AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

07 Mar
Tarafından: aktob 0 0

ITB Berlin Turizm Fuarı Başladı

Türkiye, ITB Berlin Turizm Fuarı’nda 2019 hedeflerini ve yeni turizm yaklaşımını tanıtıyor.

2018’de Alman Pazarı’nda % 25,8 oranında büyüme kaydeden Türkiye, 2019 yılının erken rezervasyonlarında da % 100’ün üzerinde artış yakaladı.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye’nin tanıtımı için yürüttüğü faaliyetler çerçevesinde Türkiye’nin turizm değerlerini 06-10 Mart 2019 tarihleri arasında düzenlenen ITB Berlin Turizm Fuarı’nda tanıtıyor. 2018 yılında 46 milyon ziyaretçi sayısına ulaşarak dünyanın en çok ziyaret edilen ülkeleri arasında yerini sağlamlaştıran Türkiye’nin, kültür ve turizm alanlarındaki benzersiz ve çok çeşitli değerleri yenilikçi bir anlayışla 2004 metrekarelik alanda turizm profesyonelleri ve ziyaretçilerle paylaşılıyor.

Fuar kapsamında çeşitli temaslarda bulunan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI Alman pazarı ve fuara ilişkin yaptığı değerlendirmede; “Türkiye Alman Pazarında yakaladığı geri dönüşleri 2019 yılında da artırarak sürdüreceğini söyleyebiliriz. Almanya, Türkiye ve Antalya’nın ana pazarı olarak varlığını son iki yıldır güçlendirmeye ve pazar payını artırmaya devam ediyor. Olağanüstü koşullar olmadığı sürece bu artış ivmesi devam edecektir.  Almanya’dan turist gönderen tur operatörleri Türkiye’nin yüksek kalite ve hizmet sunumundaki rakipsizliğini kriz dönemlerinde deneyimlediler.  Servis ve hizmet kalitesinden ödün verilmediği sürece Almanya gibi tüm pazarlarda artış ivmesi devam edecektir.

Bu yıl Türkiye standının farklı tasarımı oldukça yenilikçi bir bakışın göstergesi oldu. Dünyada eşi olmayan Göbeklitepe antik kalıntıların öne çıkartıldığı, yine eşi olmayan Türk mutfağını tanıtan showların yer aldığı, farklılıklarımızın öne çıkartıldığı bir alan yaratılmış. Konaklama sektörü olarak bu yenilikçi anlayışın her zaman yanında ve destekçisi olmaya devam edeceğiz. ” dedi

Devamını Oku
04 Mar
Tarafından: aktob 0 0

Antalya 2019 yılının ilk iki ayında geçtiğimiz yıla göre % 50’e yakın artış gösterdi

Antalya Havalimanı Mülki İdare Amirliği’nin açıkladığı verilere göre, şubat ayında Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yaklaşık yüzde 50 oranında artarak 152 bin olarak gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın aynı ayında bu rakam 102 bin olarak açıklanmıştı.

Ocak-şubat arasındaki iki aylık dönemde Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı da yine yüzde 50 civarında artarak 192 binden 292 bine ulaştı.

Alınan verilere göre özellikle İsveç ve Norveç’ten ilk iki ayda geçtiğimiz yıla göre, gelen ziyaretçi sayısı % 500 civarında artış gösterdi.

Antalya’nın ana pazarları, Rusya Fed. ‘dan % 80, Almanya’dan % 53,  İngiltere’den ise % 28  oranında artışlar sağlandı. Tüm Avrupa ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısı ilk iki ayın verilerine yükselme ivmesi devam ediyor.

Geçtiğimiz yıl 90.385 ziyaretçi ağırlayan Antalya, 2019 Ocak-Şubat aylarında yaklaşık 140.000 ziyaretçi ağırladı.

 

 

 

 

 

 

 

Devamını Oku
03 Şub
Tarafından: aktob 0 0

EMITT 2019 İstanbul Turizm Fuarı’nda Antalya’ya Yoğun İlgi

Dünyanın en büyük turizm fuarları arasında yer alan EMITT’e, 94 ülkeden bin 100 firma katıldı.

EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 23. kez kapılarını açtı.

Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde başlayan, dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanından tatil rotalarını aynı platformda bir araya getiren fuarın açılışı, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla yapıldı.

Antalya’da 2019 Aspendos Yılı ilan edilmesi nedeniyle, fuar alanında Aspendos Tiyatrosu’nun temsili tasarımı ile Antalya Bölgesi tanıtım çalışmalarında bulundu.

Farklı etkinliklerle fuar çalışmalarında bulunan ve çok sayıda ziyaretçi çeken Antalya Bölge Standı’nda mini golf alanı da yer aldı.  Golf atışları gerçekleştiren ziyaretçilere, 10 Antalya Tatili ve  stant katılımcıları tarafından sağlanan EXPO Antalya, Antalya Akvaryum, Tahtalı Teleferik ve Aspendos Konser biletleri dağıtıldı.

Antalya Standı, “turizm merkezleri dalında en iyi stant dekoru” ödülü kazandı.

Fuar süresince AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı ve yönetim kurulu üyeleri çalışmalarda bulundu. Başkan Yağcı;” İç pazar her dönemde turizm sektörümüz için ana pazar niteliğinde. İç pazarın gelişmesi aynı zamanda sürdürülebilir turizm için de ayrı bir önem taşıyor.” dedi.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

Hollanda Pazarı ve Vakantiebeurs Turizm Fuarı Değerlendirmesi Yayınlandı.

 

Hollanda’nın Utrecht şehrinde gerçekleşen “Vakantiebeurs” Turizm Fuarı ve pazar değerlendirmesi yayınlandı.

Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar&Ge birimi tarafından hazırlanan raporda. Hollanda pazar verileri ve Türkiye talebine yönelik analizlere yer verildi.

Rapora Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

SUNEXPRESS Havayolları 2019 Yılında Yeni Rotalarla Avrupa ve Antalya Arasında Köprü Oluşturacak

SUNEXPRESS’TEN HOLLANDA’YA 2019’DA YENİ ROTA

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2019 yaz dış hat uçuş programında, önceki döneme göre Orta Avrupa’dan Türkiye’ye rekor bir kapasiteyle toplamda 6,4 milyon koltuk sunacak. SunExpress, Türkiye ile Avrupa arasındaki uçuş sayısını da önemli ölçüde artıyor. Antalya, İzmir ve Anadolu kentleri ile Avrupa arasında en fazla sayıda direkt tarifeli uçuş düzenleyen havayolu, 30’dan fazla ülkede toplam 90 destinasyona uçuş düzenliyor.

SunExpress CEO’su Jens Bischof, SunExpress’in Türk turizminin öncü havayolu şirketi olduğunu belirterek, “Geçen yaz sezonunda Türkiye turizm pazarına toplam 5 milyon koltuk arz etmiştik, bu yıl rekor bir artışla 6,4 milyon koltuk arz edeceğiz. Bu yaz Türkiye’de 16 noktadan Avrupa’da 36 destinasyona tarifeli direkt uçuş düzenleyeceğiz”dedi.

2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya tarihinin en yüksek koltuk arzını gerçekleştirecek. SunExpress, Orta Avrupa’da birçok havalimanından Antalya’ya toplamda 3,5 milyon koltuk arz ederek, Avrupa’yı Akdeniz’in gözde tatil beldesine tarifeli ve direkt seferlerle bağlıyor. Bu yıl Antalya’dan Norveç’te Oslo, İsveç’te Göteborg, Hollanda’da Eindhoven ve Çekya’da Prag olmak üzere 4 yeni rota sunacak olan havayolu, ayrıca mevcut birçok hatta uçuş frekansını da arttıracak. 2019 yazında havayolunun Antalya’dan sunduğu toplam dış hat destinasyon sayısı 36 olacak.

Devamını Oku
24 Ara
Tarafından: aktob 0 1

BREXIT Sonrası İngiliz Pazarı Büyüyecek

Mart 2019’da Avrupa Birliği’nden resmi olarak ayrılacak olan Birleşik Krallık Türkiye ile olan ilişkilerini Avrupa Birliği’nden bağımsız olarak yürütecek. Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine destek veren Birleşik Krallık ve Türkiye arasında ilişkilerin güçlenmesi bekleniyor.

Brexit’in  turizme etkileri konusunda değerlendirme yapan Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı DR. Erkan YAĞCI, ” Ana pazar olarak gördüğümüz ve büyük turizm kaynak potansiyeline sahip olan Birleşik Krallığın Avrupa Birliği’nden kopması Türkiye için yeni fırsatlar yaratacaktır.  Birleşik krallık ile ikili ilişkilerin daha olumlu bir seyre girmesini bekliyoruz. Bu olumlu sürecin de Türkiye’ye olan ilgi ve talebin yükselmesinde etki sağlayacaktır. Ayrıca yükselen döviz oranları özellikle bu ülkenin  orta sınıfından Türkiye talebini tetiklemesini bekliyoruz.  özellikle İspanya ve Yunanistan’ın bu ülkedeki pazar payları kısmen Türkiye’ye dönecektir.” dedi.

Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Rus Büyükelçi YERHOV, Turizm İki Ülkenin Beklentilerini Karşılıyor

Türkiye rusya ilişkilerini değerlendiren Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, ‘Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var’ dedi.

Türkiye ile Rusya arasında  siyasal alanda gelişen iyi ilişkilerin her alana yayıldığını belirten Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, iki ülke arasındaki turizm ilişkilerini değerlendirirken,

“Burada siyaset yok, burada genel bir istek var. Yüzde yüz genel bir ilgi. Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var. Bu sene 5,7 milyon kişi geldi. Aralık’ta da gelenler olabilir. Yani rekorları kırıyoruz. Biz mutluyuz, siz mutlusunuz. Önümüzdeki senede bu rekoru kıralım.” dedi
Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Alman Pazarı’ndaki Yükseliş Sürüyor

Alman ziyaretçilerin Türkiye ve Mısır’a yönelmeye başlamaları İspanya ve Yunanistan’ı etkiledi. Kasım ayı paket tur satışlarına göre, Almanya pazarında Yunanistan ve İspanya kan kaybederken, Antalya’nın yükselişi sürdü…

Almanya rezervasyon tedarikçisi Traveltainment’in verilerine göre, Alman halkının rezervasyonlar Mısır ve Türkiye’ye akarken, İspanya ve Mısır’a dönük talepte büyük düşüşler yaşandığı görülüyor.
İspanya’ya talep düşüşü devam ediyor
Tüm İspanya destinasyonları için geçerli olan rezervasyonlarda geçtiğimiz aylarda çift haneli ciddi düşüşler yaşandı. Bu destinasyonların başında Palma geliyor. Ekim ayında yüzde 33 düşüş kaydeden Palma rezervasyonları, kasımda da yüzde 29 geriledi. Mayorka Havalimanı, bu rakamlarla Almanya’da en çok paket tur satışı yapılan destinasyonlar arasında 3. sıraya geriledi.
Kanarya Adaları ise ekim ayında yaşadığı çift haneli düşüşün ardından, kasım ayında da çift haneli düşüş kaydetti. Bu bölgedeki destinasyonlardan Fuerteventure yüzde 22, Las Palas yüzde 24, Tenrife yüzde 25 ve Arrecife satışları yüzde 17 daraldı.
Yunanistan da düşüşte
Kasım ayında Almanya pazarında en büyük düşüşü yaşayan ülkelerden biri de Yunanistan oldu. Eylül ayında yüzde 13, ekim ayında ise yüzde 17 düşüş yaşayan Heraklion Havalimanı, kasımda ise yüzde 30 geriledi. Son bir kaç aydır inişli çıkışlı bir tablo sergileyen Rodos Adası’nda da kasım ayında yüzde 17 oranında bir düşüş meydana geldi.
Antalya yükselmeye devam ediyor
Yunanistan ve İspanya’nın bu düşüşüne karşın Antalya bu yıl ciddi bir ilerleme kaydetti. Ekim ayında Almanya’da yüzde 39 rezervasyon artışı kaydeden Antalya’nın, kasım ayında aldığı rezervasyonlarda da yüzde 54 oranında bir artış yaşandı. Bu oranla Antalya, kasım ayında da Almanya paket tur pazarının lideri oldu.
Mısır’a da talep yükseliyor
Almanlardan Türkiye’nin yanı sıra Mısır’a da yoğun talep var. Hurghada için geçen yılın aynı ayına bakıldığında yüzde 13 oranında bir düşüş yaşansa da, Hurghada yüzde 19’luk payla kasım ayına en çok paket tur satışı yapılan ikinci destinasyon oldu. Kasım ayında, Mısır’ın bir diğer resort destinasyonu Marsa Alam’a dönük satışlar ise yüzde 36 oranında arttı.

Kaynak: Turizm Gazetesi

Devamını Oku
10 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’ya 11 ayda 12,5 Milyon Ziyaretçi Geldi

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından açıklanan sınır kapıları verilerine göre Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı ocak-kasım döneminde 12.500.000 rakamını geçti.

Turizm verilerini değerlendiren AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; ” Antalya’da 2018 yılında öngördüğümüz rakamlar gerçekleşti. Özellikle İngiltere ve Polonya pazarı 2018 yılında şimdiye kadar en yüksek rakamlara ulaştı. Her iki pazardan 2019 yılında da yükseliş bekliyoruz. Bu yönde Resort Kongresinde’de Polonya pazarını ele aldığımız bir forum gerçekleştirdik.  Rusya Fed. ve Almanya pazarda en büyük paya sahip iki ana pazarımız her iki ülkeden de  2018 yılında ciddi çıkışlar yakalandı. Özellikle Almanya’dan son yıllarda süregelen daralma bu sene 11 ayda  gösterdiği % 37 artışla kırılmış oldu. Avrupa pazarı, Türk turizmi için son derece önemli, ulaşım seçeneklerinin çokluğu, uçuş süresi, coğrafi ve kültürel yakınlıklar bu pazarı bizim için vazgeçilmez kılıyor.  Dünya turizminde kişi başı harcama ve tatil sıklığı açısından önemli kaynak pazarları içine alan Avrupa’da mevcut talebin sürdürülebilirliğini  ve artışın devam etmesi yönünde, tur operatörleri, uçak şirketleri ve bakanlığımızla yapılacak ortak çalışmaların içinde ya da destekçisi olmaya devam ediyoruz.

Genel olarak rakamlara baktığımızda gelen ziyaretçi sayısı  geçtiğimiz yıla  göre % 30 oranında artış göstermiş. Ziyaretçi sayısı 2014 verilerini 11 aylık dönemde geçmiş durumda. Aşamalı olarak yapılması gereken fiyat düzenlemeleri ile turizm, ekonomik ve sosyal refah anlamında ülkemizin geleceğinin kişti sektörü olmaya devam edeceğini söyleyebiliriz.” dedi.

Ocak-Kasım Milliyetlerine Göre Antalya’ya Gelen Ziyaretçi

 

 

Devamını Oku
12 Kas
Tarafından: aktob 0 0

Türkiye’ye 350 bin yolcu planladık, Ege’den Antalya’ya kayma var

MTS Globe Genel Müdürü Münci Karakaya, Jet2’nun 2019 planlamaları ile ilgili TurizmGüncel’e bilgi verdi. Jet2’nun 2019 için Türkiye’ye 350 bin paket tur planladığını açıklayan Karakaya, İngiltere pazarında uzun süredir Ege’den Antalya’ya bir kayma olduğuna da dikkat çekti.

İngiltere pazarında yüzdesel olarak geçen yılki artışların yakalanmasının mümkün olmadığını söyleyen Münci Karakaya, ‘’Jet2 2017’de 66 bin olan Türkiye yolcu sayısını 2018’de 215 bine çıkardı. Yüzdesel olarak geçen yılki kadar artış göstermeyeceğiz ama rakamsal olarak geçen yılki büyümeyi aşacağız. 2019 için planladığımız paket tur sayısı 350 bin civarında.’’ dedi.

’’ERKEN REZERVASYON SAYIMIZ 90 BİNE ULAŞTI’’

İngiltere pazarında erken rezervasyonların da çok iyi gittiğini ifade eden Karakaya, ‘’Şu anda 2019 sezonuna dönük ön rezervasyonlarımız 2017’deki toplam yolcu sayımızı aşmış durumda. 2017’de toplam 66 bin yolcu getirdik. Oysa şu ana kadarki 2019 erken rezervasyonlarımızın sayısı 90 bini aştı.’’ bilgisini paylaştı.

‘’UZUN SÜREDİR EGE’DEN ANTALYA’YA KAYMA VAR’’

İngiltere pazarında bütçe olarak en büyük gelişimimizi Antalya’da Belek ve Kundu bölgesinde gösteriyoruz. Buralarda önemli ölçüde güçleniyoruz. Buralara gelen müşteri kalitesinde de ciddi bir artış var.’’ diyen Münci Karakaya, İngiltere pazarında Ege’den Antalya’ya doğru bir kayma olduğunu da ifade etti. Karakaya, ‘’Bu kaymanın gelecek seneden itibaren tekrar dengeleneceğini düşünüyorum. Çünkü Ege bölgesi bu duruma fiyatlarla reaksiyon gösterecektir. Bu neticesinde Ege’den Antalya’ya kayma azalacak ama Antalya İngiltere pazarında büyüme devam edecek.’’ şeklinde konuştu.

‘’İNGİLTERE ANTALYA İÇİN ÜÇÜNCÜ ANA PAZAR OALBİLİR’’

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’nın dile getirdiği ‘İngiltere Antalya için 3. ana pazar (Almanya ve Rusya ile beraber) olabilir’ görüşüne katıldığını dile getiren Karakaya, ‘’İngiltere’nin 3. ana pazar olması için yapılması gereken şeyleri bakan bey de güzel bir şekilde açıkladı. Toplam kaliteyi yükseltmemiz lazım. Antalya’ya giden müşteri, Antalya’dan ziyade otele gidiyor. Otellerin kalitesi güzel ama Antalya’nın bir destinasyon olarak gelişmesi lazım.Kışın Antalya’ya müşteri götürdük, ne yapacağız, müşteriyi nereye götüreceğiz. Onun için kent ölçeğinde bir şeyler yapmak lazım.’’ değerlendirmesinde bulundu.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital