AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

12 Kas
Tarafından: aktob 0 0

Türkiye’ye 350 bin yolcu planladık, Ege’den Antalya’ya kayma var

MTS Globe Genel Müdürü Münci Karakaya, Jet2’nun 2019 planlamaları ile ilgili TurizmGüncel’e bilgi verdi. Jet2’nun 2019 için Türkiye’ye 350 bin paket tur planladığını açıklayan Karakaya, İngiltere pazarında uzun süredir Ege’den Antalya’ya bir kayma olduğuna da dikkat çekti.

İngiltere pazarında yüzdesel olarak geçen yılki artışların yakalanmasının mümkün olmadığını söyleyen Münci Karakaya, ‘’Jet2 2017’de 66 bin olan Türkiye yolcu sayısını 2018’de 215 bine çıkardı. Yüzdesel olarak geçen yılki kadar artış göstermeyeceğiz ama rakamsal olarak geçen yılki büyümeyi aşacağız. 2019 için planladığımız paket tur sayısı 350 bin civarında.’’ dedi.

’’ERKEN REZERVASYON SAYIMIZ 90 BİNE ULAŞTI’’

İngiltere pazarında erken rezervasyonların da çok iyi gittiğini ifade eden Karakaya, ‘’Şu anda 2019 sezonuna dönük ön rezervasyonlarımız 2017’deki toplam yolcu sayımızı aşmış durumda. 2017’de toplam 66 bin yolcu getirdik. Oysa şu ana kadarki 2019 erken rezervasyonlarımızın sayısı 90 bini aştı.’’ bilgisini paylaştı.

‘’UZUN SÜREDİR EGE’DEN ANTALYA’YA KAYMA VAR’’

İngiltere pazarında bütçe olarak en büyük gelişimimizi Antalya’da Belek ve Kundu bölgesinde gösteriyoruz. Buralarda önemli ölçüde güçleniyoruz. Buralara gelen müşteri kalitesinde de ciddi bir artış var.’’ diyen Münci Karakaya, İngiltere pazarında Ege’den Antalya’ya doğru bir kayma olduğunu da ifade etti. Karakaya, ‘’Bu kaymanın gelecek seneden itibaren tekrar dengeleneceğini düşünüyorum. Çünkü Ege bölgesi bu duruma fiyatlarla reaksiyon gösterecektir. Bu neticesinde Ege’den Antalya’ya kayma azalacak ama Antalya İngiltere pazarında büyüme devam edecek.’’ şeklinde konuştu.

‘’İNGİLTERE ANTALYA İÇİN ÜÇÜNCÜ ANA PAZAR OALBİLİR’’

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’nın dile getirdiği ‘İngiltere Antalya için 3. ana pazar (Almanya ve Rusya ile beraber) olabilir’ görüşüne katıldığını dile getiren Karakaya, ‘’İngiltere’nin 3. ana pazar olması için yapılması gereken şeyleri bakan bey de güzel bir şekilde açıkladı. Toplam kaliteyi yükseltmemiz lazım. Antalya’ya giden müşteri, Antalya’dan ziyade otele gidiyor. Otellerin kalitesi güzel ama Antalya’nın bir destinasyon olarak gelişmesi lazım.Kışın Antalya’ya müşteri götürdük, ne yapacağız, müşteriyi nereye götüreceğiz. Onun için kent ölçeğinde bir şeyler yapmak lazım.’’ değerlendirmesinde bulundu.

Devamını Oku
12 Kas
Tarafından: aktob 0 0

Erkan Yağcı’dan İngiltere pazarı açıklaması: Talep kayması devam edecek

WTM Londra Fuarında pazarın durumunu değerlendiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dr. Erkan Yağcı, İngiltere’den Antalya’ya dönük talep kaymasının devam etmesini beklediklerini belirtti. Turizmde gelirlerin yükseleceği yeni aşamaya girildiğini kaydeden Yağcı, Antalya’da İngiltere pazarının 1 milyonu aşmasını hedeflediklerini söyledi.

İngiltere pazarının geçen yıldan beri ciddi bir büyüme gösterdiğini belirten AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, ‘’Bu sene Antalya’da yaklaşık 700 bin İngiliz turisti misafir etmiş olacağız. Bu da bir önceki yıla kıyasla yüzde 70’e varan biri büyüme anlamına geliyor.’’ dedi.

‘’ANTALYA’YA GELEN İNGİLİZ SAYISININ 1 MİLYONU AŞMASINI HEDEFLİYORUZ’’

Türkiye’nin üçüncü bir kaynak pazara ihtiyacı olduğunu dile getiren Erkan Yağcı, Almanya ve Rusya’nın ardından İngiltere’nin 3. kaynak pazar olmaya aday olduğunu ifade etti. Yağcı, ‘’Antalya’da İngiltere pazarının 1 milyonun üzerine çıkmasını hedefliyoruz. Bu gerçekleştiği zaman Antalya’da ciddi bir İngiltere pazarı ağırlığı oluşmuş olacak.’’ şeklinde konuştu.

‘’GELİRLERİ YÜKSELTECEĞİMİZ BİR DÖNEME DE GİRMİŞ BULUNUYORUZ’’

WTM Londra Fuarında aldıkları verilerin, İngiltere pazarının önümüzdeki yıl Türkiye’de yeniden çift haneli bir artışa işaret ettiğini kaydeden Yağcı, ‘’Bilindiği üzere bu yıl turist sayılarında ciddi artışlar yakaladık ve bu büyümenin ikinci evresi 2019 ve 2020 yıllarındaki hedeflerimiz ise gelirlerimizin ve kişi başına turist harcamamızın arttırılmasıydı. Dolayısıyla gelirleri yükselteceğimiz bir döneme de girmiş oluyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

‘’İNGİLTERE’DEN ANTALYA’YA DÖNÜK TALEP KAYMASI DEVAM EDECEK’’

Yağcı, değerlendirmelerini şu sözlerle sonlandırdı:

‘’İngiltere pazarından, Antalya bölgesine dönük talep kaymasını yurtiçi ve yurtdışındaki destinasyonlardan artarak sürmesini bekliyoruz.  özellikle kış döneminde bu artışların gerçekleşmesi yönünde tarifeli seferlerin düzenlenmesi önemliydi, bu yönde sayın bakanımızın girişimlerini memnuniyetle izliyoruz.’’

Devamını Oku
29 Eki
Tarafından: aktob 0 0

WTM Londra Turizm Fuarı 5-7 Kasım 2018′ de

Dünyanın en büyük turizm fuarlarından birisi olan WTM Londra Turizm Fuarı, 2019 yılına yönelik ilk verilerin alınmaya başladığı fuar olması nedeni ile büyük önem taşıyor. Dünyanın pek çok ülke turizm profesyonellerinin bir araya geldiği fuar,  kontrat anlaşmalarında ön görüşmelerin yapıldığı en büyük B2B organizasyonu.

Türkiye alanında yer alan AKTOB ( Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği) üye oteller ve Antalya Bölgesi tanıtımı için fuarda yer alacak.   AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI yeni tanıtım döneminin ilk fuarı olan WTM Londra hakkında yaptığı açıklamada; “World Travel Market Londra, seyahat endüstri profesyonelleriyle buluşularak iş anlaşmalarının yürütüldüğü  bizim için çok önemli küresel bir etkinlik.

3. kaynak pazar  olarak gördüğümüz Birleşik Krallık Antalya için çok önemli ve büyük bir potansiyel. Bu potansiyelin büyümesi yönünde çalışmalar sürdürüyoruz. Bu fuarda da T.C. kültür ve Turizm Bakanlığı, tur operatörleri ve uçak firmaları ile temaslarda bulunacağız. Basın gezileri ve famtrip organizasyonlarımızın sayısını bu pazarda artıracağız.” dedi.

Devamını Oku
13 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Bu Hafta İki Festivale Ev Sahipliği Yapıyor

Muratpaşa Belediyesinin bu yıl 3’üncüsünü gerçekleştirdiği Kaleiçi Old Town Festivali, başladı.

Rusya’nın onur konuğu ülke olarak katılacağı festivale bu yıl 14 ülkeden 26 şehir katılıyor. Festivale İtalya’dan ‘tarihin ve sanatın kenti’ Gradara ve Sicilya, Filistin’den Beytüllahim, Bulgaristan’ın Gabrovo ve Smolyan, Kosova’da bir Türk yerleşimi olan Mamuşa ve Mitroviça, Litvanya’nın Silute, Macaristan’ın Zigetvar, KKTC’den Girne, Pakistan’dan Karachi, Azerbeycan’dan Binagadi, Khatai, Sabunchu, Nizami, Mingechevir, Narimanov, Avusturya’dan Purbach, Neusiedler şehirleri katılacak. Festival, onur konuğu ülke Rusya’dan ise Rostov, St. Petersburg ve Kazan şehirlerini ağırlayacak.

Antalya Dünyaca Ünlü Şefleri Ağırlıyor

Gastronomide önemli bir yeri olan meze kültürü, 12-13 Ekim tarihlerinde Akra Otel’de görkemli bir festivalle tanıtılmaya başlandı. Türkiye’den ve yurtdışından yoğun katılımla gerçekleşen festival; Ortadoğu, Asya, Avrupa ve Türkiye’den en iyi 18 şefi bir araya getirerek dünyaca ünlü mezeleri, uzman şeflerin eşsiz sunumlarıyla Antalya’da gastronomi meraklılarıyla buluşturuyor.

Dünyaca ünlü şefler; İspanya’dan Ruben Arnanz, Lübnan’dan Joe Barza, Suriye’den Mohamad Orfali, Girona’dan Pere Planaguma ile Prin Polsuk ve Mısır’dan Mustafa Seif; festivalde birbirinden farklı mezeleri sunacaklar.

12-13 Ekim tarihlerinde Akra Otel’de gerçekleşecek 2. Uluslararası Meze Festivali’ne Türkiye’yi temsilen katılacak isimler arasında yer alan Ali Ronay, Doğa Çitçi, Emre Çapa, Erhan Görücüoğlu, Hazer Amani, Mehmet Akdağ, Umut Karakuş ve Volkan Bekit; kendilerine özgü dokunuşlarla hazırlayacakları mezeleri lezzet tutkunları ile buluşturuyor.

Devamını Oku
13 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Direk Turizm Hamlesi Protokolü İmzalandı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “THY, çok ciddi bir çalışmayla 2019 Nisan sezonu itibarıyla 13 hatta, 67 frekansla Antalya, Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarına business class uçuşlarını başlatıyor. Çok ihtiyacımız olan bir nokta nitelikli turizm açısından, bunu bu sene itibarıyla hayata geçiriyoruz. 5 yıl içinde 67 olan frekans sayısı 143’e çıkacak yani bu şekilde tutmayacağız, arttırarak devam ettireceğiz.” dedi.

Ersoy, Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürlüğü’nde THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı ile turizm sektörü için havayolu ulaşımı hatlarını geliştirme konusunda hazırlanan “Direkt Turizm Hamlesi” protokolünü imzaladı.

Törende konuşan Ersoy, yeni dönemle turist sayıları kadar nitelikli turistlerin de çok önemli olduğunu söylemlerinde dile getirdiklerini hatırlattı.

Ersoy, “Nitelikli turist istiyoruz.” demenin çok kolay, gerçekleştirmenin zor olduğunu ve çok kapsamlı bir çalışma gerektirdiğini ifade ederek, “İlk çalışmaları geçen haftalarda Milli Eğitim Bakanlığı ile yaptık. Birinci konu nedir nitelikli turizmde? İnsan kaynakları, yani personel. Doğru personel oluşturabilmek, yetiştirebilmek için ilk çalışmamızı Milli Eğitim Bakanlığı ile birkaç hafta önce bir protokolle ‘Yeni Nesil Turizm Meslek Liseleri’ni eğitim programına katarak başladık. Önümüzdeki yıldan itibaren 2 lisanı, İngilizce ve Rusçayı çok iyi bilen, Arapça, Çince, Almanca ve Fransızca’dan herhangi birinde seçmeli eğitim veren, yani iki lisanı çok iyi, bir lisanı iyi derecede öğreten, kolej statüsünde yeni turizm meslek liselerini hayata geçiriyoruz.”diye konuştu.

İnsan kaynakları için çok önemli olan personelin lojman ihtiyaçlarının da bugüne kadar yapılan bazı tahsis ihalelerinde gözden kaçtığını dile getiren Ersoy, bundan sonraki tahsis ihalelerinde mutlaka personel lojmanlarına da yer vereceklerini, daha önce personel lojmanı olmayan tahsis arazilerinin de yeniden düzenleneceğini anlattı.

– “Beş yıl içinde 67 olan frekans sayısı 143’e çıkacak”

Ersoy, nitelikli turizmin için en önemli konulardan birinin de ulaşım olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti:

“Maalesef Türkiye’de tatil bölgesi dendiği zaman, dünya genelinde charter destination, ağırlıklı olarak charter operasyonlarının yapıldığı turizm beldeleriyle biz ünlenmiş durumdayız ama nitelikli turist açıkçası öncelikli olarak tarifeli seferlerle ve business class ile gitmek istiyor. Ben başta Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı Bey olmak üzere tüm THY çalışanlarına teşekkür etmek istiyorum. Biz bu fikrimizi paylaştıktan sonra çok ciddiye aldılar. THY çok ciddi bir çalışmayla 2019 Nisan sezonu itibarıyla 13 hatta, 67 frekansla Antalya, Bodrum, Dalaman, İzmir havalimanlarına business class uçuşlarını başlatıyor. Çok ihtiyacımız olan bir nokta nitelikli turizm açısından.

Beş yıl içinde 67 olan frekans sayısı 143’e çıkacak yani bu şekilde tutmayacağız, arttırarak devam ettireceğiz. Bu rakamlar ihtiyatlı konulmuş rakamlar. Biz de THY’ye bu bağlamda, uçtukları noktalarda ciddi tanıtım desteği vereceğiz bakanlık olarak. Çünkü önemli olan bu hatları açmak değil, açılmış bu hatların dolu ve karlı bir şekilde uçmasını sağlamak. O yüzden biz de bakanlığımız olarak uçuşları başlattığımız noktalarda çok ciddi bir tanıtım desteği vereceğiz ve ihtiyatlı olarak belirlediğimiz 143 frekans sayısını aslında biz misliyle arttırmak istiyoruz. Bunlar ihtiyatlı sayılar. Bunları biz 200-300’lü rakamlara getirmek istiyoruz.”

Nitelikli turizmden kastın 12 aya yayılmış turizm olduğunu vurgulayan Ersoy, yatırım yapmak için yeni turizm tahsis alanlarını ihaleye çıkacaklarını, 12 ay hizmet verebilecek şekilde planlanan alanlarla ilgili hazırlıklarının bitmek üzere olduğunu ifade etti.

Ersoy, içinde golf, spor, kongre, termal gibi özellikleri barındıran kompleks turizm alanlarını yıl bitmeden ihale aşamasına geleceklerini belirterek, şunları anlattı:

“Yetişmiş personeli sektörden soğutmamak için onlara 12 aylık iş ortamı yaratmamız lazım. Aynı şekilde tarifeli seferle getirdiğimiz, tarifeli sefere teşvik etiğimiz havayollarının da 12 ay boyunca bu hatlarda uçmasını sağlayacak, 12 ay boyunca misafir çekme özelliklerine sahip yatırımları devreye almamız gerekiyor. İnsan kaynakları, ulaşım ve sürdürülebilir turizm açısından da bu 12 aylık tesislerin önemi büyük.”

– “Turkey” yerine “Turkish”

Ersoy, tanıtımla ilgili radikal değişikliklere gitme kararı aldıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu:

“15 sene önce fuarlar çok cazip turizm tanıtım alanlarıydı, turizm cazibe merkezleri fuarlarda tanıtılıyordu. Yalnız son 15 senedir iletişim teknolojilerinde, iletişim araçlarında çok ciddi değişiklikler oldu. Yeni teknolojiler devreye girdi ve insanların iletişim alışkanlıkları değişmeye başladı. Sosyal medya, dijital platformlar ön plana çıkmaya başladı. Klasik iletişim metotlarından uzaklaşmaya, yeni teknolojilere geçmeye başladı insanlar. Biz de bunları düşünerek tanıtım politikamızda eski klasikleşmiş yöntemlerden vazgeçmeye başlayacağız.

Yeni stratejimizde teknolojinin yeni iletişim araçlarını ön planda tuttuğumuz, yapay zekalarla hedef kitleleri belirleyip, nokta atışı yaptığımız yeni bir tanıtım politikasıyla ilgili hazırlıklarımızı tamamlıyoruz. Çok yakında bununla da ilgili detaylı tanıtım politikamızı da devreye alacağız. Ayrıca yıl sonuna kadar yeni bir tanıtım sloganıyla yeni bir tanıtım programıyla ve yeni bir ajansla tekrar tanıtım operasyonuna başlıyoruz. Burada da ciddi bir değişikliğe gitmek istiyoruz. Bundan sonra ‘Turkey’ yerine ‘Turkish’ olsun diyoruz. Turkish otels, Turkish destinations… Turkish’in ön planda olduğu yeni bir tanıtım projesiyle Türkiye’yi tekrar turizm alanında atılımlar yaparak devreye almaya çalışıyoruz.”

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kaynakların sınırlı olduğunu dile getiren Ersoy, kaynakların doğru şekilde kullanılması gerektiğin vurguladı.

THY’nin dünyada en yaygın destinasyona uçan, en başarılı tanıtımlar yapan bir kuruluş olduğunu dile getiren Ersoy, şunları kaydetti:

“Tanıtımın merkezine THY’yi koymayı düşünüyoruz. THY ile ortak uçacağımız destinasyonlarda iş birliği ve aynı politikalarla bir tanıtım yapacağız. Bu hem bütçelerin daha verimli kullanılması hem çok seslilikten aynı hedefe konsantre olmuş tek sesli bir pazarlama anlayışını da yerine getirecek. Aynı zamanda Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Bey ile de görüştüm. Türkiye genelinde, dünyada tanıtım yapan belli başlı kurumlarımız var. Bunları da bir koordinasyon altında Turizm Bakanlığı olsun, Dışişleri Bakanlığı olsun, ilgili bütün bakanlıklar, devlet kurumları ve devlet şirketleri tek bir koordinasyon altında, tek sesli hale getireceğiz. Herkes kendi adına farklı şeyler yapmaktansa bir çatı altında koordineli bir şekilde ortak hedefleri belirleyeceğiz, gereksiz yere birkaç iş yapmak yerine toplu halde etkin bir tanıtım politikası geliştireceğiz. Bir ekip, bir almak yerine bir ekip, üç almak için formüller geliştiriyoruz.”

Ersoy, bir üst kurul hayata geçireceklerini, tanıtım ve yatırım programlarının bu üst kurul tarafından hayata geçirileceğini söyleyerek, yatırımların ivme kazanmasını amaçladıklarını vurguladı.

– “Önümüzdeki sene Türkiye’yi çok iyi bir turizm sezonu bekliyor”

Bakan Ersoy, “2019 erken rezervasyon satışları geçen senenin yüzde 77 üstünde başladı. Türkiye açısından çok iyi bir veri. Önümüzdeki sene çok iyi bir turizm sezonu Türkiye’yi bekliyor. Bütün yatırımcılar açısından da geri dönüşü çok hızlı olan, kar garantili yatırımlar artık turizm yatırımları oldu. Hem Türk insanı hem Türk gençleri açısından turizm sektörü artık birinci noktada olması gerekiyor. Biz de bunu THY gibi kuruluşlarla nitelikli turistle turizm gelirleri arttıracak yeni formüller, yeni projelerle geliştirmemiz lazım.” dedi.

Bir gazetecinin “THY’nin daha önce anlaşmaya yanaşmadığı söyleniyordu, burada nasıl bir süreç yaşandı?” sorusuna Ersoy, “THY ile artık aynı dili konuşuyoruz. Ben de aslında bakan olmadan önce sektör oyuncusuydum. Onların ihtiyaçlarını biliyoruz. Biz devlet olarak THY’ye ‘zararına uç’ dememeliyiz. Onlar da taşın altına elini koymayı kabul ettiler. Biz de onlara hatların dolu uçması için gereken destekleri vermeyi kabul ettik. Tek başına ulaşım yeterli değil. Öncelikli olarak bölgedeki tanıtıma ağırlık vereceksiniz. İniş yaptıkları noktalarda da 1 aylık turizm için altyapıyı oluşturacaksınız. Biz otelci arkadaşlara da görüşüp kışın uçan havayollarını destekleyecek yeni bir program hazırlayacağız, bu uçuşları destekleyeceğiz.” cevabını verdi.

Ersoy, protokol kapsamında Uzak Doğu ve İskandinav ülkelerinin bulunmaması ile ilgili soru üzerine şöyle konuştu:

“Uzak Doğu olduğu zaman büyük gövde oluyor. Büyük gövdeleri direkt resort bölgelerine indirmek doğru olmaz. Biz bir şeyi yapmış olmak için yapmamalıyız. Başladığı andan itibaren THY’yi bağımsız bir kar mekanizması olarak görmek zorundasınız. Eğer turizmin veya uçuşun sürdürülebilir olmasını istiyorsanız devlet olarak THY’ye talimat verip, ‘zararına uç kardeşim’ diyerek sürdürülebilir turizm elde edemezsiniz. Vitrin oynayarak kaybedecek vaktimiz yok. Bizim doğru adımlarla, doğru politikalarla sonuca gitmemiz gerekiyor, kaybedecek vaktimiz, boşa harcayacak kaynağımız yok.”

Bakan Ersoy, turizm bölgelerindeki fiyat artışlarıyla ilgili soru üzerine de şunları kaydetti:

“Bizim turizmimizin yüzde 85’i yabancı turistten kaynaklı. Burada bizim yabancı turistten almamız gereken rakamı almamız lazım. Oteller yabancı kurla pazarlama yaptıkları için ciddi artışlar bekleniyor ama inanın bana 2017’nin başından beri Türk turiste, yerli turiste uygulanan kurlar normalin altında. Bu enflasyonla mücadele kapsamında zaten otellerin bir çoğu, özellikle bizden işletme belgeli olanlar düşük kur politikasıyla TL fiyatları oluşturuyorlar. 2 ay boyunca yıl sonuna kadar birçoğu destek verecek, biz kendileriyle konuştuk. O yüzden bir sıkıntı yok. Turizm gelirimizin yüzde 85’i yabancı turist. Biz şimdi yüzde 15’i çok kollayalım diye yüzde 85’teki geliri kaybetmemesi lazım Türkiye’nin. Türkiye için cari işlemler açısından çok önemli bir kaynaktan bahsediyoruz. Oradaki fırsatları doğru değerlendirip, oradaki gelirleri Türkiye’nin arttırması lazım. Bu orta ve uzun vadeli Türkiye ekonomisine çok ciddi artılar, çok ciddi yabancı yatırım olanakları da sağlayacaktır. Türk ekonomisi bununla çok daha hızlı gelişir, dövizi kontrol altına almamız çok daha kolay olur. Biz tamamen yerli turisti düşük kur politikalarıyla desteklerken yabancı turistte olmamız gereken yerin çok altındayız. Bizim kişi başı turist gelirimizi arttırmamız lazım. Bu sene muhtemelen gayrisafi milli hasılamızın yüzde 4’ünü turizm geliri oluşturacak ama bizim öncelikli hedefimiz 5 yıl içinde yüzde 4 olan bu rakamı yüzde 8’e çıkarmak. Bunun için de hedefimiz kişi başı turist harcamasını arttırmak. Bu sene tahmini konaklama gelirimiz 10 milyar dolar, gastronomi geliri ise 5 milyar dolar. Yani konaklama gibi büyük bir yatırımın yüzde 50’si kadar gastronomi geliri var turistten.”

Konuşmaların ardından Bakan Ersoy ve THY Yönetim Kurulu Başkanı Aycı, “Direkt Turizm Hamlesi” protokolünü imzaladı.

 

Kaynak: AA

Devamını Oku
13 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Dijital Zirvesinde Turizmde 4.0

Türkiye’de turizmde dijital dönüşümün konuşulmasına imkân tanıyan ve turizmde gelir artışına önemli bir katkı sunmayı hedefleyen Antalya Dijital Zirvesi, 10 Ekim Çarşamba günü Antalya Hotel Su’da, CRM Group şirketlerinden CRM Medya tarafından hayata geçirildi. Ünlü yazar ve seslendirme sanatçısı Yekta Kopan’ın moderatörlüğünde gerçekleştirilen etkinlik; turizm, teknoloji ve bilişim sektörlerinden binlerce ziyaretçiyi ağırladı. Bu seneki ana teması: ‘Digitalization – Dijital dönüşüm ve turizme etkileri’ olan zirvede, “Turizmin geleceği dijitalde! Peki, siz neredesiniz?” sorusuna cevap arandı.

“2023 yılında 100 milyar dolar gelir elde edilebilir”

Üçüncü Antalya Dijital Zirvesi’nin açılış konuşmasını yapan CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Djital dünya geliştikçe bildiğimiz meslekler de ortadan kalkmaya başladı. 90’lı yılların başında hayatımıza giren internetle birlikte dünyanın dijital yolculuğu da başladı. Bizim bu dijital dünyayı doğru değerlendirmemiz gerekiyor. Dijital dünyada reklam harcamalarıyla ilgili ne yazık ki refleksimiz tam olarak gelişmiş değil. Reklam kanallarını kullanan markalara baktığımız zaman yüzde 95’i küresel ölçekli. Oysa tüm sektörler giderek dijital dünyanın içerisinde yer almaya başladılar. Artık dünya sanayi 4.0 kavramına geçmiş durumda. Türkiye de turizm sektöründe 4.0’a geçmeli. Turizmde dijitalleşme şart. Eğer turizmde bu ivmeyi sağlayabilirsek hem Türkiye’nin marka değerini artırabiliriz hem de daha yüksek gelirli, A plus hizmet almak isteyen hedef kitleleri Türkiye’ye çekebiliriz. İşte bu şekilde turizmde 2023 yılında hedeflenen 50 milyar dolardan ziyade 100 milyar dolar dahi gelir elde edilebilir” açıklamalarında bulundu.

Türkiye’nin geleceği konuşuldu

15 konuşmacının yer aldığı zirvede, otel sahipleri, otel müdürleri, otel satış pazarlama müdürleri, seyahat acentelerinin üst düzey yöneticileri gibi binin üzerinde katılımcı yer aldı. Sekiz saat boyunca konferans, panel ve eğitimlerin gerçekleştirildiği zirvede, Ramazan Becer’den sonra son zamanlarda ekonomiye dair yaptığı yorumlarla büyük ses getiren Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş sahne aldı. Demirtaş ‘Ekonomi, Finans, Teknoloji ve Siz’ başlıklı konuşmasında; Türkiye’nin ekonomi karnesinden küresel ticaret savaşlarına, yapay zekâdan biyoteknoloji alanındaki en son gelişmelere pek çok farklı konuya değindi.

Sektörün deneyimli isimlerinin gözünden ‘Turizm 4.0’

Prof. Dr. Özgür Demirtaş’ın konuşmasından sonraki panele AKTOB (Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, Kilit Group Yönetim Kurulu Üyesi Tolga Kilit ve Sianji Group Yönetim Kurulu Başkanı Recai Çakır katıldı. Turizmde dijitalleşmenin otelcilik ve turizmdeki etkilerinin konuşulduğu panelde Yağcı, “Türk turizmi geçirdiği ağır krizden sonra iyileşme sürecindeki direncini sürdürüyor, önümüzdeki yıllar  yeniden büyüme  dönemleri olacak, nitelik ve niceliğin paralel büyümesi hedefimiz.” dedi.

Devamını Oku
01 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Muratpaşa Belediyesi’nden Kaleiçi’nde Festival

Antalya Muratpaşa Belediyesi tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenecek Kaleiçi Old Town Festivali’nin onur konuğu Rusya olacak.

Muratpaşa Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, Kaleiçi Old Town Festivali 11-14 Ekim 2018 tarihlerinde gerçekleştirilecek. Daha önce Küba ve İtalya’nın onur konuğu olduğu festival, üçüncü yılında Rusya’yı onur konuğu olarak ağırlayacak.

Dünya kültür mirasının bir parçası olan Kaleiçi’nin değerlerini paylaşmayı, birlikte yaşam kültürünü inşa etmeyi amaçlayan festivale bu yıl, İtalya’nın mücevheri olarak anılan tarihin ve sanatın kenti Gradara, Filistin’in Bethlehem, Bulgaristan’ın mimari ve tarihle anılan kenti Gabrovo ve Smolyan, Kosova’da bir Türk yerleşimi olan Mamuşa ve Mitroviça, Litvanya’nın Silute, Macaristan’ın 1367 yılında bir üniversite kurulmuş kenti Pecs ve Kanuni Sultan Süleyman’ın son seferini düzenlediği Zigetvar, Çin’den Dingxi, İrlanda’dan armalarındaki ay yıldızla dikkat çeken Drogheda, KKTC’den Girne, onur konuğu Rusya’dan ise Rostov ve Kazan şehirleri katılacak.

Festivalde resmi heyetlerin yanı sıra Rusya’dan Petersburg Devlet Orkestrası ile Litvanya, KKTC ve Çin’den çeşitli dans, gösteri ve müzik grupları da yer alacak.

Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Kaleiçi konusunda Dışişleri Bakanlığı ve Antalya Valiliği başta olmak üzere bütün kurumlarla işbirliği yaptıklarını belirterek, “Biz de bu imecede olanca gücümüzle yer alıyoruz. Henüz emekleyen festivalimiz, gelecek yıllarda, turizmi; deniz, kum ve güneş dışında yorumlayan ama dünya çapında seyahat eden bir kitleyi Antalya’ya çekecektir.” dedi.

Devamını Oku
27 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Dünya Turizm Günümüz Kutlu Olsun!

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Dünya Turizm Günü nedeniyle duyuru yayınladı;

“Turizm, dünyada gelişmeler ne olursa olsun büyümeye devam ediyor. Özellikle 25 yaş altı genç nesil, eğitim ya da tatil nedeni ile daha çok seyahat etmeye başladı. Bu nedenle turizmin geleceği de bu gezgin nesillerle büyümeye devam edecek.

Dünya üzerinde farklı kültürlerle karşılaşma ve kaynaşmada önemli rol oynayan turizm, insanların farklı kültürlere, renklere, dinlere daha hoşgörü ile bakmasını sağlıyor. Birbirine dokunabilen yaşamlar, aradaki sınırları kaldırarak evrensel bir barış gücü oluyor. Bu nedenle turizmin mevcut dünya koşullarındaki en önemli rolü barış elçileri yaratmasıdır.

Özellikle gelişmekte olan ülkelerde turizmin ekonomik ve sosyal gelişmedeki önemi çok daha büyük bir role sahip. Ekonomide çarpan etkisi yaratan sektör, direk ya da dolaylı tedarik zincirleri oluşturarak yerli üretimi destekleyen en önemli sektör.

Turizm, ülkemiz kalkınmasında da her geçen gün önem kazanan bir role sahip. Bu önem sektöre milli bir değer katıyor.

Bu milli değer için çalışan tüm sektör yatırımcı ve çalışanların Dünya Turizm Gününü kutlarız.”

Devamını Oku
03 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da Kış Rezervasyonlarında da Artış Bekleniyor

Trevo Trend Genel Müdürü Matthias Lange kış dönemi için Türkiye’ye yüzde 103 talep artışı olduğunu söyledi.

Türkiye’nin aynı zamanda bir kış destinasyonu olduğunu söyleyen Trevo Trend Genel Müdürü Matthias Lange, Tüketici Davranışları Üzerine Pazar Araştırması sonuçlarının da bunu gösterdiğini söyledi.

Fvw Dergisi’nin İstanbul’da Lütfi Kırdan Kongre Merkezi’nde düzenlediği toplantıda “İleriye Dönük Rezervasyonlar ve Tüketici Davranışları Üzerine Pazar Araştırması sonuçlarını açıklayan Matthias Lange, söz konusu araştırma sonuçlarını değerlendirirken şunları söyledi:
“Araştırma sonuçlarından Türkiye’nin aynı zamanda bir kış destinasyonu olduğunu da görüyoruz. Kasım ve Mart ayı arasındaki rakamlara bakarsak Türkiye için yüzde 103 talep artışı var..
Ortalama bir Alman vatandaşının tatilini planlarken kullandığı sepetine Aralık ayı için kişi başı 600 Avro ayırmış. Mısır ve İspanya’ya bakarsak sepette olan daha büyük. Ciddi büyüme fiyatlara da yansıyor.
Burada Türkiye’nin fiyat seviyesinin geçtiğimiz yılla aynı olduğunu görüyoruz.
Bu arada online ve seyahat acenteleri satışlarına bakıldığında Türkiye için olumlu gelişmeler olduğu görülüyor.
Antalya, İzmir, Bodrum gibi turizm destinasyonları daha çok ziyaretçi alıyor.
İstanbul nerede yer alıyor.
İstanbul Barcelona ile birlikte Ağustos ayındaki rezervasyon taleplerinde önde geliyor.
Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

SUNEXPRESS Antalya’ya Taşıdığı Yolcu Sayısını % 30-35 Oranında Arttırdı

Sunexpress Havayolları’nın Alman CEO’su Jens Bischof yaptığı açıklamada;  Türkiye’ye olan talebin Avrupalı turistler için yeniden canlandığını söyledi.

Jens Bischof verdiği demeçte,  havayolunun Antalya’ya taşıdığı yolcu sayısını 2018’in ilk yat-rısında  yıllık bazda yüze 30-35 oranında arttırdığını, Türkiye’nin çekiciliğinin özellikle Avrupalı turistlerin gözünde açıkça ve güçlü bir şekilde ortaya çıktığını söyledi.

Yatırımcılara “Türkiye’ye gelin, bu ülkeye, çevreye, altyapıya bakın ve kendi bakış açınızı yaratın. Piyasada yaşanan dalgalanmalar ve döngüleri ile yaşamak zorundayız ancak pazarın iyi anlaşıldığında çok başarılı olunabilecektir.” dedi.

Antalya merkezli SunExpress , 1989 yılında Türk Hava Yolları ve Almanya’nın Lufthansa ortak girişimi olarak kuruldu .

Taşıyıcı Avrupa, Asya ve Kuzey Afrika’da 20’den fazla ülkede 80’e yakın noktaya uçuyor.

Bischof , kapasite açısından SunExpress Türkiye’nin ve Anadolu’nun turistik bölgelerine hizmet veren en büyük eğlence taşıyıcısı olduğunu söyledi.

Havayolunun, dünyanın en iyi 5. havacılık şirketi olduğunu ve 2018 yılında Skytrax tarafından Türkiye’nin en iyi eğlence havayolu olarak seçildiği belirtildi.

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital