AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Haber Detayı

AKTOB 21 Ocak 2021

Almanya Pazarına İlişkin Araştırmalarda Beklentiler Olumlu

Almanya’da yapılan anket çalışmaları, turizmcilerin 2021 sezonunda ılımlı bir toparlanma beklentisi içinde olduğunu gösteriyor. Toparlanmada, teknolojik inovasyon ve kişiselleştirilmiş hizmet de baş rol oynayacak.

ITB Berlin ve Statista tarafından yapılan araştırmaya göre, sektör uzmanları ve TUI gibi büyük seyahat şirketleri, turizm sektöründe 2021’de hızlı bir toparlanma öngörüyor. Ancak  aşılamanın seyri ve seyahat kısıtlamalarının süresi gibi nedenlerin belirleyici olacağı da öngörülüyor.

Bununla beraber seyahat sektöründe yakın gelecekte ortaya çıkacak trendler de belirginleşiyor. Uzmanlar ve Statista, özellikle teknolojik gelişmelerin seyahat sektörü üzerinde olumlu bir etki yaratacağı konusunda birleşiyor. Yapay zeka tabanlı kişiselleştirilmiş seyahat hizmetlerinin sanal gerçeklikle sunumu da buna bir örnek olarak gösteriliyor.

2021’de küresel bir geri dönüş

Statista’nın Mobilite Pazarı Görünümü (MMO) raporuna göre, 2021 yılında küresel turizm gelirleri 2020 yılına kıyasla yüzde 50 artacak. Alman araştırma şirketi, 2020 yılında 2019’a kıyasla yüzde 55 ciro kaybı yaşandığını tahmin ediyor. 2023’ten itibaren gelirlerde yeni rekorlar kırılabileceğine dikkat çeken Statista’nın MMO raporunda, hatta 2025 yılında gelindiğinde küresel turizm gelirlerinin 2019’un yüzde 23 üstüne çıkabileceği ifade ediliyor.

Almanya’da ve diğer büyük turizm ülkelerindeki toparlanmada iç turizmin lokomotif vazifesi göreceği belirtilen raporda, Almanya’nın 2019 yılında elde ettiği 259 milyar euroluk turizm gelirinin yüzde 85’inin iç turizmden geldiğine dikkat çekildi. 2020’de iç turizm gelirinin 173 milyar euroya düşmesine karşın iç turizmin toplam turizm gelirleri içindeki payının yüzde 91’e yükseldiği kaydedilen raporda, Almanya’nın 2020 yılındaki dış turizm geliri kaybının ise yüzde 60 (16 milyar euro) düştüğü ifade edildi. ITB Berlin ve Stastita’nın raporuna göre, Almanya’da iç turizm harcamaları 2022 yılında 2019 seviyesine ulaşacak.

Alman turist için korona önlemleri belirleyici

Dertour’un aralık ayının ortasında yaptığı bir başka araştırma Almanların kısıtlama-tatil eksenindeki tutumunun olumlu olduğunu gösteriyor. Elde edilen verilere göre, her iki Alman turistten biri, tatil yerlerindeki koronavirüs kısıtlamalarını kabul etmeye hazır.

Tatilciler için esnek rezervasyon sistemi ve kısıtlamalar önem taşıyor

Araştırmadaki bir başka detay ise, her iki Alman turistten birinin rezervasyon yaparken destinasyonlardaki kısıtlamalara ve esnek iptal/değişiklik koşullarına göre karar vermesi. Örneğin katılımcıların yüzde 40’ı, destinasyondaki ani bir kapanma durumunda hızlı bir şekilde evine geri dönebilme kabiliyetinin, karar vermede kilit rol oynadığını belirtiyor.

İnsanların kendi başına gidebilecekleri yerlere talep yüksek

Her 100 Alman turistten 29’u, Avrupa ülkelerinden birinde tatil yapmayı planlıyor. Tatilini Almanya’da geçirmek isteyenlerin oranı da aynı şekilde yüzde 29. Sadece yüzde 8’lik bir kesim uzak mesafe tatil yapmayı düşünüyor.

Ingo Burmester: Yunanistan ve Türkiye için de yüksek talep bekliyoruz

DER Touristik Merkez Avrupa CEO’sı Ingo Burmester, ”Almanya’da komşu ülkelere ve arabayla gidilebilecek İtalya, Hırvatistan gibi destinasyonlara yüksek talep olacağını düşünüyoruz. Bunun yanında, Yunanistan ve Türkiye için de yüksek talep bekliyoruz.” dedi.

  • Web Tasarım: Webius Digital