AKTOB – Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği

Haber Detayı

aktob 11 Kasım 2019

WTM Londra Turizm Fuarı’nda Beklentiler Güçlendi

İngiltere’nin en önemli turizm buluşmalarından 40. World Travel Market (WTM) Uluslararası Turizm Fuarı, dünyanın farklı noktalarından 51 bin seyahat profesyonelini Londra’da bir araya getirdi.

Dünya turizmine yön veren bir turizm borsası niteliği taşıyan ve 84 ülkenin katılımıyla her yıl düzenlenen büyük buluşmada, Bakanlık 2020 yılı yeni fuar konseptini de ilk kez uyguladı.

Fuarda çalışmalarda bulunan AKTOB Bşk. Dr. Erkan YAĞCI yaptığı değerlendirmede;

WTM Londra Uluslararası Turizm Fuarı, sezona yönelik ilk verilerin alınmaya başladığı, geniş iş hacmi barındıran bir fuar. Özellikle bu yıl fuarda, dünyanın en büyük Tur Operatörlerinden  Thomas Cook iflası ile değişen dengelerin   gözlemlenmesi ve sürecin takip edilmesi yönünden büyük önem taşıyordu. Sayın Bakanımız ve   bakanlığımız yetkilileri ile süreci daha hızlı ve sağlıklı yönetmek amacı ile İngiliz yetkililer, tur operatörleri ve uçak şirketleri ile görüşmelerimiz oldu. Thomas Cook’un yarattığı boşluk diğer tur operatörleri ve uçak şirketlerinin revize ettikleri kapasite artışları ve uçak planlamaları ile dolacağı yönünde verileri aldık. Birleşik Krallığı ana pazarlarımızdan birisi yapacak güçlü tanıtım atağı ve algı yönetimini, tanıtım ajansımızın oluşturacağı stratejiyi destekleyici çalışmalar içinde olacağız.

Birleşik Krallığın pazar payı kaynak pazar kapasitesi ile kıyaslandığında Türk turizmi yeterli payı alamıyor.  Son yıllarda Türkiye ve Antalya’yı daha fazla  keşfetmeye başlayan İngiliz misafirlerimiz katlamalı şekilde artış trendine girdi. Yükselen taleple birlikte tur operatörleri kapasite artışına gittiler. Bu oran bu sezon da, önümüzdeki sezonlarda da çok daha büyüyecek.” dedi.

Yeni Tanıtım Filmleri de Fuarda

Kültür ve Turizm Bakanlığı, İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen turizm buluşmasında Türkiye’nin turizmdeki en güçlü yönlerini öne çıkarttı.

Türkiye’nin eşsiz doğasının vurgulandığı ve su duvarları ile deniz çağrışımının yapıldığı ulusal stantta ziyaretçiler, Bakanlığın 2019 ve 2020 yılları için hazırladığı tanıtım filmlerini de izleme imkânı buldu.

Kültür ve Turizm Bakanlığı uluslararası televizyon, yazılı basın ve dijital mecralarda başlattığı tanıtım kampanyasını ilk defa büyük bir fuarda turizm profesyonelleriyle paylaşmış oldu.

Türkiye’den otelci, tur operatörü ile kamu kurum ve kuruluşundan 44 temsilcinin yoğun bir tanıtım yaptığı ulusal standın 119 metrekaresinde de Türk Hava Yolları (THY) yer aldı.

Büyük ve güçlü bir ticaret hacmi sunan World Travel Market (WTM) Uluslararası Turizm Fuarı’nda önemli görüşmeler de gerçekleştirildi.

Sadece kayıtlı üyeler ile davetlilerin ziyaret edebildiği fuar, dünyanın farklı ülkelerinden 3 binden fazla basın mensubunu da ağırladı.

Seyahat profesyonelleri, temel endüstri alıcıları, gazeteciler, dijital etkileyiciler, öğrenciler ile katılımcı ülkelerin turizm bakanlarının ağ kurmak üzere bir araya geldiği organizasyonda katılımcılar dünyayı keşfetme, endüstriden ve liderlerden ilham alabilme yeni trendler, sorunlar ve yenilikleri görüşebilme imkanı buldu.

  • Web Tasarım: Webius Digital