AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

Hollanda Pazarı ve Vakantiebeurs Turizm Fuarı Değerlendirmesi Yayınlandı.

 

Hollanda’nın Utrecht şehrinde gerçekleşen “Vakantiebeurs” Turizm Fuarı ve pazar değerlendirmesi yayınlandı.

Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar&Ge birimi tarafından hazırlanan raporda. Hollanda pazar verileri ve Türkiye talebine yönelik analizlere yer verildi.

Rapora Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

SUNEXPRESS Havayolları 2019 Yılında Yeni Rotalarla Avrupa ve Antalya Arasında Köprü Oluşturacak

SUNEXPRESS’TEN HOLLANDA’YA 2019’DA YENİ ROTA

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2019 yaz dış hat uçuş programında, önceki döneme göre Orta Avrupa’dan Türkiye’ye rekor bir kapasiteyle toplamda 6,4 milyon koltuk sunacak. SunExpress, Türkiye ile Avrupa arasındaki uçuş sayısını da önemli ölçüde artıyor. Antalya, İzmir ve Anadolu kentleri ile Avrupa arasında en fazla sayıda direkt tarifeli uçuş düzenleyen havayolu, 30’dan fazla ülkede toplam 90 destinasyona uçuş düzenliyor.

SunExpress CEO’su Jens Bischof, SunExpress’in Türk turizminin öncü havayolu şirketi olduğunu belirterek, “Geçen yaz sezonunda Türkiye turizm pazarına toplam 5 milyon koltuk arz etmiştik, bu yıl rekor bir artışla 6,4 milyon koltuk arz edeceğiz. Bu yaz Türkiye’de 16 noktadan Avrupa’da 36 destinasyona tarifeli direkt uçuş düzenleyeceğiz”dedi.

2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya tarihinin en yüksek koltuk arzını gerçekleştirecek. SunExpress, Orta Avrupa’da birçok havalimanından Antalya’ya toplamda 3,5 milyon koltuk arz ederek, Avrupa’yı Akdeniz’in gözde tatil beldesine tarifeli ve direkt seferlerle bağlıyor. Bu yıl Antalya’dan Norveç’te Oslo, İsveç’te Göteborg, Hollanda’da Eindhoven ve Çekya’da Prag olmak üzere 4 yeni rota sunacak olan havayolu, ayrıca mevcut birçok hatta uçuş frekansını da arttıracak. 2019 yazında havayolunun Antalya’dan sunduğu toplam dış hat destinasyon sayısı 36 olacak.

Devamını Oku
24 Ara
Tarafından: aktob 0 1

BREXIT Sonrası İngiliz Pazarı Büyüyecek

Mart 2019’da Avrupa Birliği’nden resmi olarak ayrılacak olan Birleşik Krallık Türkiye ile olan ilişkilerini Avrupa Birliği’nden bağımsız olarak yürütecek. Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine destek veren Birleşik Krallık ve Türkiye arasında ilişkilerin güçlenmesi bekleniyor.

Brexit’in  turizme etkileri konusunda değerlendirme yapan Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı DR. Erkan YAĞCI, ” Ana pazar olarak gördüğümüz ve büyük turizm kaynak potansiyeline sahip olan Birleşik Krallığın Avrupa Birliği’nden kopması Türkiye için yeni fırsatlar yaratacaktır.  Birleşik krallık ile ikili ilişkilerin daha olumlu bir seyre girmesini bekliyoruz. Bu olumlu sürecin de Türkiye’ye olan ilgi ve talebin yükselmesinde etki sağlayacaktır. Ayrıca yükselen döviz oranları özellikle bu ülkenin  orta sınıfından Türkiye talebini tetiklemesini bekliyoruz.  özellikle İspanya ve Yunanistan’ın bu ülkedeki pazar payları kısmen Türkiye’ye dönecektir.” dedi.

Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Rus Büyükelçi YERHOV, Turizm İki Ülkenin Beklentilerini Karşılıyor

Türkiye rusya ilişkilerini değerlendiren Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, ‘Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var’ dedi.

Türkiye ile Rusya arasında  siyasal alanda gelişen iyi ilişkilerin her alana yayıldığını belirten Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, iki ülke arasındaki turizm ilişkilerini değerlendirirken,

“Burada siyaset yok, burada genel bir istek var. Yüzde yüz genel bir ilgi. Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var. Bu sene 5,7 milyon kişi geldi. Aralık’ta da gelenler olabilir. Yani rekorları kırıyoruz. Biz mutluyuz, siz mutlusunuz. Önümüzdeki senede bu rekoru kıralım.” dedi
Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Alman Pazarı’ndaki Yükseliş Sürüyor

Alman ziyaretçilerin Türkiye ve Mısır’a yönelmeye başlamaları İspanya ve Yunanistan’ı etkiledi. Kasım ayı paket tur satışlarına göre, Almanya pazarında Yunanistan ve İspanya kan kaybederken, Antalya’nın yükselişi sürdü…

Almanya rezervasyon tedarikçisi Traveltainment’in verilerine göre, Alman halkının rezervasyonlar Mısır ve Türkiye’ye akarken, İspanya ve Mısır’a dönük talepte büyük düşüşler yaşandığı görülüyor.
İspanya’ya talep düşüşü devam ediyor
Tüm İspanya destinasyonları için geçerli olan rezervasyonlarda geçtiğimiz aylarda çift haneli ciddi düşüşler yaşandı. Bu destinasyonların başında Palma geliyor. Ekim ayında yüzde 33 düşüş kaydeden Palma rezervasyonları, kasımda da yüzde 29 geriledi. Mayorka Havalimanı, bu rakamlarla Almanya’da en çok paket tur satışı yapılan destinasyonlar arasında 3. sıraya geriledi.
Kanarya Adaları ise ekim ayında yaşadığı çift haneli düşüşün ardından, kasım ayında da çift haneli düşüş kaydetti. Bu bölgedeki destinasyonlardan Fuerteventure yüzde 22, Las Palas yüzde 24, Tenrife yüzde 25 ve Arrecife satışları yüzde 17 daraldı.
Yunanistan da düşüşte
Kasım ayında Almanya pazarında en büyük düşüşü yaşayan ülkelerden biri de Yunanistan oldu. Eylül ayında yüzde 13, ekim ayında ise yüzde 17 düşüş yaşayan Heraklion Havalimanı, kasımda ise yüzde 30 geriledi. Son bir kaç aydır inişli çıkışlı bir tablo sergileyen Rodos Adası’nda da kasım ayında yüzde 17 oranında bir düşüş meydana geldi.
Antalya yükselmeye devam ediyor
Yunanistan ve İspanya’nın bu düşüşüne karşın Antalya bu yıl ciddi bir ilerleme kaydetti. Ekim ayında Almanya’da yüzde 39 rezervasyon artışı kaydeden Antalya’nın, kasım ayında aldığı rezervasyonlarda da yüzde 54 oranında bir artış yaşandı. Bu oranla Antalya, kasım ayında da Almanya paket tur pazarının lideri oldu.
Mısır’a da talep yükseliyor
Almanlardan Türkiye’nin yanı sıra Mısır’a da yoğun talep var. Hurghada için geçen yılın aynı ayına bakıldığında yüzde 13 oranında bir düşüş yaşansa da, Hurghada yüzde 19’luk payla kasım ayına en çok paket tur satışı yapılan ikinci destinasyon oldu. Kasım ayında, Mısır’ın bir diğer resort destinasyonu Marsa Alam’a dönük satışlar ise yüzde 36 oranında arttı.

Kaynak: Turizm Gazetesi

Devamını Oku
10 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’ya 11 ayda 12,5 Milyon Ziyaretçi Geldi

Antalya Mülki İdare Amirliği tarafından açıklanan sınır kapıları verilerine göre Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı ocak-kasım döneminde 12.500.000 rakamını geçti.

Turizm verilerini değerlendiren AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; ” Antalya’da 2018 yılında öngördüğümüz rakamlar gerçekleşti. Özellikle İngiltere ve Polonya pazarı 2018 yılında şimdiye kadar en yüksek rakamlara ulaştı. Her iki pazardan 2019 yılında da yükseliş bekliyoruz. Bu yönde Resort Kongresinde’de Polonya pazarını ele aldığımız bir forum gerçekleştirdik.  Rusya Fed. ve Almanya pazarda en büyük paya sahip iki ana pazarımız her iki ülkeden de  2018 yılında ciddi çıkışlar yakalandı. Özellikle Almanya’dan son yıllarda süregelen daralma bu sene 11 ayda  gösterdiği % 37 artışla kırılmış oldu. Avrupa pazarı, Türk turizmi için son derece önemli, ulaşım seçeneklerinin çokluğu, uçuş süresi, coğrafi ve kültürel yakınlıklar bu pazarı bizim için vazgeçilmez kılıyor.  Dünya turizminde kişi başı harcama ve tatil sıklığı açısından önemli kaynak pazarları içine alan Avrupa’da mevcut talebin sürdürülebilirliğini  ve artışın devam etmesi yönünde, tur operatörleri, uçak şirketleri ve bakanlığımızla yapılacak ortak çalışmaların içinde ya da destekçisi olmaya devam ediyoruz.

Genel olarak rakamlara baktığımızda gelen ziyaretçi sayısı  geçtiğimiz yıla  göre % 30 oranında artış göstermiş. Ziyaretçi sayısı 2014 verilerini 11 aylık dönemde geçmiş durumda. Aşamalı olarak yapılması gereken fiyat düzenlemeleri ile turizm, ekonomik ve sosyal refah anlamında ülkemizin geleceğinin kişti sektörü olmaya devam edeceğini söyleyebiliriz.” dedi.

Ocak-Kasım Milliyetlerine Göre Antalya’ya Gelen Ziyaretçi

 

 

Devamını Oku
12 Kas
Tarafından: aktob 0 0

Türkiye’ye 350 bin yolcu planladık, Ege’den Antalya’ya kayma var

MTS Globe Genel Müdürü Münci Karakaya, Jet2’nun 2019 planlamaları ile ilgili TurizmGüncel’e bilgi verdi. Jet2’nun 2019 için Türkiye’ye 350 bin paket tur planladığını açıklayan Karakaya, İngiltere pazarında uzun süredir Ege’den Antalya’ya bir kayma olduğuna da dikkat çekti.

İngiltere pazarında yüzdesel olarak geçen yılki artışların yakalanmasının mümkün olmadığını söyleyen Münci Karakaya, ‘’Jet2 2017’de 66 bin olan Türkiye yolcu sayısını 2018’de 215 bine çıkardı. Yüzdesel olarak geçen yılki kadar artış göstermeyeceğiz ama rakamsal olarak geçen yılki büyümeyi aşacağız. 2019 için planladığımız paket tur sayısı 350 bin civarında.’’ dedi.

’’ERKEN REZERVASYON SAYIMIZ 90 BİNE ULAŞTI’’

İngiltere pazarında erken rezervasyonların da çok iyi gittiğini ifade eden Karakaya, ‘’Şu anda 2019 sezonuna dönük ön rezervasyonlarımız 2017’deki toplam yolcu sayımızı aşmış durumda. 2017’de toplam 66 bin yolcu getirdik. Oysa şu ana kadarki 2019 erken rezervasyonlarımızın sayısı 90 bini aştı.’’ bilgisini paylaştı.

‘’UZUN SÜREDİR EGE’DEN ANTALYA’YA KAYMA VAR’’

İngiltere pazarında bütçe olarak en büyük gelişimimizi Antalya’da Belek ve Kundu bölgesinde gösteriyoruz. Buralarda önemli ölçüde güçleniyoruz. Buralara gelen müşteri kalitesinde de ciddi bir artış var.’’ diyen Münci Karakaya, İngiltere pazarında Ege’den Antalya’ya doğru bir kayma olduğunu da ifade etti. Karakaya, ‘’Bu kaymanın gelecek seneden itibaren tekrar dengeleneceğini düşünüyorum. Çünkü Ege bölgesi bu duruma fiyatlarla reaksiyon gösterecektir. Bu neticesinde Ege’den Antalya’ya kayma azalacak ama Antalya İngiltere pazarında büyüme devam edecek.’’ şeklinde konuştu.

‘’İNGİLTERE ANTALYA İÇİN ÜÇÜNCÜ ANA PAZAR OALBİLİR’’

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’nın dile getirdiği ‘İngiltere Antalya için 3. ana pazar (Almanya ve Rusya ile beraber) olabilir’ görüşüne katıldığını dile getiren Karakaya, ‘’İngiltere’nin 3. ana pazar olması için yapılması gereken şeyleri bakan bey de güzel bir şekilde açıkladı. Toplam kaliteyi yükseltmemiz lazım. Antalya’ya giden müşteri, Antalya’dan ziyade otele gidiyor. Otellerin kalitesi güzel ama Antalya’nın bir destinasyon olarak gelişmesi lazım.Kışın Antalya’ya müşteri götürdük, ne yapacağız, müşteriyi nereye götüreceğiz. Onun için kent ölçeğinde bir şeyler yapmak lazım.’’ değerlendirmesinde bulundu.

Devamını Oku
12 Kas
Tarafından: aktob 0 0

Erkan Yağcı’dan İngiltere pazarı açıklaması: Talep kayması devam edecek

WTM Londra Fuarında pazarın durumunu değerlendiren Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Dr. Erkan Yağcı, İngiltere’den Antalya’ya dönük talep kaymasının devam etmesini beklediklerini belirtti. Turizmde gelirlerin yükseleceği yeni aşamaya girildiğini kaydeden Yağcı, Antalya’da İngiltere pazarının 1 milyonu aşmasını hedeflediklerini söyledi.

İngiltere pazarının geçen yıldan beri ciddi bir büyüme gösterdiğini belirten AKTOB Başkanı Dr Erkan Yağcı, ‘’Bu sene Antalya’da yaklaşık 700 bin İngiliz turisti misafir etmiş olacağız. Bu da bir önceki yıla kıyasla yüzde 70’e varan biri büyüme anlamına geliyor.’’ dedi.

‘’ANTALYA’YA GELEN İNGİLİZ SAYISININ 1 MİLYONU AŞMASINI HEDEFLİYORUZ’’

Türkiye’nin üçüncü bir kaynak pazara ihtiyacı olduğunu dile getiren Erkan Yağcı, Almanya ve Rusya’nın ardından İngiltere’nin 3. kaynak pazar olmaya aday olduğunu ifade etti. Yağcı, ‘’Antalya’da İngiltere pazarının 1 milyonun üzerine çıkmasını hedefliyoruz. Bu gerçekleştiği zaman Antalya’da ciddi bir İngiltere pazarı ağırlığı oluşmuş olacak.’’ şeklinde konuştu.

‘’GELİRLERİ YÜKSELTECEĞİMİZ BİR DÖNEME DE GİRMİŞ BULUNUYORUZ’’

WTM Londra Fuarında aldıkları verilerin, İngiltere pazarının önümüzdeki yıl Türkiye’de yeniden çift haneli bir artışa işaret ettiğini kaydeden Yağcı, ‘’Bilindiği üzere bu yıl turist sayılarında ciddi artışlar yakaladık ve bu büyümenin ikinci evresi 2019 ve 2020 yıllarındaki hedeflerimiz ise gelirlerimizin ve kişi başına turist harcamamızın arttırılmasıydı. Dolayısıyla gelirleri yükselteceğimiz bir döneme de girmiş oluyoruz.’’ ifadelerini kullandı.

‘’İNGİLTERE’DEN ANTALYA’YA DÖNÜK TALEP KAYMASI DEVAM EDECEK’’

Yağcı, değerlendirmelerini şu sözlerle sonlandırdı:

‘’İngiltere pazarından, Antalya bölgesine dönük talep kaymasını yurtiçi ve yurtdışındaki destinasyonlardan artarak sürmesini bekliyoruz.  özellikle kış döneminde bu artışların gerçekleşmesi yönünde tarifeli seferlerin düzenlenmesi önemliydi, bu yönde sayın bakanımızın girişimlerini memnuniyetle izliyoruz.’’

Devamını Oku
29 Eki
Tarafından: aktob 0 0

WTM Londra Turizm Fuarı 5-7 Kasım 2018′ de

Dünyanın en büyük turizm fuarlarından birisi olan WTM Londra Turizm Fuarı, 2019 yılına yönelik ilk verilerin alınmaya başladığı fuar olması nedeni ile büyük önem taşıyor. Dünyanın pek çok ülke turizm profesyonellerinin bir araya geldiği fuar,  kontrat anlaşmalarında ön görüşmelerin yapıldığı en büyük B2B organizasyonu.

Türkiye alanında yer alan AKTOB ( Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği) üye oteller ve Antalya Bölgesi tanıtımı için fuarda yer alacak.   AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI yeni tanıtım döneminin ilk fuarı olan WTM Londra hakkında yaptığı açıklamada; “World Travel Market Londra, seyahat endüstri profesyonelleriyle buluşularak iş anlaşmalarının yürütüldüğü  bizim için çok önemli küresel bir etkinlik.

3. kaynak pazar  olarak gördüğümüz Birleşik Krallık Antalya için çok önemli ve büyük bir potansiyel. Bu potansiyelin büyümesi yönünde çalışmalar sürdürüyoruz. Bu fuarda da T.C. kültür ve Turizm Bakanlığı, tur operatörleri ve uçak firmaları ile temaslarda bulunacağız. Basın gezileri ve famtrip organizasyonlarımızın sayısını bu pazarda artıracağız.” dedi.

Devamını Oku
13 Eki
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Bu Hafta İki Festivale Ev Sahipliği Yapıyor

Muratpaşa Belediyesinin bu yıl 3’üncüsünü gerçekleştirdiği Kaleiçi Old Town Festivali, başladı.

Rusya’nın onur konuğu ülke olarak katılacağı festivale bu yıl 14 ülkeden 26 şehir katılıyor. Festivale İtalya’dan ‘tarihin ve sanatın kenti’ Gradara ve Sicilya, Filistin’den Beytüllahim, Bulgaristan’ın Gabrovo ve Smolyan, Kosova’da bir Türk yerleşimi olan Mamuşa ve Mitroviça, Litvanya’nın Silute, Macaristan’ın Zigetvar, KKTC’den Girne, Pakistan’dan Karachi, Azerbeycan’dan Binagadi, Khatai, Sabunchu, Nizami, Mingechevir, Narimanov, Avusturya’dan Purbach, Neusiedler şehirleri katılacak. Festival, onur konuğu ülke Rusya’dan ise Rostov, St. Petersburg ve Kazan şehirlerini ağırlayacak.

Antalya Dünyaca Ünlü Şefleri Ağırlıyor

Gastronomide önemli bir yeri olan meze kültürü, 12-13 Ekim tarihlerinde Akra Otel’de görkemli bir festivalle tanıtılmaya başlandı. Türkiye’den ve yurtdışından yoğun katılımla gerçekleşen festival; Ortadoğu, Asya, Avrupa ve Türkiye’den en iyi 18 şefi bir araya getirerek dünyaca ünlü mezeleri, uzman şeflerin eşsiz sunumlarıyla Antalya’da gastronomi meraklılarıyla buluşturuyor.

Dünyaca ünlü şefler; İspanya’dan Ruben Arnanz, Lübnan’dan Joe Barza, Suriye’den Mohamad Orfali, Girona’dan Pere Planaguma ile Prin Polsuk ve Mısır’dan Mustafa Seif; festivalde birbirinden farklı mezeleri sunacaklar.

12-13 Ekim tarihlerinde Akra Otel’de gerçekleşecek 2. Uluslararası Meze Festivali’ne Türkiye’yi temsilen katılacak isimler arasında yer alan Ali Ronay, Doğa Çitçi, Emre Çapa, Erhan Görücüoğlu, Hazer Amani, Mehmet Akdağ, Umut Karakuş ve Volkan Bekit; kendilerine özgü dokunuşlarla hazırlayacakları mezeleri lezzet tutkunları ile buluşturuyor.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital