AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Arşivler: News

03 Şub
Tarafından: aktob 0 0

EMITT 2019 İstanbul Turizm Fuarı’nda Antalya’ya Yoğun İlgi

Dünyanın en büyük turizm fuarları arasında yer alan EMITT’e, 94 ülkeden bin 100 firma katıldı.

EMITT-Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı, 23. kez kapılarını açtı.

Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde başlayan, dünyanın ve Türkiye’nin dört bir yanından tatil rotalarını aynı platformda bir araya getiren fuarın açılışı, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un katılımıyla yapıldı.

Antalya’da 2019 Aspendos Yılı ilan edilmesi nedeniyle, fuar alanında Aspendos Tiyatrosu’nun temsili tasarımı ile Antalya Bölgesi tanıtım çalışmalarında bulundu.

Farklı etkinliklerle fuar çalışmalarında bulunan ve çok sayıda ziyaretçi çeken Antalya Bölge Standı’nda mini golf alanı da yer aldı.  Golf atışları gerçekleştiren ziyaretçilere, 10 Antalya Tatili ve  stant katılımcıları tarafından sağlanan EXPO Antalya, Antalya Akvaryum, Tahtalı Teleferik ve Aspendos Konser biletleri dağıtıldı.

Antalya Standı, “turizm merkezleri dalında en iyi stant dekoru” ödülü kazandı.

Fuar süresince AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı ve yönetim kurulu üyeleri çalışmalarda bulundu. Başkan Yağcı;” İç pazar her dönemde turizm sektörümüz için ana pazar niteliğinde. İç pazarın gelişmesi aynı zamanda sürdürülebilir turizm için de ayrı bir önem taşıyor.” dedi.

Devamını Oku
28 Oca
Tarafından: aktob 0 0

2016 yılında ilki gerçekleştirilen “Türkiye’de Otelciliğin Önderleri Bienali” etkinliğinin ikincisi 12 Şubat 2019, Salı günü gerçekleşecek.

“Mehmet Kemal Dedeman ve Dedeman Hotels & Resort Sergisi” ile açılacak olan etkinlik, konusu “Değişen Dünyamızda Otelciliğin Geleceği” temalı bir panelle devam edecek, kampüste bulunan “L’atelier Bleu restoran”ında verilecek bir resepsiyon ile son bulacak.

12 Şubat 2019,  Salı günü başlayacak organizasyon ücretsiz olarak izlenebilecek.

Organizasyon daveti

 

 

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 0

Hollanda Pazarı ve Vakantiebeurs Turizm Fuarı Değerlendirmesi Yayınlandı.

 

Hollanda’nın Utrecht şehrinde gerçekleşen “Vakantiebeurs” Turizm Fuarı ve pazar değerlendirmesi yayınlandı.

Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Ar&Ge birimi tarafından hazırlanan raporda. Hollanda pazar verileri ve Türkiye talebine yönelik analizlere yer verildi.

Rapora Ulaşmak İçin Tıklayınız.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 0

SUNEXPRESS Havayolları 2019 Yılında Yeni Rotalarla Avrupa ve Antalya Arasında Köprü Oluşturacak

SUNEXPRESS’TEN HOLLANDA’YA 2019’DA YENİ ROTA

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2019 yaz dış hat uçuş programında, önceki döneme göre Orta Avrupa’dan Türkiye’ye rekor bir kapasiteyle toplamda 6,4 milyon koltuk sunacak. SunExpress, Türkiye ile Avrupa arasındaki uçuş sayısını da önemli ölçüde artıyor. Antalya, İzmir ve Anadolu kentleri ile Avrupa arasında en fazla sayıda direkt tarifeli uçuş düzenleyen havayolu, 30’dan fazla ülkede toplam 90 destinasyona uçuş düzenliyor.

SunExpress CEO’su Jens Bischof, SunExpress’in Türk turizminin öncü havayolu şirketi olduğunu belirterek, “Geçen yaz sezonunda Türkiye turizm pazarına toplam 5 milyon koltuk arz etmiştik, bu yıl rekor bir artışla 6,4 milyon koltuk arz edeceğiz. Bu yaz Türkiye’de 16 noktadan Avrupa’da 36 destinasyona tarifeli direkt uçuş düzenleyeceğiz”dedi.

2019 yazında Türkiye’nin turizm başkenti ve SunExpress’in merkezi olan Antalya’ya tarihinin en yüksek koltuk arzını gerçekleştirecek. SunExpress, Orta Avrupa’da birçok havalimanından Antalya’ya toplamda 3,5 milyon koltuk arz ederek, Avrupa’yı Akdeniz’in gözde tatil beldesine tarifeli ve direkt seferlerle bağlıyor. Bu yıl Antalya’dan Norveç’te Oslo, İsveç’te Göteborg, Hollanda’da Eindhoven ve Çekya’da Prag olmak üzere 4 yeni rota sunacak olan havayolu, ayrıca mevcut birçok hatta uçuş frekansını da arttıracak. 2019 yazında havayolunun Antalya’dan sunduğu toplam dış hat destinasyon sayısı 36 olacak.

Devamını Oku
21 Oca
Tarafından: aktob 0 1

2019 Yılının İlk AKTOB Buluşması T.C. KTB Mehmet ERSOY ve Geniş Bir Katılımla Yapıldı

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB Başkanı Dr. Yağcı: “Önümüz açık, yönetebiliriz”

 

Sektörle buluşmalar toplantısının açılış konuşmasını yapan AKTOB başkanı Dr. Erkan Yağcı, Türkiye’nin 2018 yılında dünya ortalamasının üzerinde bir oranla yüzde 20 büyüme gerçekleştirdiğini belirtti.

Sektörün geleceğinin açık olduğuna işaret eden Dr. Yağcı, özellikle konaklama sektörünün tazelenen iş yapma güveni ile; fiyatlar, tanıtım, maliyetler gibi ana konularda daha kendine güvenen kararlar almalarının, daha mümkün olduğuna işaret etti.

 

Dr. Yağcı, artık otellerin özellikle fiyat pazarlıklarında yönetilen değil daha fazla yönetebilir konuma gelmeleri gerektiğinin de altını çizdi.

Dr. Yağcı, Türkiye’nin dünyada en çok ziyaret edilen ülke sıralamasında altıncı olduğunu, turist sayısındaki başarısını gelirde yakalayamadığını, bu alanda ilk 10’a girilemediğini anlattı. Başkan Yağcı, dünyadaki kişi başı turist harcama ortalaması 1000 dolar iken, Türkiye’de bu rakamın 681 dolar olduğunu kaydetti

 

Dünyada 1,3 milyar olan turist sayısının 2030’da 2 milyara çıkacağını kaydeden Yağcı, tahmine göre 2018’de ise Türkiye’nin 40 milyonu yabancı, 6 milyonu da yurt dışında yaşayan vatandaşlar olmak üzere toplamda 46 milyon civarında turist sayısına ulaşacağını söyledi.

Antalya’nın 13 milyon 642 bin turist sayısını yakaladığını belirten Yağcı, “En iyi yıl oldu, çok büyük bir başarı. Antalya, Paris ve Londra’dan sonra Avrupa’da en fazla ziyaret edilen üçüncü şehir oldu” dedi.

Bakan Ersoy AKTOB yemeğinde hedefleri çok net açıkladı: “Kalıcı Politikalar Lazım”

 

AKTOB’un Barut Lara Hotel’de gerçekleşen sektörle buluşmalar toplantısında konuşan T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, istikrarlı gelişme için kalıcı ve sürdürülebilir politikalara ihtiyaç olduğunu vurguladı.

 

Kalıcı ve istikrarlı politikaların; Turizm Geliştirme Fonu ve doğrudan tarifeli havayolu bağlantısı ile başladığını da söyleyen Bakan, en önemli davranışın; eski alışkanlıkları bırakarak, değişime açık ve istekli olmak olacağına işaret etti.

2018’in ardından, 2019 erken verilerinin de oldukça iyi olduğunu belirten Mehmet Nuri Ersoy, “Erken rezervasyon rakamları çok ciddi yükselişte. Belki pazar paylarında değişiklik olacak ama 2018’dekine benzer büyümeyi 2019’da da yakalayacağız.” Dedi.

Büyümeden kaynaklanan sorunlar: havayolu ve altyapı

Hızlı büyüme sürecinde en önemli konunun kapasite sorunu olacağını yineleyen Bakan Ersoy, “Burada da alt yapı öne çıkıyor. Mesela Antalya havalimanında işletmeci olası kapasite sorununa karşı hemen yatırıma başladı. Yani 2019’da kendini hissettiren kapasite artışına hazırlanıyorlar. Muhtemelen, 2019 yaz sezonunda havalimanında ciddi bir sıkıntı yaşamayacağız.” Dedi.

 

Altyapı alanında arıtmaların da önemli olduğuna işaret eden Ersoy,  özetle şunları söyledi:

“Göreve gelir gelmez ilk ilgilendiğim konu bu oldu. Sektör, belediye ve bakanlık olarak bir çalışma programı başlattık. İlk protokolü de Belek bölgesinde bu hafta hayata geçiriyoruz. Ardından Kemer’de çalışma başlatacağız. Bunu tüm kıyı kentlerimize yaymayı planlıyoruz. Side, Alanya ve Ege Bölgesine doğru tüm turizm şehirlerinin alt yapılarını, hem yenileyeceğiz hem de arttıracağız”

Niteliğe doğru adım attık

Turizm çevrelerinde gelirin daha çok konuşulmaya başlandığını belirten Bakan Ersoy, “Otelinizi gezerken müdürünüze ‘bugün gecelik gelirimiz ne oldu’ diye sorun. Patronların eski bir hastalığıdır, ‘bugün doluluğumuz kaç’ diye sormak. Doluluğun kaç olduğu ise sorulacak ikinci sorudur. Yani artık turizmde nicelikten niteliğe geçmemiz gerekiyor” Dedi.

 

Değişime hazırız

Türkiye’nin değişim sürecinde yeni görevlerine de değinen Ersoy, şunları söyledi:

 

“Geçmişte yapılanlar yanlış mıydı? Hayır. Biz turizm trenine maalesef geç bindik. Yavaş yavaş ilerliyoruz. Jeopolitik konumumuz da bazen bizi; iki ileri bir geri götürebiliyor.
Ama Türkiye olarak turizmde bizden ilerideki ülkeleri hedef almalıyız. İlk önce onları yakalamalı sonra da onları geçmeliyiz. Türk insanı olarak hem çok hırslı hem de çok çalışkanız. Ancak hırsı da bazen karıştırıyoruz.

Yatırımcı arkadaşlarımda bunu görüyorum. Büyük otel yatırımcısı olmayı çok fazla otel yatağına sahip olmak olarak algılıyoruz. Aslında doğrusu bu değil.

Başarı, işimizi doğru yapmayı getirir. Çok fazla yatağınızın olması sizi başarılı bir turizmci yapmaz. Önemli olan turizmi doğru yapmak lazım. Bu nedenle nitelikli turiste konsantre olmalıyız.”

Nitelikli turiste nasıl ulaşacağız?

Nitelikli turiste ulaşmanın kolay olmadığını, çok detaylı çalışma gerektirdiğini söyleyen Bakan, “Beş yıllık bir programla başarırsak, çok önemli olayın altından kalkmış olacağız. Öte yandan hepinizde gerekli cesaret oluştu. Fiyatlarınızı yükselteceksiniz. Ancak sadece fiyat arttırmakla olmuyor. Fiyat arttırabilmek için konseptleriniz bir şeyler ilave etmeniz, fiziki ortamınıza ilaveler yapmanız lazım. ‘Kazandığım parayı da buralara yatırırsam elimde ne kalır’ diye soranlar olabilir. Elinizde hiçbir şey kalmasa bile, ki kalır, en azından daha yüksek ortalama fiyata satarsınız otelinizi.” Dedi

Bu süreçte ikinci önemli konunun “nitelikli personel” olduğuna işaret eden Bakan Ersoy şunları söyledi:

“Bazı otellere bakıyorum, oda başına personel 0,6 seviyesinde. Bu personel sayısıyla nitelikli turizm yapmak imkansız. Hedef, Antalya’da oda başına en az 1 personel olmalı.

Diğer yandan personelin hem çalışma ve yaşam koşullarını (lojman vsr) iyileştirmek hem de onu sektörde tutmamız gerekiyor. Sonuç olarak yılda 2-3 ay askıya aldığınız personel, sektör değiştirme ihtiyacı duyuyor. Bu da turizmde karşılaştığımız en büyük sıkıntılardan biri.”

 

Eğitimle başladık

Nitelikli personel çalışmalarına eğitimle başladıklarını belirten Bakan Ersoy, “MEB ile yapılan protokol ile 76 turizm meslek lisesinin 11 tanesini otel gruplarıyla bağladık Meslek liseleri kolej statüsüne geliyor ve burada okuyan öğrenciler 3 tane yabancı dil öğrenecek. Bu okulların müfredatları değiştirilecek. İngilizce ve Rusça zorunlu bir tane yabancı dil de seçmeli olacak.” Dedi.

 

Sektörden de yoğun istek geldiğine dikkat çeken Bakan şöyle devam etti:

“Şu ana kadar programa 30 otel başvurdu. Bu yıl uygulamadan doğacak eksikleri görüp, düzelterek önümüzdeki yıl hedefimizi ihtiyaç kadar arttıracağız. Program sadece turizm meslek liseleri ile sınırlı değil. İhtiyaç varsa diğer meslek liseleri ile de benzer çalışma yapacağız. Bu program otelleri; otel yöneticileri eğitimi ve yetiştirilmesi ile eğitimin otellerde uygulamalı olarak deven etmesi ile sezonluk personel ihtiyacının karşılanması konularında destekleyecektir. Bizim öngörümüze göre 4-5 yıl içinde 100-150 bin personel bu şekilde istihdam edilecek”

Sürdürülebilir olmalı

 

“THY ile yapılan protokol çerçevesinde yapılacak kış uçuşları ile ilgili, kışın açık otellerle toplantı yapacağım. Bu iş otelci, bakanlık ve THY iş birliği ile olacak. Kimse kimseyi tek başına bırakmamalı”diyen Ersoy, bu uçuşların çıkış noktalarında çok ciddi tanıtımlar yapıldığına işaret etti.

 

Yapılacak ve yapılmakta olanların, “sürdürülebilir” olması gerektiğini bu yüzden de “Turizm Geliştirme Fonu”’nun 2019’da hayata geçeceğini dile getiren Bakan Ersoy, devamında şöyle dedi:

 

“Dünyada en gelişmiş 10 turizm ülkesinin 7’sinde bu tarz bir fon var. Başarının ardındaki sır bu. Bu konuda bazen “fon güzel ama otelcinin ödeyeceği pay yüksek, ne yaparsa devlet yapsın biz de ondan nemalanalım” gibi eleştiriler, yaklaşımlar duyuyorum. Böyle de olur ama sonuçlarını çok geç alırız. Vakit kaybedelim diyorsanız, küçük hesaplar peşinde koşalım diyorsanız, inanın ne benim bakanlığımda görünür, ne de bizim torunlarımız bunu görür.

 

Bazı rakiplerden geriyiz ama sadece bazı şeyleri hatalı yapıyoruz da ondan. Bunları süratle düzeltmemiz lazım. En büyük hatamız da geçmişten gelen alışkanlıklarımız. Öte yandan nitelikli turist maliyet odaklı olmaz, gelir odaklı olur. Yani yüzde 1’in hesabını yaparak yüzde 50 gelir artışı sağlayamazsınız. Biz iddialı bir hedef koyduk. 5 yıl içinde hem turist başına harcamayı 1000 dolara getireceğiz hem de turist sayısını arttırmaya devam edeceğiz.”

 

 

 

Devamını Oku
07 Oca
Tarafından: aktob 0 1

Hollanda Vakantiebeurs Turizm Fuarı 9 Ocak’ta Başlıyor

Hollanda’nın Utrecht şehrinde 09-13-2019 tarihleri arasında gerçekleşecek Vakantiebeurs Turizm Fuarı’nda AKTOB Antalya ve üye otellerin tanıtımını yapmak üzere yer alacak.

Turizm fuarı ve Hollanda Pazarı’na ilişkin değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI,

“Utrecht Vakantiebeurs Turizm Fuarı Avrupa Pazarı’na yönelik sinyallerin alınabildiği ilk büyük fuar olması açısından büyük önem taşıyor.

Hollanda, ekonomik ve siyasi güç anlamında Avrupa Birliği ülkeleri arasında yüzyıllar boyunca çok önemli bir rol oynamıştır. Cari fiyatlarla GSYH bakımından, dünyanın en büyük 17. Büyük ekonomisine sahip olup, kişi başına düşen milli gelir sıralamasında ise 14. sırada yer alıyor. Almanya, ABD, Birleşik Krallık, ve Fransa’nın ardından dünyanın 5. En büyük outbound turizm pazarı. Bu nedenle çok önemsediğimiz bir pazar. Bu fuarda  bu pazara yönelik bakanlığımızla olası çalışmalarımızı da gözden geçireceğiz.” dedi.

Devamını Oku
24 Ara
Tarafından: aktob 0 0

BREXIT Sonrası İngiliz Pazarı Büyüyecek

Mart 2019’da Avrupa Birliği’nden resmi olarak ayrılacak olan Birleşik Krallık Türkiye ile olan ilişkilerini Avrupa Birliği’nden bağımsız olarak yürütecek. Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliğine destek veren Birleşik Krallık ve Türkiye arasında ilişkilerin güçlenmesi bekleniyor.

Brexit’in  turizme etkileri konusunda değerlendirme yapan Akdeniz Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı DR. Erkan YAĞCI, ” Ana pazar olarak gördüğümüz ve büyük turizm kaynak potansiyeline sahip olan Birleşik Krallığın Avrupa Birliği’nden kopması Türkiye için yeni fırsatlar yaratacaktır.  Birleşik krallık ile ikili ilişkilerin daha olumlu bir seyre girmesini bekliyoruz. Bu olumlu sürecin de Türkiye’ye olan ilgi ve talebin yükselmesinde etki sağlayacaktır. Ayrıca yükselen döviz oranları özellikle bu ülkenin  orta sınıfından Türkiye talebini tetiklemesini bekliyoruz.  özellikle İspanya ve Yunanistan’ın bu ülkedeki pazar payları kısmen Türkiye’ye dönecektir.” dedi.

Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Rus Büyükelçi YERHOV, Turizm İki Ülkenin Beklentilerini Karşılıyor

Türkiye rusya ilişkilerini değerlendiren Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, ‘Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var’ dedi.

Türkiye ile Rusya arasında  siyasal alanda gelişen iyi ilişkilerin her alana yayıldığını belirten Rusya Federasyonu Ankara Büyükelçisi Aleksey Yerhov, iki ülke arasındaki turizm ilişkilerini değerlendirirken,

“Burada siyaset yok, burada genel bir istek var. Yüzde yüz genel bir ilgi. Bizim denize ve güneşe ihtiyacımız, sizin de Rus turistlerine sunabileceğiniz şeyler var. Bu sene 5,7 milyon kişi geldi. Aralık’ta da gelenler olabilir. Yani rekorları kırıyoruz. Biz mutluyuz, siz mutlusunuz. Önümüzdeki senede bu rekoru kıralım.” dedi
Devamını Oku
17 Ara
Tarafından: aktob 0 0

Alman Pazarı’ndaki Yükseliş Sürüyor

Alman ziyaretçilerin Türkiye ve Mısır’a yönelmeye başlamaları İspanya ve Yunanistan’ı etkiledi. Kasım ayı paket tur satışlarına göre, Almanya pazarında Yunanistan ve İspanya kan kaybederken, Antalya’nın yükselişi sürdü…

Almanya rezervasyon tedarikçisi Traveltainment’in verilerine göre, Alman halkının rezervasyonlar Mısır ve Türkiye’ye akarken, İspanya ve Mısır’a dönük talepte büyük düşüşler yaşandığı görülüyor.
İspanya’ya talep düşüşü devam ediyor
Tüm İspanya destinasyonları için geçerli olan rezervasyonlarda geçtiğimiz aylarda çift haneli ciddi düşüşler yaşandı. Bu destinasyonların başında Palma geliyor. Ekim ayında yüzde 33 düşüş kaydeden Palma rezervasyonları, kasımda da yüzde 29 geriledi. Mayorka Havalimanı, bu rakamlarla Almanya’da en çok paket tur satışı yapılan destinasyonlar arasında 3. sıraya geriledi.
Kanarya Adaları ise ekim ayında yaşadığı çift haneli düşüşün ardından, kasım ayında da çift haneli düşüş kaydetti. Bu bölgedeki destinasyonlardan Fuerteventure yüzde 22, Las Palas yüzde 24, Tenrife yüzde 25 ve Arrecife satışları yüzde 17 daraldı.
Yunanistan da düşüşte
Kasım ayında Almanya pazarında en büyük düşüşü yaşayan ülkelerden biri de Yunanistan oldu. Eylül ayında yüzde 13, ekim ayında ise yüzde 17 düşüş yaşayan Heraklion Havalimanı, kasımda ise yüzde 30 geriledi. Son bir kaç aydır inişli çıkışlı bir tablo sergileyen Rodos Adası’nda da kasım ayında yüzde 17 oranında bir düşüş meydana geldi.
Antalya yükselmeye devam ediyor
Yunanistan ve İspanya’nın bu düşüşüne karşın Antalya bu yıl ciddi bir ilerleme kaydetti. Ekim ayında Almanya’da yüzde 39 rezervasyon artışı kaydeden Antalya’nın, kasım ayında aldığı rezervasyonlarda da yüzde 54 oranında bir artış yaşandı. Bu oranla Antalya, kasım ayında da Almanya paket tur pazarının lideri oldu.
Mısır’a da talep yükseliyor
Almanlardan Türkiye’nin yanı sıra Mısır’a da yoğun talep var. Hurghada için geçen yılın aynı ayına bakıldığında yüzde 13 oranında bir düşüş yaşansa da, Hurghada yüzde 19’luk payla kasım ayına en çok paket tur satışı yapılan ikinci destinasyon oldu. Kasım ayında, Mısır’ın bir diğer resort destinasyonu Marsa Alam’a dönük satışlar ise yüzde 36 oranında arttı.

Kaynak: Turizm Gazetesi

Devamını Oku
12 Ara
Tarafından: aktob 0 0

8. uluslararası RESORT Turizm Kongresi Sonuç Raporu Yayınlandı

28-29 Kasım 2018 tarihleri arasında Antalya Miracle Otel ve Baia Otel’de gerçekleşen 8. Uluslararası RESORT Turizm Kongresi geniş bir katılımla gerçekleşti.

Kongre sonuç raporunda, ele alınan konular, basın haberleri, analiz ve sektörlere göre katılımcı profiline yer verildi.

Rapor için tıklayınız

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital