AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

26 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

Sektör Olarak Yeni Sezona Hazırız

Dünyanın en önemli turizm destinasyonları arasında yer alan Antalya, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) sürecinde ağırladığı turist sayısı bakımından birçok yabancı rakiplerini geride bıraktı. Geçen yıl 175 ülkeden 3,5 milyon turistin geldiği kent, 2021 sezonu için de hazır.

Sektör temsilcilerini, özellikle aşı çalışmalarının hızlanması, Güvenlik Turizm Sertifikasyon Programı’nın dünya genelinde etkinliğinin artması, kente gelen turistlerin memnun ayrılması daha da umutlandırıyor.

“Turizm hareketliliğinin artarak devam etmesini bekliyoruz”

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, AA muhabirine, salgının en fazla etkilediği sektörlerin başında seyahat ve turizm endüstrisi geldiğini söyledi.

Dünyada seyahatlerin tamamen durduğu bir dönemde Antalya’da Güvenli Turizm Sertifika Programı ile haziran sonu itibarıyla turizmin hareketlendiğini aktaran Yağcı, salgın döneminde turizm yapabilmenin, güvenli turizm sağlayabilmenin önemine değindi.

Güvenli Turizm Sertifika Programı ile turizmin güvenli ortamda yapılabileceğinin dünyaya kanıtlandığını anlatan Yağcı, tesisini açmak isteyen herkesin program kriterlerini yerine getirip, sertifikayı alması gerektiğini bildirdi.

Yağcı, sektörün gerek önceki yıllardan gerekse geçen yıldan önemli tecrübeler edindiğine değinerek, “Sektör olarak yeni sezona hazırız. Salgın döneminde aldığımız ve bu yıl da sürdüreceğimiz önlemler doğrultusunda turizm hareketinin bu yıl artarak devam etmesini bekliyoruz. Salgının kontrol altına alınması, aşılama çalışmaları da son derece önemli. Alabileceğimiz en üst önlemleri alarak misafir ağırlamaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.

Devamını Oku
26 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

TÜRKİYE İLE ABD ARASINDA TARİHİ MİRASIN KORUNMASI ANLAŞMASI İMZALANDI

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) Ankara Büyükelçisi David Satterfield’in katılımıyla Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde Türkiye’ye ait arkeolojik ve etnolojik eserlerin kaçakçılığının önlenmesi ve Türkiye’nin kültür mirasının korunmasına katkı sağlanması amacıyla iş birliği mutabakat zaptı imzalandı.

İmza töreninde konuşan Bakan Ersoy, Türkiye’nin taraf olduğu sözleşmelere uygun olarak, kültür varlığı kaçakçılığıyla mücadele alanında önleyici tedbirler, uluslararası yardımlaşma ve eser iadesi olmak üzere üçlü bir stratejiyle hareket edildiğini söyledi. Bakan Ersoy, anlaşmanın iki ülke arasında çok kıymetli bir iş birliğini tesis ederken, getirdiği hukuki düzenlemeler açısından da önleyici tedbir, sonuçları bakımından ise eser iadesine zemin oluşturan büyük bir adım olduğunu vurguladı.

Türkiye’nin rakipsiz medeniyet mirası sebebiyle kültür varlıklarına yönelik yasa dışı faaliyetlere karşı en yoğun mücadeleyi veren ülke olduğunu anımsatan Bakan Ersoy, mutabakat zaptına ilişkin şu bilgileri verdi:

“Mutabakat zaptımız, yürürlüğe girdiği tarihten itibaren ülkemizden yasa dışı yollarla çıkarılarak, ABD’ye götürülen eserlere el konulacak ve Türkiye’ye iadesi sağlanacaktır. ABD kolluk birimlerinin operasyonlarına da hukuki zemin teşkil edecek olan bu önemli belge, aktif sonuçlar getirecektir. Özetle çok büyük maliyetlerle yıllarca süren hukuk mücadeleleri, çok kısa sürede ve düşük maliyetlerle sonuçlandırılabilecek. Bu da elimizdeki en büyük caydırıcılıktır.”

Bakanlık tarafından yapılan müzakereler neticesinde mutabakat zaptının alanındaki en geniş kapsamlı örneklerden biri olduğunu vurgulayan Bakan Ersoy, “1 milyon 200 bin yıl öncesinden başlayarak, 1923 yılına kadar olan kültür varlıklarını, Kurtuluş Savaşı dönemine ve Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’e ait eşyaları içermektedir. Ayrıca bu anlaşma çerçevesinde karşılıklı sergiler, kültürel aktiviteler ve entelektüel etkileşimi sağlayacak her türlü ortak etkinliği de gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. İnşallah Türkiye ve Amerika arasında kültürel diplomasinin daha güçlü işlediğini göreceğiz.” ifadelerini kullandı.

“ABD’nin Ortaya Koyduğu Net Tavrı Memnuniyetle Görüyoruz”

Bu noktada, yakın dönemdeki çalışmalara bakıldığında, ABD’nin ortaya koyduğu net tavrı memnuniyetle gördüklerini dile getiren Bakan Ersoy, bu olumlu yaklaşım ve karşılıklı iş birliği sayesinde Zeugma Mozaikleri, Lidya dönemine ait mezar stelleri ve son olarak geçen ay Kybele Heykeli’nin Türkiye’ye iade edildiğini söyledi.

Amerikalı uzmanlarca yönetilen, aralarında Gordion, Aphrodisias, Sardis gibi önemli antik kentlerin bulunduğu kazılardaki çalışmalar ile Manisa’daki Kaymakçı Yerleşimi kazısında yürütülen belgelendirme ve üç boyutlu kayıt faaliyetlerinin önemine değinen Bakan Ersoy, şunları kaydetti:

“Kütahya’da Aizonai Antik Kenti’nde gerçekleştirilen bilimsel faaliyetler kapsamında, Penkalas Çayı Projesi Uygulama Çalışmasında gün yüzüne çıkarılan 651 gümüş sikkenin Anadolu Medeniyetleri Müzemizde sergilenmeye başlandığının haberini vermek isterim. Roma Cumhuriyet döneminin son yüzyılının bir albümü niteliğinde olan sikkelerin yanında, Augustus dönemine ait olanlar da bulunmuştur. Bu arkeolojik buluntuları, bilim dünyamıza kazandıran çalışma arkadaşlarımızı kutluyorum.”

Konuşmaların ardından mutabakat zaptını imzalayan Bakan Ersoy ve Büyükelçi Satterfield, ABD’den iadesi sağlanan Lidya stelleri ile Aizanaoi Antik Kenti kazılarında bulunan Penkalas sikkelerini inceledi.

Anlaşmaya Konu Her Türlü Arkeolojik Ve Etnolojik Eserin ABD’ye Girmesine İzin Verilmeyecek

Anlaşmayla Türkiye’ye ait tarihi eserlerin kaçakçılığının önlenmesi amacıyla özel izine tabi durumlar hariç, anlaşmaya konu her türlü arkeolojik ve etnolojik eserin, Amerika Birleşik Devletleri’ne girmesine izin verilmeyecek.

Türkiye’nin kültürel mirasını korumaya yönelik bu anlaşma, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı ile ABD Ankara Büyükelçiliği ve ABD Eğitim ve Kültürel İlişkiler Bürosunun iş birliği ve çalışmalarıyla hayata geçecek.

Devamını Oku
26 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

MITT Moskova Fuar İdaresi Açıklama Yaptı

MITT Moskova Fuarı’nı düzenleyen Hyve Group tarafından yapılan açıklamada, fuarın 16-18 Mart tarihleri arasında yapılmasına ilişkin hazırlıkların sürdüğü bildirildi.

Yaklaşık 1 yıldır pandemi nedeniyle yüz yüze görüşme imkanı bulamayan turizm profesyonellerinin MITT 2021’de yüz yüze (B2B) görüşmeleri yapma imkanı bulacağını belirten Hyve Group, fuarın tüm sağlık ve hijyen önlemleri alınarak yapılacağını kaydetti.

Hem Rusya iç pazarı, hem de outgoing pazarının önemli ülkeleri, destinasyonları ve oyuncuları bu fuarda yerlerini alacağı ifade edilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi:

”Sanal fuarların gerekli verimi ve geri dönüşleri sağlamaması, gerçek fuarların önemini bir kez daha göstermiştir. Turizm sezonu öncesi, sektör paydaşlarına iş bağlantılarını gerçekleştirebilmeleri için gerekli tüm çalışmaları yapmaktayız.

MITT 2021’de Türkiye’ye ilgi yüksek olacak

2019 ve 2020’de olduğu gibi 2021’de de Türkiye, Rus turistler için 1 numaralı tatil destinasyonu olacak.

İklim koşulları, hizmet kalitesi ve güvenli turizm sertifikası sebebiyle Türkiye’yi tercih eden Rus turistlerin kendilerini güvende hissederek, tatillerinden memnun kaldıkları görüldü.

Daha önce Türkiye’de tatil yapmamış Rus turistlerin Türkiye’ye gelmesi ve Rus turistlerin yeni destinasyonları keşfetme arzusu Türkiye turizmini geliştirme fırsatı olacaktır.

MITT 2021 fuarı, Rus pazarında daha fazla yer almak isteyen isteyen destinasyon ve otellerin tanıtımlarını yapmaları ve yeni iş birlikleri oluşturmaları için elverişli bir ortam olacaktır.”

Devamını Oku
26 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

TripAdviser Seyahat Eğilimleri Araştırması Yayınladı

TripAdvisor seyahat eğilimleri araştırması yapıldı. Araştırma sonuçlarına göre;  her 9 İngiliz gezginden biri 2021 tatilini şimdiden rezerve etti. Araştırmaya katılanların yarısı ise, 2021 yılının bir diliminde yurt dışına tatile gitmeyi hesaplıyor. İngiliz tatilcilerin yüzde 30’a yakını ise 2021’de yurt dışı tatili yapmayacağını beyan etti.

Aramaların çoğu mayıs sonrası ve yurt dışı seyahati

ABD ve Avrupa ülkelerindeki son kısıtlamalar, yılın ilk çeyreğinde seyahatçilerin büyük oranda evde kalacağını gösterse de, yaz aylarında turizm sektöründe ciddi bir iyileşme bekliyoruz.” denilen raporda, TripAdvisor üzerinden yapılan aramaların çoğunun mayıs ayı sonrasına ve yurt dışı gezilerine ilişkin olduğuna dikkat çekildi. TripAdvisor raporunda, elde edilen verilerin seyahatçilerin en azından yılın ikinci yarısında seyahat edebileceklerine ilişkin güven duydukları kaydedildi.

Tatile çıkma en istekli iki ülke İngiltere ve Almanya

Araştırma yapılan ülkelerden İngiltere ve Almanya, yüzde 85 ile tatile çıkmaya en fazla istekli ülkeler olarak tespit edildi. Bu oran ABD’de yüzde 53, Avustralya’da ise yüzde 14 olarak ölçüldü.

Küresel olarak bakıldığındaysa aşı olmaları durumunda yurt dışına seyahat edeceğini açıklayanların oranı yüzde 77 olurken, iç turizm söz konusu olduğunda rakam yüzde 86’ya ulaşıyor.

Yapılan araştırmaya katılanların yüzde 26’sı, seyahat edeceği ülkeyi o ülkedeki aşılama durumuna göre seçeceğini beyan etti.

Yurt içi tatil talebi güçlü

Katılımcıların yüzde 74’ü bir veya daha uzun gecelemeli yurt içi tatiline çıkacağını belirtirken, ”yurt içinde iki kere tatil yapacağım” diyenlerin oranı ise yüzde 45.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

İngiliz Tatilcinin 2021 Öncelikleri Belli Oldu

AllClear Travel Insurance tarafından İngiltere’de 2 bin yetişkinle yapılan araştırma, tatil tercihinde sağlık ve güvenlik kriterlerinin fiyatın önüne geçtiğini ortaya koydu. Araştırmaya katılanlar, Covid-19 konusunda iyi performans gösteren ülkeleri tercih edeceklerini, bir şeylerin ters gitmesi durumunda ise sağlık sigortalarının kendilerini en iyi şekilde koruyacağından emin olmak istiyor.

İnsanların 2021 yaz tatili tutumunu belirlemek amacıyla çalışma yürüten sigorta şirketi, geçtiğimiz yılın her dönemindeki (kapanma, aşamalı açılmalar ve aşıya verilen tepkiler) tüketici duyarlılığını takip etti.

Her bir araştırma 2 bin İngilizle yapıldı

Müşteri iç görü şirketi MaruBlue’ya yaptırılan araştırma, 2020 yılı boyunca (Haziran, Temmuz, Kasım ve Aralık) aylarında aralıklarla çevirim içi olarak yapıldı. Her araştırmada 2 bin İngilizle görüşüldü.

Covid karnesi iyi olan ülkeleri tercih edecekler

Araştırmanın sonuçlarına göre, ilk kilitlenmenin ardından denizaşırı tatil talebi oldukça yüksek bir seviyeye çıktı. Bununla birlikte, sağlık ve güvenlik fiyatın önüne geçti. Her 10 katılımcıdan 44’ü Covid-19 konusunda iyi durumda olan ülkeleri ziyaret ziyaret etmek istediğini belirtti. Yüzde 36’lık kesim mümkün olan en iyi sigortayı yaptırmak istediğini kaydetti.

55 yal üstü tatilciler için sağlık ve güvenlik daha önemli

55 yaş üstü insanlar ülkelerin ‘güvenlik siciline’ göre tatil tercih yapacağı ortaya çıkarken, bu oran 34 yaş ve altı insanlarda yüzde 28 olarak belirlendi. Araştırmaya katılan 55 yaş üstü insanların yüzde 51’i, mümkün olan en iyi korumayı sağlayacak sigortayı satın almak istediğini açıkladı.

İngiliz tatilci ne kadar harcamaya hazır?

AllClear’ın araştırmasında insanlara tatilde harcamayı planladıkları para miktarı da soruldu. Katılımcılar, sağlıklı ve güvenli bir tatil için 1.334 pounddan daha fazla harcamaya hazır olduğunu belirtirken, kimi örneklerde bu rakam 1.644 pounda kadar yükseldi.

Kısa seyahat talebi ikiye katlandı

Kısıtlamaların yeniden başladığı sonbahar döneminde yapılan araştırmada ise, kısa seyahatlere çıkmak isteyenlerin sayısının iki kattan fazla arttığı görüldü. Kısa tatile çıkmak isteyenlerin oranının yüzde 24’ten yüzde 51’e yükseldiği tespit edildi. Kasım ayında ise, uzak mesafe seyahat çıkmak isteyenlerin oranının yüzde 10’dan yüzde 30’a yükseldiği görüldü.

* İşte o araştırmadan elde edilen bulgular:

* Seyahatimde Covid-19 açısından güvenli bir destinasyon seçeceğim: yüzde 44

* Ülkenin yeniden kapanma ihtimalinden çekiniyorum: yüzde 42

* Sosyal mesafenin korunamadığı uçaklara binmek istemiyorum: yüzde 39

* Seyahatimde, mümkün olan en iyi korumayı sağlayacak sigortayı almak istiyorum: yüzde 36

* Gideceğim ülkedeki sağlık hizmetlerinin durumu benim için önemli: yüzde 36

* Geri döndüğümde karantinaya girmekte korkuyorum: yüzde 30

* Havalimanlarının güvenli olduğunu düşünüyorum: yüzde 29

* Toplu taşıma araçlarını kullanmaktan uzak duracağım: yüzde 27

* Otellerin güvenliği konusuna tüketici yorumlarına bakıyorum: yüzde 26

* Ucuz poliçe yerine en iyi koruma sağlayan poliçeyi almak isterim: yüzde 21

* Gideceğim ülkenin tıbbi konulardaki uzmanlık geçmişi önemli: yüzde 20

* Tatile uçakla değil kendi aracımla gitmek isterim: yüzde 17

* Kalacağım otelin iyi bir hastaneye yakın olması önemli: yüzde 14

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: AKTOB 0 1

Pandemi Döneminde Ukrayna’dan Her 3 turistten 2’si Türkiye’ye Geldi

Pandemi döneminde 750 bin kişinin yurt dışı tatiline çıktığı Ukrayna’da Türkiye, açık ara ilk sırada yer aldı.

750 bin turistin 520 bini Türkiye’ye geldi

Ukrayna’da pandemi döneminde en fazla turistik seyahatin yapıldığı ülke Türkiye oldu. 2019 yılının aynı döneminde 2,5 milyon insanın yurt dışına tatile gittiği Ukrayna’da, 2020 yılında (temmuz-ekim) döneminde yurt dışına, yüzde 70 düşüşle 750 bin turistik amaçlı seyahat gerçekleştirildi.

Pandemi döneminde seyahat eden bu 750 bin kişinin 520 binden fazlası Türkiye’ye gelirken, 2020 yılında Ukraynalı turist Türkiye’de Rusya ve Almanya’nın ardından ikinci sıraya yerleşti.

Mısır ikinci sırada

Ukrayna’da en fazla turistik seyahat yapılan ikinci ülke ise Mısır oldu. geçtiğimiz yıl haftada 176 uçuşun yapıldığı Mısır’a, bu yılın aynı döneminde haftada 72 uçuş yapılabildi. Mısır’a giden Ukraynalı turist sayısı yüzde 59 düşüş gösterdi.

‘’Mısır ve Türkiye satışlarından 1019’dakinden bile daha iyi gelir elde ettik’’

Ukrayna Seyahat Acentaları Birliği (UATA) Başkanı Pavlo Hryhorash, bu yıl Ukrayna’daki seyahat acentelerinin gelirinin yüzde 60 düştüğünü kaydetti. Türkiye Mısır satışlarından acentelerin elde ettiği gelirin 2019’dan bile iyi olduğuna dikkat çeken Pavlo Hryhorash, satışların yüzde 80’inin bu iki destinasyona yapıldığını, kısıtlamalar nedeniyle kendi seyahatini planlayamayan tatilcilerin ise mecburen seyahat acentelerine gittiğini belirtti.

Tur operatörleri ayakta kaldı

Krize rağmen Anex, JoinUP, TUI Ukrayna ve Coral Travel gibi şirketlerin faaliyetlerine devam ettiğine işaret eden Pavlo Hryhorash, bu şirketlerin Türkiye ve Mısır’a düzenledikleri turlar onların ayakta kalmalarını sağladı.” dedi.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: AKTOB 0 1

Almanya Pazarına İlişkin Araştırmalarda Beklentiler Olumlu

Almanya’da yapılan anket çalışmaları, turizmcilerin 2021 sezonunda ılımlı bir toparlanma beklentisi içinde olduğunu gösteriyor. Toparlanmada, teknolojik inovasyon ve kişiselleştirilmiş hizmet de baş rol oynayacak.

ITB Berlin ve Statista tarafından yapılan araştırmaya göre, sektör uzmanları ve TUI gibi büyük seyahat şirketleri, turizm sektöründe 2021’de hızlı bir toparlanma öngörüyor. Ancak  aşılamanın seyri ve seyahat kısıtlamalarının süresi gibi nedenlerin belirleyici olacağı da öngörülüyor.

Bununla beraber seyahat sektöründe yakın gelecekte ortaya çıkacak trendler de belirginleşiyor. Uzmanlar ve Statista, özellikle teknolojik gelişmelerin seyahat sektörü üzerinde olumlu bir etki yaratacağı konusunda birleşiyor. Yapay zeka tabanlı kişiselleştirilmiş seyahat hizmetlerinin sanal gerçeklikle sunumu da buna bir örnek olarak gösteriliyor.

2021’de küresel bir geri dönüş

Statista’nın Mobilite Pazarı Görünümü (MMO) raporuna göre, 2021 yılında küresel turizm gelirleri 2020 yılına kıyasla yüzde 50 artacak. Alman araştırma şirketi, 2020 yılında 2019’a kıyasla yüzde 55 ciro kaybı yaşandığını tahmin ediyor. 2023’ten itibaren gelirlerde yeni rekorlar kırılabileceğine dikkat çeken Statista’nın MMO raporunda, hatta 2025 yılında gelindiğinde küresel turizm gelirlerinin 2019’un yüzde 23 üstüne çıkabileceği ifade ediliyor.

Almanya’da ve diğer büyük turizm ülkelerindeki toparlanmada iç turizmin lokomotif vazifesi göreceği belirtilen raporda, Almanya’nın 2019 yılında elde ettiği 259 milyar euroluk turizm gelirinin yüzde 85’inin iç turizmden geldiğine dikkat çekildi. 2020’de iç turizm gelirinin 173 milyar euroya düşmesine karşın iç turizmin toplam turizm gelirleri içindeki payının yüzde 91’e yükseldiği kaydedilen raporda, Almanya’nın 2020 yılındaki dış turizm geliri kaybının ise yüzde 60 (16 milyar euro) düştüğü ifade edildi. ITB Berlin ve Stastita’nın raporuna göre, Almanya’da iç turizm harcamaları 2022 yılında 2019 seviyesine ulaşacak.

Alman turist için korona önlemleri belirleyici

Dertour’un aralık ayının ortasında yaptığı bir başka araştırma Almanların kısıtlama-tatil eksenindeki tutumunun olumlu olduğunu gösteriyor. Elde edilen verilere göre, her iki Alman turistten biri, tatil yerlerindeki koronavirüs kısıtlamalarını kabul etmeye hazır.

Tatilciler için esnek rezervasyon sistemi ve kısıtlamalar önem taşıyor

Araştırmadaki bir başka detay ise, her iki Alman turistten birinin rezervasyon yaparken destinasyonlardaki kısıtlamalara ve esnek iptal/değişiklik koşullarına göre karar vermesi. Örneğin katılımcıların yüzde 40’ı, destinasyondaki ani bir kapanma durumunda hızlı bir şekilde evine geri dönebilme kabiliyetinin, karar vermede kilit rol oynadığını belirtiyor.

İnsanların kendi başına gidebilecekleri yerlere talep yüksek

Her 100 Alman turistten 29’u, Avrupa ülkelerinden birinde tatil yapmayı planlıyor. Tatilini Almanya’da geçirmek isteyenlerin oranı da aynı şekilde yüzde 29. Sadece yüzde 8’lik bir kesim uzak mesafe tatil yapmayı düşünüyor.

Ingo Burmester: Yunanistan ve Türkiye için de yüksek talep bekliyoruz

DER Touristik Merkez Avrupa CEO’sı Ingo Burmester, ”Almanya’da komşu ülkelere ve arabayla gidilebilecek İtalya, Hırvatistan gibi destinasyonlara yüksek talep olacağını düşünüyoruz. Bunun yanında, Yunanistan ve Türkiye için de yüksek talep bekliyoruz.” dedi.

Devamını Oku
20 Oca
Tarafından: AKTOB 0 1

Avrupa’da 3 Yeni Havayolu Şirketi Kuruluyor

Avrupa’da; İtalya, Norveç ve İspanya merkezli 3 yeni hava yolu şirketi kuruluyor. İşte yeni kurulan o hava yolu şirketleri:

EGO Airways

Yeni kurulan hava yolu şirketlerinden biri EGO Airways. İtalya merkezli olarak kurulan hava yolu şirketi kendisini, İtalya’nın ve uluslararası semaların yeni kahramanı olmaya aday ‘tam bir İtalyan’ hava yolu olarak tanımlıyor. Başlangıçta filosunda iki uçak bulunacak olan şirket, Forili’deki Ridolfi Havalimanı’nda üslenecek. İlk uçuşunu 28 Mart’ta yapmaya hazırlana EGO Airways’in biletleri, 7 Ocak’tan bu yana satışta. Şirket ilk olarak Forlì, Floransa, Catania, Parma, Bari ve Lamezia Terme’ye uçacak, 4 Haziran’dan sonra ise listeye Cagliari, Bergamo ve Roma’yı da ekleyecek.

Flyr

Norveçli havacılık uzmanı Erik G. Braathen tarafından geçtiğimiz yılın ekim ayında duyurulan Flyr’nin, 2021 yılının ilk yarısında uçuşlara başlaması planlanıyor. Norveç iç pazarına odaklanması beklenen şirketin belirli Avrupa destinasyonlarına da uçacağı ifade ediliyor. Kaç destinasyona uçacağı tam olarak belli olmayan Flyr’in, personel alımına başladığı ve yaklaşan lansman için uçak kiralama sürecinde olduğu öğrenildi.

World2fly

2021 yılının bahar aylarında bir hava yolunun daha gökyüzüne havalandığı görülecek. Kendisini, ‘deneyimli ekiple modern ve sürdürülebilir bir hava yolu şirketi’ olarak tanıtan İspanya merkezli World2fly’ın arkasında, turizm ve otelcilik konusunda uzmanlaşmış bir grup olan Iberostar bulunuyor. Iberostar’ın amacının, İspanya’yı Karayip Adalarına bağlayan bir hava yolu şirketi kurmak olduğu kaydedildi. Şirketin nasıl bir hizmet sunacağı ve fiyat politikasının ne olacağı henüz belli olmasa da, uçuşların bahar aylarında başlayacağı duyuruldu. World2fly’ın Punta Cana (Dominik Cumhuriyeti), Cancún (Meksika) ve Havana (Küba) destinasyonlarınaa uçacağı ve bu uçuşlar için Airbus A380’leri kullanacağı belirtildi.

Devamını Oku
20 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

‘İller ve Destinasyonlar’ Toplantısında Antalya Konuşuldu

TGA tarafından Akra Barut  Hotelde düzenlenen toplantıya Van Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, TGA Genel Müdür Yardımcısı Ertan Türkmen, Kültür ve Turizm İl Müdür V.  İlknur Selçuk Köker, AKTOB Başkanı Erkan Yağcı ve Yönetim Kurulu Üyeleri ve sektör temsilcileri katıldı.

Burada açılış konuşmasını yapan TGA Genel Müdür Yardımcısı Ertan Türkmen yapılan çalışmalar ve Antalya Bölgesi’nin de içinde yer aldığı web sitesi hakkında bilgilendirme yaptı.

TGA Genel Müdür Yardımcısı Ertan Türkmen ve ekibinin sunumları ile devam eden toplantı, katılımcıların yapılan çalışmalarda mevcut çalışmaların daha etkin nasıl kullanılabileceği konusunda görüşlerini bildirmesiyle sona erdi.

AKTOB Bşk. Erkan Yağcı, TGA toplantılarına ilişkin yaptığı değerlendirmede; Antalya Bölgesi Türk turizminin bu seviyeye gelmesindeki etkin rolünü Ajansımızla ortak çalışmalar yaparak daha üst seviyelere getirecektir. Tanıtımda ortak bir dilin kullanılması gereğini bugüne kadar olan süreçte deneyimledik. Ulusal ve bölgesel bazda swot analizi gibi bilimsel temelli çalışmalarla, destinasyonların eksiklerinin belirlenmesi, güçlü yanlarının öne çıkartılması tanıtımda kullanılacak enstrümanları belirleyecektir. Planlı , akılcı tanıtım stratejilerinin oluşturulması destinasyonların rekabet gücünü yükseltmektedir. İçinde yer aldığımız TGA oluşumu ile daha güçlü bir destinasyon markası olacağımıza inanıyoruz. ” dedi.

Devamını Oku
11 Oca
Tarafından: AKTOB 0 0

Belek’de Düzenlenen Mahmud Var Golf Turnuvası Sona Erdi

Antalya’nın Belek Turizm Merkezi’nde bu yıl 4’üncüsü yapılan Mahmut Var Golf Turnuvası’nın şampiyonu Recep Turan oldu.

Serik’te Taurus Golf Kulübü tarafından turizmci Mahmut Var anısına bu yıl 4’üncüsü yapılan Golf Turnuvası, Belek turizm merkezindeki Antalya Golf Kulübü sahalarında gerçekleştirildi. Bir günlük turnuvada 50 golfçü mücadele etti.

Turnuva sonunda Recep Turan birinci olurken, A kategorisinde Başak Ünal birinci, Ramazan Üçdan ikinci ve Ahmet Çağıl ise üçüncü oldu. B kategorisinde Deniz Çuha birinciliği elde ederken, Devran Yıldırım ikinci, Yasin Akkanat üçüncü oldu. Ayrıca turnuva boyunca topa en uzun vuruş ödülünü Hasan Ceylan ile çukura en yakın vuruş ödülünü Abdullah Irmak aldı.

Turnuva sonunda dereceye girenlerin ödülleri verildi. Turnuvanın şampiyonu Recep Turan’a Finlandiyalı iş insanı turizmci Mikta Ahomaa tarafından 1 haftalık Finlandiya’da tatili ve golf hediyesi verildi. Turnuvada toplanan 15 bin lira da Kadın Hekimleri Eğitim Destek Vakfı’na (KAHEV) bağışlandı. Bu bağışla 2 öğrenciye eğitim bursu verileceği öğrenildi.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital