AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

News Categories: Turizm

22 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

THY Antalya’ya 2 Yeni Hat Açacak

Türk Hava Yolları, İngiltere’nin Birmingham kentinden Antalya ve Dalaman’a direkt uçuş başlatıyor. 2019 yılında Thomas Cook’un iflas etmesinin ardından boşluk doğan Birmingham-Dalaman hattında, THY, Jet2 ve TUI arasında bir rekabet yaşanması bekleniyor.

Türk Hava Yolları’nın 19 Haziran’da başlayacağı ve haftanın her günü Boeing 737 ile yapacağı uçuşların 10 Ekim’e kadar devam etmesi planlanıyor. Thomas Cook iflas etmeden önce bu hatta haftada 10 uçuş gerçekleştiriyordu.

Türk Hava Yolları Birmingham-Antalya hattını da açıyor. Şirket aynı şekilde, 10 Haziran’da başlayacağı ve haftanın her günü uçacağı Birmingham-Antalya hattındaki uçuşlarını 10 Ekim’e kadar devam ettirecek.

Birmingham hattının açılmasıyla birlikte THY; ManchesterBirminghamStansted ve Gatwick olmak üzere İngiltere’nin 4 havalimanından Dalaman ve Antalya’ya uçuş yapacak.

Devamını Oku
22 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Sunexpress Havayolları’ndan 11 Yeni Hat

SunExpress, 2021 yaz sezonunda 2’si yurt içinden 9’u ise yurt dışından olmak üzere, Antalya’ya toplam da 11 yeni hat açacağını duyurdu

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak girişimi SunExpress, 2021 yaz sezonunda Antalya – Avrupa uçuşlarına CenevreLübliyanaManchesterLondra-GatwickSofya ve Kişinev kentlerini de ekliyor. Şirket ayrıca, Mayıs ayı itibarıyla BeyrutErbil ve Tel Aviv olmak üzere Orta Doğu’nun üç önemli merkezine Antalya’dan direkt karşılıklı sefer sunmaya başlıyor.

SunExpress, sunduğu yeni rotalara ek olarak Mayıs 2021 itibarıyla Antalya’dan Avrupa’nın gözde destinasyonları VarşovaPragBudapeşteKopenhagStockholmParisLyon ve Göteborg’un yanı sıra daha pek çok kente uçuşlarını yeniden başlatıyor.

2021 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve havayolunun merkezi olan Antalya’ya 3 milyon koltuk arzı sunan SunExpress, iç hatlarda Antalya uçuşlarına Hatay ve Malatya’yı da ekliyor. Yeni rotalarla birlikte havayolunun Antalya’dan sunduğu yurt içi destinasyon sayısı 10’a çıkıyor.

Devamını Oku
19 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Easyjet Holidays Bu Yaz İngilizlere Türkiye Tatili Sunacak

İngiliz havayolu şirketi Easyjet’in 2019 yılının sonunda hayata geçirdiği tatil markası Easyjet Holidays, bu yaz Dalaman, Antalya, İzmir ve Bodrum’daki 250’den fazla otelle İngilizlere Türkiye tatili sunacak. Easyjet Holidays CEO’su Garry Wilson, talebin artması ile Türkiye’deki varlıklarını ve tatil portföylerini genişletmeye odaklanacaklarını söyledi.

1 milyon koltuk

Türkiye turizminin en önemli pazarlarından biri olan Birleşik Krallık’ta Türkiye’nin ve Türk otellerinin Pandemi’ye karşı aldığı önlemler Türkiye’yi daha çekici hale getirdi. Türk turizmciler, İngilizlerin her şey dahil sistemine karşı ilgisinin artması ile birlikte İngiltere pazarındaki beklentisi de yukarıya taşıdı. İngiliz tatilcilerin Türkiye’ye ilgisi gören ve çalışmalarını bu noktada yoğunlaştıran Easyjet Holidays, partneri Diana Travel ile Türkiye’ye 1 milyon koltuk planladı.

Rezervasyonlarda yüzde 630’luk artış

Easyjet Holidays CEO’su Garry Wilson, İngiliz turistlerin Türkiye’ye olan ilgisini değerlendirdi. Wilson, müşterilerinin yaklaşık dörtte üçünün bu yıl bir seyahat planladığını belirterek, “Birleşik Krallık’taki tüketicilerin % 65’inin 2021’de aktif olarak seyahat etmek istediğini biliyoruz. Bu nedenle, salgının zorluklarını ve geçen yıl sürekli değişen seyahat kısıtlamalarına rağmen, bu yazın Easyjet ve Easyjet Holidays’in başarılı olacağına dair iyimseriz. Tatil için bastırılmış talep olduğunu biliyoruz. Sadece iki hafta önce, İngiltere Başbakanı’nın uluslararası seyahatlere yeniden başlama niyetini açıklaması sonrasında Birleşik Krallık’ta rezervasyonlarda% 630’luk bir artış gördük. Aşılamanın ve testlerin seyahatin kilidini yeniden açmanın anahtarı olduğunu biliyoruz. Tünelin sonunda bir ışık var” dedi.

Tatilcilerin favorisi

Garry Wilson, Türkiye’nin Easyjet Holidays ve Birleşik Krallık için önemine de değindi. Easyjet Holidays’i 2019’da hayata geçirdiklerini hatırlatan Wilson, “Türkiye başından beri en önemli destinasyonlarımızdan biri oldu. Easyjet, İngiltere ile Türkiye arasında 18 rota sunuyor ve bu yaz, kaldırılan kısıtlamalara tabi olarak ülkeye yaklaşık bir milyon koltuk ile uçmayı umuyoruz. Türkiye, salgın boyunca en çok satan destinasyonlarımızdan biri oldu. Easyjet Holidays ile bu yaz Dalaman, Antalya, İzmir ve Bodrum’da 250’den fazla otelle fantastik bir otel yelpazesi ile tatil sunuyoruz. Her şey dahil, Türkiye’de tatil rezervasyonu yapan Birleşik Krallık müşterilerinin favorisi olduğunu kanıtlıyor. Bunun nedeni, kalite ve seçenek sunmasıdır, ancak toplam tatil maliyetlerini bilmenin güvencesiyle – müşterilerimizin son birkaç aydaki olaylardan sonra daha da fazlasını istediği bir şey. Özellikle Dalaman, ortalama 14 gece konaklamayı tercih eden aileler için favori olurken, Antalya 5 yıldızlı her şey dahil lüks arayan ailelerin gözdesi oluyor. İzmir ve Bodrum, ortalama yedi gecelik konaklama için rezervasyon yaptıran çiftler ve arkadaşlar arasında popüler” şeklinde konuştu.

“Türkiye turizmi için işbirliği yapıyoruz”

Pandemi döneminde Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’na desteklerinden dolayı teşekkür eden Wilson, “Türkiye turizmi için işbirliği yapıyoruz” dedi. Wilson, Kısıtlamalar azalmaya devam ettikçe ve talebin güçlendiğini gördükçe, Türkiye’deki portföylerini genişletmeye odaklanacaklarını söyledi. Wilson, “Tatillere ilham vermek, Türk turizm endüstrisi ile ortak olmaya devam etmek ve bir kez daha insanlara unutulmaz ve hak edilmiş molalar vermek istiyoruz” diye konuştu.

Devamını Oku
16 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

AKTOB Çevrimiçi Buluşmalarının İlki Gerçekleşti.

AKTOB, Çevrimiçi Buluşmalarla Turizm Sektörünü  Dijital Platformda Bir
Araya Getirdi.

Çevrimiçi toplantılarının ilk konuğu Birleşik Krallık Turizm kaynak pazarı’nın önemli
aktörlerinden Jet2Holidays CEO’su Seteve Heapy oldu. Toplantıda Birleşik Krallık ‘ta
mevcut sürecin ve geleceğin değerlendirmesi yapıldı.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve Başkan Yardımcısı Kaan Kavaloğlu’nun katılımı ile
yapılan program ile ilgili olarak Dr. Erkan Yağcı şunları söyledi: “ Bir seneyi aşkın
süredir devam eden salgın nedeni ile etkilenen sektörün durumunu, yapılan
çalışmalarla olumsuz etkinin en aza indirgenmeye çalışıldı. Ayrıca bu sürecin en
önemli unsuru mümkün olduğunca bilgi akışını kesintisiz devam ettirmek oldu. Bu
anlamda da 2021 sezonunu açacağımız bu günlerde, yaşanılan son gelişmeleri hem
üyelerimizle hem de sektörle paylaşmak adına önemli bir konuk ile başladık. Birleşik
Krallık Türkiye ve Antalya için önemli bir kaynak pazar. Antalya’da 3. ana pazar
olması yönünde pandemi öncesi ve bu süreçte pazarın önemli aktörleri ile çalışmalar
yaptık ve sürekli iletişim halinde olduk. Bugünkü konuğumuz; pazardaki durum ve
gelişmeleri anlatarak, sezona ilişkin beklentilerimize yol gösterici olacaktır.” Dedi.

Türkiye ve Antalya Erken Rezervasyonlarda En güçlü Destinasyonlardan

Steve Heapy yaptıkları çalışmalara ve reklam çalışmalarına ilişkin olarak; “Mevcut
süreçle ilgili yanıtlanması gereken pek çok soru var. İngiliz ziyaretçilerin tatil
esnasında, öncesinde, dönüşünde karşılaşacakları durumlarla ilgili soruların yanıtı için
önümüzdeki 4 hafta çok fazla çalışıyor olacağız. Pozitif olarak, dünyada
enfeksiyonlardaki yükselişin azalmaya başladığını söyleyebiliriz. Pazarlama
çalışmalarımızı TV, Radyo ve online mecralarda başlattık. Son iki haftadır satışlarımız,
erken rezervasyonlarda geçen yıla göre mayıs ve haziran daha düşük seyirde gidiyor
ancak temmuz, ağustos, eylül ve ekim ayları geçen yıla göre çok daha iyi seyirde
görünüyor.

Kış ayları Antalya rezervasyonları çok güçlü gidiyor. Özellikle golfçülerin ilgisi çok
büyük.

İspanya ve Portekiz Gibi Batı Akdeniz Destinasyonlarından Türkiye’ye
Talep Kayması var.

Türkiye şu anda erken rezervasyonlarda çok güçlü, Kanarya Adaları ve Yunanistan da
erken rezervasyonlarda güçlü ülkelerden. Antalya Türkiye’de en güçlü
destinasyonlardan. Türkiye ve Antalya için en önemli gelişmelerden birisi salgın
döneminde ilk defa Türkiye’ye gelmiş misafirlerin tekrar rezervasyonlarında önemli
artış olması. Ayrıca İspanya ve Portekiz gibi Batı Akdeniz Destinasyonlarından da
Türkiyeye önemli bir talep kayması yaşanıyor.

Jet2Holidays bu süreçte pazar payını büyüttü. Müşteri memnuniyetimiz özellikle
salgın dönemi iptallerinde en hızlı geri dönüş ve iade eden tur operatörü olarak en
üst seviyeye çıktı ve rezervasyonlar içinde % 33 oranında yeni müşteriler edindik.
Bu büyüme ile iyi haber; daha fazla otel partnerlerine ihtiyaç olacak, Antalya’ya 2022
yılı için % 70 oranında kapasite büyüttük. Ödemelerimiz düzenli ve zamanında
olması ile müşteri memnuniyeti gibi konaklama sağlayıcılarının da güvenini
kazanıyoruz.” Dedi.

Antalya Kış Dönemi İçinde Önemli Bir Destinasyon

Antalya için uçak kapasitelerini kış döneminde arttırıyoruz. Özellikle golf ve aile
konseptine yönelik satışlar yapıyoruz. Antalyayı kış dönemi içinde önemli bir varış
noktası olarak görüyoruz.

Türkiye’de Otel Alanları ve Verilen Kaliteli Hizmet İlk Defa Türkiye’ye
Gelen İngilizlere Sürpriz yaşattı

Steve Heapy salgın sürecinde yapılan çalışmalara ilişkin olarak; “ Geçen yıl çok iyi bir
iş yaptınız. İlk defa Türkiye rezervasyonu yapan İngiliz ziyaretçilerin yeniden
Türkiye’yi tercih etmeleriniz sağladınız. Bu ziyaretçilerin çoğu; otellerin kalitesi, otel
alanları ve otel etkinlikleri ile ilgili büyük sürprizler yaşadı ve yeniden Türkiye tercih
etmeleri sağlandı. Otel alanları özellikle sosyal mesafe açısından önem taşıyor. Biz
bazı reklamlarımızı “holiday with space” temasıyla yapıyoruz. Antalya, Türkiye
otellerinin bu anlamda çok güçlü yanı, otel alanlarının dünya standartlarının üzerinde
olması.” Dedi.

2022 Yılında Yaklaşık 400.000 İngiliz Getirmeyi Planlıyoruz

Ayrıca Steve Heapy “ 17 Mayıs ta operasyona başlamayı planlıyoruz. Şu anda Türkiye
ve Antalya’ya operasyonun nasıl daha güvenli yapılacağı konusunda hükümetle temas
halindeyiz. Eylülden itibaren kapasitemizi arttırmayı planlıyoruz. Herkese İngiliz
ziyaretçileri yeniden getirmeyi başardığınız için teşekkür ederim.”

Devamını Oku
16 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Runatolia’nın 16’ncısı Antalya’da Yapıldı

Türkiye’nin en önemli yol koşularından olan Runatolia’nın 16’ncısı Antalya’da yapıldı.

Antalya’da 7 Mart Pazar günü gerçekleştirilen 16’ncı Runatolia Maratonu ve Yol Koşusu’na yüzlerce atletizmsever katıldı. Pandemi kurallarının titizlikle uygulandığı yarışta katılımcılar maraton, yarı maraton ve 10 kilometre disiplinlerinde koşmanın keyfini yaşadılar.

Maraton kategorisinde erkeklerde Maldivler’den Mohammed Rasheed’in 2:37:09 ile kazandığı yarışta Ahmet Bayram ikinci, Murat Kaya ise üçüncü oldu. Kadınlarda ise Rus Marina Fidler 3:19:03 ile birinci, Emel Pinhas ikinci, Ukraynalı Tetiana Grebiynik de üçüncü sırayı aldı.

Runatolia kapsamında 21 kilometre, 10 kilometre ve tekerlekli sandalye kategorilerinde de yarışlar da yapıldı. Tüm kategoriler toplamında yarışa 2798 kişi katılım sağladı.

Devamını Oku
16 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

ITB Berlin Turizm Fuarı’nda Aşılama Çalışması Duyuruldu

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın Sözcüsü Erkan Yağcı, Türkiye’de turizm çalışanlarının öncelikli olarak aşılanmasına yönelik yapılan çalışmayı bu sene dijital ortamda gerçekleştirilen ITB’de duyurdu.

Dijital ortamda gerçekleştirilen ITB’ye katılan TGA Yönetim Kurulu Üyesi ve Basın Sözcüsü Erkan Yağcı, 2020 yılında salgına rağmen Türkiye’ye yaklaşık 16 milyon turistin geldiğini hatırlatarak, turistlerin Türkiye’de güvenli bir tatil geçirdiğini vurguladı.

Güvenli Turizm Sertifikası’nın başarısına değinen Yağcı, “Bu konsept tüm seyahat zincirini kapsayacak şekilde genişletildi. İstatistikler bu uygulama ile turistler arasında korona enfeksiyon oranının son derece düşük olduğunu açıkça gösteriyor” dedi.

Türkiye’deki aşılama kampanyasının turizm sektöründe de yaygınlaştırılacağını söyleyen Yağcı: “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın duyurduğu gibi sektördeki tüm çalışanlara aşı öncelikleri verildi. Güvenli Turizm programı kapsamında Sağlık Bakanlığımızla birlikte aşı olacak personelin kayıt işlemleri başladı. Amaç, tatilcilerin Türkiye’de güvenli bir şekilde kalmalarını sağlamak ve aynı zamanda enfeksiyon zincirlerini sınırlandırmaktır” diye konuştu.

Devamını Oku
16 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Bisiklet Dostu Konaklama Tesisleri’ne Sertifika Veriliyor

Kültür ve Turizm Bakanlığı, bisikletçilere kolaylıklar sağlayan Bisiklet Dostu Konaklama Tesisleri’ne sertifika veriyor.

“Bisiklet Dostu Konaklama Tesisi” sertifikası, turizm branşlarındaki alternatifleri artırmak ve Türkiye’nin outdoor spor turizminde potansiyeline ulaşmasını sağlamak amacıyla, 2023 Turizm Stratejisi kapsamında oluşturulmuştu.

Gerekli kriterleri yerine getiren ve “Bisiklet Dostu Konaklama Tesisi”sertifikası almaya hak kazanan tesisler Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA)’nın internet sitesi (www.tga.gov.tr)’de yayımlanmaya başladı.

Avrupa’da bisiklet turizminin ekonomik değeri yıllık 44 milyar Avro ve sektör yaklaşık 700 bin kişiye istihdam sağlıyor.

Devamını Oku
16 Mar
Tarafından: AKTOB 0 2

Turizm Çalışanlarına Öncelikli Aşı Programı Başlatıldı

Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, ‘güvenli turizm programı’ çerçevesinde turizm personelinin öncelikli olarak aşılanması için kayıt sisteminin açıldığı belirtildi. Açıklamada, ‘’Sağlık Bakanlığımızla birlikte Turizm Personeli Aşılama Kayıt Sistemi’ni bugün itibarıyla hayata geçirerek https://turizmpersoneli.tga.gov.tr adresinden kayıtları almaya başladık.’’ denildi.

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı, aşılama programıyla ilgili şu bilgileri paylaştı:

Hangi kurumlarda çalışanlar yararlanacak?

Turizm sezonunun açılmasını takiben ülkemizdeki turizm hizmetlerinin yıl boyunca kesintisiz bir şekilde açık kalmasını sağlamak amacıyla, ilk etapta;
Güvenli Turizm Sertifikalı ve Bakanlık Belgeli Konaklama Tesisleri (Açık olanlar)
Güvenli Turizm Sertifikalı ve Diğer Belgeli Konaklama Tesisleri (Açık olanlar)
Güvenli Turizm Sertifikalı ve Bakanlık Belgeli Yeme-İçme Tesisleri (Açık olanlar)
Seyahat Acenteleri
Turizm Taşıma Belgeli ve Güvenli Turizm Sertifikalı Araçlar (her araç için iki şoför)
Profesyonel Tur Rehberleri (Eylemli) olmak üzere, aşı programına alınması konusunda Bakanlığımızca çalışmalara başlanmıştır.

Güvenli Turizm Sertifikasyon Programı ile de entegre edilmiş olan bu sistemde işletmelere özel bir veri giriş sistemi oluşturulmuştur. Sisteme veri girişi için her tesis bir tesis yetkilisi belirleyecektir. Bu doğrultuda her tesis için bir kullanıcı atanmış olacaktır. Sisteme girildiğinde öncelikle tesisin açık olup olmadığına dair bilginin girilmesi; açık olmayan tesislerin ise açılacağı tarihin sisteme girilmesi gerekmektedir. Tesis yetkilisi tarafından aşağıda belirtilen bilgilerin sisteme girilmesi gerekmektedir.

  • • Ad, Soyad
  • • TC Kimlik No (Mersis üzerinden kontrol edilecektir)
  • • SGK No
  • • Doğum Tarihi
  • • İletişim numarası
  • • Görev
  • • Aktif / Askıda / Taşeron / Stajyer / İş Başı Eğitim Projesi
  • • Personel ilk işe giriş tarihi
  • • SGK işe giriş bildirgesi

Tesislerin bilgi girişlerini yapacağı uygulama linki aşağıdaki şekildedir.

https://turizmpersoneli.tga.gov.tr/

Aşılama sistemi öncelikli olarak açık olan tesislerde görev yapan personelden başlayacaktır. Daha sonra açılış tarihi esas alınarak diğer tesisler de kademeli olarak sürece dahil edilecektir. Bu çerçevede tesis yetkilisi tarafından personelin zamanında aşı programına dahil edilmelerine ilişkin sürecin titizlikle takip edilmesi ve personelin bu konuyla ilgili olarak bilgilendirilmesi gerekmektedir. E-nabız sistemi üzerinde aşı sırası gelen personelin de randevusunu zamanında alması da önem arz etmektedir.

İşletmenize dair yukarıda belirtilen tüm bilgilerin doğru ve eksiksiz bir şekilde sisteme girilmesi işletmenizin sorumluluğundadır. İşletmelerin; yeni personel alımı, personelin işten ayrılması/çıkarılması durumlarında TGA’ya anında bildirimde bulunarak sistemdeki bilgileri güncellemeleri zorunludur. Yanıltıcı bilgi/belge giren tesislerin Güvenli Turizm Sertifikasyon Belgesi iptal edilecektir.

Konuyla ilgili destek almak için, TGA’nın 0850 24 00 119 çağrı merkezi aranabilir.”

Güvenli Turizm Programı kapsamında turizm sektör çalışanlarının öncelikli olarak aşılanması için Sağlık Bakanlığımızla birlikte Turizm Personeli Aşılama Kayıt Sistemi’ni bugün itibarıyla hayata geçirerek https://t.co/o8BAIFV3I9 adresinden kayıtları almaya başladık. pic.twitter.com/JYIimQFcq9— T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı (@TCKulturTurizm) March 12, 2021

Devamını Oku
07 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV); Rezervasyonlarda Antalya ilk Sırada

Alman Seyahat Acenteleri Birliği’nin (DRV) bültenine göre ocak- şubat döneminde en çok rezervasyon alan destinasyonda Antalya birinci sırada. Ülkeler bazında ise Türkiye ikinci sırada yer alıyor. 

DRV’nin bültenine göre Almanya’da Şubat ayı ortasından itibaren yaz dönemine ait rezervasyonlarda yükseliş gözleniyor.

Rezervasyonun yüzde 60’ı yaz dönemine
Travel Data Analytics (TDA) verilerine göre ocak ayı, rezervasyonların en yoğun gerçekleştiği dönem ocak ve şubat dönemindeki rezervasyonların yüzde 60’ı yaz dönemi, yüzde 15’i Ekim sonrasına ve yüzde 13’ünün Paskalya dönemine geliyor.

Alman halkı ‘Antalya’ dedi
Şehir olarak rezervasyonlarda ise Antalya’nın birinci sırada yer alıyor. Rezervasyonlarda Antalya birinci sırada, Girit ikinci, Mayorka üçüncü. En çok rezervasyon alan ilk 10’daki diğer destinasyonlar Kos, Rodos, Hurghada, Fuerventure, Male, Kanarya Adaları, Teneriffa olarak sıralandı.

Devamını Oku
07 Mar
Tarafından: AKTOB 0 0

Rusya’da En çok Talep Alan Destinasyon Türkiye

TASS ajansına açıklamalarda bulunan Rus Tur Operatörleri Birliği İcra Direktörü Maya Lomidze, Rusya’da kış sezonunun beklentileri aştığımı belirtti. Lomidze, ”Rusya’da kayak programları aktif bir şekilde satıldı. Rus kayak merkezlerine dönük talep artışı yüzde 10-15 oldu.En büyük artış ise Soçi’de yaşandı.” dedi.

En çok talep alan destinasyon Türkiye

Kış döneminde yurt dışına en çok talep alan destinasyonların Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Maldivler olduğunu kaydeden ATOR İcra Direktörü, aşılamanın başarılı olması ve kısıtlamaların kalkması durumunda satışların artacağına işaret etti.

Rusya’nın dört bir yanında yüzbinlerce tatil programının turistleri beklediğini ifade eden maya Lomidze, pandemi döneminde Rusya’nın önde gelen tur operatörlerinin Rusya içindeki turları 10 kat arttırdığını açıkladı.

Bahar tatilleri talebi yurt dışı ve Rusya için yüksek

Bahar aylarına dönük talebin Rusya’ya açık Türkiye, BAE, Tanzanya, Mısır, Maldivler, Küba ve Sırbistan gibi ülkelerle sınırlı olduğunu belirten Lomidze, bahar dönemi için hem Rusya içine hem de yurt dışına dönük talepte artış olduğunu belirtti. Lomidze, ”Giderek daha fazla sayıda turist ‘fırsatın varsa hemen gitmelisin’ prensibiyle hareket ediyor ve mevcut koşullarda bu doğru bir taktik.” ifadelerini kullandı.

Rusya içine dönük erken rezervasyonların 2019 göstergelerini yüzde 30 aştığını söyleyen Lomidze, açıklamalarının devamında şu noktaların altını çizdi:

Rusya içi talebin yüksek olmasının iki nedeni

”En çok talep gören yerler Karadeniz kıyısındaki Krasnodar Bölgesi ve Kırım. Talep iki faktöre bağlı: Birinci neden Karadeniz kıyısındaki popüler tatil bölgelerinde yer bulamama korkusu, ikinci nedense şimdi satın alarak karşı çıkma arzusu. Rusya’nın güneyine dönük turlar şu anda yüzde 20-25 indirimli satılıyor.

Türkiye erken rezervasyonda tüketiciye büyük avantaj sağlıyor

Yurt dışına dönük erken rezervasyon talebi ise hala alışılmışın altında. Burada da iki faktör söz konusu. Birincisi, yurt dışına tatile gitme hesabı yapanlar açılacak ülke sayısının artmasını bekliyor. İkincisi ise açık olan ülkelerde bir kısıtlama eğilimi olup olmadığını anlamaya çalışıyorlar.

Ancak Türkiye gibi klasik destinasyonlar, erken rezervasyonlarda tüketiciye büyük avantajlar sağlıyor. Erken rezervasyon fiyatları sezon fiyatlarından yüzde 35-40 daha düşük. Türkiye’de 3 yıldızlı otelde bir haftalık her şey dahil tatil mayıs ayında 40-45 bin rubleden başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Yaz aylarında aynı turun fiyatı kişi başı 60 bin rubleye çıkıyor.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital