AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Arşivler: News

17 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

AKTOB’tan Kurumsal Değerlendirme Anketi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) çalışmalarına, sektörden aldığı yeni fikirlerle devam edecek.  Yayınlanan sektör duyurusunda,

“Ülke turizminin gelişmesine katkı sağlamak, sektörün ve bölgenin rekabet gücünü artıracak yeni projeleri geliştirmek amacıyla bizleri değerlendirip, fikir verebileceğiniz “AKTOB  Değerlendirme Anketi” çalışması yapıyoruz.

Karşımıza çıkan engellerin ve zorlukları büyük özverilerle atlatabilme özelliğine sahip üyelerimizin, AKTOB’u değerlendirerek, birliğimizin nasıl daha iyi kendilerini temsil etmesi gerektiğini ifade etmelerini bekliyoruz.”

Anket katılmak isteyen herkese açık olacaktır.

Anket Linki

Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Online Pazarı Büyümeye Devam Ediyor

Almanya’da yayımlanan FVW Dergisi Almanya Seyahat Acenteleri dosyasını yayımladı.

FVW dosyasına göre, Almanya genelinde seyahat satış acenteleri sayısındaki düşüş 2017’de de sürdü.
2016’da Almanya genelinde 11.422 olan klasik seyahat acente sayısı 2017’de 11.116’ya geriledi. 2016 yılında kapanan acente sayısı 117 iken bunlara 2017’de 306 acente daha eklendi
FVW araştırmasına göre, Almanya genelinde seyahat acentesi sayısı azalırken, acentelerin toplam cirosu ise yüzde 4,6 oranında arttı
Toplamda ciro artarken klasiklerin cirosu düştü
Klasik Alman acentelerin toplam cirosu 2017 yılında 26,36 milyar avro oldu. 2016’da ise klasik acenteler, Almanya genelinde 2015’e göre yüzde 2,4’lük ciro kaybı yaşayarak 25,19 milyar avro ciro elde etmişlerdi.
Böylece, klasik acentelerin toplam pazar payı yüzde 60 düzeyinde olduğu görüldü.
Onile’cıların Pazar payı yüzde 40’a yükseldi
İnternet üzerinden satış yapan online acentelerin pazar payı ise yüzde 40 olarak tespit edildi.
Klasikler paket tur destinasyonları ile ayakta 
FVW araştırmasında klasik seyahat acentelerinin ciro ve pazar payında önemli faktörlerden birinin paket turlar ve büyük ölçüde paket turlara bağımlı destinasyonlar olduğu ise dikkat çeken önemli noktalardan biri.
2016’yı yüzde 2,4’lük ciro kaybı ile kapatan klasik acentelerin 2016’da yüzde 4,6’lık ciro artışı yakalaması, Türkiye başta olmak üzere, Tunus, Mısır gibi önemli paket tur destinasyonlarındaki yükselişle açıklanıyor.
2016’da Türkiye ve diğer paket tur destinasyonlarındaki dibe vuruşun Almanya’da klasik acentelerin durumunu büyük ölçüde olumsuz etkilediği belirtiliyor. 2017’de bu destinasyonlardaki toparlanma ve yükseliş ile Alman klasik seyahat acentelerinin de ciroda gözle görülür bir yükseliş yakaladıkları ifade ediliyor.
İlk 5’te büyükler var
Almanya’da acente zincirlerine bakıldığında ise ilk 5’in içinde büyük grupların yer aldığı görülüyor. Birinci sıradaki DER Touristik, toplam 2067 acente satış bürosu ile 2017’de cirosunu yüzde 3,5’luk artışla 4.62 milyar avroya ulaştırmış görünüyor. İkinci soradaki RT ise toplam 4887 büroda yüzde 2,1’lik artışla 3.48 milyar ciro elde etmiş durumda. Üçüncü TUI Almanya’nın ise toplam 1314 acente satış bürosu bulunuyor. TUI Almanya’nın, yüzde 2,7’lik artışla 2.44 milyar avro ciroya imza attığı dikkat çekiyor. Toplam 2357 acente bürosuna sahip dördüncü sıradaki TSS’nin cirosu ise 2017’de yüzde 8,6 artışla 3.04 milyar avroya ulaştı. Beşinci Schmetterling ise 3627 acente bürosundan yüzde 9,4’lük artışla 2.27 milyar avro ciroya imza atmış durumda.
Almanya seyahat acenteleri pazarı profili
Haber : Turizm gazetesi
Devamını Oku
10 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Almanya’da Son Dakika Rezervasyonlarında Türkiye ve Antalya Önde

Türk turizm sektörünün bu yılki performansı Alman turizm profesyonellerine göre oldukça iyi.  Türkiye ve Antalya şimdiye kadar yapılan son dakika rezervasyonlarında çok yüksek ve yoğun talep görüyor ve önümüzdeki dönemlere yönelik daha yüksek talep beklentisi var.

Bu yılın ilk yedi ayında 2.3 milyon Alman, bir önceki yıla göre yüzde 20 artışla Türkiye’yi ziyaret etti.  Antalya’da bu oran % 31 oranında gerçekleşti.

Son dakika rezervasyonları ve kış dönemine yönelik  değerlendirme yapan Dr. Erkan YAĞCI; ” Almanya’da son dakika rezervasyonlarında son yıllarda büyük artışlar gösterdi . Dünya genelinde  gelişen farklı olaylar, Almanların tatil alışkanlıklarını da büyük oranda etkiledi. Son dakika rezervasyonlarda meydana gelen büyümede, sosyal değişkenler ve ekonomik kaygıların oranı oldukça yüksek.Kış rezervasyonlarına yönelik büyük tur operatörlerinden alınan veriler, kış döneminde mevcut talep artışının süreceği yönünde.” dedi

 

 

Devamını Oku
03 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da Kış Rezervasyonlarında da Artış Bekleniyor

Trevo Trend Genel Müdürü Matthias Lange kış dönemi için Türkiye’ye yüzde 103 talep artışı olduğunu söyledi.

Türkiye’nin aynı zamanda bir kış destinasyonu olduğunu söyleyen Trevo Trend Genel Müdürü Matthias Lange, Tüketici Davranışları Üzerine Pazar Araştırması sonuçlarının da bunu gösterdiğini söyledi.

Fvw Dergisi’nin İstanbul’da Lütfi Kırdan Kongre Merkezi’nde düzenlediği toplantıda “İleriye Dönük Rezervasyonlar ve Tüketici Davranışları Üzerine Pazar Araştırması sonuçlarını açıklayan Matthias Lange, söz konusu araştırma sonuçlarını değerlendirirken şunları söyledi:
“Araştırma sonuçlarından Türkiye’nin aynı zamanda bir kış destinasyonu olduğunu da görüyoruz. Kasım ve Mart ayı arasındaki rakamlara bakarsak Türkiye için yüzde 103 talep artışı var..
Ortalama bir Alman vatandaşının tatilini planlarken kullandığı sepetine Aralık ayı için kişi başı 600 Avro ayırmış. Mısır ve İspanya’ya bakarsak sepette olan daha büyük. Ciddi büyüme fiyatlara da yansıyor.
Burada Türkiye’nin fiyat seviyesinin geçtiğimiz yılla aynı olduğunu görüyoruz.
Bu arada online ve seyahat acenteleri satışlarına bakıldığında Türkiye için olumlu gelişmeler olduğu görülüyor.
Antalya, İzmir, Bodrum gibi turizm destinasyonları daha çok ziyaretçi alıyor.
İstanbul nerede yer alıyor.
İstanbul Barcelona ile birlikte Ağustos ayındaki rezervasyon taleplerinde önde geliyor.
Devamını Oku
03 Eyl
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da 8 ayda ziyaretçi Sayısı 9 Milyona Yaklaştı

Antalya Havalimanı verilerine göre Antalya’ya gelen ziyaretçi sayısı 9 milyona yaklaştı.  Kaynak pazarların tamamında artışların yaşandığı Antalya turizm verilerini değerlendiren AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptığı değerlendirmede; ” Antalya turizmi istikrarlı bir şekilde krizlerin olumsuz etkilerini üzerinden atıyor. Nicelikli artışları nitelikli hale getirme yönünde de kademeli fiyat artışları söz konusu.” dedi.

Başkan Yağcı kaynak pazarların 8 aylık performanslarına yönelik olarak; ” Rusya Federasyonu en yüksek artışla pazar payını % 36,61’e yükseltti. Pazar payı açısından tüm zamanların en yüksek seviyesi durumunda.  Dünya turizmin en önemli kaynak pazarı ve Türk turizmi açısından da en önemli pazarlardan olan Almanya’da da durum daha iyiye gidiyor, Almanya’dan geçtiğimiz yıla göre % 31 oranında artış kaydedildi. Pazar payı % 16 seviyesinde.  Kış rezervasyonlarında da Almanya’dan artış olacağına dair veriler almaktayız. 2014-15 yıllarında Almanya’dan gelen ziyaretçi sayılarının altında bir sayı olsa da, pazar payındaki oranın yükseleceğine dair olumlu seyir içinde olması, bu pazardaki pazarlama ve tanıtım çalışmaların artırılmasına yönelik bir sinyaldir. Üçüncü büyük kaynak pazarımız Ukrayna’dan talep aynı seviyede devam ediyor. İngiltere büyük sıçrama kaydederek  ziyaretçi sayılarında %  73 oranında artış kaydedildi.  Pazar payı % 5’e yaklaşan İngiltere’de önümüzdeki yıllarda daha çok ziyaretçi çekmeyi hedefliyoruz.  5. büyük pazarımız Hollanda’dan ise %51 oranında artış gerçekleşti. Avrupa Pazarı içinde en yüksek artışın kaydedildiği Polonya’dan gelen ziyaretçi sayısı % 137 oranında arttı. Polonya yüksek nüfusu ve Türkiye ile olan yakın ilişkileri nedeni ile çok önem verdiğimiz pazarlardan. Bu pazara yönelik spesifik çalışmalar içinde olacağız.” dedi.

Başkan Yağcı, genel rakamlara göre geçtiğimiz yıla göre 8 aylık dönemde % 30 oranında artış yakalandığını söyleyerek, hedefimiz  Türk turizminin kalite& fiyat performansının yüksek rekabet gücü ile nitelik ve nicelikte sınırlarını zorlaması olacaktır dedi.

 

 

 

Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Yemeği’nde Herşey Dahil Sistem’de AKTOB Standartları Yayını Dağıtıldı

Geleneksel AKTOB Yemeği 14 Ağustos 2018’de Calista Luxury Resort Otel’de kamu, turizm ve ilintili sektörlerden geniş bir katılımla gerçekleşti.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) Başkanı Dr. Erkan YAĞCI, Dünya, Türk ve Antalya turizm verilerinin değerlendirmesini yaptı. “Dünyada seyahat eğilimleri, uluslararası ilişkiler,  güvenlik, ekonomi verilerine göre değişkenlik gösteriyor, destinasyon tercihlerini etkileyen bu eğilimler, dünyada turizm büyümesini etkilemiyor. Geçtiğimiz yıla göre % 6 oranında bir büyüme sözkonusu. Türk turizminde de yılın ilk yarısında yaklaşık 19 milyon ziyaretçi ile geçtiğimiz yıla göre % 29 oranında bir artış kaydedildi. Tesilerde yapılan geceleme sayıları ise % 23 oranında artış gösterdi.  Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre ise turizm gelirleri, ziyaretçi sayılarına paralel bir gelişme göstererek % 30 oranında arttı. Antalya’da da  nitelikli bir iyileşme söz konusu, ziyaretçi sayıları büyürken konaklama ve paket fiyatları da kademeli olarak artış seyrediyor. Fiyatlar bu eğride gittiği takdirde yakın gelecekte 2014 fiyatlarını yakalayabileceğimizi düşünüyoruz. Antalya da pazarların durumuna baktığımızda ana pazarlarda 2018 Ocak-Temmuz döneminde Rusya Fed. % 26 Almanya’dan ise %34 oranında artış gerçekleşti. Önemli pazarlarımızdan olan İngiltere en büyük çıkışı sağladı, geçtiğimiz yıla göre yılın aynı döneminde % 76 oranında artarak Antalya’daki Pazar payını yaklaşık % 5’e yükseltti.  Bir diğer büyük artış kaydeden ülke Polonya’dan % 138 oranında artış gerçekleşti.  Bunun dışında Avrupa Pazarı’nın tamamında iyimser hava hakim, geçtiğimiz yıla göre tüm Avrupa ülkelerinden artış kaydedildi.” Dedi.

Başkan Yağcı; Herşey Dahil standartlarına ilişkin olarak; “ Bu çalışma 2 yılık bir çalışmanın ürünü. Türk turizminde önemli yer kaplayan H/D sistemde sağlanan hizmet ve ürünlerin geniş bir yelpazede yer alması, nitelik ve nicelikleri konusunda oluşan belirsizlikler, sistemle ilgili soru işaretleri oluşturmaktaydı. Bu niteliklerin belirlenmesi özellikle bölge turizminin bel kemiğini oluşturan bu sisteme güveni artırarak, dünya turizm literatürüne geçecek önemli bir çalışma olmuştur.” Dedi.

 

AKTOB’un bir önceki dönem başkanı Yusuf HACISÜLEYMAN yemekte yaptığı konuşmada “ H/D Sistem niteliklerinin bir kayna eser dönüştürülmesi için uzun çalışmalar yapıldı. Bir mecburiyet getirmeyen bu standartlar, tüketici, hizmet sağlayıcı ve tur operatörleri için başvuru kaynağı olacaktır. Kategorize edilen hizmetlerle ürünlerin nitelikleri daha anlaşılır olacaktır.” Dedi.

 

Standartların hazırlanma sürecini anlatan  bir sunum gerçekleştiren AKTOB Eğitim Koordinatörü Abdullah DURMUŞ, Standartları oluşturan ekipte yer alan isimlere teşekkür ederek, kaynağın oluşma süreci ve içeriğine ilişkin bilgilendirme yaptı.

Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

SUNEXPRESS Antalya’ya Taşıdığı Yolcu Sayısını % 30-35 Oranında Arttırdı

Sunexpress Havayolları’nın Alman CEO’su Jens Bischof yaptığı açıklamada;  Türkiye’ye olan talebin Avrupalı turistler için yeniden canlandığını söyledi.

Jens Bischof verdiği demeçte,  havayolunun Antalya’ya taşıdığı yolcu sayısını 2018’in ilk yat-rısında  yıllık bazda yüze 30-35 oranında arttırdığını, Türkiye’nin çekiciliğinin özellikle Avrupalı turistlerin gözünde açıkça ve güçlü bir şekilde ortaya çıktığını söyledi.

Yatırımcılara “Türkiye’ye gelin, bu ülkeye, çevreye, altyapıya bakın ve kendi bakış açınızı yaratın. Piyasada yaşanan dalgalanmalar ve döngüleri ile yaşamak zorundayız ancak pazarın iyi anlaşıldığında çok başarılı olunabilecektir.” dedi.

Antalya merkezli SunExpress , 1989 yılında Türk Hava Yolları ve Almanya’nın Lufthansa ortak girişimi olarak kuruldu .

Taşıyıcı Avrupa, Asya ve Kuzey Afrika’da 20’den fazla ülkede 80’e yakın noktaya uçuyor.

Bischof , kapasite açısından SunExpress Türkiye’nin ve Anadolu’nun turistik bölgelerine hizmet veren en büyük eğlence taşıyıcısı olduğunu söyledi.

Havayolunun, dünyanın en iyi 5. havacılık şirketi olduğunu ve 2018 yılında Skytrax tarafından Türkiye’nin en iyi eğlence havayolu olarak seçildiği belirtildi.

 

Devamını Oku
27 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Uzun Bayram Tatilinde Antalya Otelleri Doldu

Uzun bayram tatili içi pazarı da hareketlendirdi. Yüksek sezon olması nedeniyle büyük oranda dolu olan Antalya konaklama sektörü, iç pazardan gelen yüksek talebe zaman zaman olumlu yanıt veremedi.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği(AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı yaptığı açıklamada; “Türk konuklarımız yüksek sezon ve bayram dönemleri için tatil planlarını erkenden yapmalı. Erken rezervasyon indirimlerinden de faydalanarak doluluk oranlarının yüksek olduğu dönemler için tatillerini garanti altına alabileceklerdir.” dedi

Bayram tatilinin 10 güne çıkarılmasının iç pazarda misafirlere tatil yapma esnekliği sunduğunu anlatarak, yabancı turistlerin de yoğunlukta olduğu bir sezonda, iç pazar yoğunluğunun da başladığını bildirdi.

Otellerin dolmaya başladığına dikkati çeken Yağcı, “30 Ağustos-2 Eylül tarihlerinde oteller yüzde 100 dolu olacak. Yüksek sezondayız, iç pazar da turizme ciddi anlamda katkı sağladı. Vatandaşlar artık tatil yapmanın lüks değil, bir ihtiyaç olduğunun farkına vardı. İç pazar hareketli olursa dışa karşı anlık krizlerde dayanıklı oluruz. Bayram tatilinde Antalya´da 1 milyondan fazla kişi tatil yapacak. Bu büyük bir rakam. Yüzde 70´i yabancı, yüzde 30´u iç pazar olacak” diye konuştu.

Sahillerde ki otellerde yer yok, 10 gün olan uzun Kurban Bayramı tatili dolayısıyla tatil merkezlerinde ciddi hareketlilik yaşandığını dile getiren turizmciler, sahillerdeki otellerin doluluk oranının yüzde yüze ulaştı.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Moskova Tanıtma Müşaviri Celal Kılıç; Rus Ekonomisi Toparlanma Sürecinde

Rusya Federasyonu Kültür ve Turizm Müşaviri Celal Kılıç, Türk Festivali’nde Rusya Fed. Ekonomisi ve Türk Festivali’ne ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Kılıç, ” Rusya Ekonomisi toparlanma sürecinde, orta ve uzun vadede  rubledeki değer kaybı geçici olacaktır. Rus hükümetinden de bu yönde açıklamalar geldi.  Şu anda tarım üretimi ve ihracatında  dünyanın en büyük ve  önemli aktörlerinden. Rus ekonomisi, son günlerde gerçekleşen Rus Rublesindeki değer kaybının üstesinden rahatlıkla gelecektir.” dedi.

Festivale ilişkin yaptığı değerlendirmede ” önümüzdeki yıllarda tüm Türkiye renklerini içine alacak,  Türk ekonomik gücünü gösterecek tüm sektörleri içine alacak bir format planlıyoruz.  Geniş tabanlı bir festival komitesi oluşturulacak, önümüzdeki süreçte farklı ülke ve şehirlerde de uygulamayı planlıyoruz.” dedi.

Devamını Oku
13 Ağu
Tarafından: aktob 0 0

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy; Festivaller Halka Dokunuyor

Rusya Federasyonu’nun başkenti Moskova’da bu yıl ikincisi  düzenlenen “Türk Festivali” büyük ilgi gördü.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın desteği, Türkiye Otelciler Federasyonu’nun (TÜROFED) koordinasyonunda, AKTOB başta olmak üzere turizm STK’ları, valilikler, belediye başkanlıkları kalkınma ajanslarının katkıları ve özel sektörün katılımıyla organizasyon düzenlendi.

Geçen sene, 153 bin kişinin ziyaret ettiği festival, bu  yıl 10 Ağustos Cuma günü 12:00 da başladı.  Renkli dans gösterileri ve canlı müzik performanslarının yanı sıra, Türk mutfağından da sunumlar gerçekleşti.

Türkiye ve Rusya Federasyonu ilişkilerinde gelişen ılımlı havanın, festival ziyaretçilerine yansımış olduğu gözlenen festival, 3 gün de ziyaretçi akınına uğradı.

 

Kültür ve Turizm Bakanı, Mehmet ERSOY, festivaller halka dokunuyor.

 

Türkiye’den geniş bir katılımla başlayan festivalin açılışını yapan Bakan Ersoy, basına yaptığı değerlendirmede; “ Festivaller sonuca odaklı bir pazarlama aracı, pozitif iletişim yaratıyor. Türk kültürü, tarihi ve doğal doku, Türkiye’nin renkleri aracısız halka tanıtılıyor. Festivaller ülkelerin birbirine olan pozitif ilgisi paralelinde genişletilebilir.  Rusya Federasyonu’ndan Türkiye talebi bu sene rekorlar kırdı, yıl sonuna kadar 6 milyon ziyaretçi bandını geçeceğini düşünüyoruz.” Dedi.

 

TÜROFED Başkanı Osman AYIK yaptığı değerlendirmede;

 “Türkiye Festivallerle turizmde vites yükseltecek.

 

Türkiye tarafından bu kadar yüksek hacimli festival ilk defa düzenleniyor, çok yeni bir organizasyon olmasında rağmen beklenenin üzerinden ilgi gördü. Festivaller pazarlama ve algı yönetiminde en etkili araçlardan birisi. Parkın yer aldığı bölge merkezi ve  orta ve üst sınıfın yerleşim alanı. Bu nedenle ziyaretçi profili üst sosyo ekonomik- kültürel profile sahip.  Organizasyon, önümüzdeki yıllarda ilk iki yıl aldığımız verilerle ziyaretçi profilini koruyacak yeni temalar eklenerek yeniden dizayn edilecek” dedi.

“ Festivaller pazarlardaki konumumuzu güçlendirecek.”

Festivalin en büyük destekçilerinden Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı; Festivaller en etkili pazarlama ve  iletişim aracı, özel sektörün de desteğiyle her geçen yıl  daha fazla büyüyecektir. Rusya Federasyonu’nda henüz Türkiye’ye gelmemiş çok daha yüksek bir potansiyel var .  Bu potansiyeli Antalya’da daha yüksek sayılarda ağırlamayı hedefliyoruz. Antalya’dan yüksek bir katılım gerçekleştirdik. Antalya’dan 23 otel ve otel zinciri markasının festivale katıldı. Festivalde Antalya’nın tarihi değerleri maketlerle canlandırıldı ve kum heykellerin de yer aldığı festivalde ziyaretçiler mini Antalya turu yapıyor.” Dedi.

 

 

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital