AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Arşivler: News

15 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Moskova’da Türkiye Festivali AKTOB Katılımı İle Başladı

Türk turizminin en büyük tanıtım organizasyonlarından birisi olan Türk Festivali Moskova’da başladı. 14-16 Haziran 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek festival bu yıl 3. Kez yapılıyor.

Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Dr. Erkan Yağcı ve Türkiye Otelciler Fedreasyonu (TÜROFED) Bşk. Osman Ayık’ın da katılım sağladığı festivale 3 günde 300 bin civarında ziyaretçinin gelmesi bekleniyor.

AKTOB, TÜROFED, TTYD, TÜRSAB ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı destekleri ile gerçekleşen festivalde İstanbul, Antalya gibi bölge stantlarının yanı sıra pek çok otel ve tur operatörleri yer alıyor.

Festival hakkında değerlendirme yapan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI; Festivaller halka dokunan en önemli tanıtım aracı. Moskova’da gerçekleşen Türk Festivali, Türkiye tanıtımının en başarılı örneklerinden birisi oldu. AKTOB olarak tam destek verdiğimiz bu organizasyonun, diğer kaynak pazarlarımızda da hayata geçirilmesi, Türkiye ve Antalya algısını pozitif yönde güçlendirecektir.” Dedi.

Antalya’da Aspendos Yılı olması nedeni ile Aspendos Fotoğraf sergisinin de yer aldığı  Festival boyunca, çeşitli animasyon gösterileri eşliğinde Türk yemekleri de Rus ziyaretçiler tarafından tadılacak. Türk ve Rus sanatçıların Türkçe ve Rusça parçalar seslendirdiği renkli bir atmosferde gerçekleşen festival Rus ziyaretçiler tarafından ilgiyle izleniyor.

Şehir merkezinde bulunan Kresnaya Presniya Parkı’nda yapılan Festivalde Rus ziyaretçiler farklı animasyon ve gösterileri izlerken aynı zamanda konaklama ödülleri,  çeşitli promosyon ürünleri de kazanacak.

 

 

Devamını Oku
03 Haz
Tarafından: aktob 0 0

Turizm Tesislerinde Niteliklerine İlişkin Yönetmelik Yayınlandı

Kültür ve Turizm Bakanlığınca turizm tesislerinin sahip olması gereken niteliklerde yapılan yeni düzenlemeler kapsamında, yemek kültürünün bir turizm ürünü haline getirilerek müşteriye sunulduğu işletmeler olarak “gastronomi tesisleri” de tanımlandı.

Turizm Tesislerinin Niteliklerine İlişkin Yönetmelik’in yürürlüğe konulmasına ilişkin karar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlandı.

Yönetmelikle, yeni turizm tesisi türlerinin gelişmesine olanak sağlanması, mevcut turizm tesislerinin geliştirilmesi, turizm tesislerinin asgari niteliklerinin belirlenmesi, bu tesisler arasında standart birliğinin sağlanması, kalitenin korunması, sürekliliğin sağlanması ve yükseltilmesine ilişkin usul ve esaslar belirlendi.

Yönetmelikle, turizm tesislerinin belgelendirilmesi, turizm yatırım belgesinin alınma süreci, turizm yatırımı belgesinden kısmi turizm işletmesi belgesine veya turizm işletmesi belgesine geçiş gibi tüm iş ve işlemlerle belgelendirme denetimi ve sınıflandırma işlemleri düzenlendi.

Tesis lokantalarında en az 50 kişilik yemek salonu bulunacak

Tesisler, yönetmelikte öngörülen ve kullanım amacına uygun ölçülerde, kaliteli ve nitelikli tefriş ve donanım elemanlarıyla fonksiyonuna uygun dekore edilmiş ve kullanım amacına uygun büyüklüğe sahip mahallerde ve yapılarda gerçekleştirilecek. Turizm tesisinin dış cephe, iç duvar, zemin, tavan, çatı kaplama malzemeleri bakımlı ve nitelikli olacak.

Yönetmelikte, “tabldot, açık büfe veya alakart yemek servisinin kaliteli ve nitelikli tefriş, dekorasyon, donanım ve servis malzemesi ile sunulduğu üniteler” şeklinde tanımlanan lokantalarda ise en az elli kişilik yemek salonu, salon ile doğrudan bağlantılı mutfak bulunacak.

Mutfak; 200 metrekareye kadar yemek salonu bulunan lokantalarda salonun yüzde 25’i, daha büyük yemek salonu olanlarda ise en az 50 metrekare olarak düzenlenecek. Lokantalarda, çevreyi ve müşteriyi rahatsız etmeksizin canlı yemek müziği yapılabilecek.

Eğlence yerleri; tatil köyleri, dört ve beş yıldızlı oteller, tatil merkezleri ile turizm kentleri bünyesinde yer alabilen; gürültüyü önlemek için gerekli önlemlerin alındığı, havalandırma ve klima sistemi bulunan salon, bar düzenlemesi, dans pisti, yiyecek ve içecek hazırlık ve bulaşık yıkama yerleri bulunan üniteler olarak tanımlandı.

Buna göre, söz konusu üniteler diskjokey mahalli olması halinde “diskotek”, sahne, kadın ve erkek sanatçılar için hazırlık odaları, sanatçılar için ayrı bir giriş düzenlenmesi halinde ise “gece kulübü” olarak adlandırılacak.

Turizm alanında tecrübeli, eğitimli personel istihdam edilecek

Yönetmelik kapsamında Bakanlıkça belgelendirilen veya belge talebinde bulunulan tesislerde turizm alanında tecrübeli, eğitimli veya sertifikalı personel istihdam edilecek. Tesislerde sağlık, güzellik ve bakım, çocuk oyun merkezi veya ünitesi, masaj, su sporları ve eğlenceleri, okçuluk, atıcılık, binicilik gibi üniteler bulunması durumunda, bu ünitelerde alanında sertifikalı veya eğitimli personel çalıştırılacak.

Tesisten ayrı parselde bulunan ve tahsisli kamu taşınmazında gerçekleştirilen personel lojmanlarında personelin konaklamasının yanı sıra yeme-içme, eğlence, dinlenme, spor ve rekreasyon ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik kafeterya, lokanta, yüzme havuzu, açık spor alanları gibi düzenlemelere yer verilebilecek.

Bu lojmanlarda konaklama üniteleri ranzalı koğuş veya yatakhane sisteminde olmayacak. Yatak odaları kişi başı en az altı metrekare olmak üzere en fazla iki kişilik olarak düzenlenecek.

Belgeli işletmelerin fiyat tarifelerini Bakanlık onaylayacak

Yönetmeliğe göre, Bakanlık tarafından düzenlenen plaket, tesis girişinde müşterin kolayca görebileceği bir yerde bulundurulacak. Tesis tanıtımı Bakanlıktan alınan belgeye uygun olarak yapılacak. Tesis tanıtımında tüketici hakları açısından doğru bilgilere yer verilecek; yanıltıcı olabilecek veya ülke turizmini zedeleyecek tanıtımlarda bulunulmayacak.

Ayrıca tesis tanıtımında, belgelendirildiği sınıfın dışında algı yaratacak şekilde yıldız simgesini çağrıştıracak semboller kullanılmayacak. Belgeli işletmelerin uygulayacakları fiyat tarifeleri Bakanlık tarafından onaylanacak.

Gastronomi tesisleri

Yönetmelikte bir, iki, üç. dört ve beş yıldızlı oteller, tatil köyleri, butik oteller, özel konaklama tesisleri, moteller, pansiyonlar ve apart otellerde olması gereken özellikler de düzenlendi.

Yönetmelikte ayrıca Gastronomi tesisleri yer aldı. Gastronomi tesisleri; yemek kültürünün bir turizm ürünü haline getirilerek müşteriye sunulduğu, yöresel, geleneksel, ulusal veya uluslararası özellik taşıyan mutfak ile yiyecek içecek servisinin yapıldığı, ülke turizmine katkı sağladığı değerlendirilen ve bu yönleriyle Bakanlık tarafından desteklenmeleri uygun görülen yeme-içme tesisleri şeklinde tanımlandı.

Buna göre gastronomi tesisleri, seri üretim ve hazır yemek haricinde, yeme-içme alanında yerel, bölgesel, ulusal ya da uluslararası yazılı ve görsel basında marka bilinirliği veya ün sahibi olma, bu tip bir işletmenin kullanım hakkını içeren franchise, işletmecilik anlaşması veya benzeri sözleşmeye dayanan bir hakka sahip olma gibi niteliklerden en az birini taşıyacak.

Mutfak şefinin gastronomi alanında; ulusal veya uluslararası örgün eğitim kurumlarından diplomasının veya uluslararası kabul gören sertifikasının veya ödülünün
bulunması ya da yerel, ulusal veya uluslararası tanınırlığının olması, başka bir ulusa ait mutfağa yönelik olarak faaliyet gösterilmesi durumunda, bu alanda eğitimli mutfak şefinin istihdam edilmesi sağlanacak. Çalışan personelin en az yüzde 20’si konusunda eğitimli olacak.

Ayrıca yönetmelikte bünyesinde Sağlık Bakanlığı tarafından tanımlanan sağlık merkezi ile dört veya beş yıldızlı otel bulunan konaklama tesisleri olarak “sağlıklı yaşam tesisleri” de tanımlandı.

Yönetmelikten önce belgelendirilen işletmelere bir yıllık süre

Söz konusu yönetmelikle 2005/8948 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmelik yürürlükten kaldırıldı.

Bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce belgelendirilen turizm işletmelerinin müşteri asansörü, servis asansörü, servis merdiveni, oda sayısı ve metrik limitleri, erişilebilirlik düzenlemeleri ile 19’uncu maddesinin altıncı fıkrasının (h) bendi dışındaki nitelikleri, yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl içerisinde yönetmelik hükümlerine uygun hale getirilecek.

Bu tesislere ilişkin tür ve/veya sınıf değişikliği talepleri, yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılacak. Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce belgelendirilen turizm yatırımları için bir yıllık süre, bu yatırımların kısmi turizm işletmesi belgesine veya turizm işletmesi belgesine bağlandıkları tarihte başlayacak.

Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan kısmi turizm işletmesi veya turizm işletmesi belgesi başvuruları, başvuru tarihinde yürürlükte olan Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılacak.

Öte yandan 5272 sayılı Belediye Kanunu ile 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu’nun yürürlüğe girdiği tarihten önce verilen turizm işletmesi belgeleri, iş yeri açma ve çalışma ruhsatı yerine geçecek. Bu şekilde iş yeri açma ve çalışma ruhsatı ile belgelendirilmeyen tesislerde; ilave yapılaşma, belge sahibi değişikliği, ana faaliyet konusundaki işletmeci değişikliği durumunda iş yeri açma ve çalışma ruhsatı istenecek. Verilen sürede istenilen uygun evrakın Bakanlığa gönderilmemesi halinde tesisin belgesi iptal edilecek.

4916 sayılı Çeşitli Kanunlarda ve Maliye Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’un geçici 2’nci maddesi kapsamına giren tesislere geçiş dönemi turizm yatırımı veya geçiş dönemi turizm işletmesi belgesi düzenlenecek.

Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 3 ay süre ile e-Devlet sistemi dışında yapılacak başvurular da Bakanlık tarafından değerlendirilecek.

 

Kaynak: AA

Devamını Oku
27 May
Tarafından: aktob 0 0

Hizmet İhracatçıları Birliği

Hizmet İhracatçıları Birliği Üyeliği konusunda konaklama sektörü üyelik aidatları aşağıdaki gibi belirlenmiştir.

24.03.2018 tarih ve 30370 sayılı Resmi Gazete ’de yayımlanan İhracat 2018/3 sayılı Tebliğ ile İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği (İMMİB) bünyesinde ve merkezi İstanbul’da olmak üzere HİZMET İHRACATÇILARI BİRLİĞİ-HİB kurulmuştur.

Bu çerçevede, Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) Kuruluş Genel Kurulu 17.05.2018 tarihinde gerçekleştirilmiş olup, genel kurulda Yönetim Kurulu asil üyeliğine seçilen ilgili alt sektör temsilcisinin başkanlığında, T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından belirlenen aşağıdaki 10 alt sektör için birer Sektör Komitesi oluşturulmuştur:

  • Eğitim Hizmetleri
  • Eğlence ve Kültür Hizmetleri
  • Liman İşletmeciliği ve Yer Hizmetleri
  • Müteahhitlik ve Teknik Müşavirlik Hizmetleri
  • Sağlık Hizmetleri •
  • Turizm ve Seyahat ile İlgili Hizmetler
  • Yazılım ve Bilişim Hizmetleri •
  • Yolcu Taşımacılığı Hizmetleri •
  • Yük Taşımacılığı ve Lojistik Hizmetleri •
  • Diğer İş Hizmetleri (Perakende, Gastronomi, Danışmanlık vb.)

Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), ülkemiz hizmet ihracatı kalem ve pazarlarının çeşitlendirilmesi, yeni pazarlara girilmesi, var olan pazarlarda tutundurulması ve geliştirilmesini teminen yurtiçi ve yurtdışında ulusal-uluslararası kamu / özel sektör kurum, kuruluşları nezdinde girişimlerde bulunmaktadır. Hizmet sektörü ihracatçılarının sorunlarına kalıcı ve etkin çözümler sunmayı hedefleyen ve sektör firmalarının rekabetçiliğini arttırmayı amaçlayan Hizmet İhracatçıları Birliği, alt sektör Komite faaliyetlerinin yanı sıra;  Ticaret Bakanlığı Destekleri (2015/8 ve 2015/9 Sayılı Kararlar),

  • İhracatçıya Hususi Damgalı Yeşil Pasaport,  HİSER (Hizmet Sektörü Rekabet Gücünün Arttırılması) Proje Faaliyetleri,  Sektörel Ticaret ve Alım heyetleri, Yurtdışı-Yurtiçi Fuar organizasyonları, Milli katılımlar  Seminer, Eğitim, Kongre, Proje, Toplantı, Organizasyon vb. faaliyetleri gerçekleştirmekte olup, Birliğimize üye kayıtları devam etmektedir. Birliğimiz faaliyetlerine katılım sağlamak ve sağlanan desteklerden faydalanabilmek için Birliğimize üye olunması gerekmektedir. Birliğimize üye olacak firmalardan tahsil edilecek giriş aidatı ve yıllık aidat tutarları, cari yıldan bir önceki yıl;
  •  0-1,99 milyon TL arası cirosu bulunan firmalar için aylık asgari ücretin brüt tutarının 1 katı
  • 2– 4,99 milyon TL arası cirosu bulunan firmalar için aylık asgari ücretin brüt tutarının 2 katı
  • 5–7,99 milyon TL arası cirosu bulunan firmalar için aylık asgari ücretin brüt tutarının 3 katı
  • 8–14,99 milyon TL arası cirosu bulunan firmalar için aylık asgari ücretin brüt tutarının 4 katı
  • 15 milyon TL ve üzeri cirosu bulunan firmalar için aylık asgari ücretin brüt tutarının 5 katı olarak belirlenmiştir.

Hizmet İhracatçıları Birliği’ne üyelik sürecine ilişkin detaylı bilgi ve gereken belgeler http://immib.org.tr/tr/uyelik-hizmet-ihracati-nasil-uye-olurum-.html bağlantısında yer almakta olup üyelik için online başvuru formunun doldurulması ve söz konusu başvuru formu ve eklerinin orijinalinin Genel Sekreterliğimiz Üye İlişkileri ve Uygulama Şubesi’ne iletilmesi gerekmektedir. Üyeliğe ilişkin giriş ve yıllık aidat ödemelerinin yapılacağı banka hesap bilgileri ise aşağıdadır: http://immib.org.tr/tr/uyelik-hizmet-ihracati-yillik-aidatlar-ve-hesap-numaralari.html Ayrıca, Birliğimize üyelik sürecine ilişkin olası sorular için İMMİB Genel Sekreterliği Üye İlişkileri ve Uygulama Şubesinden;  Atacan GÜLER (0212 454 00 00 Dahili: 1682) ile iletişime geçilebilir. Birliğimize ilişkin daha detaylı bilgilere http://www.hib.org.tr/ adresi üzerinden ulaşılabilir

Devamını Oku
27 May
Tarafından: aktob 0 0

Antalya’da Bayram Tatili Yoğunluğu

Dokuz günlük Kurban Bayramı tatilinin Türkiye ekonomisini canlandırması bekleniyor. Turizmciler bu dönemde yaklaşık 5 milyon insanın seyahat etmesini ve 10 milyar liralık bir mali ciro yaratmasını bekliyor.

Tatil resmi olarak 4 Haziran’da başlaması ve 6 Haziran’da sona erecekti, ancak Türk makamları, 3 Haziran (Pazartesi) ve 7 haziran (Cuma) tarihlerinin de dokuz günlük  tatil olacağını ilan eden bir genelge imzalayarak 2 hafta sonu bayram tatiline eklenmesi sağlandı.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Sendikası (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı, yerli gezginler için  uzatılmış bayram tatilinin yaklaşık iki ay öncesinden  ilan edilmesi daha ekonomik seyahat satın almalarını sağladı. Bu durum gerçekten tatilcilere fırsat verdi. Tatil planları yapmalarını ve tatil yapmak istedikleri bölgeyi ve oteli seçmelerini kolaylaştırdı. Bunun faydasını da turizm sektörü olarak gördük ”dedi.

Başkan Yağcı;  “Turizm direk ve endirek olarak pek çok sektörün de canlanmasına katkı sağlayan kilit bir sektör.  Turizmin ivme kazanması,  özellikle yerli üreticilere destek sağlanması anlamına geliyor. Turizm ekonominin kaldıracı. Bu çerçevede,   okul tatillerinin de düzenlenmesi Türk turizmin gelişmesine büyük fayda sağlayacaktır. ” Dedi.

 

Devamını Oku
13 May
Tarafından: aktob 0 0

Moskova 3. Türk Festivali Haziran’da

TÜROFED, TÜRSAB ve TTYD koordinasyonunda düzenlenen Türkiye Festivali’nin 3. yine Moskova’da Krasyana Presnya Parkı’nda yapılacak.

 

Organizasyon, konser, gösteri, yiyecek-içecek ikramları, kültürel etkinlikler, canlı performans etkinlikleri ile dolu olacak. Geçen sene, 100 binin üzerinde kişimin ziyaret ettiği festival  yine  Moskova’nın merkezinde bulunan park alanında gerçekleşecek. 2019 yılında da Türkiye’nin kültürel ve bölgesel değerlerinin yanı sıra Türk misafirperverliğini Rusya Federasyonu’na taşıyacak.

Devamını Oku
29 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Arabian Travel Market (ATM)  pazar sabahı 28 Nisan 2019 ‘da Dubai’de başladı.  Fuarda,  Körfez ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra tüm dünyadan turizm profesyonelleri bir araya geliyor.

26. kez kapılarını açan ATM 2019, 2500’den fazla katılımcı firma ile 40.000 endüstri profesyonelini ağırlıyor. ATM’de Türkiye’nin yanı sıra 150,den fazla ülke aldıkları alan içerisinde tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.

Türkiye alanı 2019 yılında katılım sağladığı tüm diğer fuarlarda olduğu gibi Göbeklitepe konsepti altında otel, stk, ve acenteci katılımcılarla tanıtım çalışmalarını sürdürüyor.

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’ne (WTTC) göre, seyahat ve turizmin BAE ekonomisine doğrudan katkısının 2028 yılına kadar 108,4 milyar AED’ye yıllık yüzde 4,1 oranında artacağı tahmin ediliyor.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI, “ATM Dubai Fuarı’nda üye otel ve bölge tanıtımını yapmak üzere katılım sağladıklarını belirterek,  Körfez ülkeleri ve Ortadoğu pazarı istikrarlı büyüme gösteren önemli pazarları barındırıyor. Bu pazardan özellikle üst segment ziyaretçileri çekmeye çalışıyoruz.” dedi.

 

Devamını Oku
29 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Geleneksel AKTOB Buluşması’nda “Konaklama Sektörü Kendi Kaderini Tayin Edebilmeli.”

AKTOB Başkanı Dr.Yağcı: Tecrübeler unutulmamalı, çünkü geleceğimiz, yaptıklarımızdır…

 

AKTOB’un Sektörler Buluşmalar Toplantısı’nın Nisan ayı oturumu Antalya’da Limak Lara Otel’de gerçekleştirildi.

 

Toplantıya, AKTOB üyeleri ve turizm sektörü temsilcilerinin yanı sıra; Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Antalya Vali Yardımcısı Nurettin Ateş, Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, TÜROFED Başkanı Osman Ayık da katıldı.

Toplantıda konuşan AKTOB Başkanı Dr. Erkan Yağcı, Dünya turizminin büyüdüğünü ve büyümeye devam ettiğini vurgulayarak, “Dünya turizmi yüzde 6 büyürken, Türkiye dünyadaki büyümeden daha hızlı, Antalyamız da istikrarlı bir gelişme gösteriyor”dedi.

Dünyadaki seyahatçi sayısının yakın zamanda 2 milyarı bulacağını söyleyen Dr.Yağcı, dünya hizmet ihracatında ve istihdamda büyük önemi olan turizmin gelecek 10 yılda 100 milyon yeni istihdam yaratacağını vurgulayarak, Türkiye’nın de bu gelişmede rolü olacağına işaret etti.

Türkiye turizminin 2018 ve 2019’daki durumunu verilerle gösteren Dr.Yağcı, “Ancak, turizm sektörü büyürken bu büyümeye hazırlıklı olmalıyız. Dünya nereye gidiyor, biz neredeyiz ve ne yapmalıyız ile ilgili planlarımız olmalı. Öte yandan nereden geldiğimizi, geçmişimizi ve tecrübelerimizi unutmamalıyız” dedi.

Dünyanın gündemi bizim de gündemimizdir

Türkiye turizmindeki büyümenin her anlamda önemli olduğunu verilerle ortaya koyan Dr.Yağcı dünyanın gündemi ile ilgili olarak şunları söyledi:

“Öncelikle bilmeliyiz ki, bugün üç önemli gündem, yalnız ekonomik ve sosyal yaşamıdeğil, turizmi de şekillendiriyor. Bunlar; insan sağlığı ve güvenliği, krizlere karşı hazırlık ve sürdürülebilir gelişmedir. Bunlar aynı zamanda birbirine bağlı ve etkileyen gündemlerdir.

Diğer yandan ülkemiz için ortaya konan veriler de söylüyor; ekonomiye büyümeye katımız yüzde 16. Geçen sene 46 milyon turist ağırladık. 29 Milyar Dolar gelir elde ettik. Milyonlarca insana yaşam kapısıyız. Bu noktada; turizmde yaratılan her 10 değerden3’ü ila 5’i arasındaki büyüklüğü üreten Antalya’nın yeri çok önemli. Mesela, Antalyamız yabancı turist gecelemelerinde yüzde 65 gibi ağılığa sahip. 84 milyon gecelemenin önemli bir kısmı da yurtiçi pazardan sağlandı. 2018’de % 30 büyüyen ilimiz bu yıl da istikrarlı gelişiyor.

Tüm bunlar da gösteriyor ki, turizme bakışımız yapısal ve entegre olmalıdır.

Pazarlara bakarsak da bunu görürüz. ‘Rusya ve Almanya’nın büyümedeki katkısı çok. Bu yıl asıl büyümeyi Almanya pazarında bekliyoruz. Antalya olarak 2023 yılındaki hedefimiz 25 milyon turist 25 Milyar Dolar gelire ulaşmak hedefimiz var. Bu hedefi yakalamak için mevsimsellik gibi sorunlarımızı aşmalıyız.

İç pazar, sürdürülebilirliğin ayaklarındandır

Diğer yandan iç pazar bizim için çok önemli. Bizler iç pazarı her zaman destekledik. Ama ekonomik gerçekler de var. Günümüzde maliyet-fiyat dengesi açısından artışların makul görülmesi gerekiyor. Ve en önemlisi; iç pazarı özellikle dengeli ve sürdürülebilirlik açısından kilit pazar olarak görüyoruz.”

TÜROFED Başkanı Ayık: Kendi kaderini belirleyebilecek bir sektörüz

Sektörle Buluşmalar’da konuşan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık ise sektörü daha ileriye götürecek çalışmaların önemi üzerinde durdu.

Stratejikse gerekenleri yapılacak

Turizmin elimizdeki en stratejik sektör olduğuna da vurgu yapan Ayık, “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın başında sektörün vizyoner isimlerinden Sayın Ersoy var. Bakanın atacağı adımlar sektörümüzün geleceğini şekillendirmede katkı yapacaktır. Zaten bizimle son derece yakın çalışıyor.”dedi.

Öte yandan gelişmenin unsurlarını analiz ederken içpazara özellikle vurgu yapan Ayık, “Türkiye turizmi için en önemli kaynak pazarlardan biri iç pazardır. Rekabet ettiğimiz ülkelerin iç pazar payı gibi seviyelere çıkmalıyız. İç pazarda 10 milyon turiste ulaşmamız lazım. Bu noktada okul tatillerinin bölgelere göre belirlenmesi gerekiyor. Sanırım önümüzdeki günlerde bu konuda da olumlu bir açıklama yapılacak” dedi.

Turizmcilerimizin emrinde olacağız

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizmcilerin emrinde olacağını söyledi.

Böcek: Yeni ve yeniler için birlikte çalışmaya hazırız

Toplantıda bir konuşmada bulunan Antalya’nın yeni Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de seçim sürecinin ardından kentin özellikle  turizm ve tarım gibi ana alanlarında birlikte çalışmanın önemine vurgu yaptı.

Kırsaldan, yerelden kalkınma konusunda tarım ve turizm sektörüyle işbirliği halinde olacaklarını belirten Başkan Böcek şunları söyledi:

“Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi ‘Hiç şüphesiz Antalya dünyanın en güzel şehridir” sözünü unutmadan Antalya’mızın geleceği ile ilgili çalışmalarımızı gerçekleştireceğiz. Antalya turizminin daha da geliştirilmesi konusunda Büyükşehir Belediyesi olarak yapılması gereken ne varsa sektör temsilcileri ile birlikte yapma gayreti içerisinde olacağız. Arıtmadan sosyal yaşama kadar sorunları biliyoruz. Bu birlik bilinci ve anlayışı içinde hemen çalışmaya başladık. Önceliği Kaleiçi’ne verdik. Hem görsel güzelleştirmeye, hem alt yapı çalışmalarıyla ilgili sezonda Büyükşehir Belediyesi olarak yapmamız gereken ne varsa daire başkanlarımıza talimatımızı verdik, çalışmalarımıza başladık. Bundan sonraki süreçte de turizmcilerimizle beraber Antalya’mızda yapılması gereken ne varsa yapacağız. Turizmcilerin emrinde olmaya çalışacağız; hep birlikte çalışacağız”

Akbalık: Birlik olursak çarpan katsayısı işlev kazanır

AKTOB toplantısının konuk konuşmacısı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçı birliği (HİB) Turizm Konsey Başkanı Ahmet Akbalık, konseyin çalışmaları ve amaçları hakkında bilgiler verdi.

Akbalık, Biliyoruz ki Turizm; dizi – film endüstrisi, gastronomi, kültür sanat etkinlikleri gibi kavramlar ülkenin imajını ve algısını yukarı çeker. Bu da mal ihracatına destek sağlar. Gelişmiş ülkelerde bunun örnekleri görülmektedir. Günümüzde iletişim dili ve reklam anlayışının değişti. Bir şehrin turist çekebilmesi, bir ülkenin marka algısını artırması için o şehir ile ilgili iyi bir film senaryosu bile yeterli olabiliyor ve o ülkeyi çekim merkezine dönüştürebiliyor” dedi.

Dışa bağımlılığı azaltmak için Türk bayraklı tur operatörlerinin önemine dikkat çeken Ahmet Akbalık, desteklerin büyüme amacı doğrultusunda, stratejik olarak atılması gerekiyor.”dedi.

Diğer yandan turizmin çarpan etkisine de dikkat çeken Akbalık şöyle konuşu:

“Yabancı bir öğrencinin Türkiye’de eğitim alması, ailesinin ve yakınlarının ülkemize gelmesini ve ülkemize döviz bırakmalarını sağlıyor. Ayrıca mezun olan öğrenciler kendi ülkelerinde birer Türk elçisi gibi ülkemizi anlatıyorlar. Tabi bizler de onlara anlatacak güzel tecrübeler sunmak için çalışmalıyız. Sağlık ile ilgili gelen yabancı hastalar estetik, saç ekimi, diş vb konular ile ilgili hem çevre ülkelerdeki standartların üzerinde hizmet almakta hem de ülkemiz bu sektörlerden de gelir sağlamakta.

Bunların sağlanması açısından birliğimiz, hükümetin sektörel kararlarında ve bir takım süreçlerde etkin rol almaya çalışıyor.

 

Devamını Oku
15 Nis
Tarafından: aktob 0 0

15-22 Nisan Turizm Haftası Çeşitli Etkinliklerle Kutlanacak

Turizm Haftası tüm yurtta bir hafta sürecek etkinliklerle kutlanacak. Antalya İl Kültür Turizm Müdürlüğü tarafından organize edilen, Antalya Valisi Münir KARALOĞLU’nun da katılımları ile  “Likya Yolu Yürüyüşü” 15 Nisan’da gerçekleşecek.

Turizm Haftası nedeniyle değerlendirme yapan AKTOB Bşk.  Dr. Erkan YAĞCI;  “Turizm, ülkemiz ve bölgemizin, ekonomik ve sosyal gelişiminin temel taşı niteliğinde. Doğu ve batının bir arakesiti olan, binlerce medeniyete yurt olmuş Türkiye gibi eşsiz bir ülkeyi dünyaya açan sektörümüz, yarattığı istihdam ve kalkınmadaki itici gücü ile stratejik ve milli bir sektördür.  Türizm , yarattığı ekonomik katma değerinin yanı sıra, ülke tanıtımına sağladığı büyük katkıları ile ilerlemenin itici gücüdür.
15-22 Nisan, Turizm bilincinin gelişmesi ve farkındalık oluşturulması açısından önemli bir hafta.  Tüm sektörümüzü bu hafta vesilesiyle yapılacak etkinliklere katılımı ve kamuoyunda turizm bilincinin gelişmesi ,  farkındalık yaratacak çalışmalarda bulunması, toplumu turizmi sahiplenmesi yönünde olumlu etki sağlayacaktır. . Bu vesile ile tüm sektörümüzün iyi bir sezon geçirmesini diler, turizm haftasını kutlarım.”

Devamını Oku
08 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Hestourex Fuarı

Ülkemizde turizmi 12 aya yaymak,  nitelikli turizm hareketi sağlamak amacı ile Dışişleri Bakanlığı himayesinde ve ilgili Bakanlıkların destek ve katkıları ile  HESTOUREX Dünya Sağlık, Spor, Alternatif Turizm Fuarı ve Kongresini 6-9 Nisan 2017 tarihleri arasında Antalya’da gerçekleşti.

HESTOUREX’de geçtiğimiz yıl 150 ülkeden gelen 4.030 kişilik yabancı alım heyeti ile ülkemizin Turizm Potansiyelini anlatan 271 firma ve kurumdan 607 kişilik profesyonelle, toplamda 41.793 ikili iş görüşmesinin gerçekleştiği ve toplamda 10 Milyar TL’nin üzerinde yeni iş potansiyelinin oluşturulduğu bir organizasyon.

Devamını Oku
08 Nis
Tarafından: aktob 0 0

Antalya Yabancı Ziyaretçi Sayısında İlk 3 Ayda % 25 Artış Gösterdi

 

Antalya’da Gelen Ziyaretçi Sayıları Artmaya Devam Ediyor.

Antalya’nın ilk 3 ay turizm performansı pozitif ivmede devam ediyor. Gelen yabancı ziyaretçi sayıları tüm milliyetlerde ortalama % 25 artış gösterdi.

Ana pazarlarda, Almanya’da % 8, Rusya ‘da % 74, İngiltere’de ise % 58 oranında artış sağlanan Antalya’da son yıllarda büyük kan kaybettiği nordik pazarında önemli ölçüde artışlar oldu.

Antalya Havalimanı verilerine göre;

Norveç’te % 220

İsveç’te  % 738

Danimarka’da % 79 artış sağlandı.

AKTOB Başkanı Dr. Erkan YAĞCI; 3 aylık verilere yönelik yaptığı değerlendirmede; 3 aylık verilerin Antalya turizmi açısından;  “Özellikle Nordik ülkelerinden gelen talebin yükselmesi ve  Rusya’dan kış döneminde  ziyaretçi sayılarının önemli ölçüde artışı olmuştur. Her iki bölgeden önümüze gelen ödev, Nordik pazarına yönelik yoğun bir tanıtım kampanyası ve Rusya’nın kış döneminde farklı, cazip turizm arzı geliştirilmesidir.”  dedi.

Türkiye genelinde ise;

DHMİ’nin açıkladığı verilere göre, mart ayında havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 69 bin 568, dış hatlarda 43 bin 172 olmak üzere, toplam 112 bin 740 olarak gerçekleşti.

Mart ayında hava yolu yolcu sayısı iç hatlarda 8 milyon 371 bin, dış hatlarda ise 6 milyon 133 bin olarak gerçekleşti. Mart ayında direkt transit yolcularla toplam yolcu trafiği,14 milyon 545 bin olarak kayıtlara geçti.

Ocak-mart döneminde ise havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 193 bin 32, dış hatlarda 121 bin 634 olmak üzere toplamda 314 bin 577 oldu. Aynı dönemde iç hat yolcu trafiği 24 milyon 568 bin, dış hat yolcu trafiği ise 16 milyon 734 bin olmak üzere toplam 41 milyon 378 bin olarak gerçekleşti.

Devamını Oku
  • Web Tasarım: Webius Digital