje hem bize hem turistlere Antalya’yı anlatacaktır. Turizm açısından da Antalya’nın “deniz-kum-güneş” den daha fazlasını sunan bir destinasyon olduğunu göstermeyi amaçlıyoruz. Dolayısıyla proje hem kent kültürüne hem kent turizmine katkı yapacak bir projedir” denildi.

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı 2018 yılı Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek programı çerçevesinde hazırlanan “Rota Antalya” mobil uygulamasının kullanıcılara kent merkezinde veya bölgede tema veya rota tercihi yaparak gezme ve keşfetme imkanı sunduğunu belirten Davut Çetin şu bilgileri verdi;

“Proje bütçesi 522 bin 532 TL olarak belirlendi ve bunun %75’i BAKA tarafından, %25’i odamız tarafından karşılandı.

Android ve IOS işletim sistemlerinde çalışabilen Rota Antalya uygulaması, kullanıcılara kent merkezinde ve bölgede yer alan tarihi, kültürel, coğrafi değerler ve hikayeleri ile dört dilde yazılı ve sözlü olarak anlatmaktadır.

Dinamik bir uygulama tasarladık. İlk olarak 250 nokta ile başladık. Bu sayı her geçen gün artacak.  Ana ekranda ilk kısımda tarihi eserler, plajlar, inanç merkezleri, müzeler, antik kentler, mağaralar gibi birçok alt başlık yer alıyor.

Mutlaka gezilmesi gereken yerler ayrı bir başlık altında verilmiş durumda

İsteyenler Pisidya, Pamfilya, Alanya, Yat Limanı gibi rota tercihleri yapabiliyor ve o rotalardaki noktalara uğrayıp bölgeyi bütünüyle tanıma imkanına kavuşuyorlar. Uygulama kullanıcıya kendi rotasını oluşturma imkânı da sunuyor.

Arzu edenler bulundukları nokta yakınındaki ya da belirledikleri alan içerisindeki tüm tarihi ve turistik mekanları da görebiliyorlar.

Gittikleri yerler için yorum bırakabiliyorlar, uygulama içerisinde kendi notlarını alabiliyorlar. Uygulama popüler sosyal medya uygulamaları ile de uyumlu çalışıyor.

Üstelik turistler bu uygulamayı ve gezecekleri yere ait haritayı internete ulaşabildikleri bir noktada indirdiklerinde, gezerken internetleri olmasa bile kullanabiliyorlar. Bu özellik, yurtdışı internet paketi almamış turistler için son derece önemli oluyor.

Rota Antalya, ilk aşamada gezilmesi, görülmesi gerekli yerleri tanıtmaktadır. İlerleyen aşamalarda Antalya’nın gastronomi, eğlence, ticaret, spor yerleri ve imkanları da olabilir. Dünyada kent ziyaretlerinde “görmeden gitmeyin”, ‘yemeden gitmeyin’, ‘yapmadan gitmeyin’ diye tanıtımlar vardır. Biz şimdi ‘görmeden gitmeyin’ ile başladık. Daha sonra ‘yemeden gitmeyin’ ve ‘yapmadan gitmeyin’ temalarını da ekleyebiliriz.”

SADECE TURİSTLER İÇİN DEĞİL ANTALYA’NIN SAKİNLERİ İÇİN DE GELİŞTİRİLDİ

Rota Antalya’nın sadece turistler için değil, Antalya’nın sakinleri için de geliştirilmiş bir mobil uygulama olduğunu belirten Davut Çetin, “Örneğin Antalya’lıların büyük bir kısmının Büyük Atatürk’ün “Hiç Şüphesiz Ki Antalya Dünya’nın En Güzel Yeridir” sözünü nerede söylediğini bilmediğine eminim. Erenkuş plajına gittiğinizde bu uygulamadan Atatürk’ün bu sözü Akdeniz ve Toros manzarasına bakarak söylediğini öğreneceksiniz.

Karaalioğlu Parkı Antalya’nın en eski parklarından birisidir. Güzelliğiyle hepimizi büyüler. Ama Antalya’lılar bile o muhteşem parktaki detayda kalmış güzellikleri, hikayeleri bilmez.

Karaalioğlu’nda palmiyelerin üzerlerinde yaşayan yeşil papağanları çok az insan görmüştür. Miradorda yer alan her bir heykelin ayrı bir hikayesi vardır. Mesela Kuzgun Acar’ın “El” heykeli, Vali Haşim İşcan’ın anısına yapılmıştır. Rivayet odur ki; o heykelin harcında bir aşk hikayesi yatmaktadır. Heykeltraş ve eşinin nikah yüzükleri o heykelin temelindedir. Rota Antalya uygulaması ile Karaalioğlu Parkına gittiğinizde bu ilgi çekici ayrıntıları ve hikayeleri 4 dilde dinleyerek gezinti yapacağınız eşsiz bir deneyim sunuyoruz” diye konuştu.

KIRSAL TURİZME KATKI

Rota Antalya mobil uygulaması ile Antalya’nın kırsal bölgelerini ve turizm potansiyelinin de daha güçlü tanıtılacağını vurgulayan Davut Çetin şöyle konuştu;

“Antalya’nın hemen yanı başında İbradı’da doğada özgürce koşturan Yılkı Atlarını, Düğmeli evleri, iç bölgelerimizin güzelliğini görmeden giden turist kalmasın istiyoruz. Üstelik bunu oyunlaştırarak yapıyoruz. Tanımlanmış rotalardaki destinasyonlarda check-in yapıldığında puan kazanılacak. Örneğin Kaleiçi rotası tamamlandığında Antalya Kültür Sanat’a giriş bileti de bizim hediyemiz olacak.

Bugün insanların cep telefonlarına bir uygulama ile girmenin oldukça zor olduğunun farkındayız. Uygulamayı yüklemeyi tercih etmeyenlere de Antalya’nın değerlerini hikayeleriyle öğrenme imkânı sunuyoruz. Proje kapsamında ele aldığımız noktaların birçoğunu da QR kodlarla tanıtıyoruz. Gerekli izinler alındı ve ilgili noktanın hikayesini 4 dilde dinlemenize ya da okumanıza olanak veren QR kodlar tüm bu noktalara yerleştirilmiş durumdadır. Rota Antalya ile insanların ceplerine girebilmek için bir dizi tanıtım çalışması ile hızlı bir giriş yapacağız.

Uygulamamızın web sayfası www.rotaantalya.com‘u yayına soktuk. Birkaç gün içerisinde billboardlarda tanıtım materyallerini göreceksiniz. Odamızın sosyal medya hesaplarında tanıtım filmleri ve uygulamaya ilişkin sloganlar verilmeye başlanacak. Tanıtıcı Flyerler basıldı, otellere dağıtılıyor.

Turistin Antalya’ya giriş yaptığı havaalanında bir yer tahsisi yapıldı. Tanıtım materyalleri yerleştirilecek.

Sizlerin de desteği ile hem turiste hem de Antalyalı’ya bu eşsiz kenti ilgi çekici hikayeleriyle tanıtmayı hedefliyoruz. Bu proje ciddi bir emek sonucu hayata geçti. Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı ile başarılı çalışmalarımıza bir yenisini eklemiş olduk.

Bu fikri ARGE ekibimiz projelendirdi. Enpro Bilişim Teknolojileri Şirketi uygulamayı ve içerikleri bizlerle sürekli temas halinde konunun uzmanlarına da başvurarak geliştirdi. Geçmiş yıllarda Antalya Koruma Müdürlüğü yapmış olan Mücella Uyar içerik danışmanlığı konusunda bize destek verdi. Bu değerli ekibe de bu vesileyle teşekkür ediyorum. Bu projenin sloganını “Şehrin Hikayesi Rota’da, Rota Cebinde!” olarak belirledik.

Rota Antalya’nın ceplere girmesi, dolayısıyla Antalya’nın tüm yönleriyle, ilgi çekici hikayeleriyle tanıtılması için görsel ve yazılı medyamızın desteği son derece önemlidir. Antalya 4.0 projesi kapsamında dijital turizm için Valiliğimiz ve Büyükşehir Belediyemiz ile birlikte çalışmalar yaptık. Büyükşehir Belediyesi de akıllı kent altyapısıyla bu konuda çalışmalar başlatmıştır.  Hep birlikte Antalya’da dijital destinasyon yönetiminde ve dijital tanıtımda daha ileri bir noktaya geleceğinize inanıyorum.

Projemizin Antalyalılara, kentimize gelen misafirlere, kent turizmine ve ticaretine yararlı olmasını, kent kültürünün gelişmesine katkı yapmasını diliyorum. Bu dileklerle projemizin fikir sahipleri olan arkadaşlarıma tekrar teşekkür ediyorum. Emeği geçenlere ve BAKA’ya desteği için teşekkür ediyorum.”

Toplantıda daha sonra BAKA Antalya Koordinatörü Alaattin Özyürek ve Enpro Bilişim Teknolojileri Şirketi yetkilisi Ozan Çakır projeyle ilgili bilgiler verdi.

ROTA ANTALYA uygulamasında yer alan 250 nokta şunlar:

 İlgi Noktaları ListesiLokasyon
001 – Saat KulesiKaleiçi ve Çevresi
002 – Yivli Minare Cami ve Yivli MinareKaleiçi ve Çevresi
003 – Paşa Camisi (Tekeli)Kaleiçi ve Çevresi
004 – MevlevihaneKaleiçi ve Çevresi
005 – Attalos HeykeliKent Merkezi
006 – Zincirkıran TürbesiKaleiçi ve Çevresi
007 – Ulusal Yükseliş AnıtıYat Limanı ve Çevresi
008 – Karatay MedresesiKaleiçi ve Çevresi
009 – Kırk MerdivenlerYat Limanı ve Çevresi
010 – Üç KapılarKaleiçi ve Çevresi
011 – SurlarKaleiçi ve Çevresi
012 – Suna İnan Kıraç MüzesiKaleiçi ve Çevresi
013 – Sultan Alaaddin CamiKaleiçi ve Çevresi
014 – İskele CamisiYat Limanı ve Çevresi
015 – ATSO Kaleiçi EviKaleiçi ve Çevresi
016 – Oyuncak MüzesiYat Limanı ve Çevresi
017 – Antalya Deniz Biyolojisi MüzesiYat Limanı ve Çevresi
018 – ŞamandıraYat Limanı ve Çevresi
019 – Mermerli PlajıYat Limanı ve Çevresi
020 – Yanık Hastane – Keçili ParkYat Limanı ve Çevresi
021 – Yat LimanıYat Limanı ve Çevresi
022 – Panoramik AsansörYat Limanı ve Çevresi
023 – Ahi Yusuf KülliyesiKaleiçi ve Çevresi
024 – Şehzade Korkut CamiiKaleiçi ve Çevresi
025 – Balıkpazarı BurcuKaleiçi ve Çevresi
026 – Balıkpazarı HamamıKaleiçi ve Çevresi
027 – Nigar Hatun TürbesiKaleiçi ve Çevresi
028 – Gıyaseddin Keyhüsrev MedresesiKaleiçi ve Çevresi
029 – İmaret (Selçuklu) MedresesiKaleiçi ve Çevresi
030 – Karamolla MescidiKaleiçi ve Çevresi
031 – Gavur HamamıKaleiçi ve Çevresi
032 – TÜTAV Evi SurlarıYat Limanı ve Çevresi
033 – Kaleiçi KilisesiKaleiçi ve Çevresi
034 – Dumlupınar OkuluKaleiçi ve Çevresi
035 – TophaneYat Limanı ve Çevresi
036 –Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğü BinasıKaleiçi ve Çevresi
037 – Deniz FeneriYat Limanı ve Çevresi
038 – Tur TekneleriYat Limanı ve Çevresi
039 – NarenciyeKent Merkezi
040 – Balbey Kesik MinareKent Merkezi
041 – Karaalioğlu ParkıKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
042 – Aslan LahitleriKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
043 – İşçi ve Çocuğu HeykeliKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
044 – El HeykeliKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
045 – Don Kişot Heykeli ve Çitlembik AğacıKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
046 – Nazım Hikmet HeykeliKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
047 – Havuzda Serinleyen Kadın HeykeliKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
048 – Hıdırlık KulesiKaleiçi ve Çevresi
049 – Adalar PlajıKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
050 – Karaalioğlu Kuşları (Papağanlar)Karaalioğlu Parkı ve Çevresi
051 – Atatürk Evi ve MüzesiKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
052 – ÖğretmeneviKaraalioğlu Parkı ve Çevresi
053 – Antalya LisesiKent Merkezi
054 – Karakaş CamiiKent Merkezi
055 – Yalı DeğirmeniLara
056 – İlk Elektrik FabrikasıLara
057 – Muratpaşa CamisiKent Merkezi
058– İki Kapılı HanKent Merkezi
059 – Tek Kapılı HanKent Merkezi
060 – Pazar HamamıKent Merkezi
061 – Zincirli HanKent Merkezi
062 – Balbey CamiiKent Merkezi
063 – Müsellim CamiiKent Merkezi
064 – Antalya Kültür Sanat (AKS)Kent Merkezi
065 – Osman Ağa KapısıKent Merkezi
066 – Düden Kıyı ŞelalesiLara
067 – ErenkuşLara
068 – Antalya MüzesiKonyaaltı
069 – Atatürk ParkıKonyaaltı
070 – İnönü ParkıLara
071 – Dokuma ParkKepez
072 – Kepez Çifte SarnıçlarKepez
073 – Hayvanat BahçesiKepez
074 – Kepez Kent OrmanıKepez
075 – KadınyarıKonyaaltı
076 – ValilikKent Merkezi
077 – Papaz KayasıLara
078 – Falez ParkLara
079 – Falez 2 ParkLara
080 – DeğirmenönüKent Merkezi
081 – AKM-Cam PiramitKonyaaltı
082 – Konyaaltı PlajıKonyaaltı
083 – Lara PlajıLara
084 – TünektepeKonyaaltı
085 – Sarısu Kadınlar PlajıKonyaaltı
086 – Kozaklı KahveKent Merkezi
087 – Düden ŞelalesiKepez
088 – Lyrboton Kome Antik KentKepez
089 – Zeytin ParkKepez
090 – Demirciler ÇarşısıKent Merkezi
091 – Gıyaseddin Keyhüsrev AnıtıMuratpaşa
092 – ÇakırlarKonyaaltı
093 – Geyikbayırı Kaya TırmanışıKonyaaltı
094 – Örnekköy PlajıLara
095 – Bababurnu FeneriLara
096 – Feslikan YaylasıKonyaaltı
097 – Ayanağa MescidiKent Merkezi
098 – Döşeme Boğazı ve Antik YolDöşemealtı
099 – Yenice Boğazı ve Antik YolKorkuteli
100 – Ariassos Antik KentiDöşemealtı
101 – Karain MağarasıDöşemealtı
102 – EvdirhanDöşemealtı
103 – Güver UçurumuDöşemealtı
104 – KırkgözDöşemealtı
105 – Ekşili GöletiDöşemealtı
106 – HisarçandırKonyaaltı
107 – Sillyon Antik KentiSerik
108 – Aspendos KöprüsüSerik
109 – Aspendos ÖrenyeriSerik
110 – Boğazkent Kuş CennetiSerik
111 – Alara – Uçansu ŞelalesiSerik
112 – Zeytintaşı Mağarası Tabiat AnıtıSerik
113 – Belek Hoşgörü BahçesiSerik
114 – Pednelissos Antik KentiSerik
115 – Çimi YaylasıAkseki
116 – Sarıhacılar Tarihi Kervan Göç YoluAkseki
117 – Giden Gelmez DağlarıAkseki
118 – Alanya KalesiAlanya
119 – Damlataş MağarasıAlanya
120 – KızılkuleAlanya
121 – Dim MağarasıAlanya
122 – Dim ÇayıAlanya
123 – Damlataş PlajıAlanya
124 – Kleopatra PlajıAlanya
125 – İncekum PlajıAlanya
126 – Sapadere KanyonuAlanya
127 – Alara Kalesi ve Alara HanAlanya
128 – Alanya LimanıAlanya
129 – Alanya MüzesiAlanya
130 – Alanya Atatürk Evi MüzesiAlanya
131 – Aya Yorgi KilisesiAlanya
132 – Alanya TersanesiAlanya
133 – Andızlı Emir Bedrüddin CamisiAlanya
134 – Süleymaniye CamisiAlanya
135 – Syedra Antik KentiAlanya
136 – İotape Antik KentiAlanya
137 – İçkale KilisesiAlanya
138 – Gemili MescidiAlanya
139 – Hıdırellez KilisesiAlanya
140 – Elmalı Eski Kent DokusuElmalı
141 – Semahöyük Antik KentiElmalı
142 – Ömer Paşa CamisiElmalı
143 – Kesik MinareElmalı
144 – Elmalı MüzesiElmalı
145 – Abdal Musa TürbesiElmalı
146 – Bey HamamıElmalı
147 – ÇatalçeşmeElmalı
148 – Gömbe YaylasıKaş
149 – Elmalılı Hamdi Yazır MüzesiElmalı
150 – Vehhab-ı Ümmi Hazreti TürbesiElmalı
151 – Ümmî Sinan TürbesiElmalı
152 – Elmalı Güreş SahasıElmalı
153 – Elmalı ÇarşıElmalı
154 – Düğmeli Evlerİbradı
155 – Üzümdere Yaban Hayatı Geliştirme Sahasıİbradı
156 – Altınbeşik Mağarası Milli Parkıİbradı
157 – Arapastık Ağacıİbradı
158 – Uçansu ŞelalesiGündoğmuş
159 – Ali KöprüsüGündoğmuş
160 – Selinus Antik KentiGazipaşa
161 – Antiocheia ad Cragum Antik KentiGazipaşa
162 – Delik Deniz ve Kral KoyuGazipaşa
163 – Koru Plajı ve Doğal HavuzlarGazipaşa
164 – Yalan Dünya MağarasıGazipaşa
165 – Köprülü Kanyon Milli ParkıManavgat
166 – Yeşil KanyonManavgat
167 – Manavgat ŞelalesiManavgat
168 – Oymapınar GölüManavgat
169 – Side Antik KentiManavgat
170 – Lyrbe Antik KentiManavgat
171 – Selge Antik KentiManavgat
172 – Apollon TapınağıManavgat
173 – Side MüzesiManavgat
174 – Titreyen GölManavgat
175 – Oluk KöprüManavgat
176– Adam kayalarManavgat
177 – Manavgat Kent MüzesiManavgat
178 – Side Sualtı MüzesiManavgat
179 – Manavgat Tur TekneleriManavgat
180 – Kurşunlu ŞelalesiAksu
181 – EXPO 2016Aksu
182 – Perge Antik KentiAksu
183 – Ağalar CamiiAksu
184 – Arykanda Antik KentiFinike
185 – Limyra Antik KentiFinike
186 – Andrea Doria KoyuFinike
187 – Gökbük KanyonuFinike
188 – Patara Antik KentiKaş
189 – Xanthos Antik KentiKaş
190 – İsinda Antik KentiKaş
191 – Antiphellos Antik KentiKaş
192 – Kaputaş PlajıKaş
193 – Uluburun BatığıKaş
194 – Aslanlı LahitKaş
195 – Uçak BatığıKaş
196 – Kaş MarinaKaş
197 – Andriake ÖrenyeriDemre
198 – Likya Uygarlıkları MüzesiDemre
199 – Simena Antik KentiDemre
200 – Myra Antik KentiDemre
201 – Kekova – Batık ŞehirDemre
202 – Aziz (St.) Nikolaos Anıt MüzesiDemre
203 – Beymelek LagünüDemre
204 – Güllük Dağı Milli ParkıKorkuteli
205 – Termessos Antik KentiKorkuteli
206 – Sultan Alaaddin CamiiKorkuteli
207 – Sinâneddin MedresesiKorkuteli
208 – Çaybaşı HamamıKorkuteli
209 – Saklıkent Kayak MerkeziKonyaaltı
210 – Phaselis Antik Kenti ve PlajlarıKemer
211 – Kemer MarinaKemer
212 – Göynük KanyonuKemer
213 – Beydağları Sahil Milli ParkıKemer
214 – ÇıralıKemer
215 – UlupınarKemer
216 – Tahtalı TeleferikKemer
217 – Maden KoyuKemer
218 – Folklorik Yörük ParkıKemer
219 – Ayışığı PlajıKemer
220 – Selçuklu Av KöşküKemer
221 – Paris BatığıKemer
222 – BeycikKemer
223 – Rhodiapolis Antik KentiKumluca
224 – Olympos Antik KentiKumluca
225 – Adrasan KoyuKumluca
226 – Mavikent Tabiat ParkıKumluca
227 – Gelidonya FeneriKumluca
228 – Mavikent Papaz KoyuKumluca
229 – Sinan DeğirmeniKonyaaltı
230 – Anadolu Oyuncak MüzesiKepez
231 – Modern Sanatlar GalerisiKepez
232 – Trebenna Antik KentiKonyaaltı
233 – Aspendos Antik TiyatroSerik
234 – Patara PlajıKaş
235 – YanartaşKemer
236 – Antalya Sahil Yaşam ParkıKonyaaltı
237 – Antalya Etnografya MüzesiKaleiçi ve Çevresi
238 – Büyükçakıl ve Küçükçakıl PlajlarıKaş
239 – Topçam Günübirlik Kullanım AlanıKonyaaltı
240 – Dokuma Park – MinicityKepez
241 – Sıçan AdasıKonyaaltı
242 – Sulu AdaKumluca
243 – Gazeteciler Cemiyeti – Basın MüzesiKaleiçi ve Çevresi
244 – Korsan KoyuKumluca
245 – Alacasu Cennet KoyuKemer
246 – Haşim İşcan Kültür MerkeziKent Merkezi
247 – Tazı KanyonuManavgat
248 – Eynif Yaylası – Yılkı Atlarıİbradı
249 – Eğri GölAkseki
250 – VaryantKonyaaltı

Devamını Oku
14 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

ATOR; Rusya’dan Türkiye Talebinin Sonbaharda da Devam Etmesi Bekleniyor

Rus Tur Operatörleri Birliğinden (ATOR) yapılan yazılı açıklamada, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle Türkiye’de uygulamaya koyulan bazı tedbirlerin, Rus turistlerin Türkiye’de tatil talebini etkilemediğine işaret edildi.

Türkiye’nin bu yıl yurt dışı tatilinde lider ülke olacağının vurgulandığı açıklamada, “Operatörlerden edinilen verilere göre, Rusya’dan Türkiye’ye turist akışı eylülde ağustosa kıyasla çok daha iyi olabilir. Salgında ikinci dalgaya ilişkin psikolojik eşik aşıldığında, turistler ekim ve kasımda Türkiye’de yazı yakalayacaklardır.” denildi.

Türkiye, geçen yıl ağırladığı yaklaşık 7 milyon Rus turistle, Rus vatandaşlarının en çok ziyaret ettiği ülkeler arasında ilk sıralarda yer aldı.

Devamını Oku
14 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

UNWTO ;Seyahat Kısıtlamaları Dünya Çapında Hafifletiliyor

Almanya’nın 160 ülkeye uyuladığı seyahat uyarısı süresini uzatırken  seyahat kısıtlamaları dünya çapında hafifletildi.

Kısa adı UNWTO olan Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü dünyadaki destinasyonların yarısından fazlasında (Yüzde 53)koronavirüs salgını nedeniyle getirilen seyahat kısıtlamalarının hafifletildiğini açıkladı.

UNWTO’nun  1 Eylül itibarıyla 115 destinasyondan derlediği verilere göre 19 Temmuz’dan bu yana geçen süre içinde 28 destinasyon daha kısıtlamaları hafifletti.

UNWTO’ya göre, seyahat kısıtlamalarını kaldıran destinasyonlar, yüksek veya çok yüksek düzeyde sağlık altyapısına sahip olan ve nispeten düşük Covid-19 enfeksiyon oranlarına sahip olan yerler olduğu belirtiliyor.

Araştırmaya göre Gelişmiş ekonomilerde, seyahat destinasyonlarının yüzde 79’u kısıtlamaları çoktan kaldırdı. Gelişmekte olan ekonomilerde, destinasyonların yalnızca yüzde 47’si bunu yaptı. Kısıtlamaları hafifleten destinasyonların yüzde 64’ünün yurt dışından gelen turistler için bir ulaşım aracı olarak havacılığa yüksek veya orta düzeyde bağımlı olduğu kaydedildi.

Araştırmaya göre 93 destinasyonun (dünyadaki tüm destinasyonlarınyüzde 43’ü) hâla sınırları turizme tamamen kapalı.

Bunlar arasında 10 gelişmekte olan küçük ada devleti, en az gelişmiş bir ülke ve karayla çevrili üç gelişmekte olan ülke bulunuyor.

Halen en katı kısıtlamalara sahip destinasyonların yarısından fazlası da ağırlıklı olarak havacılığa dayanıyor: bu ülkelere gelen turistlerin en az% 70’i hava yolu ile geliyor.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital