AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

10 May
Tarafından: AKTOB 0 0

Almanlar’da Türkiye’de Tatil İlgisi Devam Ediyor

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Başkanı Norbert Fiebig, yaz sezonundaki tatil durumuna, Almanların Türkiye’ye tatil yapma isteğine ve yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınında seyahat sektörünün durumuna ilişkin AA muhabirinin sorularına cevapladı.

Türkiye’nin Almanya seyahat pazarı için en önemli destinasyonlarından biri olduğunu belirten Fiebig, bundan dolayı tur operatörlerinin Türkiye’de kapsamlı teklifler sunmalarının önemli olduğunu ifade etti. Fiebig, “Oteller ve destinasyonlar geçen yıl pratikte çok iyi işleyen hızlı ve iyi düşünülmüş hijyen ve güvenlik konseptleri uyguladı. Bunu Robert Koch Enstitüsünün Almanya’ya dönenen paket tur misafirleriyle ilgili rakamlar da doğruladı.” değerlendirmesinde bulundu.

“Güvenli koridorlar” uygulanması devam etsin

Bunun yanı sıra Almanya ve Türkiye’nin geçen yıl yaz döneminde Türkiye’nin çeşitli tatil bölgeleri için “güvenli koridorlar” düzenlemesi üzerinde anlaştığını, böylelikle tatil seyahatlerine imkan verildiğini anlatan Fiebig, salgındaki durumun izin vermesi koşuluyla, bu düzenlemenin bu yıl da tekrar uygulanmasının arzu edildiğini kaydetti.

Fiebig, Almanların Türkiye’de tatil yapmaya yönelik talebin nasıl olduğuna ilişkin de “Türkiye son derece cazip bir tatil ülkesi ve Almanlar arasında da çok popüler. Türkiye 2019 yazında, İspanya’dan sonra tatilcilerin tercihlerinde ikinci sırada yer aldı. Şu anda 2021 yazı için alınan rezervasyonlarda Türkiye, Yunanistan ve İspanya’nın ardından üçüncü sırada yer alıyor. Ancak şu anda koronasız ‘normal’ bir yaz için yapılan rezervasyonların sadece yüzde 20’sinin yapıldığı dikkate alınmalıdır. Esas itibarıyla (insanlarda) tatile çıkmaya ilişkin talep var.” dedi.

İnsanların tatile ihtiyaç duyduğunu vurgulayan Fiebig, “Bu (talep), aşılamanın ilerlemesi, mantıklı bir test stratejisi ve kapsamlı hijyen ve güvenlik tedbirleriyle rezervasyonlara da yansıyacaktır. Türkiye’de tatil yapmaya yönelik ilgi (Almanlarda) kesinlikle var.” diye konuştu.

Fiebig, Alman hükümetinin aşılananlar ve Kovid-19’u geçirip iyileşenlere olası özgürlükler verme konusunu ele almasının doğru ve önemli olduğunu vurgulayarak bu alanda farklı düzenlemelerinin yapılmasının önlenmesi gerektiğini, aksi takdirde şirketlerde ve tatile gitmek isteyenlerde yeniden bir belirsizlik oluşabileceğini kaydetti.

Seyahat sektörünün zor durumda bulunduğunu ve Alman hükümetin yaptığı yardımların uzatılması gerektiğini belirten Fiebig, “Ancak şu anda en acil ihtiyacımız olan şey olumlu bir perspektif sunulması. Turizmi yeniden canlandırılması için ileriye dönük bir plana ihtiyacımız var. Hem müşteriler hem de şirketler seyahatlerin ne zaman ve hangi şartlarda mümkün olacağı konusunda daha fazla netliğe ihtiyaç duyuyor.” değerlendirmesinde bulundu. (AA)

Devamını Oku
27 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

“Last Minute a Target For Final” Turizm Fuarı Başladı

26-27 Nisan 2021 tarihleri arasında gerçekleşen “Last Minute a Target For Final” Turizm Fuarı’na AKTOB Bşk. Erkan Yağcı katılım sağladı.

Amacı şehrin ve ilişikteki bölgelerin konaklama sektörü markaları ile paydaşlarını, pazarlama yöntemlerini, uzman kişi, ilgili kurum ve kuruluşlarını bir araya getirerek işbirliklerini pekiştirmek ve yeni fırsatlar yaratmak amacı ile yapılan fuarda turizm ve turizm ilintili sektörler temsilcileri bir araya geldi.

Fuara ilişkin yapılan açıklamada; Konaklama sektörü ticaret hayatının hız kazanacağı aylar için final niteliğinde, hedef odaklı bir fuardır.

Konaklama sektörü markaları ile tüketici arasındaki mesafeyi kısaltabilecek profesyonelleri buluşturarak pazarlamaya dair ilgili ticaret döneminin son platformudur. Lastminute ilgili sektörlerin ulusal ve uluslararası profesyonellerini biraraya getirerek gelecek ayların olası gelişmelerinin değerlendirileceği, birebir pazarlama fırsatları oluşturmak üzere 2.500’den fazla yurtdışı katılımcısının olacağı yepyeni bir marketing fuarıdır.

Lastminute fuarımızı, ulusal ve uluslararası operatörler, offline ve online pazarlama ve satış acenteleri, seçkin markalar, uluslararası teması olan firmalar, bilişim teknolojileri, hizmet ve insan kaynağına dayanan, sinerji yaratarak markasını pazarlamak hedefinde olan profesyoneller ziyaret edecektir.” denildi.

Devamını Oku
22 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

Kısa Çalışma Ödeneğinin ve KDV İndiriminin Uzatılmasına Karar Verildi

Turizm sektörünün temsilcileri ile buluşan Erdoğan, kısa çalışma ödeneğinin ve KDV indiriminin uzatılmasına karar verdi.

Ankara’da sektörünün temsilcileri ile bir araya gelen Cumhurbaşkanı Erdoğan, sektörün en önemli talebine olumlu yanıt verdi.

Turizm sektörünün en önemli talebi olan kısa çalışma, Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından haziran sonuna kadar uzatıldı. KÇÖ’nün sadece turizm değil, tüm sektörler için uzatıldığı öğrenildi.

Ayrıca, konaklama sektörü için yüzde 1’e indirilen KDV de haziran sonuna kadar uzatıldı.

Devamını Oku
22 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

Antalya’da Bulunan Beymelek Kıyı Bandı Doğal Sit Alanı,’Kesin Korunacak Hassas Alan’ İlan Edildi

Yedi ilde bulunan doğal sit alanının statüsü ‘kesin korunacak hassas alan’ olarak değiştirildi
Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle Ankara, Kayseri, Antalya, İzmir, Çankırı, Edirne ve Sivas’ta bulunan 7 doğal sit alanının statüsü ‘kesin korunacak hassas alan’ olarak tescil ve ilan edildi.

Statüsü değiştirilen doğal sit alanları şunlar:

Ankara’nın Ayaş ilçesi sınırları içerisinde bulunan Çıngıraklı Mağarası Doğal Sit Alanı,

Kayseri’nin Yeşilhisar ilçesi sınırları içerisinde bulunan Soğanlı Köyü Doğal Sit Alanı,

Antalya’nın Demre ve Finike ilçeleri sınırları içerisinde bulunan Beymelek Kıyı Bandı Doğal Sit Alanı,

İzmir’in Kemalpaşa ilçesi sınırları içerisinde bulunan 31. Grup Doğal Sit Alanı,

Çankırı’nın merkez ilçe sınırları içerisinde bulunan Çorak Yerler Fosil Lokalitesi Doğal Sit Alanı,

Edirne’nin Keşan ilçesi sınırları içerisinde bulunan Mecidiye Köyü, Uzunkum Koyu ve İtalyan Koyu Doğal Sit Alanı,

Sivas İli, Gürün İlçesi Sınırları İçerisinde Bulunan Gökpınar Gölü Potansiyel Doğal Sit Alanı.

Devamını Oku
15 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

Turizm Haftamız Kutlu Olsun

15-22 Nisan tarihleri arasında kutlaması yapılan Turizm Haftası nedeni ile açıklama yapan AKTOB Bşk. Erkan Yağcı; “Ülkemiz;  tarihi, kültürü ve eşsiz doğal güzellikleri barındıran, pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış önemli bir turizm destinasyonudur. Eşsiz turizm  kaynaklarının üzerine tesis edilen  konaklama işletmeleri, cazibe merkezleri, spor ve sağlık tesisleri ile geniş yelpazede yüksek kalitede hizmet sunmaktadır.  Rakip destinasyonların önüne geçecek farklılıklar yaratarak, rekabet gücünü her geçen yıl arttırmayı başarmıştır.”

Turizm sektörümüzün ülke kalkınmasına olan katkılarını her geçen yıl daha da hissettirdiğini belirten Dr. Yağcı, şunları söyledi:

“Turizm, ülke ekonomimizde  50’den fazla iş kolu ile doğrudan ilişkisi bulunan ve bacasız sanayi olarak adlandırdığımız sektörümüzün, dolaylı ve dolaysız istihdama katkısı yüksektir. Turizm sektörü; sürekli istihdam yaratan bir sektördür. Ayrıca, cari açığın azaltılmasındaki önemi özellikle ülkemiz için önemlidir.

Cari Açığın Kapatılmasında En Önemli Sektör Turizmdir.

Turizm katma değer yaratma bakımından ülke kalkınmasına etki eden sektörlerin başında yer almaktadır. Diyen Dr. Yağcı:

“Turizm sektöründen elde edilen gelir, diğer sektörlere de doğrudan etki etmektedir. Sanayi ve tarım gibi sektörler ile turizm sektörünün üst düzey girdi-çıktı ilişkisi bulunmaktadır.

Ülkemizde Turizm yerinde ihracat modeli ile ithalat girdisi minimum düzeyde olup Dış Ticaret Açığı ve nihai olarak Cari Açığın azaltılmasında ana sektör olmuştur, olmaya da devam etmektedir.

Turizm hareketlerine katılmak maksadı ile bir ülkeyi ziyaret eden turistler, bu süreçte yalnızca konaklama değil; yeme içme, eğlence, ulaştırma, alış-veriş ve kültür turları ile hizmetlerden yararlanırlar. Böylece turizm yerel halkı da kapsayan geniş yelpazede ekonomik girdi sağlamaktadır.” Dedi.

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyinin 2019 yılı verilerine göre Seyahat ve Turizm Endüstrisi Tütkiye de Gayri Safi Milli Hasılanın %11.3’ünü oluşturup 85 milyar dolarlık bir ekonomik değer yaratıyor. İstihdam anlamında direkt ve dolaylı istihdama katkısı 2 milyon 644 bin kişiye ulaşmış ve bu da toplam istihdamın %9.4’ünü oluşturmaktadır.

Ülkede gereksinim duyulan toplam istihdama, turizm sektörünün yarattığı genel istihdam önemli bir etki oluşturmaktadır. Turizmin emek yoğun bir sektör olduğu da göz önünde bulundurulduğunda, ülkenin toplam istihdamına çok büyük katkı sağlamaktadır.

Turizm hareketlerinin uluslararası boyutta gerçekleştirilmesi ile elde edilen dövizler ödemeler dengesi üzerine de net bir şekilde etki etmektedir.

‘Salgınla Döviz girdisi ve İstihdam Daha Önemli Hale Geldi’

Türk Turizm sektörünün uluslararası pazarda marka haline geldiğini anlatan Yağcı, Türk Turizminin 40 yıldan fazla tecrübesiyle 2019 yılında 52 milyon turist sayısına ulaştıklarını vurguladı. Hedeflenen 75 milyon turist sayısına ulaşılabileceğini kaydeden Yağcı, şunları söyledi:

“Salgının yol açtığı küresel ekonomik krizle birlikte, ülkemiz için döviz girdisi ve istihdam imkânları yaratmak çok daha önemli hale gelmiştir. Ülkemizin turizm potansiyeli yüksektir ve 75 milyon turist sayısına ulaşabilecek güctedir. Bunun için 2020 Mart ayında açıklanan Ekonomik İstikrar Kalkanı Paketi’nde sunulan mali destek, finansman ve likidite imkanları son derece önemli ve yerinde olmuştur. Bugüne olduğa kadar bundan sonraki dönemde de sektörün desteklenmesi önemlidir” dedi.

Turizmin ekonomik tablolara yansıyan katkılarının dışında en önemli katkılarından biri de ülkemize gönüllü elçiler kazandırmasıdır. Turizm, Uluslararası tanınırlılık ve pozitif algı yaratma konusunda en etkili sektördür. Bu nedenle sektör ekonomik katkısı yanında kültürel barış anlamında da  “stratejik sektör” olarak tanımlanmaktadır.

Salgın Sonrası Dönem Önceliğimiz Sektörün Dayanıklılığının Arttırılması

2020 yılında salgının etkisini göstermesi ile yeni bir döneme girdik. Bu dönem belki de korona çağı olarak adlandırılacağını belirten Dr. Yağcı:

“Bizler bu dönem İnfodeminin oluşmaması için sürekli iletişim halinde olduk, olmaya devam ediyoruz.  Bilgi hijyeni bu dönem en önemli konularımızdan biri olmuştur.

Odağımızda ‘insan’ ve ‘güven’ olacak, ve doğayı odağına alarak sürdürülebilir iş modeli önceliğimiz olacaktır.

Salgın sonrası dönemin özellikleri;  İnsancı İş ve İletişim Yönetimi, güven , çözüm üretmek, sağlık güvenliği, kapsayıcılık ve iletişim olacaktır.

Turizm sektöründe Güvenli hareketlilik, Kriz yönetimi, Dayanıklılık, Kapsayıcılık, Yeşil dönüşüm, Dijital Dönüşüm, Sürdürülebilir Yatırım ve Altyapı konuları daha da önem kazanacaktır.

Özellikle birlikte çalışmanın, kamu ve özel sektör koordinasyonunun ve işbirliğinin önemi açıktır. Sektörümüzün daha dayanıklı olmasını sağlarken uluslararası seyahatin başlamasında öncü olan ülkemizin, sektörümüzün dayanıklılığını özellikle bu dönemde desteklenerek arttırılması son derece önemlidir.” Dedi.

Devamını Oku
14 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

Turizme Verilen Her Tür Desteğin Dönüşü Olacaktır

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı, turizm açısından vaka sayılarının düşürülmesinin ve istihdamın desteklenmesinin önemine dikkat çekti.

‘’Uluslararası uçuşlar başlamadan turizmde normalleşme mümkün değil’’

Uluslararası uçuşlar başlamadan turizmde normalleşmenin mümkün olmadığını belirten Erkan Yağcı Rusya’nın uçuşları kısıtlaması ile ilgili olarak, ‘’Temennimiz Rusya’dan gelecek heyetin Türkiye’nin aldığı önlemleri yerinde gözlemlemesi ve Türkiye’de vakaların düşmesini takiben uçuşların yeniden başlaması. Uluslararası uçuşlar başlamadan turizmde normalleşme mümkün değil.’’ ifadelerini kullandı.

‘’Kısa çalışma ödeneği devam etmeli’’

Rusya’da uçuşların durduğu, Avrupa’da ise belirsizliğin sürdüğü bir dönemde turizm sektörüne dönük istihdam desteğinin devamının önemli olduğuna işaret eden Yağcı, 54 sektörle direkt bağlantılı olan turizm sektöründe kısa çalışma ödeneğinin devam etmesi gerektiğine vurgu yaptı. Yağcı, ‘’Turizm sektörüne verilen her türlü destek ülkenin ekonomik ve sosyal gelişimine destektir. Bu kadar çok bilinmezliğin olduğu bir dönemde istihdam desteği son derece önemli. Turizme verilen her türlü desteğin ilerisi için geri dönüşü olacaktır.’’ ifadelerini kullandı.

Devamını Oku
01 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

MITT 2021’de Türkiye En Geniş Katılan Ülke Oldu

Dünyanın prestijli turizm fuarları arasında gösterilen MITT, 27. kez kapılarını ziyaretçilere açtı.

Fuara katılan çok sayıda Türk turizmci, başkent Moskova’daki Crocus Expo’da yerini alarak Türkiye’nin en önemli pazarlarından Rusya’da Türkiye’yi tanıttı.

Fuara, Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan ve Türkiye’nin Moskova Büyükelçisi Mehmet Samsar, AKTOB Başkanı Erkan Yağcı’nın yanı sıra çok sayıda şirket ve bölge temsilcisi katılım gösterdi.

Türk turizmciler, 18 Mart’a kadar süren fuarda, Rus ziyaretçilere Türkiye’nin çeşitli alanlardaki turizm olanaklarını anlattı.

Fuara katılım sağlayan AKTOB Bşk. Erkan Yağcı;  “Bu yıl ilk yüz yüze gerçekleşen fuar olamsı nedeni ile önem taşıyan MITT 2021 bize pazarın önemli aktörleri ile buluşma olanağı sağladı. Fuarda edindiğimiz izlenimlere göre Rusya’dan Antalya’ya gelmeyi bekleyen büyük bir potansiyel var, kısıtlamaların ardından ne hızlı geri dönüşü alacağımız bir pazar olacak. Fuarda tur operatörleri, uçak firmaları ve Rusya Tanıtma Müşavirliği ile temaslarımızı sürdürdük. ” dedi.

Devamını Oku
01 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

Corendon Havayolları İlk kez Antalya’dan Londra’ya her gün uçacak

2021 yazında İngiltere’nin Gatwick ve Manchester meydanlarından Yunan Adaları ve Türkiye’ye seferler planlayan ve pazara sunan Corendon Airlines, 2022 yazında ise Gatwick, Manchester, Glasgow, Newcastle ve Birmingham’dan düzenleyeceği turistik uçuşlarla piyasaya 500.000 koltuk arz ediyor.

Tatil planlarını çok erken yapan ve dijital rezervasyonda çok aktif bir Pazar olan İngiltere’de Antalya ve Dalaman her geçen yıl daha büyük ilgi görüyor.

İlk kez Antalya’dan Londra’ya her gün uçacak

Corendon Airlines, 2022 yazında Antalya’ya da yoğun sefer düzenleyecek. Özellikle Londra’dan Antalya’ya planladıkları günlük uçuşları yoğun ilgi gören Corendon Airlines, 2021’de Gaziantep ile başladığı İngiltere-Anadolu etnik seferlerine de 2022’de de devam edecek.

Corendon Airlines’ın 2022 yazında haftada 41 uçuş düzenleyeceği İngiltere programı şu şekilde.

Londra (Gatwick Havalimanı)

Antalya: Her gün

Dalaman: Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Pazar

Girit: Salı, Perşembe, Pazar

Rodos: Perşembe ve Pazar

Manchester

Antalya: Salı, Perşembe, Pazar

Dalaman: Pazartesi, Çarşamba, Cuma, Pazar

Girit: Salı, Perşembe, Pazar

Rodos: Perşembe ve Pazar

Glasgow:

Antalya: Pazartesi ve Cuma

Dalaman: Salı ve Perşembe

Newcastle:

Antalya: Çarşamba ve Cumartesi

Dalaman: Salı ve Cumartesi

Birmingham:

Antalya: Salı, Perşembe, Pazar

Dalaman: Perşembe ve Cumartesi.

Devamını Oku
01 Nis
Tarafından: AKTOB 0 0

The Times; İngiliz Turist En Erken 17 Mayıs’ta Tatile Çıkabilecek

İngiltere’de turizm sektörü, ‘Küresel Seyahat Çalışma Grubu’nun 12 Nisan’da açıklayacağı ve tatillerin ne zaman ve hangi koşullarda mümkün olacağını belirleyeceği raporu beklerken, The Times gazetesi yayınladığı haberde, İngiliz turistin en erken 17 Mayıs’ta tatile çıkacağını yazdı.

Hükümetin üst düzey yetkililerine dayandırılan haberde, ”Hükümet İngilizlerin yurt dışına tatile gidebileceği en erken tarihin 17 Mayıs olduğunu açıkladı. Londragazete’de yer alan haberde, üst düzey hükümet yetkililerinin, yurt dışı tatillerin ağustos ayından önce başlamasının beklenmediğini belirttikleri iletildi.

Küresel Seyahat Çalışma Grubu’nun 12 Nisan’da açıklayacağı raporda, yurt dışı yaz tatillerinin yaz sonundan önce başlaması önerilmeyecek.” ifadelerine yer verildi.

Devamını Oku
31 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Rus Turistlerin Taleplerini Belirleyen Faktörler

Online rezervasyon servisi B2B.OstrovokRus turistlerin otel seçerken nelere dikkat ettiğini inceledi. TürkRus’un aktardığı habere göre, listenin ilk sırasında yüzde 90 ile fiyat geliyor.

Fiyat kriterini yüzde 83 ile, otelle ilgili internette yapılan yorumlar takip ediyor.

Yüzde 76’lık bir kesim için otel seçiminde en önemli faktör yaz tatili için denize, kış tatili içinse teleferiğe yakınlık.

Otellerin ücretsiz rezervasyon iptali sunmasını göz önüne aldığını belirtenlerin oranı da yüzde 58.

Rus turistlerin otel seçiminde dikkat ettiği diğer unsurlar yüzde 34 ile görülmeye değer yerlere yakınlık ve yüzde 32 ile yıldız sayısı.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital