AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Haber Detayı

aktob 17 Aralık 2018

Alman Pazarı’ndaki Yükseliş Sürüyor

Alman ziyaretçilerin Türkiye ve Mısır’a yönelmeye başlamaları İspanya ve Yunanistan’ı etkiledi. Kasım ayı paket tur satışlarına göre, Almanya pazarında Yunanistan ve İspanya kan kaybederken, Antalya’nın yükselişi sürdü…

Almanya rezervasyon tedarikçisi Traveltainment’in verilerine göre, Alman halkının rezervasyonlar Mısır ve Türkiye’ye akarken, İspanya ve Mısır’a dönük talepte büyük düşüşler yaşandığı görülüyor.
İspanya’ya talep düşüşü devam ediyor
Tüm İspanya destinasyonları için geçerli olan rezervasyonlarda geçtiğimiz aylarda çift haneli ciddi düşüşler yaşandı. Bu destinasyonların başında Palma geliyor. Ekim ayında yüzde 33 düşüş kaydeden Palma rezervasyonları, kasımda da yüzde 29 geriledi. Mayorka Havalimanı, bu rakamlarla Almanya’da en çok paket tur satışı yapılan destinasyonlar arasında 3. sıraya geriledi.
Kanarya Adaları ise ekim ayında yaşadığı çift haneli düşüşün ardından, kasım ayında da çift haneli düşüş kaydetti. Bu bölgedeki destinasyonlardan Fuerteventure yüzde 22, Las Palas yüzde 24, Tenrife yüzde 25 ve Arrecife satışları yüzde 17 daraldı.
Yunanistan da düşüşte
Kasım ayında Almanya pazarında en büyük düşüşü yaşayan ülkelerden biri de Yunanistan oldu. Eylül ayında yüzde 13, ekim ayında ise yüzde 17 düşüş yaşayan Heraklion Havalimanı, kasımda ise yüzde 30 geriledi. Son bir kaç aydır inişli çıkışlı bir tablo sergileyen Rodos Adası’nda da kasım ayında yüzde 17 oranında bir düşüş meydana geldi.
Antalya yükselmeye devam ediyor
Yunanistan ve İspanya’nın bu düşüşüne karşın Antalya bu yıl ciddi bir ilerleme kaydetti. Ekim ayında Almanya’da yüzde 39 rezervasyon artışı kaydeden Antalya’nın, kasım ayında aldığı rezervasyonlarda da yüzde 54 oranında bir artış yaşandı. Bu oranla Antalya, kasım ayında da Almanya paket tur pazarının lideri oldu.
Mısır’a da talep yükseliyor
Almanlardan Türkiye’nin yanı sıra Mısır’a da yoğun talep var. Hurghada için geçen yılın aynı ayına bakıldığında yüzde 13 oranında bir düşüş yaşansa da, Hurghada yüzde 19’luk payla kasım ayına en çok paket tur satışı yapılan ikinci destinasyon oldu. Kasım ayında, Mısır’ın bir diğer resort destinasyonu Marsa Alam’a dönük satışlar ise yüzde 36 oranında arttı.

Kaynak: Turizm Gazetesi

  • Web Tasarım: Webius Digital